ruoanlaittoapua, vauvalle soseita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kanasta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kanasta

Vieras
heippa, aloittelen tekemään vauvalle liha ja kana soseita. jauhelihasta oon tehnyt lihasoseita, mutta mistäs tuota kanasosetta sitten? käykö maustamattomat fileesuikaleet, ja miten ne valmistetaan? keittämällä ja kuinka kauan? entäs olisiko jotain reseptejä kellään antaa, tai linkkiä joillekin sivuille, joissa olisi monipuolisesti vauvan sosereseptejä =)

kiitos =)

itse ostin kanajauhelihaa ja tein siitä, paljon kätevämpää. sitten isompana aloin tehdä maustamattomista suikaleista ja fileestä kun ei enää haitannu jos oli karkeampaa.
itse keitin lihan ja soseutin (jauhelihankin) vielä sekoittimella aluksi. sitten kun tottui niin en muuta kun tilsin vaan haarukalla,

Minusta parhaan soseen saa maustamattomasta kanan rintafileestä. Kana paloiksi vaan ja kiehumaan veteen, ei siinä kauaa mene, että ne ovat läpikypsiä. Kanajauhelihassa on muuten tosi paljon rasvaa mukana, kannattaa katsoa vähän niitä pakkausmerkintöjä. Sauvasekoittimella vaan soseeksi nesteineen ja kannattaa tehdä isompi satsi kerralla ja pakastaa kuutioina. Niitä on sitten helppo lisäillä erilaisten kasvissoseiden kanssa syötäväksi.

Soseista tulee maukkaampia, kun teet lihat ja kasvikset samassa liemessä. Elikkäs sipulia ja valkosipulia ja lihat kiehumaan, broilerin file on parasta. Kun lihat kypsiä, niin nostat ne sieltä pois ja laitat samaan liemeen kasvikset kiehumaan. SIllä aikaa soseutat lihan keitinliemen avulla. Ja kun kasvikset on kypsiä, niin kaikki vaan sekaisin. Ite tein niin, että annoin kasvisten olla palasina ja lautasella haarukalla muussasin ne. Tietty ihan ppienelle voi alkuun kasviksetkin surauttaa sileäksi.

Yhteistyössä