Britax two-way istuin?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on niitä kaksi, oltiin siis esikoisella niin tyytyväisiä että hommattiin toisellekin =) helppo kiinnittää tukevasti kumminkin päin (kai tämä sitten autosta riippuu, meillä Toyota), kevyt käsitellä ja vaihtaa autosta toiseen, lapselle mukava istua, pitkä käyttöikä =)

Meillä pakon edestä hommattiin toiseen autoon tuo, kun saatiin miehen siskolta sopivasti. Mutta, jos uutta olisin ostamassa, niin en ostais.
Liian laakea mun mielestä turvallisuutta ajatellen ja surkea asento kuopuksella siinä istua, kun nukahtaa. Retkottaa todella huonosti. Tosin tässäkin voisi vähän koittaa penkkiä kallistaa lisää jotenkin, mutta sitten ei toki edessä välttämättä ole enää hyvä istua.
Silloin aikoinaan esikoiselle jo kun katottiin noita penkkejä päätin, etten halua tuota penkkiä, mutta nyt kuopus joutuu välillä siinä istumaan. Varmaan ei tosin kauaa, kun esikoiselta jäi nyt vapaaksi isofixpenkki. Se vain on naama menosuuntaan, joten siksi ei vielä käytössä.

Britaxin turvaistuimet ovat saaneet autoliiton testeissä yleensä arvosanan välttävä tai tyydyttävä. Tuota two-wayta ei listalla ole, mutta en ostaisi...

www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/

Meillä oli ekalla lapsella. Toiselle ja kolmannelle ei haluttu samaa istuinta. Sivutörmäyssuojat on olemattomat ja pää roikkui aina holtittomasti kun nukahti. Ei ollut mitään mihin nojata eikä myöskään kallistusmahdollisuutta. Sitten aina pysähdeltiin ja yritettiin asetella nukkuvalle lapselle irrallista niskatukea ja toivottiin ettei herää. Tosi hankalaa. Meillä toisella lapsella Britaxin multitech ja on kyllä tuhannesti parempi ja tukevampi istuin. Plussaa myös ettei tarvitse laittaa nojaamaan etuistuimeen (kuten two way elite) jolloin etupenkkiä saa liikuteltua. Kolmas istuin meillä Be safe Izi Combi ja siitäkin vaan hyvää sanottavaa. Mutta siis, kehoittaisin harkitsemaan vielä kerran.

juu siis tarvitaan kaks istuinta koska mä teen 3-vuorotyötä ja mies päivävuoroo..saisin kaverilta ostettua halvalla 50e 1½v vanhan istuimen.. ja siis se menis miehen autoon ja mun autoon ostettaisiin uus istuin ja oon kattonut Graco Cosmic Comfort S istuinta :)

50 € on minusta tosi iso hinta vanhasta istuimesta, joka ei edes ole mitään hyvää merkkiä:O Me ollaan saatu ilmaseksi monta istuinta, joista suurin osa on kuitenkin päätynyt syystä tai toisesta (olemattomat sivusuojaukset tms.) suoraan kirppikselle.

[QUOTE="niin";22920678]50 € on minusta tosi iso hinta vanhasta istuimesta, joka ei edes ole mitään hyvää merkkiä:O Me ollaan saatu ilmaseksi monta istuinta, joista suurin osa on kuitenkin päätynyt syystä tai toisesta (olemattomat sivusuojaukset tms.) suoraan kirppikselle.[/QUOTE]

no en mä pidä pahana koska tuolin normi hinta on 245e ja kuiteski puolitoista vuotta vanha istuin :)

Yhteistyössä