Bugaboo camelion, tentonian fun, mutsyn slider?

leppäkerttu3

Jäsen
24.03.2009
152
0
16
Hei,

Onko täällä kyseisten vaunujen käyttäjiä (Bugaboo camelion, tentonian fun, mutsyn slider)? Harkitsen näiden vaunujen välillä ja mietin, että tarviiko näiden vaunujen lisäksi vielä erikseen nukutusrattaat ulos vaunuajan jälkeen ja pääseekö myös talvella lumessa tekemään lenkkia. Asun Helsingissä ja pitäisi olla kevyet ja pienet rattaat/vaunut, koska liikumme paljon julkisilla ja oma auto on pikkuinen. Kevyet ja pienet vain tuntevat olevan vähän huonoja lenkkivaunuja, joten tarviiko silti rinnalle jotkut "hyökkäysvaunut"? Matkarattaat+hyökkäysvaunu yhdistelmää en haluaisi, koska matkarattaat on luultavasti vähän huonot kulkemaan talvella lumessa, kun julkisilla liikumme paikasta toiseen.

 
Meillä on Bugaboon Geckot, eli melko samanlaiset kuin Cameleonitkin, ja voin kyllä kehua. Ostimme nämä marraskuussa -06 ja ovat olleet korvaamattoman hyvät! Julkisilla liikumme mekin paljon, ja näillä on kyllä tosi näppärää liikkua, varsinkin kaupungissa. Ostimme vaunuihin lisäksi ns. talvipyörät, jolloin lumessa ja sohjossakin pääsee eteenpäin vaivattomasti.

Bugaboissa ratasosa on vähän kuppimainen, eli ihan suoraa makuuasentoa niissä ei saa, mutta kyllä Bugaboissakin voi hyvät unet nukkua. Meillä tosin oli myös matkarattaat käytössä ihan muista käytännön syistä, mm. taloyhtiössä ei hissiä jne. Matkarattaissa pääosin nukkui päiväunia, mutta on niitä Bugaboissakin vietetty. Koppaosaankin mahtuu aika kauan, riippuen tietysti vauvan koosta ja vuodenajasta, mutta viimeistään siinä vaiheessa kun vauva alkaa nousta istumaan, onkin kivempaa nukuttaa sellaisissa vaunuissa/rattaissa, joissa on turvavyöt!

Vinkkinä muuten, jos Bugaboihin päädytte, Lumikidsin (mm. Vaunuaitta myy) turvakaukalopussi, joka käy Bugiin myös rataspussiksi, tosi hyvä ostos oli! Ja Bugaboille näyttää tulleen markkinoille myös oma turvakaukalokin! Sen saa siis adaptereilla kiinni ratasrunkoon. Kaukalo onkin meillä nyt ostoslistalla, kun seuraava pikkuinen keväällä syntyy...

Bugaboot siis tulevat olemaan meillä jatkossakin käytössä! Ja käytössä ovat olleet tähänkin saakka, neitokainen, jolle nämä ostettiin, täyttää kohta 3v, mutta edelleen rattaita tarvitaan pidemmillä kävelyillä. Meillä on myös aiemmin ollut seisomalauta isosiskoa varten käytössä, ja lähiaikoina saa tämä nykyinen rattaissaistuja siirtyä sitä käyttämään...
 

Yhteistyössä