mimms
hei, kertoisiko joku mitä tarkoittaa BRUTTOTULOT? olen siis ensimmäistä kertaa muuttamassa omaan asuntoon ja tietoa tarvittaisiin vuokrahakemukseen.
No ei siihen nyt sentään mitään sosiaalimaksuja ilmoiteta.Alkuperäinen kirjoittaja minä:se on sun palkka + muut mahdolliset tulot ennen vähennyksiä
Jaa jaa. Yhteiskunnan elätti siis.Alkuperäinen kirjoittaja ap:hmmm, jos oon kotona muksun kanssa kotihoidontuella enkä saa muuta kuin kelantukia ja sossulta toimeentulotukea...?
no entinen mieheni on hoitanut nämä kaikki tällaiset asiat. nyt kun olemme eronneet niin ensimmäistä kertaa joudun itse hoitamaan tällaiset asiat.Alkuperäinen kirjoittaja tietäjä:No ei siihen nyt sentään mitään sosiaalimaksuja ilmoiteta.Alkuperäinen kirjoittaja minä:se on sun palkka + muut mahdolliset tulot ennen vähennyksiä
Jotenkin vain tuntuu ihmeelliseltä jos aikuinen(???) ihminen kysyy mikä on bruttotulo
Älä välitä. Teet niin tai näin niin teet väärin! Jos viet alle 3veen hoitoon ja menet töihin, niin olet kamala äiti. Jos taas hoidat kotona, eikä silloin luonnollisesti ole tuloja, niin olet yhteiskunnan elätti. Täällä ei mikään kelpaa! Alkuperäiseen kysymykseesi en oikein osaa vastata. Että onko ne tulot sitten kaikki ne tuet, vai vaan osa niistä?Alkuperäinen kirjoittaja ap:no anteeks vaan mutta haluan olla kotona lapsen kanssa niin kauan kuin se on mahdollista.
Minulle ei olisi mahdollista, jos vaihtoehto olisi olla sossun elätti. Mahdollista olisi jos omin varoin tulisi toimeen.Alkuperäinen kirjoittaja ap:no anteeks vaan mutta haluan olla kotona lapsen kanssa niin kauan kuin se on mahdollista.
vali vali, sulla on tietysti mies joka elättää. mulla vaan sattui käymään huono tuuri ja mies otti ja lähti.Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:Minulle ei olisi mahdollista, jos vaihtoehto olisi olla sossun elätti. Mahdollista olisi jos omin varoin tulisi toimeen.Alkuperäinen kirjoittaja ap:no anteeks vaan mutta haluan olla kotona lapsen kanssa niin kauan kuin se on mahdollista.
Todella typerä näkökulma sulla asioihin, mut kyllä se elämä suakin vielä opettaa ja nythän seopetus näytti jo alkavankin!Alkuperäinen kirjoittaja ap:no anteeks vaan mutta haluan olla kotona lapsen kanssa niin kauan kuin se on mahdollista.
No jotkut on valmiita nöyrtymään lapsen etua ajatellen =)Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:Minulle ei olisi mahdollista, jos vaihtoehto olisi olla sossun elätti. Mahdollista olisi jos omin varoin tulisi toimeen.Alkuperäinen kirjoittaja ap:no anteeks vaan mutta haluan olla kotona lapsen kanssa niin kauan kuin se on mahdollista.
Oisko kannattanut miettiä mimmosen miehen kanssa lapsia tekasee, siis etukäteen miettiä.Alkuperäinen kirjoittaja ap:vali vali, sulla on tietysti mies joka elättää. mulla vaan sattui käymään huono tuuri ja mies otti ja lähti.Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:Minulle ei olisi mahdollista, jos vaihtoehto olisi olla sossun elätti. Mahdollista olisi jos omin varoin tulisi toimeen.Alkuperäinen kirjoittaja ap:no anteeks vaan mutta haluan olla kotona lapsen kanssa niin kauan kuin se on mahdollista.
Vali vali, mun mies lähti lätkimään kun esikoinen oli n. 2 v ja kakkonen mahassa. Ja ihan itse elätin itseni ja lapseni, omalla työllä. Sossun puoleen ei tarvinnut kääntyä kertaakaan. Ei sillä, että olisi antanut luonto periksi. 2 vuotta ehdin olla yksin lasten kanssa.Alkuperäinen kirjoittaja ap:vali vali, sulla on tietysti mies joka elättää. mulla vaan sattui käymään huono tuuri ja mies otti ja lähti.Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:Minulle ei olisi mahdollista, jos vaihtoehto olisi olla sossun elätti. Mahdollista olisi jos omin varoin tulisi toimeen.Alkuperäinen kirjoittaja ap:no anteeks vaan mutta haluan olla kotona lapsen kanssa niin kauan kuin se on mahdollista.
On mullakin mies mutta ei se mua elätä :hug: Kyllä se siitä.Alkuperäinen kirjoittaja ap:vali vali, sulla on tietysti mies joka elättää. mulla vaan sattui käymään huono tuuri ja mies otti ja lähti.Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:Minulle ei olisi mahdollista, jos vaihtoehto olisi olla sossun elätti. Mahdollista olisi jos omin varoin tulisi toimeen.Alkuperäinen kirjoittaja ap:no anteeks vaan mutta haluan olla kotona lapsen kanssa niin kauan kuin se on mahdollista.
No ei tainnut antaa luonto periksi ja hakea tukea sossusta? Minkä ikäisenä veit kuopuksen hoitoon?Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:Vali vali, mun mies lähti lätkimään kun esikoinen oli n. 2 v ja kakkonen mahassa. Ja ihan itse elätin itseni ja lapseni, omalla työllä. Sossun puoleen ei tarvinnut kääntyä kertaakaan. Ei sillä, että olisi antanut luonto periksi. 2 vuotta ehdin olla yksin lasten kanssa.Alkuperäinen kirjoittaja ap:vali vali, sulla on tietysti mies joka elättää. mulla vaan sattui käymään huono tuuri ja mies otti ja lähti.Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:Minulle ei olisi mahdollista, jos vaihtoehto olisi olla sossun elätti. Mahdollista olisi jos omin varoin tulisi toimeen.Alkuperäinen kirjoittaja ap:no anteeks vaan mutta haluan olla kotona lapsen kanssa niin kauan kuin se on mahdollista.
eli sä olet näitä jotka heti vaan kun mahdollista hyökkää töihin? ei täälläkään olisi tarvetta sossun rahoille, mutta saan pidettyä mukavampaa elintasoa yllä ottamalla sossun tuet vastaanAlkuperäinen kirjoittaja Sanna80:Vali vali, mun mies lähti lätkimään kun esikoinen oli n. 2 v ja kakkonen mahassa. Ja ihan itse elätin itseni ja lapseni, omalla työllä. Sossun puoleen ei tarvinnut kääntyä kertaakaan. Ei sillä, että olisi antanut luonto periksi. 2 vuotta ehdin olla yksin lasten kanssa.Alkuperäinen kirjoittaja ap:vali vali, sulla on tietysti mies joka elättää. mulla vaan sattui käymään huono tuuri ja mies otti ja lähti.Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:Minulle ei olisi mahdollista, jos vaihtoehto olisi olla sossun elätti. Mahdollista olisi jos omin varoin tulisi toimeen.Alkuperäinen kirjoittaja ap:no anteeks vaan mutta haluan olla kotona lapsen kanssa niin kauan kuin se on mahdollista.
1v10kk lähti päiväkotiin kumpainenkin, että en tosiaan ole heti hyökännyt töihin kun äippäloma loppuu. Mutta ei kyllä anna luonto periksi mennä sossuun ruinaamaan jos on vaihtoehto tienata itse oma elantonsa :attn:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No ei tainnut antaa luonto periksi ja hakea tukea sossusta? Minkä ikäisenä veit kuopuksen hoitoon?
Mikäs sossuissa on vikana?Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:1v10kk lähti päiväkotiin kumpainenkin, että en tosiaan ole heti hyökännyt töihin kun äippäloma loppuu. Mutta ei kyllä anna luonto periksi mennä sossuun ruinaamaan jos on vaihtoehto tienata itse oma elantonsa :attn:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No ei tainnut antaa luonto periksi ja hakea tukea sossusta? Minkä ikäisenä veit kuopuksen hoitoon?
Minä olen ollut työelämässä yli 20 vuotta ja en ole saanut latin latia sossurahoja.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Nyt taas lisää pökkyä pesään. Itse olen ollut työelämässä reilut 20 vuotta, kertaakaan en työttömänä. Sinnittelin lapsen kanssa kotona niin pitkään kuin mahdollista ja hain ihan häpeämättä sossusta toimeentulotukea. Oon varmasti veroja sen edestä maksellut...