bussissa mun vieressä istui nainen, joka käytti terveyssidettä. :x

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yööökkk!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja miten olette muuten varmoja että ne haisulit ovat niitä siteiden käyttäjiä, eivätkä tamponien käyttäjiä, joilla on tamponi pettänyt, ja ne ovatkin pikkarit tai housut jotka haisevat.

PEESI.

Tamponit aihettuaa aina ohivuotoja - HYYYYI miten epäygieenistä!!! YÖK!!

Öö... yhtään ohivuotoa tai hajuhaittaa ei ole itsellä ollut tamponien kanssa.

Sen sijaan teinivuosilta tuosta haisevasta siteestä on ikävä kyllä omakohtaista kokemusta. Että kyllä ne on ne siteet jotka haissoo.

Ja miten olette muuten varmoja että ne haisulit ovat niitä siteiden käyttäjiä, eivätkä tamponien käyttäjiä, joilla on tamponi pettänyt, ja ne ovatkin pikkarit tai housut jotka haisevat.

PEESI.

mikä siinä on sen pahempaa kuin siteen käyttämisessä? molemmissa tapauksissa verta valuu pimpin ulkopuolelle. yhtä ällöttäviä vaihtoehtoja minusta molemmat.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
No enpä osaa vastata, koska yleensä kymmenen minuuttia aiemmin vaihdettu side ei haise. Hajun aiheuttaa bakteerien tanssiaiset, ja bakteerit alkavat juhlia vain kauan paikallaan olleessa siteessä.
Pelkkä veri ei haise mädälle.

Kymmenen minuutin väleinkö se side sitten pitää vaihtaa? :D Entä jos bussimatka kestää yli sen? Pitäisiköhän olla busseissa ihan omat osastot joihin naisten pitää mennä jos niillä on kuukautiset. :D

No en tiedä, ilmeisesti tuon yhden pitäisi kuitenkin jotain muuta konstia harkita, jos side alkaa haista kymmenen minuutin käytön jälkeen pahalle. Silloin on jotain pielessä.

No enpä osaa vastata, koska yleensä kymmenen minuuttia aiemmin vaihdettu side ei haise. Hajun aiheuttaa bakteerien tanssiaiset, ja bakteerit alkavat juhlia vain kauan paikallaan olleessa siteessä.

Kymmenen minuutin väleinkö se side sitten pitää vaihtaa? :D Entä jos bussimatka kestää yli sen? Pitäisiköhän olla busseissa ihan omat osastot joihin naisten pitää mennä jos niillä on kuukautiset. :D

miten olis ilma- ja hajutiiviit housut kuukautiskäyttöön?

No en tiedä, ilmeisesti tuon yhden pitäisi kuitenkin jotain muuta konstia harkita, jos side alkaa haista kymmenen minuutin käytön jälkeen pahalle. Silloin on jotain pielessä.

oisko jotain tulehdusta sitten jos noin pian haisee? haiseeko muutoinkin kuin menkkojen aikana?

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:

PEESI.

? Ei kyllä ole koskaan vuotanut housuun jos tampooni ollut.

Ja mulla vuotaa aina ohi. kaikki merkit ja kaikki koot. Siis nimenomaan ohi valuu, ei ole koko tulppa märkä vaan pääsee ohi. Siksi pidänkin aina sidettä, vaikka olisikin tamponi myös, kuten runsainpina päivinä on. Se on varmaan anatomiasta kiinni. Ja olen laittanut kunnolla paikoille, siitä ei ole kyse.

Mä luulen kanssa näin. Aika tiheä tahti jos kymmenen minuutin välein pitää juosta vessassa. :D Toisaalta, sitten ei voisi kotoa mihinkään koskaan poistuakaan, että silleen kätevää ettei kulje busseissa haisemassa mädälle verelle. :D Joo, naisille vaan kotoapoistumiskielto kuukautisten aikaan. :D

Minä en ole herkkänenäinen, mutta työkaverien siteet oikeasti löyhkää nekkuun välillä, kun koko päivän kökkii kuumassa toimistossa alapää tuolia vasten. Olen itse käyttänyt pitkään tamponia, mutta kun lopetin e-pillerit vuodot runsastuivat niin, että vihreä OB ei enää pitänyt. Vaihdoin kuukuppiin minäkin vanha akka ja se on ollut megahyvä. On nyt neljännet kuukuppimenkat, eikä haise ympäri työpaikkaa ... enkä tosiaan ole mikään rasta/hippi vaan 37 v toimistoneila ;)

Alkuperäinen kirjoittaja mulle ei sovi:

PEESI.

Ja mulla vuotaa aina ohi. kaikki merkit ja kaikki koot. Siis nimenomaan ohi valuu, ei ole koko tulppa märkä vaan pääsee ohi. Siksi pidänkin aina sidettä, vaikka olisikin tamponi myös, kuten runsainpina päivinä on. Se on varmaan anatomiasta kiinni. Ja olen laittanut kunnolla paikoille, siitä ei ole kyse.

treenaa niitä alapään lihaksia jos kerran isoimmastakin tamponista valuu ohi!! :o taidat olla melkoinen lerpukka alakerrasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Kyllä mäkin sen haistan, niin oman siteen kuin lähietäisyydellä olevien. Mutta toisin kuin ap:lla, mun nokkaani kestoside ei haise läheskään niin ällöttävälle kuin kertakäyttöside.

Peesi. Kestis on tuoksuttomampi kuin kertis.

Alkuperäinen kirjoittaja oho:

oisko jotain tulehdusta sitten jos noin pian haisee? haiseeko muutoinkin kuin menkkojen aikana?

No okei, myönnetään, ei ehkä ihan kymmenen minuutin päästä löyhkää, mutta alle tunnin päästä kuitenkin. No ehkä minulla sitten on jokin tulehdus tai jotain muuta vikaa, mutta tuskin tamponi ainakaan sitä helpottaa..

No ei minulla ainakaan ole ollut tampoonin kanssa ongelmaa et haisis koskaan, vaikka miltei yksin niitä käytän. Siteet - joo.. kyllä se haju valitettavasti nenään tunkeutuu, vaikka miten päin olisi..

ihan pakko kommentoida tuota kuukuppiasiaa... Itellä on kammottavat kokemukset siitä. Hankin sellasen luettuani näitä ylistysketjuja miten se on mukava, hygieeninen yms. Opettelin käyttämään ja tykkäsin kyllä kovasti kun vain opin laittamaan sen niin, ettei se tappi paina. Eli toimiva idea kyllä. Sellasena pienenä sivuvaikutuksena kuitenkin sain itselleni yli puolen vuoden alapääongelmat (tämän puolen ajanjaksolle osui valitettavasti myös omat häät ja jäi hääyöt kyllä viettämättä). Kuukupin tappi oli pikkuhiljaa hinkannut ja hangannut huomaamatta tuota emättimen suuta jonka seurauksena sinne tuli paise, jonka seurauksena lisäksi sitten virtsatieinfektio. Vaikka paise sitten itseksiään onneksi ilman toimenpiteitä tyhjeni, se kohta oireili kuukausia ollen kipeä ja omituisen tuntuinen.

Kun lääkäri kuuli, että olin käyttänyt kuukuppia, hän pyöritteli silmiään ja sanoi että en todellakaan ole ensimmäinen kenellä on ollut ongelmia sen kanssa. Eli ainakaan ne tapilliset kupit eivät siunaustani saa.

Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Alkuperäinen kirjoittaja mulle ei sovi:

PEESI.

treenaa niitä alapään lihaksia jos kerran isoimmastakin tamponista valuu ohi!! :o taidat olla melkoinen lerpukka alakerrasta.

No ei nyt niin kovin löysät paikat ole, mutta ei vaan..

Mä leikkasin kuukupin tapin pois, kun tuntui ikävästi välillä. Ei sitä mihinkään tarvita. Poisotto onnistuu ilman tappia mainiosti. Ei se hännästä vetämällä edes liiku minnekään.

Alkuperäinen kirjoittaja yööökkk!!!:
siis se haju!!! :x ettekö siteiden käyttäjät todellakaan ite tajua, että kun se veri valuu teistä ulos johonkin siteeseen niin se HAISEE. ja sen hajun perusteella pystyy kyllä erottamaan väkijoukosta ne joilla on side (kestositeet vielä pahempia kuin kertakäyttöset ) ja ne joilla on tamponi tai kuppi.

Sulla ei kyllä ole kaikki muumit samassa laaksossa, huh huh mitä tekstiä----

Mulla on sulle UUTINEN: Normaali, terve nainen joka on vielä lisääntymisiässä, vuotaa joka kuukausi. Vain turvautumalla tiettyihin terveydelle haitallisiin hormoonihoitoihin, voivat jotkut päästä vuodoista eroon. Siksi aikaa kun hormoonivalmisteita käyttävät. Sen jälkeen tilanne palaa ennalleen.

Tamppooni ON terveysriski, ja haisee sekin. Lisäksi tukkii putkistot ja pilaa vesistöjä verineen. Kuppi on lähinnä VITSI. Yäk.

Alkuperäinen kirjoittaja Nainen vuotaa:
siis se haju!!! :x ettekö siteiden käyttäjät todellakaan ite tajua, että kun se veri valuu teistä ulos johonkin siteeseen niin se HAISEE. ja sen hajun perusteella pystyy kyllä erottamaan väkijoukosta ne joilla on side (kestositeet vielä pahempia kuin kertakäyttöset ) ja ne joilla on tamponi tai kuppi.

Mulla on sulle UUTINEN: Normaali, terve nainen joka on vielä lisääntymisiässä, vuotaa joka kuukausi. Vain turvautumalla tiettyihin terveydelle haitallisiin hormoonihoitoihin, voivat jotkut päästä vuodoista eroon. Siksi aikaa kun hormoonivalmisteita käyttävät. Sen jälkeen tilanne palaa ennalleen.

Tamppooni ON terveysriski, ja haisee sekin. Lisäksi tukkii putkistot ja pilaa vesistöjä verineen. Kuppi on lähinnä VITSI. Yäk.

Jaahas, mistäs lähtien tamponi on ollut oikein terveysriski?
Moniko nainen sairastuu tamponin takia? Ja mihin sairastuu?

Mitkä putkistot tamponi tukkii? Nehän heitetään luonnollisesti roskikseen.

Kuppi on vitsi? Hassua, minua ei naurata kuukuppi ollenkaan.

Ei sinulla ollut mitään uutista kertoa. Kaikkihan me tiedämme, että kuukautiset ovat normaali ilmiö. Sen sijaan normaalia eikä suotavaa ole se, että jätetään se side hautumaan pöksyihin kahdeksaksi tunniksi kerrallaan. Sillä kidutetaan jo kanssaihmisiäkin. :x

Alkuperäinen kirjoittaja ninni:
Just joo.

Kyllä tän päivän siteet on ihan hygieenisiä ja mee kyllä niin vuodon kuin hajutkin - kun sitä siis käytetään oikein, eli vaihdetaan puhtaaseen tarpeeksi usein. Ja luonnollisesti menkkojen aikaan tehdään alapesu joka vessakäynnin yhteydessä!

Mulle ei tamponit ole yksinkertaisesti vaan ikinä sopineet. Vaikka koko olisi mini, se tuntuu ikävästi - VAIKKA olisi ihan oikealla paikalla. Painaa ja hankaa, ainakin tietyissä asennoissa. Ja poistaminen sattuu. Mulla vaan on ahtaat ja herkät paikat, enkä tykkä tunkea sisälleni mitään sinne kuulumatonta.

Siksi myös ajatuskin jonkun kuukupin tunkemisesta sisälleni tuntuu inhalta! :o

Mä en kunnolla pysty käyttää tamponia, koska mun limakalvot ei kestä sitä ja pois ottaminen sattuu, mut kuukuppi toimii hyvin ;) Alussa vaati harjottelua, mutta nyt en kyllä ainuttakaan sidettä enää osta!

Alkuperäinen kirjoittaja Nainen vuotaa:

Jaahas, mistäs lähtien tamponi on ollut oikein terveysriski?
Moniko nainen sairastuu tamponin takia? Ja mihin sairastuu?

Mitkä putkistot tamponi tukkii? Nehän heitetään luonnollisesti roskikseen.

Kuppi on vitsi? Hassua, minua ei naurata kuukuppi ollenkaan.

Ei sinulla ollut mitään uutista kertoa. Kaikkihan me tiedämme, että kuukautiset ovat normaali ilmiö. Sen sijaan normaalia eikä suotavaa ole se, että jätetään se side hautumaan pöksyihin kahdeksaksi tunniksi kerrallaan. Sillä kidutetaan jo kanssaihmisiäkin. :x

Tampoonin käyttö lisää toksisen shokkioireyhtymän riskiä (=TSS).

" TSS esiintyy useimmiten nuorilla naisilla pian kuukautisvuodon alkamisen jälkeen. Tamponien käyttö on tunnettu riskitekijä, mikä tuli ilmi erittäin imukykyisten tamponeiden käytön yhteydessä Yhdysvalloissa 1980-81. Kun kyseiset tamponit poistettiin markkinoilta, alkoi tautitapausten määrä selvästi pienetä (MMWR 1990)"

Seuraavasta linkistä löytyy hurja esimerkkitapaus:

http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=1&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=%2Fportlet_action%2Fdlehtihakuartikkeli%2Fviewarticle%2Faction&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=duo30262&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_auth=

Yhteistyössä