Callanetics

Olen viikon tehnyt vatsaliikkeitä ja nyt tuli pieni epäusko.
Mielestäni maha on hiukan pienentynyt,mutta tuntuu että se "roikkuu" enemmän. Ennen oli alavatsassa ylimääräistä,mutta nyt tuntuu että maha alkaa jo rintojen alta=(
Onko kukaan kokenut samaa,onko kenties tämä jokin välivaihe kun lihakset alkaa kasvaa.
Valakaa uskoa etten lopeta jumppaa kesken mahan roikkumisen takia=)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.09.2005 klo 21:55 Maatuska kirjoitti:
Olen viikon tehnyt vatsaliikkeitä ja nyt tuli pieni epäusko.
Mielestäni maha on hiukan pienentynyt,mutta tuntuu että se "roikkuu" enemmän. Ennen oli alavatsassa ylimääräistä,mutta nyt tuntuu että maha alkaa jo rintojen alta=(
Onko kukaan kokenut samaa,onko kenties tämä jokin välivaihe kun lihakset alkaa kasvaa.
Valakaa uskoa etten lopeta jumppaa kesken mahan roikkumisen takia=)
Ainaki tuossa ihannevartalo 30 päivässä- kirjassa lukee s.39, että: Kun ylemmät vatsalihakset alkavat tiivistyä, alavatsa näyttää ehkä työntyvän ulospäin. Älä joudu pakokauhun valtaan, vatsasi muuttuu kiinteäksi, kun alavatsalihakset kiinteytyvät, ellei sinulla ole allergiaa tai ruuansulatusvaivoja, jotka aiheuttavat turvotusta ja kaipaavat lääkärin hoitoa.

Eli varmaanki sulla ohimenevä vaihe ;)
 
Kiitos viestistä, heti tuli taas uusi into=)
Vielä sen verran utelen,että onko tarkoitus pysyä yhdessä sarjassa niin kauan että pystyy tekemään kaikki liikkeet ilman taukoa. Teenko siis esim. päivä 9 vatsaliikkeet niin monena päivä että ne menee ilman taukoa?
 
natata
Moi, mäkin aloitin tänään callaneticsin, (10 tunnissa 10 vuotta nuoremmaksi tai joku vastaava kirja). Epäselväksi vain jäi, että onko tarkoitus tehdä kaikki liikkeet mitkä kirjassa on esitelty samalla kerralla, vai voinko edetä esim. tekemällä jokaisesta lihasryhmästä liikkeet 1, seuraavalla viikolla liikkeet 2 ja niin eteenpäin? Aikaa kuluu ihan tuhottomasti jos tekee neljät eri liikkeet joka lihasryhmää kohden ja vielä lukuisilla toistoilla! Kertokaahan :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.09.2005 klo 23:29 natata kirjoitti:
Moi, mäkin aloitin tänään callaneticsin, (10 tunnissa 10 vuotta nuoremmaksi tai joku vastaava kirja). Epäselväksi vain jäi, että onko tarkoitus tehdä kaikki liikkeet mitkä kirjassa on esitelty samalla kerralla, vai voinko edetä esim. tekemällä jokaisesta lihasryhmästä liikkeet 1, seuraavalla viikolla liikkeet 2 ja niin eteenpäin? Aikaa kuluu ihan tuhottomasti jos tekee neljät eri liikkeet joka lihasryhmää kohden ja vielä lukuisilla toistoilla! Kertokaahan :)
Mulla taitaa olla sama kirja kuin sullakin, siis sellanen jossa liikkeitä ei ole jaettu eri päiviksi vaan ne esitetään kirjassa vaan yhtenä "pötkönä". Mä oon muutaman kerran tehnyt noi kaikki liikkeet ja toistot, mutta aikaa siihen todellakin menee lähes tunti. Aina ei ehtis tuntia putkeen. Oonkin ajatellut että jakaisin ne liikkeet vaikka parille päivälle ja tekisin niitä sitten vaikka joka päivä.
Teillä joilla on se toinen versio (siis vaan muutama liike per päivä); kuinka kauan teillä menee liikkeiden suorittamiseen? Onko esim. vatsoja joka päivä? Entäs niitä lantio-peppuja? Venytykset?
:)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.09.2005 klo 16:05 Johanna kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.09.2005 klo 23:29 natata kirjoitti:
Moi, mäkin aloitin tänään callaneticsin, (10 tunnissa 10 vuotta nuoremmaksi tai joku vastaava kirja). Epäselväksi vain jäi, että onko tarkoitus tehdä kaikki liikkeet mitkä kirjassa on esitelty samalla kerralla, vai voinko edetä esim. tekemällä jokaisesta lihasryhmästä liikkeet 1, seuraavalla viikolla liikkeet 2 ja niin eteenpäin? Aikaa kuluu ihan tuhottomasti jos tekee neljät eri liikkeet joka lihasryhmää kohden ja vielä lukuisilla toistoilla! Kertokaahan :)
Mulla taitaa olla sama kirja kuin sullakin, siis sellanen jossa liikkeitä ei ole jaettu eri päiviksi vaan ne esitetään kirjassa vaan yhtenä "pötkönä". Mä oon muutaman kerran tehnyt noi kaikki liikkeet ja toistot, mutta aikaa siihen todellakin menee lähes tunti. Aina ei ehtis tuntia putkeen. Oonkin ajatellut että jakaisin ne liikkeet vaikka parille päivälle ja tekisin niitä sitten vaikka joka päivä.
Teillä joilla on se toinen versio (siis vaan muutama liike per päivä); kuinka kauan teillä menee liikkeiden suorittamiseen? Onko esim. vatsoja joka päivä? Entäs niitä lantio-peppuja? Venytykset?
:)
Tässä toisessa (Ihannevartalo 30 päivässä) on eri vartalon osa-alueet omina kokonaisuuksinaan ja kaikille osille on neljä tasoa jotka järjestyksessä käydään läpi. Mä tein ihan yhtä vartalon osaa sen kuukauden, verryttelyineen tietenkin, ja sellainen reipas varttitunti siinä meni päivittäin. Loppuvaiheessa kesti kauemmin kun toistot lisääntyi.

Ihan hyväksi koin tuon yhteen osa-alueeseen (vatsaan) keskittymisen. Ei tuntunut koskaan rankalta aloittaa kun tiesi ettei kokonaista tuntia tarvii urakoida. Tosin kuten aiemmin olen täällä sanonut, reiden ojentajalihaksia olisin venytellyt kolmosvaiheen yhden jalan nostoja varten kun olisin hoksannut... Ne ojentaja harjoitukset on ainakin tuossa mun kirjassa selällään tehtäviä jalan suoristamisia.

Noita toisia ketjuja voi koittaa ottaa kiinni, tästä Callaneticsista on tällä palstalla ollut jo montakin pinoa pystyssä. Mikäli lisäkokemukset kiinnostaa =)
 
Taivaansini
Mä tein callaneticsin 30 päivän kuurin sekä vatsaa että lantiota. Loppuvaiheessa mulla meni lähes tunti siihen kaikkeen. Mutta kyllä se kannatti! Pitäis vielä käydä se toinen kirja lainaamassa ja kokeilla sen ohjeita. Viime aikoina on vaan väsyttänyt niin valtavasti etten ole jaksanut ajatella edes jumppaamista \|O
 
natata
Hei, tietääkö joku, onko noissa kirjoissa (ihannevartalo 30 päivässä ja 10 tunnissa 10 vuotta nuoremmaksi) eroja? Eri liikkeet? Kertokaa joku millaiset vatsa ja jalkaliikkeet tuossa ensimmäisessä kirjassa on :/
Itse olen tehnyt niitä blien näköisiä jalkaliikkeittä, joissa ollaan päkiöillä ja "kyykätään" alas etc. :attn:

Vastailkaa :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.09.2005 klo 21:27 natata kirjoitti:
Hei, tietääkö joku, onko noissa kirjoissa (ihannevartalo 30 päivässä ja 10 tunnissa 10 vuotta nuoremmaksi) eroja? Eri liikkeet? Kertokaa joku millaiset vatsa ja jalkaliikkeet tuossa ensimmäisessä kirjassa on :/
Itse olen tehnyt niitä blien näköisiä jalkaliikkeittä, joissa ollaan päkiöillä ja "kyykätään" alas etc. :attn:

Vastailkaa :flower:
Lue KOKO KETJU :attn:
 
Onko muilla harrastajilla noussut paino, ja minkä verran? Minä olen tehny 7vrk liikeitä ja mulla on paino noussu 2kg!!! Tiedän ettei pitäis puntaria tuijottaa, mutta toivottavasti ei nyt kovin nouse kun just oon saanu painoa pudotettua ihan kivasti ja vielä pitäis 8kg lähteä (tai siis nyt 10kg)
 
Kotisirkka: En ole punninnut kun ei mulla ole edes vaakaa. Voisin kuitenkin kuvitella, että kun lihakset tiivistyvät niin painoa tulee lisää, vaikka rasvaa koko ajan palaakin pois. Parasta on mun mielestä tuo jenkkakahvojen katoaminen ym. kiinteytyminen, joka peilissä ja vaatteissa näkyy. Niistä kannattaa hurrata ;)

Natata: Mulla on vain tuo Ihannevartalo...-kirja. Kuten olen sanonut, siinä ne liikkeet muuttuu edistyksen mukaan, sekä toistot kasvaa samaa myöten. Jalkajutuissa on ainakin lantion koontaminen seisaaltaan kyykkimällä ja blie. Sellainen huipputehokas liike on myös kuin lattialla istualtaan tuolin tms. puristaminen jalkojen välissä (nilkan kohdalta).

Hankala noita liikkeitä kuvailla ilman kuvitusta, mutta toivottavasti jotain selkoa sait :) Mun käsittääkseni tuo Ihannevartalo... on kehitellympi versio 10 vuotta...-kirjasta (tiiviimpi ohjelma ja tasoittain etenevä), mutta näkemättä en tiedä varmaa.

Tuolla toisessa ketjussa ehdotin mistä kirjaa voisi ostaa :attn: Valitettavasti niitä ei enää kirjakaupoissa ole, vaan käytettynä pitää metsästää. Itse tilasin ja yllättävän hyväkuntoisen sain =)
 
natata
Ok, kiitos! Tutun kuuloisia liikkeittä,eli eiköhän ne aika lailla samoja ole molemmissa kirjoissa. Olen nyt tehnyt 5vrk aamuin illoin, muita tuloksia ei ole tullut kuin että olo on vähän timmimpi (taitaa olla pään sisällä), peilistä ei eroa huomaa.
 


Hankala noita liikkeitä kuvailla ilman kuvitusta, mutta toivottavasti jotain selkoa sait :) Mun käsittääkseni tuo Ihannevartalo... on kehitellympi versio 10 vuotta...-kirjasta (tiiviimpi ohjelma ja tasoittain etenevä), mutta näkemättä en tiedä varmaa.

Aivan näin! Samoja liikkeitä siis, mutta kuten sanottua 10 vuotta... esitetään liikkeet yhtenä kokonaisuutena, "pötkönä" ja Ihannevartalo... sarjoina ja tasoina. Alkaiskohan tää asia olla sitten käsitelty... :whistle: Eikun jumppaamaan!
 

Yhteistyössä