cerazette ja aloitus ajankohta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietiskelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietiskelijä

Vieras
mun pitäis alottaa cerazette minipillerit... nyt vaan mietin että koska te ootte alottanu? kuukautisten aikana niinku ohjeessa lukee vaiko ihan koska vaan kiertoa ja onko se vaikuttanu mitenkään mahdolliseen vuotoon/tiputteluun?? Mulla alkais kuukautiset ens viikolla kannattaisko odottaa siihen asti vaiko aloittaa heti tänään/huomenna? vai aloittaako vasta kuukautisten loputtua??
tiedän että jos aloittaa muulloin kun kuukautisten aikana pitää käyttää muuta ehkäisyä lisäks 7päivää. mutta sillä nyt ei oo väliä kondomit löytyy jos sattuis hommiin ennen tehon voimassa oloa.....

Ai mä oon kyl aina alottanu miten sattuu :D Vaikka ohjeessa lukeekin noin..Nytkin alotin eilen (imetän siis) enkä todellakaan ala odottamaan menkkoja. Lääkärikin sanoi et voi alottaa heti kun siltä tuntuu, ei tarvii odottaa menkkojen tuloa, koska niiden alkaminen saattaa imetyksen takia venyä ties mihin hamaan tulevaisuuteen. Et etköhän sä voi kans alottaa jo:) En muista miten mulla viimeks noi vuodot oli..Kerran siis oon alottanu tolleen oikeen ohjeen mukaan ja oiskohan se ollu et eka tuli tosiaan menkat ku alotin ne ja sit semmosta pientä tiputtelua oli kuukauden ajan ja sit ei ollu mitään vuotoja kahteen vuoteen mitä käytin noita :) so happy!! :D

mulla ollu nuo pillerit kahdesti. ekalla kerralla aloitin kuukautisten alettua ja tiputtelua kesti seuraavat 3kk joten lopetin pillerit. Nyt sain niitä taas enkä jaksanut odotella kuukautisten alkua joten aloitin ne heti samana päivänä tais olla kiertopäivä 8 eikä ole tiputtelua ollut ei edes kuukautisia. En tiedä onko aloitus ajankohdalla mitään väliä ehkä oli vain sattumaa että kävi näin.

Alotin heti kun pillerit jälkitarkastuksessa sain. En tosin syönyt kauaa, kun menkat sitten alkoivat, kuukauden vuodon jälkeen viskasin pillerit pois ja loppui ne menkatkin viimein.

Yhteistyössä