bussissa mun vieressä istui nainen, joka käytti terveyssidettä. :x

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yööökkk!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yööökkk!!!

Vieras
siis se haju!!! :x ettekö siteiden käyttäjät todellakaan ite tajua, että kun se veri valuu teistä ulos johonkin siteeseen niin se HAISEE. ja sen hajun perusteella pystyy kyllä erottamaan väkijoukosta ne joilla on side (kestositeet vielä pahempia kuin kertakäyttöset ) ja ne joilla on tamponi tai kuppi.

Joskus hajun oikeasti erottaa. (mulla on aika herkkä nenä, mun mielestä teinipiojat haisee ällöiltä ja muutkin hajut häiritsee)

Mutta ei saa yleistää, koska terveysside ei haise, jos pesee vaihdon yhteydessä, eikä pidä samaa sidettä kauaa.

Entäs ne joilla ei ole just silloin menkkoja?
Oletko ajatellut, että kaikille ei tamponi / kuppi sovi toistuvien tulehdusten, allergian tai ohivuotojen vuoksi? Mulla ei ainakaan mikään koko eikä merkki pidä vuotoa tuntiea pidempään, niin, että ei olis ohi mennyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Joskus hajun oikeasti erottaa. (mulla on aika herkkä nenä, mun mielestä teinipiojat haisee ällöiltä ja muutkin hajut häiritsee)

Mutta ei saa yleistää, koska terveysside ei haise, jos pesee vaihdon yhteydessä, eikä pidä samaa sidettä kauaa.

Minä taas en liputa tuota alapesun suorittamista jokaisessa välissä. Tulee hiivaongelmaa ja limakalvot kuivuu liiaksi. Siellä kuuluukin olla suojaava kerros, siksihän tyttövauvoillakin on sitä valkeaa tönjää alapäässä.

Se haisee vaan jos sitä ei vaihda tarpeeksi usein esim. sama side koko päivän niin johan alkaa bakteerien bileet ja haju kasvaa. Normisti se kuuluisi vaihtaa n.4 h välein tai jos vuoto on kovaa niin paljon useammin.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Entäs ne joilla ei ole just silloin menkkoja?
Oletko ajatellut, että kaikille ei tamponi / kuppi sovi toistuvien tulehdusten, allergian tai ohivuotojen vuoksi? Mulla ei ainakaan mikään koko eikä merkki pidä vuotoa tuntiea pidempään, niin, että ei olis ohi mennyt.

Siis tuntia pidempään.

Turhaan nauratte. Siis ihan oikeasti liian harvoin vaihdettu side haisee ihan kauhealle. Olen joskus meinannut oksentaa kun vieressä on nököttänyt tällainen ihminen, saatikka kun olen mennyt yleiseen vessaan ja todennut heti alkajaisiksi jonkun vaihtaneen juuri aiemmin erittäin käytetyn siteen.

Se on sairaan oksettava haju!

Ja en siis ole ap.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
mille haisee ihminen, joka käyttää emättimen sisäistä kuukautissuojaa?

se ei haise millekään, tai siis "tavalliselle", ei voi erottaa että sillä on menkat.

ehkä pikkuisen liiottelin tuossa, mutta kyllä ihan todella vaikka kuumana päivänä kun alapää hautuu siellä siteen kanssa niin sen hajun voi lähietäisyydeltä erottaa. juurikin bussissa kun istuu ihan vieressä. haistakaapa siteiden käyttäjät omaa alapäätänne menkkojen aikaan hikisenä kuumana päivänä kun sama side on ollut parikin tuntia paikoillaan. :x

Kannattaisi tosiaan vaihtaa se side riittävän usein, koska kyllähän se hautuessaan saattaa todellakin alkaa haisemaan.

Ja kyllä se kuulkaas on ihan mahdollista haistaa, jos tarkka hajuaisti on tarkka.

Sait varmaan idean tähän aiheeseen tosta äskeisestä terveysside ketjusta... siellähän joku oli bussissa antanut siteen toiselle naiselle... Mikset ihmeessä pyytänyt tätä naista käyttämään jotain muuta kun ihmisten ilmoilla liikkuu?

Alkuperäinen kirjoittaja yööökkk!!!:
siis se haju!!! :x ettekö siteiden käyttäjät todellakaan ite tajua, että kun se veri valuu teistä ulos johonkin siteeseen niin se HAISEE. ja sen hajun perusteella pystyy kyllä erottamaan väkijoukosta ne joilla on side (kestositeet vielä pahempia kuin kertakäyttöset ) ja ne joilla on tamponi tai kuppi.

sustahan tulis hyvä vainukoira poliisille....

Joskus kävin jossain yleisessä vessassa hesassa ja joku oli pyyhkiny vessapaperi telinettä kuukautis suojalla (siinä oli verta ja koko vessa löyhkäsi menkoilta). Haju oli ihan karmea! Varmaan jotkut teinit ollu asialla...

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Minä taas en liputa tuota alapesun suorittamista jokaisessa välissä. Tulee hiivaongelmaa ja limakalvot kuivuu liiaksi. Siellä kuuluukin olla suojaava kerros, siksihän tyttövauvoillakin on sitä valkeaa tönjää alapäässä.

Eikä tuu hiivaa sen takia... Hiivaa tulee jos ei ole maitohappobakteeria tarpeeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sait varmaan idean tähän aiheeseen tosta äskeisestä terveysside ketjusta... siellähän joku oli bussissa antanut siteen toiselle naiselle... Mikset ihmeessä pyytänyt tätä naista käyttämään jotain muuta kun ihmisten ilmoilla liikkuu?

Luulet että tämä on provo?

No, täällä toinen ap:n lisäksi joka todellakin haistaa muhineet siteet. YÖK! Se on ällöä.

voivoi, milleköhän olen haissut, kun nuorena leirillä alkoi yllättäen kuukautiset ja sain ohjaajalta siteen. hän ei kuitenkaan neuvonut, että sitä pitää vaihtaa - käytin samaa 3 päivää, kun en tiennyt milloin vuoto on loppu. Silloin ekoissa kuukautisissa ei kyllä paljon verta tullut...

Yhteistyössä