vieras
Olin siis kotihoidontuelle kotona hoitamassa lasta ja silloin sain toimeentulotukea. Töihin palasin kun halusin.
No ei ole ei, jos sillä tuella pärjää eikä tarvii sossussa ravata.Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:Niin, kotihoidon tuella olemisessa ei todellakaan ole mitään pahaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:No ei ole ei, jos sillä tuella pärjää eikä tarvii sossussa ravata.Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:Niin, kotihoidon tuella olemisessa ei todellakaan ole mitään pahaa.
Mä taas en tajua sitä, että ihmiset ei näe kuin kaksi vaihtoehtoa: lähteä töihin heti äippäloman jälkeen tai olla 3 vuotta kotona. Siihen väliin kun mahtuu aika monta kuukautta, jolloin voi töihin mennä. Pienen lapsen elämässä se muutamakin kuukausi on aika paljon. Mä en vaan voi ymmärtää ihmisiä jotka mieluummin hakee sossusta rahaa kuin elättää itse itsensä jos siihen on mahdollisuus. Eri asia sitten jos ei kykene töihin tai ei saa töitä vaikka haluaisi. Minusta se 3 vuoden kotihoito ei ole niin tavoiteltavaa, että sen vuoksi pitäisi lähteä sossun luukulle.
Ehkä olisi aika mennä koulun penkille ja hankkia jostain hieman yleissivistystä ja oppia. Bruttotulot - ne on opetettu jo yläasteella.Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Todella typerä näkökulma sulla asioihin, mut kyllä se elämä suakin vielä opettaa ja nythän seopetus näytti jo alkavankin!Alkuperäinen kirjoittaja ap:no anteeks vaan mutta haluan olla kotona lapsen kanssa niin kauan kuin se on mahdollista.
Niinkun itsekin sanoit, sossu on oiva paikka ja sinne pitää ehdottomasti mennä, kun on hätä kädessä. Mutta minäkään en Sanna80 tavoin näe mitään akuuttia hätää siinä tilanteessa, että äiti SUUNNITELMALLISESTI ja tietoisesti hoitaa lapset kotona sossun tukien turvin. Kotihoito pitäisi pystyy jokaisen rahoittaa itse. Annettaisi niitä sossurahoja sitten vaikka hiukan avokätisemmin oikeesti hätässä oleville!Alkuperäinen kirjoittaja äiti:Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:No ei ole ei, jos sillä tuella pärjää eikä tarvii sossussa ravata.Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:Niin, kotihoidon tuella olemisessa ei todellakaan ole mitään pahaa.
Mä taas en tajua sitä, että ihmiset ei näe kuin kaksi vaihtoehtoa: lähteä töihin heti äippäloman jälkeen tai olla 3 vuotta kotona. Siihen väliin kun mahtuu aika monta kuukautta, jolloin voi töihin mennä. Pienen lapsen elämässä se muutamakin kuukausi on aika paljon. Mä en vaan voi ymmärtää ihmisiä jotka mieluummin hakee sossusta rahaa kuin elättää itse itsensä jos siihen on mahdollisuus. Eri asia sitten jos ei kykene töihin tai ei saa töitä vaikka haluaisi. Minusta se 3 vuoden kotihoito ei ole niin tavoiteltavaa, että sen vuoksi pitäisi lähteä sossun luukulle.
Esitän kysymyksen joka täällä on jo esitettykkin: Mikä siinä sossussa oikeasti on niin pahaa ettei sinne voi mennä jos on hätä kädessä?
Aivan varmasti jokainen meistä on maksanut veroja tai jossain vaiheessa elämäänsä, vaikka niiden lasten jälkeen vasta, lähtee töihin ja maksaa oman osansa veroja. Ei kukaan elä toisen pussista sillä että käy sossussa välillä, tai vaikka joka kk! Jokainen jossain vaiheessa maksaa tukensa takaisin. Eikä se minusta ole mitenkään hyljeksittävää tai haukkumisen peruste jos äiti haluaa olla kotona koko kolme vuotta lapsensa kanssa, ja saa kelalta kotihoidon tukea, ja sen lisäksi hakee sossusta tukea muuhun asumiseen ja elämiseen.
Itsekkin tekisin näin aivan varmasti, mutta emme siihen ole oikeutettuja mieheni tehdessä niinkin kovapalkkaista työtä, putkimies, kuin tekee.
Joinain kuukausina sitä on miettinyt aivan tosissaan että vain sen takia, että saisi rahat riittämään, muuttaisi lapsen kanssa omaan asuntoon ja mies jäisi omaan, olisi oikeutettu sosiaaliavustuksiin ja saisi elämän rullaamaan paljon sujuvammin.
Joten minä ainakin nostan hattua sellaisille ihmisille jotka hädän hetkellä, tai vaikkapa paljon pidempäänkin, hyödyntävät heille tarjottavia etuuksia ja saavat sillä paremman lapsuuden tarjottua lapsilleen, kuin sen että olisi koko ajan töissä ja aikaa lapsille jäisi vähemmän elintason edelleen ollessa alhaisempi kuin tuilla.
Ja alkuperäiseen kysymykseen voin vastata aivan reilusti, että itse etsin samaa vastausta, ja kyllä tiesin suunnilleen kumpiko on kumpi, mutta kun ei tarvitse lukujen kanssa kuitenkaan koko ajan olla tekemisissä ne menevät helposti ristiin. Ja minun mielestä on parempi tarkistaa asia ennen ku tekeekin sen väärin!
Siis minä en oikein ymmärrä tämän palstan meininkiä. Ap kysyi alunperin ihan vain että mitä tarkoittaa bruttotulot. Ja nyt täällä suurin osa vastaajista arvostelee ap:tä. Siis minkä ihmeen takia nämä nettipalstat on täynnä ilkeitä ja negatiivisia ihmisiä, jotka haluavat asettaa itsensä toisen yläpuolelle, oli asia mikä hyvänsä. Sorry, mutta en ymmärrä. :ashamed:
jaa jaa. joku ajatuspiereskelijän heitto.Jaa jaa. Yhteiskunnan elätti siis.
Anteeksi, siis lapsilisää ja elatusmaksue ei katsota bruttotuloksivuokra-asuntohakemuksissa on kohdat ansiotuloille ja tuille. Bruttotulo on siis summa mistä ei ole vielä otettu veroja. Jos näitä tuloja ei erotella hakemuksessa mitenkään niin bruttotulosi on kaikki mitä saat eli se kotihoidontuki (tästä se isompi summa mistä ei siis veroja ole mennyt), lapsilusä, elatusmaksu ym