Cerazette

Joo, ja nyt sitten on lopetettu cerazettet, tosin vuoto ei loppunut ihan niin nopeasti, oli tuossa "mukavat" 2kk:n menkat ja naama vielä finnejä täynnä. Niiden kai pitäisi lähteä itsestään pois, kun itsestään yhtäkkiä tulivatkin, mutta saas nähdä. (Minulla ei ole ikuna ollut ennen finnejä). Nyt kun sain uudet pillerit (ei-minip.) niin paino tipahti 2kg ihan itsestään alaspäin ja olo muutenkin parempi taas. :) Ja menkat loppui..vihdoinkin.....
Mutta en usko että kaikilla vaikuttaa näin rajusti, olen kuullut, että monelle nämä ovat sopineetkin ihan hyvin. Joten rohkeutta sinä joka emmit aloitusta, ei sitä tiedä kuin kokeilemalla. Voivat olla hyvätkin. Ja minun käsittääkseni cerazettejen pitäis aiheuttaa mieliala vaihteluita vähemmän kuin tavallisten e-pillereiden, koska niissä on erilaista hormonia.

mimosa
Mulle cerazettet on sopinu vallan mainiosti. Olen nyt syöny 3 kokonaista laattaa ja neljättä alottanu ja menkat on ollu kerran, sillon heti kun alotin pillerit.
Masennusta, haluttomuutta, kiukkua, finnejä ym löytyy, mutta epäilempä että ne kuuluvat vielä raskauteen ja synnytykseen liittyviin sivuoireisiin. Hormonit heittelevät ja elimistö hakee tasapainoa... Mun käsityksen mukaan minipillereissä on vaan yhtä hormonia, keltarauhashormonia, joten estrogeenistä aiheutuvia sivuoireita ei pitäis minipillereistä tulla. Näin ainaki lääkärini sanoi...
Eiköhän varsinki imettävillä ole hormonit sekaisin siihen saakka kun imetys kestää. Voimia ja kestämistä kaikille hormonikimpuille! :hug:

Mullakin tuolla cerazettet odottaa aloitusta, vaan uskallankohan minäkään aloittaa, kun noin paljon negatiivistä vaikutusta on. Tavalliset e-pillerit olisin halunnut, mutta terv.asemalla kertoivat sellaisen epämukavan asian kuin mahdollisen aivoinfarktiriskin lisääntymisen, sillä minulla on aurallinen migreeni. Eli kumman otan, terveellisemmät vai epäterveellisemmät pilsut, jos niitä haluan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2006 klo 14:10 mimosa kirjoitti:
Mulle cerazettet on sopinu vallan mainiosti. Olen nyt syöny 3 kokonaista laattaa ja neljättä alottanu ja menkat on ollu kerran, sillon heti kun alotin pillerit.
Masennusta, haluttomuutta, kiukkua, finnejä ym löytyy, mutta epäilempä että ne kuuluvat vielä raskauteen ja synnytykseen liittyviin sivuoireisiin. Hormonit heittelevät ja elimistö hakee tasapainoa... Mun käsityksen mukaan minipillereissä on vaan yhtä hormonia, keltarauhashormonia, joten estrogeenistä aiheutuvia sivuoireita ei pitäis minipillereistä tulla. Näin ainaki lääkärini sanoi...
Eiköhän varsinki imettävillä ole hormonit sekaisin siihen saakka kun imetys kestää. Voimia ja kestämistä kaikille hormonikimpuille! :hug:

Oikeassa olet. Keltarauhashormonihan on elimistön omaa hormonia, eikä sen pitäisi aiheuttaa sen kaltaisia oireita kuin yhdistelmäpillereiden. Kaikkihan on tietysti yksilöllistä...

Minipillereitä annetaan juuri imetyksen aikana jolloin hormonitoiminta on vielä muutenkin yhtä myllerrystä, kaikki oireet laitetaan helposti pillereiden piikkiin...

Minäkin kuulun noihin tyytyväisiin käyttäjiin :wave:

Pai
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.01.2006 klo 22:35 pai kirjoitti:
mulle tulee kans kauheita raivareita cerazettesta,ekan synnyttyä en käyttänyt niitä,joten syy on pillereissä.Lentävät tänään roskiin....mikähän ehkäisy olis hyvä...
Kävin vaihtamassa tänään cerazettet mini pill merkkisiin pillereihin,saa nähdä sopivatko...

hei vaan kaikille kohtalotovereille!
itse söin cerazettea kolme liuskaa ja vuodotonta päivää ei ollut,soitin lääkäriin on kuulemma normaalia,kyllä se siitä tasoittuu sanottiin.en jaksanut enää odotella ja lopetin käytön pari päivää sitten,koskakohan vuoto loppuu???loppuuko ollenkaan?mielummin käytän mieheni kanssa kortsua kuin että on jatkuvat menkat 24h!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2006 klo 18:32 Äityli kirjoitti:
Mä olen just saanut seksielämäni takasin =) =) =) Yhdyntäkivut oli ongelma mut nyt on ollut pari päivää aika upeeta pojan ollessa päikkäreillä ulkona ja miehen ollessa kotona ;)
Tänäänpä sitten aloinkin miettiä, että kun on cerazettet oottanu laatikossa näitä parempia aikoja, et hitsit, uskaltasko niitä ruveta käyttämään, kun jostain syystä ei jotenkin houkuttele, ja tän ketjun luettuani houkuttelee vielä vähemmän :/ Kondomit on käytössä, mut sit ku innostuttiin uudestaan ni jäi käyttämättä :ashamed: Vaan on se niin paljo ihanampaa ilman sitä kumia, ja toisaalta en haluis alkaa kärsiä noista vuoto-ongelmista saati haluttomuudesta yleensä...
Äh, enpä tiedä mitä tehdä..
Miehen kanssa ajateltiin, etten niitä cerazetteja ala syödä vaan kondomilla mennään - mutta jotenkin ihmeessä pari päivää sitten meistä alko tuntua, että what the heck, tulkoon seuraava vaavi kun on tullakseen, kun ei sitä ajankohtaa voi kuitenkaan juuri suunnitella. =) Ja nyt on jo melkein vauvakuume taas, jos sellasta voi olla samaan aikaan kun meillä jo on ihana vauva, joka tuo suunnatonta iloa joka päivään.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2006 klo 15:21 vieras kirjoitti:
Mullakin tuolla cerazettet odottaa aloitusta, vaan uskallankohan minäkään aloittaa, kun noin paljon negatiivistä vaikutusta on. Tavalliset e-pillerit olisin halunnut, mutta terv.asemalla kertoivat sellaisen epämukavan asian kuin mahdollisen aivoinfarktiriskin lisääntymisen, sillä minulla on aurallinen migreeni. Eli kumman otan, terveellisemmät vai epäterveellisemmät pilsut, jos niitä haluan.
Minäkin sitten uskalsin aloittaa cerazetten syönnin, nyt 3 päivä menossa eikä vielä mitään hätää. Mutta kyllä tässä koko ajan pelottaa ja alkaa jo tulla vainoharhaseks et kaikki johtuis niistä :headwall: Mutta ei voi muuta kun kokeilla, sittenhän sitä tietää sopikoo ne itselle. ;)

koivunkäpy harmaana
mulla menkat tuli miten sattu noitten aikaan, mieliala oli lähinn berserkki päällä kokoajan, 7:nen liuskan aikaan tulin raskaaks, vaikka pillerit söin kellon tarkkuudel. No se meni sit kesken mikä kuulema on normaalia noitten kans. vaihdoin ehkäsypiikkiin sen jälkeen, muita vikoja ollu ku et menkat tuli vaan 3kk välein ja vuoti sit viikon..

Voih, olisinpa hoksannut lueskella netistä näistä pillereistä ennen kuin aloitin cerazettet. En varmaan olisi koskaan aloittanutkaan niitä. Tosta tiputteluvuodosta puhuttiin kyllä neuvolassakin, mutta ei siitä, että yksi oire on agressiivisuus. Valmistajan laimea "mielialanvaihtelut" kai sitten kattaa senkin oireen.

Mulle cerazettet ei sopineet juuri noiden "mielialanvaihteluiden" eli ihan järkyttävien raivareiden vuoksi.

Ekan käyttökuukauden loppuun mennessä olin säikähtänyt noita raivostumisia niin, että en olisi toista listaa aloittanut, vaikka olisi pyydetty. Miehen kanssa juteltiin silloin ja hän sanoi, että heti pari päivää noiden pillerien aloittamisen jälkeen kävin agressiivisemmaksi.

Onneksi olo tasoittui suunnilleen viikossa käytön lopettamisen jälkeen.

Söin ennen lapsia Minipill- pillereitä noin kolme kuukautta. Ei ylimääräisiä vuotoja, kuukautiset hyvin niukat ja KIVUTTOMAT (se oli ongelmana e-pillerienkin kanssa).
Tuon kolmen kuukauden jälkeen siirryin hormonipiikkiin. Siis sama hormoni kuin Minipillissäkin, mutta annetaan pistoksena kolmen kuukauden välein, sopii hyvin tälläiselle lahopäälle :LOL:
Sitten kun lapset on saatu aikaiseksi (kakkosen odotus menossa) jatkan ilmeisesti jonkun aikaa tuolla piikillä tai otan suoraan hormonikierukan. Muut ehkäisyt mulle ei sairauden vuoksi sovi ja kuukautisten kivuttomuuskin on hyvä asia. Mies on sitä mieltä, että hän voisi ottaa vaikka sterilisaation, mutta se kun ei mun kuukautiskipuihin vaikuta laimentavasti =)

Meikäläisen tuurilla nakkas tietenkin aivan tajuttoman ihottuman käsiin ja naamaan!!Kutisi aivan sairaasti ja turos samalla..Olin käyttäny niitä reilun kuukauden.No sitten sain uudet minipill-pillerit ja sama juttu.Nyt tässä ollaan sitten ilman ehkäsyä ku ei ometys aikana voi oikeen muuta käyttää.Harmittaa vaan ku ei passannu ku ne ois ollu mun muistillekkin sopivat ku otetaan joka päivä eikä niitä ihme taukoja oo =)

Käytin näitä pilsuja kolme kk mutta sivuvaikutukset ihan kauheita..Oli pakko lopettaa. Ei se tiputtelu mutta ne raivarit !! Olin ihan kuin puusta pudonnut apina..Koko perhe siitä kärsi.
Ei ollut kyllä sen arvoista kondoomiton seksi :)

Lopetin ne ja meni noin viikko, niin tunsin että olin oma itseni taas. Puuhh.
Luomuna jatkan - eli varmat päivät ja muuten kondomit kunniaan :D

Jos tulen raskaaksi niin se on ihan ok..Onhan tuo ykkönen jo 2,5 :heart:
Mutta mieluummin ei.

Hormooniheidiksi en enää rupea.Nyt olen kokeillut elämäni aikana pilsuja, sekä yhdistelmä että minejä, kapseleita ja renkulaa..Kapselit oli best mutta en kyllä niitäkään enää halua.Eikä kierukka nappaa..

Koska markkinoille tulee miehille ehkäsy-juttuja ???

Olen syönyt cerazettea 2,5 vuotta ja hyvin on sopinut. Menkkoja ei ole ollut ollenkaan tänä aikana. Ei ole ollut mielialanvaihteluita, kuten oli tavallisissa e-pillereissä. Mieskin on ollut tyytyväinen. Nyt ollaan naimisissa ja taitaa olla meidän aika lopettaa hyvä ehkäisy. Katsotaan koska tärppää =)

Tulipa sitten noitakin pillereitä kokeiltuu. sainpa sitten olla pari kuukautta ilman kuukautisia. Nyt olen vuotanut viikon ja tällä hetkelläkin syön lääkekuuria kohtutulehdukseen.

Huomasin juuri ystäväni kanssa, että mulla on ollut selkeä yhteneväisyys kohtutulehuksen ja pillereiden kanssa. Ei pillereitä ei kohtutulehuksia ja pillereiden kanssa on ollu kohtutulehuksia.. Sattumaa vaiko mitä? :eek:

Kolme kuukautta söin kyseisiä pillereitä ja meinasi tulla ero. Olin nimittäin oikea pirttihirmu, jonka kanssa ei varmasti kukaan mielellään asuisi saman katon alla. Ymmärsin itsekin, että tyhjästä mesuan, mutta mieli oli koko ajan niin ahdistunut ja huono, että tuli vain loukattua muita vaikkei halunnutkaan. Oli kyllä hirveä olo, enkä ikinä vastaavaa halua takaisin! No pahasta olostani puhumalla lopulta miehelleni, (joka oikeasti ehdotti jo eroa kun syytti tietenkin itseään minun ainaisesta räkyttämisestä) päätin lopettaa pillerit ja kokeilla helpottaako elämä. Ja kyllä muuten helpotti ja elämä, sekä perhe ympärillä tuntuvat aivan ihanilta jälleen :heart: .

Yhteistyössä