Bulgaria lomakohteena?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viekku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viekku

Vieras
Heippa!

Olisko kellään kokemuksia Bulgariasta pienten lasten kanssa? Tässä ensi kesän lomamatkaa pohditaan ja Bulgaria kiinnostaisi edullisuutensakin takia. Minkälaiset ruuat siellä on lasten kannalta? Kannattaako valita huoneistohotelli ja itse tehdä ruuat vai all inclusive-hotelli? Pienin matkalainen olisi loma-aikana hiukan alle kaksi.

Jonkin verran netistä olen lueskellut ja ainakin britit mollaavat Bulgariaa ja hotelleiden ruokia. Jos on kokemuksia, voisitko jakaa niitä?? Kiitos :)

Mä suosittelen Sunny Beachiä, oli aivan loistava lomakohde! Me oltin huoneistohotellissa (poseidon) niin sai lapselle tehtyä siellä jotakin ruokaa esim. iltapalan.

Ruuat yleisesti ottaen olivat aika rasvaisia, eikä suurempia makuelämyksiä koettu, mutta paljon ravintoloita siellä on, eli mekin olimme joka päivä eri paikassa syömässä niin ihan hyviäkin ruokia löytyi.

Oltiin sunny beachilla viime kesänä ja lapsi oli silloin 10kk ja toinen 8v. Asuttiin mariner hotellissa missä huoneissa oli jääkääppi, liesi ja uuni. Vauvan ruuat teimme huoneessa mutta muuten syötiin ravintoloissa ja ihan hyvät ruuat siellä oli lapsille. Normi spagettia sai monestakin ravintolasta.
Minusta ihan hyvä paikka lomailla jos lomalta ei odota muuta kuin että lapset viihtyy, aurinko paistaa ja vesi on lämmintä.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
muuten syötiin ravintoloissa ja ihan hyvät ruuat siellä oli lapsille. Normi spagettia sai monestakin ravintolasta.
Minusta ihan hyvä paikka lomailla jos lomalta ei odota muuta kuin että lapset viihtyy, aurinko paistaa ja vesi on lämmintä.

Tän osalta täys peesi, me oltiin parivuotta sitten albenassa ja viime kesänä tsarevossa (siellä ei sitten juuri muuta ollut kuin aurinkoa ja hiekkarantaa)

Ainoa mitä Bulgariasta ei saa on naudanliha :) Muuten meidän lapset säi ihan kaikkea mitä oli tarjolla, huoneistohotelli oli mutta ei me siellä mitään ruokaa tehty, lähinnä hedelmiä tms syötiin. muuten oli kaikkea niin hyvin tarjolla

Meidän isommat lapset oli isoäitinsä kanssa viime kesänä Sunny Beachilla, pojat tykkäsi mutta äitini ei kai mahdottomasti tykännyt. Ranta oli ollut vähän törkyinen ja ihmiset töykeitä?! Hotelli ja uima-allas olivat olleet kuitenkin mieleen.

Itse olin miehen kanssa pari vuotta sitten Obzorissa ja tykkäsin! Oli tosi rauhallinen paikka (siinä viikossakin paikka muuttui ihan hirveesti että en tiedä vaikka ei enää niin rauhallinen olisikaan)

Bulgariassa oleminen on halpaa! Syöminenkin ihan ilmaista ja mun mielestä ainakin sapuskat oli ihan hyviä :)

mites lennot meni tai pikemmin se odottelu siellä päässä? Suurin osa Bulgarian-lennoista näyttää tapahtuvan illalla/yöllä. Se ei vaikuta kyllä kivalta. Kiitos jo laitetuista kommenteista!

-ap

Oltiin mieheni kanssa kaksin Sunny beach:lla kolme vuotta sitten elokuussa ja lomakohde oli niinkun odotettiinkin, turistirysä. Lämmintä piisas ja kivaa oli muuten, mutta....
ruoka oli kaikkialla aika pahaa. Odotin esikoista silloin toisella kuulla, mikä varmasti vaikutti makuhermoihin, mutta myös mieheni totesi saman, vaikka on kaikkiruokainen ja harvoin ruoasta moittii.
Joka ruokaan oli laitettu "yellow cheese":ä, mikä oli kamalan rasvasta ja pahaa...
En siis lähtisi lasten kanssa...mutta tämä on vaan mun mielipide!