"Biletys" ja äitiys, pohdintaa...

Mietin tässä vain, että mikähän siinä baarissa käymisessä on niin pahaa? Itse olen ollut nyt kohta kaksi vuotta kotona, hoidan ihania lapsukaisiani ja mies käy töissä. Lapsia en voisi laittaa vielä päivähoitoon, mutta tämä on siis henkilökohtainen ratkaisuni.. Ihmettelen vain, että mikä siinä on niin pahaa, jos äiti juo? Isistähän ei kukaan koskaan sano mitään. Tykkään toisinaan käydä baarissa, silloin tällöin käydään yhdessäkin. Lapset on hoidossa hyvällä hoitajalla, kotona siis ja yleensä jo nukkumassa kun lähdetään. Jos kavereiden kanssa käyn niin isukki hoitaa :) Se vain kummastuttaa, että miksi tuomitaan. Lapset on kuitenkin suurimman osan ajasta minun kanssani kotona, ehkä 1-2 h olen poissa näköpiiristä viikossa. Ei heillä ole aavistustakaan siitä, mitä silloin teen, olenko humalassa eli en, eikä varmaan heille ole mitään merkitystäkään. Jos lapset olisivat päivähoidossa, näkisivät minua paljon vähemmän, enkä usko että sillä on suurtakaan eroa, olenko esim. kirjastossa vai baarissa.

Kertokaahan, miksi baarissa käyminen on niin paha asia? Lapset siis aina hyvässä hoidossa ja liiallisuuksiin ei mennä, muutama siideri/paukku ja kotiin ;) Aina joku hoitaa heitä selvinpäin. Kommentteja muiltakin :)
 
Musta kun lapselle on luotettava hoitaja hommattu siksi ajaksi ni siinä ei oo mitään pahaa, kunhan biletys ei ole se ensisijainen asia!
Tässä biletys asiassa kärjistetään nuoria äitejä, jos joku "normaali ikäinen" äiti käy baarissa on se täysin suvaittavaa, Hullua minusta!
 
mua puoli tutut mulkoilee baarissa pahalla, kun tietävät että on kaks lasta. siis totuushan on, että oon tän vuoden aikana ollu baarissa kaks kertaa, ja kohta on sentään jo puoli vuotta kulunut!! eli jos lasketaan että käyn bilettämässä neljä kertaa vuodessa, eli kerran kolmessa kuussa, ja osalla näistä kerroista lapset on isänsä kanssa, niin en minäkään ymmärrä mitä pahaa siinä on, että pari kertaa vuodessa joku hoitaa mun lapsia. ovat olleet mummolassa yötä jos halutaan miehen kanssa jonnekkin lähteä. tohon hoitokertaan pitää kyllä laskea yks yökyläily lisää, lapset oli silloinkin mummon ja papan hoidossa, minä ja mies teatterissa ja syömässä. eli ryyppään todella rankasti!! :D
 
pienenpieni
Kyllä mun mielestä on ihan suvaittavaa jos äiti joskus lähtee tuulettumaan, vaikka sitten baariin jos mieli tekee. Tosin sitä en ymmärrä, että ihan pienet laitetaan hoitoon, esim. en olisi voinut edes kuvitella että olisin pojan joskus 2kk ikäisenä vienyt yöksi hoitoon... Jokainen tietty tyylillään.

Meillä poika nyt 5kk eikä kertaakaan ole ollut vielä yökylässä, joskus päivällä/illalla mummilassa niin että ollaan isukin kanssa käyty syömässä/leffassa tai jotain. Näinkin vaan pari kertaa. Mietin justiinsa eilen, että jos johonkin lähdettäisiin, niin parkuisin varmaan ihan solkenaan ja pilaisin koko illan kun olisi niin ikävä pientä. Ehkä on parempi että mennään sitten kun oon itse valmis siihen varmasti, ettei mene sitte koko ilta pilalle mun takia... Ei meillä silti oo isännälläkään ollu kiire mihinkään, kerran se meni baariin pari viikkoa sitte, kun väkisin pakotin.
 
meillä tais neiti olla vajaa viisi kuukautta ku meni mummolle ekaa kertaa yö kylään...muistan vielä kun alku illan aattelin koko ajan että pitäiskö perua koko homma ja jäähä kotiin sitten taas tuli mieleen että mitäköhän ne tekee tällä hetkellä itkeeköhän tyttö mun perään?
no onneksi kaverit rohkas ja tsemppas mua että kyllä ne pärjää ym ym :heart: ja olihan se sitten ihanaa käyä tuulettumassa :)
vieläkin kun neiti on jo iso (1v 4kk)
jos mennään jonnekkin ja neiti vaikka mummolaan hoitoon niin ei sitä neitiä niin vain päästä saa pois esim jos käyn yksin kaupassa kädet menee huomaamattomasti eteen kuin pukkaisin vaunuja :D

mulla kans ihmetyttää toi naisten asema ! pitäiskö meidän nuorten äitejen jähmettyä paikoillemme niin kauan että olemme vanhimpia vain siksi ettei baarissa/ulkona tulla kysymään ärsyttävään ääneen missä sun lapses on?!
musta on ainakin niin ärsyttävää vastata toi monelle ihmiselle illan aikana ja sitten tunuu että tulee ikävä un hahmoittaa että lapsi on nyt yö kylässä eikä tos vieres seisomas.... :ashamed:

tai entäs nuoret miehet???
musta tubtuu että kaikki nuoret ukot liikkuu keskimäärin enemmän ulkona milloin pelaamassa kuskina baarissa ym ym kuin nuoret naiset!

kaipa se on toi perinne joka määrää että naiset kotona ja miehet missä huvittaa !

ps:sain muistakaa tämä myös nuoret kuin vanhemmat vanhemmat :)

aikuiseksi ei tulla hankkimalla aikuisten paheet !

ikä ei tee aikuista vaan se että pystyy ottamaan vastuuta tekemistään asioista !

nämä sain kuulla ja omasta mielestäni olen nuori aikuinen :D ¨

kiitos niille jotka jaksoivat lukea loppuun asti!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2005 klo 21:50 pienenpieni kirjoitti:
Kyllä mun mielestä on ihan suvaittavaa jos äiti joskus lähtee tuulettumaan, vaikka sitten baariin jos mieli tekee. Tosin sitä en ymmärrä, että ihan pienet laitetaan hoitoon, esim. en olisi voinut edes kuvitella että olisin pojan joskus 2kk ikäisenä vienyt yöksi hoitoon... Jokainen tietty tyylillään.

Meillä poika nyt 5kk eikä kertaakaan ole ollut vielä yökylässä, joskus päivällä/illalla mummilassa niin että ollaan isukin kanssa käyty syömässä/leffassa tai jotain. Näinkin vaan pari kertaa. Mietin justiinsa eilen, että jos johonkin lähdettäisiin, niin parkuisin varmaan ihan solkenaan ja pilaisin koko illan kun olisi niin ikävä pientä. Ehkä on parempi että mennään sitten kun oon itse valmis siihen varmasti, ettei mene sitte koko ilta pilalle mun takia... Ei meillä silti oo isännälläkään ollu kiire mihinkään, kerran se meni baariin pari viikkoa sitte, kun väkisin pakotin.
tohon hoitoon viemiseen ku tottuu, ni myöhemmin ku lapset on yökylässä, sitä suunilleen unohtaa lapsia koskaan tehneensä. no ei kai, eihän sitä voi unohtaa, mut on oikeesti ihanaa ola välillä koko ajan miettimättä että mitähän ne muksut nyt tekee yms yms. kun kerranki on joku muu vähän vastuussa. tosin ainahan sitä on itse viime kädessä mut silti.
 
mielstäni on ihan ok käydä silloin tällöin, esim joka ´toinen tai joka kolmas kuukausi on,mutta en ymmärrä että jos lapsia tekee niin miksi sitten joka lauantai (tai perjantai) pitää päästä ja kerran kuussakin on mielestäni aika usein.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2005 klo 14:49 minni kirjoitti:
mielstäni on ihan ok käydä silloin tällöin, esim joka ´toinen tai joka kolmas kuukausi on,mutta en ymmärrä että jos lapsia tekee niin miksi sitten joka lauantai (tai perjantai) pitää päästä ja kerran kuussakin on mielestäni aika usein.
Sitähän tässä ajoin takaa, että MIKSI se on niin paha juttu. Tarkentaisitko!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2005 klo 16:40 minttu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2005 klo 14:49 minni kirjoitti:
mielstäni on ihan ok käydä silloin tällöin, esim joka ´toinen tai joka kolmas kuukausi on,mutta en ymmärrä että jos lapsia tekee niin miksi sitten joka lauantai (tai perjantai) pitää päästä ja kerran kuussakin on mielestäni aika usein.
Sitähän tässä ajoin takaa, että MIKSI se on niin paha juttu. Tarkentaisitko!
mietihän vähän,miksiköhän se on niin paha juttu?
tai no en nyt tiiä onko se niin paha juttu,mut kukin tyylillään,ei se nyt kovin aikuismaista ole hommata lapsi ja lykätä se hoitoon JOKA viikon loppu ihan vaan siks että äiti lähtee baariin..musta kerran kk on ihan ok mut joka viikonloppu on jo liikaa.. ei pahalla..
 
teippi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2005 klo 12:17 honiska kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2005 klo 21:50 pienenpieni kirjoitti:
Kyllä mun mielestä on ihan suvaittavaa jos äiti joskus lähtee tuulettumaan, vaikka sitten baariin jos mieli tekee. Tosin sitä en ymmärrä, että ihan pienet laitetaan hoitoon, esim. en olisi voinut edes kuvitella että olisin pojan joskus 2kk ikäisenä vienyt yöksi hoitoon... Jokainen tietty tyylillään.

Meillä poika nyt 5kk eikä kertaakaan ole ollut vielä yökylässä, joskus päivällä/illalla mummilassa niin että ollaan isukin kanssa käyty syömässä/leffassa tai jotain. Näinkin vaan pari kertaa. Mietin justiinsa eilen, että jos johonkin lähdettäisiin, niin parkuisin varmaan ihan solkenaan ja pilaisin koko illan kun olisi niin ikävä pientä. Ehkä on parempi että mennään sitten kun oon itse valmis siihen varmasti, ettei mene sitte koko ilta pilalle mun takia... Ei meillä silti oo isännälläkään ollu kiire mihinkään, kerran se meni baariin pari viikkoa sitte, kun väkisin pakotin.
tohon hoitoon viemiseen ku tottuu, ni myöhemmin ku lapset on yökylässä, sitä suunilleen unohtaa lapsia koskaan tehneensä. no ei kai, eihän sitä voi unohtaa, mut on oikeesti ihanaa ola välillä koko ajan miettimättä että mitähän ne muksut nyt tekee yms yms. kun kerranki on joku muu vähän vastuussa. tosin ainahan sitä on itse viime kädessä mut silti.
Saanko kysyä miks oot lapsia hommannu jos on niin ihanaa unohtaa ne välillä,tai niin ihanaa ku ne on jossain muualla? musta ainaki on ihanaa et mun lapset temmeltää kotona eikä jossain hoidossa!! :snotty:
 
En puhunut siitä, että lapsi/lapset olisivat hoidossa joka viikko, en kyllä jaksaiskaan käydä missään niin useasti. Ihmettelen vain tätä tuomitsemismentaliteettia, aivan kuin äiti ei olisi ihminen ja saisi nauttia vain jumpasta, mammakerhoista ja kävelylenkeistä. Sanottakoon, että itse en kamalasti nauti näistä em. asioista.. Mielelläni menen perjantaina kavereiden seurassa juttelemaan, nauramaan, juomaan vaikka sitä alkoholia, istumaan.. Viikot kuitenkin menee niin, että ainoa hengähdyshetki on vessassa, eikä sekään aina yksin ;) Joka ainoa päivä huolehdin lapsistani, tietysti! Aamusta iltaan olen kotona, vaihdan vaippaa, syötän, leikin, nauratan heitä ja joskus miestäkin ;) ja nautin yleensä joka hetkestä. Lapset eivät ole kertaakaan olleet yökylässä, ei kun kerran isompi oli - hääyönämme. He eivät myöskään ole päivähoidossa, koska ovat sen verran pieniä (2 v ja 6 kk).

Ulkopuolisia hoitajia ei ole, yksi luottohoitaja ja tietysti isukki on lasten kanssa paljon. Mutta siis mikä siinä juomisessa on niin pahaa? Tietysti rakastan lapsiani, mutta myöskin muiden ihmisten seuraa, olenhan ihminen. Ei se tarkoita sitä, että joka viikonloppu menisi kännissä, vaan että silloin tällöin voin käydä "tuulettumassa". Mikä siinä on, ettei äiti voi käydä kuin jumpassa, kävelyllä ja mammakerhoissa, ymmärtääkö lapsi todella eron? :eek:
 
Nassunen
Olen huomannut saman, että pienen lapsen äidin oletetaan olevan jatkuvasti, joka sekunti lapsensa kanssa. Monesti, jos olen käynyt vaikka ostoksilla ilman vauvaa, niin eikös vaan jostain ilmesty joku puolituntematon utelemaan, että mihinkäs lapsesi olet jättänyt. Mitähän tällainenkin kyselijä oikein luulee? Että vauva on jätetty yksin kotiin? Jotkut eivät vaan tunnu muistavan, että lapsen isä on yhtä lailla vanhempi kuin äitikin, ja että myös isovanhemmat mielellään hoitavat pientä joskus. Eikä siinä pitäisi olla mitään pahaa. Älytön viinan kanssa läträäminen on tietysti asia erikseen, mutta ei kai siinä voi olla mitään kovin pahaa, jos joskus harvoin käy ulkona. Äitejä on vaan niin hirveän helppo syyllistää...
 
No kyllä harvakseltaan voi käydä, mutta joka viikko ja useita päivä on liian usein. Siis viinahan on tunnetusti epäterveellistä ja seuraavana päivänä on krapula, ja eikä ne lapset ole sieltä kotoa mihinkään kadoneet, vaan pitää siinä krapulan lomassa yrittää niitä hoitaa. Mielenkiintoista, että joka kerta, kun olen baarissa käyny, on siellä ollu myös tuntemiani "vanhoja" äitejä, jotka ovat minua paheksuvasti mulkoilleet. Mitähän he itte sitten siellä baarissa tekee?Esikoisen ollessa vauva, yritin vähän liikaa olla hyvä äiti, en käyny koskaan missään, hoidin vain lasta, tein ruokaa ja siivosin hullun lailla.Toisella kertaa sitten tjusin ettei minun tarvi olla yhtään sen parempi, kun muutkaan äidit, vaikka olenki nuori, lapset pärjää satunnaisesti isänsäkki kanssa.
 
puutiikeri
No voi hyvänen aika! Mielestäni siinä ei ole mitään pahaa, että välillä lähtee ystävien kanssa viihteelle ja nautiskelee alkoholipitoisia juomia. Kohtuudella tietysti!!Takuulla sitä sitten jaksaa paremmin lastenkin kanssa, kun pääsee vähän tuulettumaa. Eihän sitä voi keneltäkään vaatia että lasten kanssa pitäisi viettää 24tuntia 18 vuoden ajan.
 
bierailija
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2005 klo 16:50 minttu kirjoitti:
Mietin tässä vain, että mikähän siinä baarissa käymisessä on niin pahaa? Itse olen ollut nyt kohta kaksi vuotta kotona, hoidan ihania lapsukaisiani ja mies käy töissä. Lapsia en voisi laittaa vielä päivähoitoon, mutta tämä on siis henkilökohtainen ratkaisuni.. Ihmettelen vain, että mikä siinä on niin pahaa, jos äiti juo? Isistähän ei kukaan koskaan sano mitään. Tykkään toisinaan käydä baarissa, silloin tällöin käydään yhdessäkin. Lapset on hoidossa hyvällä hoitajalla, kotona siis ja yleensä jo nukkumassa kun lähdetään. Jos kavereiden kanssa käyn niin isukki hoitaa :) Se vain kummastuttaa, että miksi tuomitaan. Lapset on kuitenkin suurimman osan ajasta minun kanssani kotona, ehkä 1-2 h olen poissa näköpiiristä viikossa. Ei heillä ole aavistustakaan siitä, mitä silloin teen, olenko humalassa eli en, eikä varmaan heille ole mitään merkitystäkään. Jos lapset olisivat päivähoidossa, näkisivät minua paljon vähemmän, enkä usko että sillä on suurtakaan eroa, olenko esim. kirjastossa vai baarissa.

Kertokaahan, miksi baarissa käyminen on niin paha asia? Lapset siis aina hyvässä hoidossa ja liiallisuuksiin ei mennä, muutama siideri/paukku ja kotiin ;) Aina joku hoitaa heitä selvinpäin. Kommentteja muiltakin :)

Olet täysin oikeassa!
 
Minunkin piti nyt kirjoittaa joukon jatkoksi, kun täällä taas väitellään.. Meillä tytteli nyt 5kk ja voin sanoa, että on baarissa/ulkona tullut oltua n. joka toinen viikonloppu nyt 2kk ajan. Emme ole mieheni kanssa käyneet yhdessä kuin kerran syömässä kahdestaan, joten jos minä lähden ulos, mieheni jää kotiin tytön kanssa, ja päin vastoin.

Minä en yleensä ota (siis en baarissakaan), ja jos otan, aika vähän. Siispä, kun baariin menen kavereiden kanssa, olen yleensä selvin päin (ihan siksikin, että jos tulee jokin hätä kotona, voin hyvin lähteä vaikka saman tien kotiin takaisin). Nyt herää kysymys, miksi sitten ylipäätään mennä baariin.

No, tytöllämme oli ensimmäiset 4 kk koliikkia, hän huusi kaikki illat ja yöt. Minun/mieheni oli pakko päästä välillä pois, koska tuli tunne, ettei yksinkertaisesti jaksa/voi kuunnella hänen huutoaan enää, pelkäsin aina, että menetän hermoni..

Sitä kummasti jaksoi taas, kun oli yhden illan/yön poissa, sitä oikeastaan ikään kuin jo oli ikävä, niin hassulta kuin kuulostaakin.. :)

Minusta (tämä on siis henkilökohtainen mielipiteeni asiasta) on käytännössä ihan sama, oletko illan baarissa vaiko esimerkiksi elokuvissa, koska pieni lapsi ei kuitenkaan niiden eroa ymmärrä. Ja kuten sanottu, olen lisäksi yleensä selvin päin.

Ja se, että jos lapset ovat päivisin esim. 8 tuntia päivähoidossa ilman vanhempiaan, ei ole lainkaan paha. Mutta jos lapsen vanhemmat/vanhempi hoitavat lasta kotona päivät ja sitten illalla lähtevät ulos muutamaksi tunniksi (hyvällä tuurilla lapsi nukkuu koko poissa olo ajan) niin sitä pidetään pahana...??
 
teinimammako87
Tämä olikin hyvä keskustelun aihe!

Tälläiset asiat varmasti askarruttaa kaikkia meitä "teiniäitejä". Kyllä minäkin käyn mieheni kanssa n:joka toinen viikonloppu/tai harvemmin ulkona. Eli pari kertaa kuussa. Mieheni käy kyllä harvemmin (hänellä ikää jo 26-vuotta,kuulemma meno vaihe jo ohi :) ) Minä sitten taas tykkään tuulettua kavereideni kanssa.

Kun kavereitakin näkee sen verran harvemmin nykyään,kaikilla on omat koulut/työt ja minulla on lapsi. Meidän tyttö on nyt vajaa 11kk. AINA kun olemme menossa ulos tyttö on minun äidilläni hoidossa,kellekkään muulle en häntä anna. Olen ehkä vähän yli suojeleva,mutta pelkään että hänelle sattuu jotain... Äitiini luotan täysin.
Minun mielestäni ulkona käymisessä ei ole mitään pahaa,oli kyse sitten baarista,tai ulkona syömisestä. Tuulettuminen vaan parantaa vanhempien suhdetta ja auttaa jaksamaan! Vaikka onkin äiti niin pitää sitä olla omakin elämä,ei äitiys sitä vie. Jokainen vanhempi rakastaa lastaan ja perhettään ja vaikka kävisi joka viikko ulkona niin ei se tee äidistä yhtään sen huonompaa,eikä hän rakasta lastaan sen vähempää! jotkut ihmiset vaan olettavat että lapsen kanssa jollaan 24h ympäri vuoden! mutta hulluksihan siinä tulee jos oma elämä jää,kaikki kaverit ja tutut! ja erityisesti parisuhde! Minä ainakin jaksan paremmin kun olen saanut käydä ulkona yhden illan,olen paljon virkeämpi.

Onko se sitten hyvä äiti jos on joka sekuntti lapsen kanssa? siinähän joskus palaa varmasti loppuun!!! Lapsen hoito on kuitenkin niin raskasta "työtä" että kannattaa ottaa jokainen apu vastaan :) Älkää tunteko syyllisyyttä baareissa käynneistänne!! Tämä nyt sitten oli vaan minun mielipiteeni ja miten MEILLÄ eletään!Olemme silti (ulkona käynneistä huolimatta) tytöllemme maailman parhaat vanhemmat ja tyttö on onnellinen!!!

 
Adalmina
Mielestäni joka toinen viikonloppu on ehkä vähän liikaa viedä lapsi hoitoon sen takia että itse pääsisi tuulettumaan..
Esim. kerran kuukaudessa on mielestäni ihan suvaittavaa.
Poikamme on nyt vajaa 7 kuukautta ja hoidossa ollut kolme kertaa yhden illan. Nyt ei ole ollut kahteen kuukauteen ja viikonloppuna on menossa seuraavan kerran kun menemme elokuviin ja shoppailemaan miehen kanssa. Nyt ei sitten baarissa käydä ainakaan seuraavaan vuoteen kun on jo toinen lapsukainen tulossa loppuvuodesta..
Mielipiteeni on se, että mielellään kun lapsen vien hoitoon niin vien hänet sen takia, että saan levätä ja viettää rauhallisen hetken kaksin miehen kanssa. Ja tiedettävästikin, baareissahan kun ei voi sitä lepoa harrastaa eikä siellä kovin rauhallista ole! =) Joten itse mielelläni nämä vapaa-illat pyhitän kaikelle muulle kuin baareissa käymiselle..
Mutta kukin tavallaan, ei teillä tarvitse tuntea syyllisyyttä siitä että baareissa käytte (harvakseltaan tietysti) kunhan olette sitten seuraavana päivänä hyvässä kunnossa lasta hoitamassa.. =)
 
SiiriSofia
:LOL: :LOL:

Se on yks ja sama mitä ne vanhemmat tekee silloin kun ovat OMALLA VAPAA AJALLAAN. Kun lapset ei juomista joudu kattelemaan tai siitä kärsimään niin aikuinen ihminen saa varmaan juoda mitä haluaa ja missä haluaa. Aina ei myöskään ole tarpeen viedä lasta hoitoon vaan vanhemmat voivat jopa vuorotella menoissaan. Eikä se lapsi yöhoidosta kärsi jos hoitaja on tuttu ja lapsi hänen kanssaan viihtyy. Varsinkin leikki-iässä lapset yleensä nauttivat siitä vaihtelusta arkeen jota hoidossa käyminen esim. mummolassa tuo.

Tässäkin keskustelussa on minun mielestäni huomattavissa (ei pahalla) kaikkein asenteellisimmat kannanotot juuri teiltä nuorilta äideiltä, vaikkette sitä itse ole valmiita myöntämään. Esim. tarkat määrittelyt siitä kuinka usein on sopivaa käydä tuulettumassa ja montako drinkkiä ottaa ovat mielestäni melko lapsellisia jo siitäkin syystä että asiaan kuin asiaan on vaikea löytää yhtä totuutta. Myös osa kommenteista kuten "miksi sitten oot tehnyt lapsia jos haluat ne unohtaa" (kun jokainen lukutaitoinen ymmärtää ettei kyse ollut siitä) osoittaa kirjoittajan kypsymättömyyden ja näistä kirjoituksista tosiaankin paistaa se teiniäitiys läpi.

Niin ja alkup. aiheeseen palatakseni. itse en ole havainnut mitään asenteellisuutta nuorten äitien baarissa käyntiä kohtaan muiden ihmisten taholta. Ainoat negatiiviset kommentit ovat kuuluneet juuri näiden nuorten äitien suusta, jotka ovat kovin kärkkäitä arvostelemaan toisiaan.
Ikä tuo mukanaan usein suhteellisuudentajua ja ymmärrystä siitä etteivät asiat ole musta valkoisia.

Saa vetää vapaasti herneen nokkaan. Kyllä tähän maailmaan melua mahtuu ;)
 
hapuru
eihän siin mitään pahaa ole...
jatuosta lasten hoitoon viemisestä, jos vanhemma tlähtee tuulettumaan, paariin, syömään jne
niih kyllä sen lapsen on ihan hyvä tootua olemaan yötä muunkin kuin sen tutun ja turvallisen äidin kanssa.
myöhemmällä iällä sitten ei välttämättä niin ujostuta vieraat ihmiset?
tai jotain?
mutta en minäkää ihan vauvaa veisi vielä yö kylään.. mutta jokainen tyylilllään...
mut en oikestaa ymm. sitäkä net vasta sit 3veenä lykätään johkin kerhoon ilman äitiä..siitäkös sehuuto syntyykin kun ei olla totuttu olemaan yhtään ilman vane´henpia.
tätä mieltä mä olen! :hug:
 
vinkula
No ei todellakaan oo äidon huonoudesta kyse jos käy tuulettumassa. Vaikka joka lauantai menis,kunhan on hyvä hoitaja lapsella ja itselleen ei tule alkoholista ongelmaa.Mutta jos lapselle etsitään väkisin kuka tahansa hoitaja että äiti pääsis juomaan,niin se ei enää ole lasta kohtaan oikein.meillä on melkein aina toinen vanhemmista kotona.

Täällä yksi tuntemani äiti vetää joka viikonloppu kaljaa ison mahansa kanssa,edellinen lapsi otettu huostaan. Tällaisissa tapauksissa voi äitiä jo moittiakin... :/
 
Minusta ei ole paha juttu jos käy silloin tällöin :)
Tietysti joka viikonloppu ei minusta oikein pienten lasten vanhemmilta ole kovin vastuullista.
Minä kävin ekan kerran sitten Tytön syntymän (Tyttö nyt 3kk) viime perjantaina. Ei siitä tullut mitään. Olin reilun tunnin pois ja palasin (Tyttö oli isän kanssa kotona ja oli nukkunut koko poissaoloni ajan!)... Mulle tuli sellanen olo kyllä, että parempi lähteä kotiin nukkumaan, koska herätys on kumminkin aikaisin. Koska imetän Tyttöä ja se on aika sitovaa (mutta silti niin ihanaa) niin minulle tekee joskus hyvää käydä yksin kaupassa tai kävelyllä... mutta varsinaisesti viihteelle minulla ei ole mikään hinku päästä. Niinkuin jo kerroin, ei kertakaikkiaan tehnyt mieli enää pitää hauskaa niinkuin ennen :whistle: Lapsi on nyt numero yksi, vauva-aika menee niin äkkiä että ei sekään olis paljoa vaadittu vaikka ensimmäisen vuoden olis lapsen kanssa 24h ympäri vuoden =)
 

Yhteistyössä