Champixin avulla tupakasta eroon päässeitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apsi Deisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä yksi. Hieno aine. Vähensin pari viikkoa lopetuksesta annostuksen puoleen ja niillä mennään. Rööki maistuu aivan järkyttävälle eikä anna mitään nautintoa eli ei repsahdus niin haittaa. Pari kertaa oon jurrissa sortunut polttamaan eikä tosiaan tee aamulla mieli.

Kannattaa!

Toimii, mut älä lopeta liian aikaisin sen syömistä vaikkei tupakkaa mieli enää tekisikään. Äläkä missään nimessä ota tyhjään vatsaan, tulee järjetön pahoinvointi.

Toisella viikolla syömisen aloituksesta huomasin vaan eräänä päivänä etten ole käynyt kertaakaan tupakalla, eikä tehnyt mielikään vaikka mieleen tulikin.

Alkuperäinen kirjoittaja käyttäjä:
Täällä yksi. Hieno aine. Vähensin pari viikkoa lopetuksesta annostuksen puoleen ja niillä mennään. Rööki maistuu aivan järkyttävälle eikä anna mitään nautintoa eli ei repsahdus niin haittaa. Pari kertaa oon jurrissa sortunut polttamaan eikä tosiaan tee aamulla mieli.

Kannattaa!

Mukava kuulla. Kuinka nopeasti aloituksesta alkoi tupakka maistua pahalle? Ja tupakointi kerrat väheni? Entä millaisia haittavaikutuksia on tullut?

Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:
Toimii, mut älä lopeta liian aikaisin sen syömistä vaikkei tupakkaa mieli enää tekisikään. Äläkä missään nimessä ota tyhjään vatsaan, tulee järjetön pahoinvointi.

Kiitos näistä vinkeistä. Jännä et ohjeissa on et voi ottaa tyhjäänkin mahaan. Täytyy siis alkaa syömään aamupalaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja käyttäjä:

Kannattaa!

Mukava kuulla. Kuinka nopeasti aloituksesta alkoi tupakka maistua pahalle? Ja tupakointi kerrat väheni? Entä millaisia haittavaikutuksia on tullut?

Hmm. Lopetin päivänä kahdeksan, ja siinä kuudennen päivän tienoilla alkoi maistua aivan järkylle. Otin epähuomiossa liian pientä annostusta alkuun, mutta toimi silti ihan ok. Polttelin urheasti, ja päivänä kahdeksan vedin vielä kaksi askia muistutukseksi mistä jään "paitsi".

Lievää pahoinvointia oli itselläkin. Otin kyllä milloin tyhjään, milloin täyteen vatsaan. Ajattelin vaan, että pienempi paha voida hetki pahoin kun viettää päivänsä tupakoiden. Ja on närästänyt välillä ihan huolella, mitä ei ennen ole juuri tapahtunut. Ei tullut mitään masentavia ajatuksia tms mistä luin vaan ihan normaalilta on pääkoppa vaikuttanut.

Nykyiselläänkin käyn kyllä töissä välillä tupakkakopissa kavereiden kanssa juoruamassa, mutta ei tulisi mieleenkään laittaa itse palamaan. Vaikka tupakointi mukavaa puuhaa onkin, ei addiktio kiinnosta enää.

Alkuperäinen kirjoittaja khs:
täällä kans yks. ne vaan ovat aika kalliita. vaikka halvemmaksi ne tulee kuin tupakka. jos repsahdus käy niin tupakka maistuu ihan tuhkakupille.

Juu halvemmaks tulee kuin tupakka ja jos kokonaan eroon pääsee niin sehän on vaan tuloa loppuelämäks =)

Kiitos näistä vinkeistä. Jännä et ohjeissa on et voi ottaa tyhjäänkin mahaan. Täytyy siis alkaa syömään aamupalaa.

Voi olla ettei kaikille pahoinvointia tulekaan mutta mulle tuli, ja se oli pahempi kuin mahataudissa ikinä :x

Mä nauroin lääkärille joka nuo mulle määräsi, kun kertoi että näiden yhtenä sivuvaikutuksena voi tulla hyvinkin seksuaalispainotteisia unia. Vaan ei tuo mun kohdalla ainakaan palturia puhunut, liekö sitten alitajuisesti vaikutusta tolla mitä lekuri sanoi vai oikeesti lääkkeestä johtuvaa mutta varsin villejä unia oli. :D

Voi olla ettei kaikille pahoinvointia tulekaan mutta mulle tuli, ja se oli pahempi kuin mahataudissa ikinä :x

Mä nauroin lääkärille joka nuo mulle määräsi, kun kertoi että näiden yhtenä sivuvaikutuksena voi tulla hyvinkin seksuaalispainotteisia unia. Vaan ei tuo mun kohdalla ainakaan palturia puhunut, liekö sitten alitajuisesti vaikutusta tolla mitä lekuri sanoi vai oikeesti lääkkeestä johtuvaa mutta varsin villejä unia oli. :D

Juu villit unet kuuluu ilmeisesti asiaan. Mut jos ovat "mukavia" unia, niin voiko niitä haittavaikutuksena pitääkään :laugh:

Mun äiti lopetti Champixin avulla. On aloittanut polttamisen teini-ikäisenä ja lopettaessaan oli 50v. Kuuria ei syönyt loppuun asti kun äidille siitä tuli aika voimakas pahoinvointi. Tai siis kuvotus ja oksettava olo. Sanoi, että kaupan kassajonossakin oli ihan hirveetä jos viereen sattui joku joka haisi tupakalle. Mutta onnistui lopettamaan anyway ja nyt on ollut melkein puolitoista vuotta polttamatta

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Mun äiti lopetti Champixin avulla. On aloittanut polttamisen teini-ikäisenä ja lopettaessaan oli 50v. Kuuria ei syönyt loppuun asti kun äidille siitä tuli aika voimakas pahoinvointi. Tai siis kuvotus ja oksettava olo. Sanoi, että kaupan kassajonossakin oli ihan hirveetä jos viereen sattui joku joka haisi tupakalle. Mutta onnistui lopettamaan anyway ja nyt on ollut melkein puolitoista vuotta polttamatta

Hieno kuulla =)

Mua kiinnostas tietää että mites tuo hermo puoli? Pysyykö hermot ton avulla paremmin kasassa? Ja mitäs tolle kuurille tuli hintaa, sen vissiin pysty ostamaan useemmassa erässäkin, ettei heti tarvi koko satsia ostaa kerralla?

Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:
Mua kiinnostas tietää että mites tuo hermo puoli? Pysyykö hermot ton avulla paremmin kasassa? Ja mitäs tolle kuurille tuli hintaa, sen vissiin pysty ostamaan useemmassa erässäkin, ettei heti tarvi koko satsia ostaa kerralla?

Mä en tarkkaan muista nyt niitä hintoja kun olen huomenna vasta menossa ostamaan. Mutta se aloituspakkaus oli jotain 50? ja sit voi ostaa aina 2viikon satseissa lisää. Olisko sen hinta ollut 57? ???

Mä en tarkkaan muista nyt niitä hintoja kun olen huomenna vasta menossa ostamaan. Mutta se aloituspakkaus oli jotain 50? ja sit voi ostaa aina 2viikon satseissa lisää. Olisko sen hinta ollut 57? ???

Hintoja en muista tarkkaan, meillä työpaikan vakuutuskassa maksoi puolet ja toisen puolikkaan työnantaja itse.

Mutta hermot pysyi kasassa, mitään vieroitusoireita ei tullut. Sitä en olisi uskonut, en millään.

Itse ostin kaverilta käyttämättömän 56 tabun pakkauksen puoleen hintaan 55e eli 110e oli normaalihinta. En ostanut aloituspakkausta ollenkaan vaan puolitin noita tabuja tarpeen mukaan. Pääsee vähän inhimillisemmällä hinnalla.

Hintoja en muista tarkkaan, meillä työpaikan vakuutuskassa maksoi puolet ja toisen puolikkaan työnantaja itse.

Mutta hermot pysyi kasassa, mitään vieroitusoireita ei tullut. Sitä en olisi uskonut, en millään.

Kiitos vastauksista Kaddy & Joanna. Mun piti kanssa kokeilla lopettaa champixillä, mutta onnistuinkin sitten xylitolpurkan voimin...kunnes 5 viikon jälkeen, jostain ihmeen syystä se taas alkoi. Ja nyt olen kerennyt koukuttumaan taas kunnolla ja pitäsi taas yrittää. Tällä kertaa ajattelin tuota champixia, että onnistuisin varmasti. Ainut on vaan tuo hinta, halvemmaksihan se loppu peleissä tulee, mutta ei oo varaa kerralla maksaa. Myös olisi kiva jos en enää saisi ihan hirveitä raivo-itku puuskia, ja päivät ei mene tuijotellessa seiniä kyynelposkella (näin meni se aika viimeksi).

Hei kaikki! Tarvitseeko tähän siis lääkärin reseptin että saa nuo lääkkeet? Mies harkitsee tätä mutta ei ole vielä halunnut lääkkeitä hommata. Niissä aiemmissa kun oli kai niitä haittavaikutuksia (mielenterveys heilahteluja tms).
Ilmeisesti teillä on lähinnä vain hyviä kokemuksia tästä kuurista.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Hei kaikki! Tarvitseeko tähän siis lääkärin reseptin että saa nuo lääkkeet? Mies harkitsee tätä mutta ei ole vielä halunnut lääkkeitä hommata. Niissä aiemmissa kun oli kai niitä haittavaikutuksia (mielenterveys heilahteluja tms).
Ilmeisesti teillä on lähinnä vain hyviä kokemuksia tästä kuurista.

Tarvitsee reseptin.

meillä mies hakee reseptin jos ei taaskaan onnistu lopettamaan polttamista. tai se lopettaa pariksi viikoksi, vetää nikotiininappeja ja sitten taas alkaa vedellä röökiä. lopettaa, kiukuttelee nikkiksissä, syö nikotiininappeja pari viikkoa jne.

pitäis vaan saada herra ottamaan selvillä että vieläkö hällä työpaikka kustantaa osan siitä kuurista. siis se kahden viikon satsi on reilu 50 euroa? vai 110? ei pää toimi väsyneenä :ashamed:

Yhteistyössä