Blogistaniassa kohkataan millon mistäkin - nyt macaron-leivoksista

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Blogistania on sitten ilmeisen jäljessä koska täähän on jo ihan vanha juttu - ei musta kyllä ihan paria vuotta mutta silti. Varmaan jokaisessa naistenlehdessä on ollu jo ohjeet..

Onnistuneina ovat hyviä. Ei-niin-onnistuneina ikäviä.
 
"Höh"
Tietysti leivonnaisena vanha juttu, mutta muuten jo menneen talven lumia. Tai siis eihän mitkään leivonnaiset kai koskaan täysin mene täysin pois, mutta muotileivonnaisena kyllä. Jotkut vaan tulevat jälkijunassa, itse tein näitä jo kaksi vuotta sitten :D Uusia tuulia päin :D
 
[QUOTE="Höh";25881672]Tietysti leivonnaisena vanha juttu, mutta muuten jo menneen talven lumia. Tai siis eihän mitkään leivonnaiset kai koskaan täysin mene täysin pois, mutta muotileivonnaisena kyllä. Jotkut vaan tulevat jälkijunassa, itse tein näitä jo kaksi vuotta sitten :D Uusia tuulia päin :D[/QUOTE]

Mitkä ovat uusia tuulia nyt mielestäsi? Joo minäkin tein niitä jo yli 3 v sitten, mutta silti teen niitä edelleen. Vähän sama kuin että olen leiponut pullaa 30 v ja edelleen leivon, tai mokkapaloja 20 v ja edelleen leivon.
 
"Höh"
Mitkä ovat uusia tuulia nyt mielestäsi? Joo minäkin tein niitä jo yli 3 v sitten, mutta silti teen niitä edelleen. Vähän sama kuin että olen leiponut pullaa 30 v ja edelleen leivon, tai mokkapaloja 20 v ja edelleen leivon.
Niinkuin sanoin, ei kai oikeasti mikään leivonnainen jää muodista pois. Monet hyvät herkut ovat reseptiltään tosi vanhoja, paljon vanhempia kuin uskoisikaan. Lähinnä on kyse uusista juhlatarjoilutrendeistä. Kovasti on juhlapöytien tarjottavat vuosien kuluessa vaihtuneet. Ihmiset kyllästyvät ja haluavat taas jotain uutta (tai monesti vanhat jutut tulevat uudestaan kuten vaatemuodissakin, mutta ehkä uusissa kuosissa). Cakepopsit ovat kanssa jo vanha juttu. Perusidea ei paljon poikkea tutusta perunaleivoksesta. Bakerellan blogista nämä tikutetut herkut löysin noin kolme vuotta sitten: bakerella.com

Woopie pie on ollut aika suosittu leipomus viime vuonna amerikkalaisilla sivuilla, mutta Suomessa niitä ei ole näkynyt :whoopie pie | TasteSpotting

Tuolta Tastespottingista näkee muutenkin aika hyvin, mikä on in ruokamaailmassa, mutta eurooppalainen näkemys on siellä vähän vähäisempi.
 
Noooo
[QUOTE="heh";25881952]En oo tätä ennen tajunnu, että on olemassa leivostrendejäkin. :LOL:[/QUOTE]onhan ollut iät ja ajat. Onhan 80-luvulta rex-kakku, uunijäätelö toki kaikkia vielä tehdään mutta ne on olleet silloin tosi suosittuja.
 
"Höh"
[QUOTE="vieras";25882269]noi on hir-vei-tä[/QUOTE]

Makukysymys. Minusta ovat hyviä, jos ovat onnistuneet ja täyte on maukas. Mikäli ei mantelista ja makeasta tykkää, on parempi jättää väliin :D
 
"vieras"
Ihania! Olin epäileväinen, koska olin tosi monelta kuullut, että innolla maistoi ja sitten oli tosi pahoja. Mutta vei aivan kielen mennessään. Todella makeita kylläkin, mutta mulle sopii.
 
[QUOTE="Höh";25882259]Niinkuin sanoin, ei kai oikeasti mikään leivonnainen jää muodista pois. Monet hyvät herkut ovat reseptiltään tosi vanhoja, paljon vanhempia kuin uskoisikaan. Lähinnä on kyse uusista juhlatarjoilutrendeistä. Kovasti on juhlapöytien tarjottavat vuosien kuluessa vaihtuneet. Ihmiset kyllästyvät ja haluavat taas jotain uutta (tai monesti vanhat jutut tulevat uudestaan kuten vaatemuodissakin, mutta ehkä uusissa kuosissa). Cakepopsit ovat kanssa jo vanha juttu. Perusidea ei paljon poikkea tutusta perunaleivoksesta. Bakerellan blogista nämä tikutetut herkut löysin noin kolme vuotta sitten: bakerella.com

Woopie pie on ollut aika suosittu leipomus viime vuonna amerikkalaisilla sivuilla, mutta Suomessa niitä ei ole näkynyt :whoopie pie | TasteSpotting

Tuolta Tastespottingista näkee muutenkin aika hyvin, mikä on in ruokamaailmassa, mutta eurooppalainen näkemys on siellä vähän vähäisempi.[/QUOTE]

Joo, siis minua ei kiinnosta ruokatrendit sinänsä, oli vaan kiva kuulla mitä pidetään uutena asiana nyt. Joskus voi olla huono asia olla liikaa edellä aikaansa (vrt. Mysi Lahtinen).
 

Yhteistyössä