citalopram/sepram

• Viestiketjun aloittaja zombie
  • Ensimmäinen viesti
zombie
Kolme päivää tätä lääkettä. Ekat akaksi päivää vain 5mg ja eilen 10mg. Järkyttävä olo. Siis mä oo ihan kuutamolla. Sekava ja ihan tööt. Järki jumissa ja apaattinen.
Voimattomuus ja uupumuksen unne kehossa sitä luokkaa kuin olisi ollut monen päivån raju vatsatauti. Ei jaksa mitään. En edes puhua. Sit jos jotain yrittää tehdä esim. Ruokaa...niin pää ei toimi yhtään.
Meneekö ohi?? Onko kokemusta näistä aloitusoireista?

Ekat kaks kuukautta voi nuo oireet jatkua hyvinkin. Itellä oli citalopramia, mut hirveen kauan en kerinnyt syyä kun alko ilmestyy nyrkinkokosia mustemlia ilman näkyvää syytä. Menin sit lääkärin puheille ja sano että täytyy lopettaa välittömästi. Kuulun siis niihin harvoihin joilla alttius sisäiseen verenvuotoon. Mut suunnilleen kaikissa tuon tyylisissä lääkkeissä on tosiaan se että voi olla ihan hirveää väsymystä yms. muutaman ekan kuukauden ajan.

Viimeksi muokattu:
Mä söin ensin kaksi viikkoa 5 mg ja sitten nostettiin kymppiin. Jouduin ottamaan lisäksi rauhoittavia pari viikkoa, kunlääke voimisti paniikkikohtausoireita ja ahdistusta. Vieläkin muistan olotilan, olin varma että kuolen sydänkohtaukseen. Voimia!

vierailija-
Miksi sä douppaat itsesi kuutamolle?
En nyt lähtisi hirveästi kehuskelemaan sillä, ettei jostain päihteestä tule mainittavia sivuvaikutuksia(ja päihde mielialalääkekin on).
Ennemmin miettisin mikä siinä elämässä on niin pielessä että tahdot turruttaa ja sekoittaa pääsi ja kärsiä sen takia mahdollisesti hyvin vakavista sivuvaikutuksista?
Nuo lääkkeet eivät paranna, ne ovat koukuttava päihde josta on helvetin vaikea päästä eroon jos joskus niin haluaa tehdä.
Miettikää rakkaat ihmiset sata kertaa ennenkuin aloitatte mielialalääkityksen, lukekaa tutkimuksia ja artikkeleita!

Yhteistyössä