BUMBO-SITTERI

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja satu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä otettiin käyttöön n. 5kk ikäisenä. Tykkäsi kovasti vaikka oli kyllä tosi hurjan näköistä kun noin pikkuinen "istui". En kuitenkaan aluksi pitkiä aikoja siinä pitänyt.
9kk ikäisenä tyttö oppi konttamaan ja pääsi sen jälkeen itse Bumbosta pois. Käyttö loppui siihen.

Meillä ihan sama meininki kuin Marsupilamilla.
Tyttö istui tosi mielellään Bumbossa, koska pystyi katselemaan ympärilleen paremmin kuin tavallisessa sitterissä. Hän on ollut aina aika eläväinen tapaus, ja tavallisen sitterin köllöttelevä asento oli hänestä tylsä! Pidettiin Bumboa paljon mukana mummoloissa ja kavereilla kyläillessä, oli kevyt ottaa mukaan ja toimi tosiaan hyvänä syöttötuolina. Myös siitä kiva, että voi käyttää ulkonakin, kun on helppo pestä. Eli varmaan kävikin jo ilmi, että meillä ainakin tykättiin kovasti ja oli hintansa väärtti!

meillä taas on niin vilkas neiti, ettei tykännyt istumisesta. 5 min ja rupesi huutaa, piti ottaa pois. Nyt neiti 7 kk ja istuin on käytössä kylpyhuoneessa, siellä toimii tosi hyvin. Itse saan peseytyä rauhassa ja neiti leikkii istuimella ja vesiäpärillä!

Meillä bumbo tosi kiva ollut. Kun ei vielä puolen vuoden jälkeen jaksanut kauan istua,niin bumbo oli siinä tosi hyvä. Valvotusti laitoin tuolin päälle ja meni syöttötuolista täysin ja poika tykkäsi. Nyt poika 10kk ja edelleen aputuolina menee, kun esim.imuroin tai muuta vastaavaa,niin kevyt ja helppo siirrellä ympäri kotia ja poika siinä tarkkailee äidin puuhia:)

En kuitenkaan halunnut niin istuvaan laittaa kun kannatteli päätänsä...niinhän siinä tuoteselosteessa sanotaan, että kun alkaa kannetella päätänsä voi laittaa vauvan siihen istumaan,ehkä se niin on,mutta minusta tuntuu hurjalta...on se kuitenkin niin istuva asento.

Meillä Bumbo on vielä käytössä vaikka tyttö on jo 1v3kk :)
Jostain 1/2 vuoden iästä bumbo on ollut vain kylppärissä "suihkutuolina", eli äiti käy suihkussa ja tyttö kökkii bumbossa. Nyt neiti tulee jo siitä pois halutessaan, mutta viihtyy (ihme kyllä) useasti vieläkin suihkun ajan siinä lelujen kanssa.
Pienempänä se oli myös mukana vauvauinnissa ja oli oikein hyvä siinä :)

Me ostettiin bumbo kun vauva oli 5kk, mut melko vähän sitä käytin alkuun. Vasta kun osas jo kunnolla istua syöttiksessä yms. niin rupesin käyttämään matkasyöttötuolina ja vauvauinnissa istuimena, kun turvakaukaloa en suihkutiloihin jaksanut raahata.

Meillä bumbo käytössä tukevaniskaisella pojalla reilu 3 kk lähtien, varmaan sen vuoksi istui tuetta jo 5-kuisena. Mutta käytössä edelleem, poika reilu kaksivuotias, tykkää siinä edelleen istuskella. Ja kuopus, 5kk, istuu hetkittäin, mutta ei ole jaksa kovin montaa minuuttia kerralla.
Tykätty on! Vauvauinnissa ja suihkussa ehdoton!

Mites on sen istuttamisen kanssa... eikös tuo istuva asento ole kielletty niin kauan kuin vauva ei itse punkea istumaan. En jaksa uskoa, että tuo tekee kovinkaan hyvää vauvan selkärangalle ainakaan 4-5 kuiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja Mites:
Mites on sen istuttamisen kanssa... eikös tuo istuva asento ole kielletty niin kauan kuin vauva ei itse punkea istumaan. En jaksa uskoa, että tuo tekee kovinkaan hyvää vauvan selkärangalle ainakaan 4-5 kuiselle.

Synnytyksen jälkeisessä "kurssilla" fysioterapeutit haukkuivat koko Bumbon. Emme sitten sellaista hankkineet omalle vauvallemme.

Minulla ei ole Bumbosta kokemusta, enkä tiedä, että olenko sellaista hankkimassakaan, mutta Bumbossahan lapsi istuu siten, että takapuoli alempana kuin jalat eli lapsen selkä on pyöreänä. Fysioterapeutit eivät aina ole ikävä kyllä ajantasalla siitä, että mikä on lapselle hyväksi ja mikä ei. Muistaakseni Vauva-lehdessä fysioterapeutti piti rintareppua hyvänä vaihtoehtona lapsen kantamiseen.Veikkaisin, että Bumbo on parempi kuin esimerkiksi useat rintareput, jossa lapsen selkä joutuu koetukselle.

Alkuperäinen kirjoittaja Luru:

Minulla ei ole Bumbosta kokemusta, enkä tiedä, että olenko sellaista hankkimassakaan, mutta Bumbossahan lapsi istuu siten, että takapuoli alempana kuin jalat eli lapsen selkä on pyöreänä. Fysioterapeutit eivät aina ole ikävä kyllä ajantasalla siitä, että mikä on lapselle hyväksi ja mikä ei. Muistaakseni Vauva-lehdessä fysioterapeutti piti rintareppua hyvänä vaihtoehtona lapsen kantamiseen.Veikkaisin, että Bumbo on parempi kuin esimerkiksi useat rintareput, jossa lapsen selkä joutuu koetukselle.

Lapsen selkä pyöreänä joo mut ei se auta, jos koko paino tulee kuitenkin selkärangalle. Kantoliinoissahan se asento on oikein pyöreänä mutta ei se paino silti tule lapsen selän kannettavaksi vaan liina jakaa sen painon äidin/isän kannettavaksi. Asento on siinä oikea. Toi on varmasti ihan "tappoasento" lapsen selälle. Saas nähdä millaisia vänkyräselkärankoja tuostakin tulee...

Yhteistyössä