Citroen C5... kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja auton valinta
  • Ensimmäinen viesti
piude piutunen
takapenkin rungot on styroxista, eli heikot. Sähkövikoja. Autokatsastutilastojen loppupäässä. Kaasunestejousitusvikoja- kallis korjaus. Vikatilastojen kärkipäässä.
 
xfxvb
Kuskit ainakin vitun tyhmiä, jumittaa moottoritiellä, ei käytä vilkkua, kuskin pää pyörii kuin mikäkin hyrrä suoralla tiellä, vaiheteleva nopeus, ilmeisesti ruiskuvikoja. välillä 50 välillä 80km/h. 60 rajoituksella.
 
tyytyväinen käyttäjä
Ollut tähän saakka ehdottomasti mukavin auto ajaa. Mä sentään hurautan tuhannen kilometriä viikossa tällä hetkellä. Dieselinä voin suositella, bensakoneista ei tietoa. Itsellä se 136hp hdi vm 04. Ei mitään vikoja tähän saakka, hydrauliikka on mukavuuden kannalta ihan uskomattoman iso plussa, remontit ei todellakaan ole kalliita jos verrataan esim. johonkin ah niin upean mersun kaasujousiin.

Ja taidan olla ainoa jolla on omakohtaista kokemusta..?
 
tyytyväinen käyttäjä
Alkuperäinen kirjoittaja tyytyväinen käyttäjä;29242232:
Ollut tähän saakka ehdottomasti mukavin auto ajaa. Mä sentään hurautan tuhannen kilometriä viikossa tällä hetkellä. Dieselinä voin suositella, bensakoneista ei tietoa. Itsellä se 136hp hdi vm 04. Ei mitään vikoja tähän saakka, hydrauliikka on mukavuuden kannalta ihan uskomattoman iso plussa, remontit ei todellakaan ole kalliita jos verrataan esim. johonkin ah niin upean mersun kaasujousiin.

Ja taidan olla ainoa jolla on omakohtaista kokemusta..?
2.0hdi piti sanoa. On myös isoksi autoksi äärimmäisen taloudellinen. Tänään tankkasin viimeksi, 5,8l oli keskikulutus satasella. Dieselissä se plussa ettei raskas kaasujalka näy kulutuksessa. En ole kovin maltillinen kuljettaja.. :ashamed:
 
"Anne"
Alkuperäinen kirjoittaja tyytyväinen käyttäjä;29242232:
Ollut tähän saakka ehdottomasti mukavin auto ajaa. Mä sentään hurautan tuhannen kilometriä viikossa tällä hetkellä. Dieselinä voin suositella, bensakoneista ei tietoa. Itsellä se 136hp hdi vm 04. Ei mitään vikoja tähän saakka, hydrauliikka on mukavuuden kannalta ihan uskomattoman iso plussa, remontit ei todellakaan ole kalliita jos verrataan esim. johonkin ah niin upean mersun kaasujousiin.

Ja taidan olla ainoa jolla on omakohtaista kokemusta..?
Mulla ei ainakaan ole omakohtaista kokemusta niin paljon että sillä voisin kehuskella. Olen vain välikädessä sitikoita omistaneen kaverin ja niitä korjaavan mieheni välissä kun sovitaan jatkuvasti aikoja milloin ehtii katsoa ja korjata.
Pari kertaa olen ajanut, pieniä nakkikoppeja olivat, ei sen kummempaa mainittavaa kuin muistakaan vastaavista nakkikoppiluokan autoista.
 
"Anne"
Alkuperäinen kirjoittaja tyytyväinen käyttäjä;29242236:
2.0hdi piti sanoa. On myös isoksi autoksi äärimmäisen taloudellinen. Tänään tankkasin viimeksi, 5,8l oli keskikulutus satasella. Dieselissä se plussa ettei raskas kaasujalka näy kulutuksessa. En ole kovin maltillinen kuljettaja.. :ashamed:
Nykyään autot onneksi on aikas taloudellisia. Minulla VW bensakoneella, ei jää jalkoihin mutta kulutus 6L pintaan, matka-ajossa pyörii siinä 5,3L
 
tyytyväinen käyttäjä
[QUOTE="Anne";29242259]Nykyään autot onneksi on aikas taloudellisia. Minulla VW bensakoneella, ei jää jalkoihin mutta kulutus 6L pintaan, matka-ajossa pyörii siinä 5,3L[/QUOTE]

Volkkari-konsernin kiesit on taas omakohtaisen kokemuksen perusteella viimeisiä joita hankin enää ikinä. Ihan käsittämätöntä skeidaa. Okei, mä tarvitsen dieselin ihan pelkästään sen takia, ettei ole bensakoneista löytynyt yhtäkään tarpeeksi pihiä jolla pääsisi tarpeeksi vauhdikkaasti eteenpäin kun nyt kuitenkaan ei ole ihan uutta autoa aikeissa ostaa, ja kilometrejä tosiaan tulee näillä ajoilla joku 30-40t/v. Sitä paitsi ei pysty pikkuautoon taipumaan kun tarvitsee koiraa liikuttaa ja kamppeitakin aika paljon ja usein. Dieseleissä volkkarilla ihan järkyttäviä määriä turbovikoja ja nehän vasta edullisia ovat korjata. Muutenkin volkkarit joita olleet on ollut koko ajan telakalla jostain syystä. Citikat taas hyvinkin kestäviä. Näin ne kokemukset vaihtelee :)
 
tyytyväinen käyttäjä
[QUOTE="Anne";29242249]Mulla ei ainakaan ole omakohtaista kokemusta niin paljon että sillä voisin kehuskella. Olen vain välikädessä sitikoita omistaneen kaverin ja niitä korjaavan mieheni välissä kun sovitaan jatkuvasti aikoja milloin ehtii katsoa ja korjata.
Pari kertaa olen ajanut, pieniä nakkikoppeja olivat, ei sen kummempaa mainittavaa kuin muistakaan vastaavista nakkikoppiluokan autoista.[/QUOTE]

Ilmeisesti C5:sta ei kokemusta, koska nehän eivät kovin pieniä autoja ole? :)
 
"Anne"
Alkuperäinen kirjoittaja tyytyväinen käyttäjä;29242278:
Volkkari-konsernin kiesit on taas omakohtaisen kokemuksen perusteella viimeisiä joita hankin enää ikinä. Ihan käsittämätöntä skeidaa. Okei, mä tarvitsen dieselin ihan pelkästään sen takia, ettei ole bensakoneista löytynyt yhtäkään tarpeeksi pihiä jolla pääsisi tarpeeksi vauhdikkaasti eteenpäin kun nyt kuitenkaan ei ole ihan uutta autoa aikeissa ostaa, ja kilometrejä tosiaan tulee näillä ajoilla joku 30-40t/v. Sitä paitsi ei pysty pikkuautoon taipumaan kun tarvitsee koiraa liikuttaa ja kamppeitakin aika paljon ja usein. Dieseleissä volkkarilla ihan järkyttäviä määriä turbovikoja ja nehän vasta edullisia ovat korjata. Muutenkin volkkarit joita olleet on ollut koko ajan telakalla jostain syystä. Citikat taas hyvinkin kestäviä. Näin ne kokemukset vaihtelee :)
Mulla on ollut 2 ja about 1000km viikossa tulee ajoa. Aikaisempi auto oli suht halpa eikä sille tarvinnut koskaan tehdä mitään (Golf) ja nykyinen on vähän mitä sattuu mutta repasti halvemmalla on päässyt vielä samassa ajassa kuin kaveri Citroenilla jolla ei juurikaan aja. Luotettavuus ja halvat kilometrit..
Nyksän jälkeen hankin kyllä taas Golffin, oli mukavempi. Ihan ok kulutus on kyllä ollut suhteessa että ajan omaan piikkiin, tankillisella ajaa heittämällä viikon ja jää vielä varaa hurulle. Nykyisessä on 1,4L mosa, jolla ei nyt ihan pepeä joka valoissa polta mutta ei kiireisimmätkään roiku takapuskurissa kun valo vaihtuu.
Dieseliä en ole itse edes näillä kilsoilla ja kulutuksilla ja hinnoilla vielä edes harkinnut.
 
"Topikatti"
Meillä on 2003 2.0 dieselfarkku ja tyytyväisiä ollaan. Määräaikaishuolloista kun pitää pilkulleen huolta niin ei tuu ongelmia :)
Ajomukavuus pitkälläkin matkalla on poikkeuksellisen hyvä (on tullut Eurooppaan ajeltua monta kertaa).
Valitettavasti ensi vuonna joudutaan vaihtamaan perheenlisäyksen vuoksi autoa :(
 
"sitikka"
Kuudes Citroen käytössä. Jos merkki on niin huono kuin useimmat (juuri ne mutuilijat) väittävät, niin miksi tämän vuodenkin asiakastyytyväisyystutkimuksissa Citikalla oli tyytyväisimmät käyttäjät.

Repikää nyt siitä jotain.
 
..
Noh.. ranskalainen auto ei oikein tunnu enää hyvältä idealta. Sähkövikoja äärettömän paljon, en toki tiiä, että onko meillä normaalia huonompi :O Mutta nuo sähköviat on tosi iso ongelma. Tosi hyvä ajaa kuitenkin.
 
kokemusta
Hyvä ajaa, ainakin jos tykkää sellaisesta pehmeästä ja vähän "tunnottomasta" tuntumasta. Sähkövikoja riittää. Herkkä ruostumaan. Menettää arvonsa nopeasti.

Kokemusta on sekä C4 että C5:sta.
 
joo-o
C5 farmari oli hyvä. Sähkövikoja oli jonkun verran, mutta huolenpitosopimuksen ansiosta niillä ei tarvinnu rasittaa päätään. Senkun ajo auton huoltoon ja haki pois. Kokonsa puolesta turvallinen, tai ainakin minut piti hengissä yhdessä onnettomuudessa, josta auto lähtikin sitten lunastukseen.
 
"Vierailija"
Hyvä kokemus, ei vikoja. Hyvä ajaa, joskin "tunnoton" moneen muuhun autoon verrattuna. Mutta sehän on vähän, mistä tykkää.

Uudet C5:t näyttävät pitkälti Audilta.
 
"vierasvieras"
Alkuperäinen kirjoittaja tyytyväinen käyttäjä;29242236:
2.0hdi piti sanoa. On myös isoksi autoksi äärimmäisen taloudellinen. Tänään tankkasin viimeksi, 5,8l oli keskikulutus satasella. Dieselissä se plussa ettei raskas kaasujalka näy kulutuksessa. En ole kovin maltillinen kuljettaja.. :ashamed:
Minulla on vw passat 1,9 d, farkku, keskikulutus on matka-ajossa 4,2 ja kaupungissa 4,7. Vuosittain ajan noin 38 tkm. Olen erittäin tyytyväinen.
 

Yhteistyössä