bodyt..

• Viestiketjun aloittaja Ellu-80
  • Ensimmäinen viesti
Ellu-80
ihan uteliaisuuttani kyselen että minkäs ikäseksi asti ootte käyttäneet lapsella bodyja? Tuttavani sanoi että body on vain vauvoille ja liian vauvamainen vaate.. en ymmärrä.. :whistle: meillä on poika 1 v ja enkä tajua miksi pitäs bodyjen käyttö lopettaa... on ne sen verran käytännöllisiä... =)

Meillä on kyllä käytössä tuolla 1v 9kk vanhalla neidillä,näin talvisaikaan ei ainakaan tarvitse pelätä että selkä pilkottaisi kylmänä.
Nyt on tosin menossa jo 86cm(mahtuu jokunen) ja 92cm,joten kauan tätä iloa ei enää ole mutta niin kauan kun nuo käytössä olevat mahtuvat aion kyllä pitää neidillä niitä.

Älä muista välitä. Meillä esikoinen täyttää kohta 2v ja käytän vielä silloin täkköin ku se pysyy paremmin päällä ku tavallinen paita joka on kokoajan korvissa ja sit on maha paljaana...
Jotkut ei vaan ole tajunneet sen merkitystä.

Tyttö 2v2kk ja bodyja käytetään edelleen. Kuten joku muukin sanoi, ei tarvitse pelätä että on talvella selkä paljaana (etenkin jos on kauppareissulla vyötäröhousut ja takki, turvaistuimeen laitettaessa paidat nousee).

Pottaillessa body on hankalampi, etenkin sitten kun lapsi oppii itse laskemaan ja nostamaan housut. Meillä ei pottailu valitettavasti vielä suju...

rentunruusu harmaana
meillä poika 1.5v ja varmaankin ens kesään asti käytän. Talviaikaan hyvä kun edes joku paita ei nouse korviin. Paitsi jos aikaisemmin rupee pottailu sujumaan niin sit siirryn alushousuihin ja paitaan.

Itse tykkään käyttää ihan tavallisia paitoja meidän lapsilla. Isomman kanssa niihin siirryttiin vajaa 2-vuotiaana kun aloitettiin pottailu ja kuopuksen kanssa jo 8 kk iässä myös samasta syystä. Kun paita on tarpeeksi pitkä, niin hyvin sen pysyy housuissa eikä selkä pilkota paljaana. Mielestäni siis body ei ole vauvamainen vaate, mutta ei kyllä järin käteväkään.

Eipä siinä mitään vauvamaista ole :eek: Pitää selän koko ajan vaatteen alla eikä paljas selkä vilku. Meillä poika käytti lähes kax vuotiaax ja jätettiin siis siksi sitten pois, kun poika alkoi itse käydä potalla. Eihän se enää siinä vaiheessa kätsy oo, kun ei se laps sitä sitten ite auki saa...

chocolatecookie
Kyllä käytän 1v11kk ikäisellä bodyja, miksi en käyttäisi? Varsinkin nyt kun on kylät ilmat pysyy sekä takuulla lämpimänä. Ja jos jää vähän kimppanaksi käytän vielä nepparit auki alusvaatteena =)

Siihen asti että ovat oppineet päiväkuivaksi eli esikolla 2v. ja kakkosella 1v11kk asti. On hankala käydä potalla jos on body päällä. Muuten kyllä käyttäisin vielä kummallakin, tosin 110-116cm ei taida enää löytyä :whistle:

m et m
Aion käyttää niin pitkään kun käyttää vaippaa eikä osaa itse mennä potalle. Body on ihan mahtava keksintö pienille! Varsinkin näin talviaikaan. Selkä ja maha olisi koko ajan paljaana jos bodya ei olisi...
Ja jos bodyyn yhdistää vaikka tavalliset vyötäröhousut, niin ei todellakaan ole "vauvamaista". Sitäpaitsi kyllä 1-2-vuotiaat on aika pieniä vielä, että pitäisi saada näyttää vauvalle... =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.11.2005 klo 13:47 Sollu kirjoitti:
Hankin juuri uuden bodyn 1,5 vuotiaalle.Se oli kokoa 86.Sen isompaa en löytänytkään.Pitäsin niitä vaikka pari vuotiaaksi,jos kokoja olisi.
Se on hyvä alusvaate,varsinkin talvella.
92-senttistä on ainakin Name it-merkillä (Stocka yms. lastenvaateliikkeissä) ja muistaakseni myös Hm:llä.

Minski79
Myös meillä bodyt käytössä niin pitkään kuin mahtuvat päälle. Poika on nyt 1v7kk ja 86 senttisissä mennään - ysikakkosia oon löytänyt esim. sittarista, prismasta ja henkkamaukasta. Hieno keksintö! =)

pymppy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.11.2005 klo 14:30 Kirsikka kirjoitti:
Siihen asti että ovat oppineet päiväkuivaksi eli esikolla 2v. ja kakkosella 1v11kk asti. On hankala käydä potalla jos on body päällä. Muuten kyllä käyttäisin vielä kummallakin, tosin 110-116cm ei taida enää löytyä :whistle:
Itse asiassa aution neuleella on ainakin 130 senttisiä bodyjä..

Mä ite pidän nyt talvella ulkona tytöllä Bodyä ja ikää sillä on 2v6kk.

Meillä käytetään juuri 2v. tytöllä vain aluspaitoina bodyja, koska muuten maha ja napa koko ajan paljaana ja tärkein syy on se, että raapii itsensä verille. vaikka ei kai sillä lailla kutiakaan... Tällä hetkellä on koko 86 menossa ja varmaan ainaki öisin käytän niin pitkään kun kokoja riittää...jos tuo raapiminen ei lopu!

Toisella tytöllä käytin vain reilu vuoden vanhaks bodeja,hän ei raapinut itseään tuolla lailla!!

Yhteistyössä