Paista broilerit ja sipulia + valkosipulia, lisää curryjauhetta ja paistele vielä vähän, muista sekoittaa. Lisää kermaa tai kookoskermaa, keitä kasaan vähän ja lisää loppuvaiheessa esim. paprikaa kuutioina. Mausta suolalla ja jos tahdot, chilillä. Avot!
Itse ostan aina naturelleja suikaleita ja paistan ne pannulla kasvisten kanssa, sipulia, porkkanaa, herkkusientä, kesäkurpitsaa yms. Mausteeksi jotain yrttimaustetta.
Oikeesti terveellistä ja ravitsevaa eikä mitään lisäainesotkua.
Näin teen minäkin. Jos on marinoitua tavaraa, siitä saa helposti huuhdeltua suurimmat lisäainemömmöt pois. Sekaan sipulaa, vihanneksia ja lopulta kermaa/kookoskermaa + curryä. Riisin kanssa maistuu meidän kaksveellekin
[QUOTE="Jep";24315782]Itse ostan aina naturelleja suikaleita ja paistan ne pannulla kasvisten kanssa, sipulia, porkkanaa, herkkusientä, kesäkurpitsaa yms. Mausteeksi jotain yrttimaustetta.
Oikeesti terveellistä ja ravitsevaa eikä mitään lisäainesotkua.[/QUOTE]
marinoimatonta kanaa ja pekonia pannulle ja sopivia mausteita sekaan. Haudutetaan jonkin aikaa ja lisätään purkki ruokakermaa. Tarjoillaan pastan, riisin tai perunamuusin kera.
juuri eilen tein "paistettua riisiä".
Marinoin suikaleet inkivääri/juustokumina/chilirouhe/valkosipulijauhe-seoksessa, paistoin pannulla.
Keitin riisin (sekaan pussi keittojuureksia kiehumaan).
Sitten vain molempia paistinpannulle muhimaan, margariinia+öljyä, ja kun riisi alkaa paikoin ottamaan hiukan väriä, on valmista. Ja maun mukaan soijakastiketta annokseen.
Paistat suikaleet valkosipulissa ja chilissä, lisäät paseerattua tomaattia ja lorauksen kermaa, maustat kurkumalla ja annat hautua pitkään. Tarjoile basmatiriisin kera.
Mä oon niin rakastunut noihin intialaisiin ateriakastikkeisiin Harvemmin noita valmiita käytetään, mutta nuo on niin ihania. Sulla ei varmaan niitä valmiina ole kaapissa mutta sanoimpahan vaan
Muuten kanasta tehdään yleensä kiusausta, keittoa (koskenlaskijajuuston kanssa), salaattia tai kastiketta.
[QUOTE="vieras";24315978]marinoimatonta kanaa ja pekonia pannulle ja sopivia mausteita sekaan. Haudutetaan jonkin aikaa ja lisätään purkki ruokakermaa. Tarjoillaan pastan, riisin tai perunamuusin kera.[/QUOTE]
suurinpiirtein näin minäkin teen. pekoni ensin pikkusilpuksi ja rapeaksi, sit broiskut ja ruokakerma ja mausteet. usein laitan sipulia, paprikaa tms mistä nyt tykkää kaveriksi tagliatellepastaa jonka sekaan kastike sekoitetaan lopuksi, nam.