bartholin rauhanen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tack
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tack

Vieras
Minulla on kerran vuosia sitten tyhjennetty ko. rauhanen...nyt se on taas täyttynyt tai noh ollut jo reilun vuoden.
Se ei ole kipeä, ainoastaan turvoksissa koska täyttynyt. Gyne aikoinaan sanoi ettei kannata tyhjentää. Tyhjennytin sen kuitenkin, mutta nyt mietin että pääseekö vaivasta koskaan eroon ja kannattaako sitä todellakaan tyhjentää jos aina vaan täyttyy?

Onko se jotenkin tukossa, kun ei suostu tyhjenemään? Vai onko se jotenkin ylitoimivainen, eli täyttyy nopeammin kuin tyhjenee?

(tiedoksi: ko. rauhanen on se, joka liukastaa seksin...)

Mullakin on kerran täyttynyt ja tyhjennetty. Ei ollu kivaa. Sen jälkeen kun oon huomannut sen täyttyvän, niin oon saanut "tukoksen" hoidettua itse puristamalla rauhasta. Kertynyt lima tulee emättimen kautta pois ihan normaalisti, mut vaatii tuota puristelua.

Villahousu, miten se tyhjennettiin sulta? Miksi ei ollut kivaa?
Mulla taitaa olla sama edessä, täyttyy kokoajan inhottavasti. Ite puristan melkein joka päivä...

Lääkäri ei ollu kiva tais olla suurin syy. Operaatio oli helppo, puudutetta pintaan ja tyhjennettiin neulalla. Ei tuntunut missään, mut siihen jäi se neulan jälki, mistä vuos verta ehkä loppupäivän. Ei oo tarvinnu myöhemmin tyhjentää vaikka välillä turpoaakin kun oon oppinu käsittelemään sitä itse.

Moi Villahousu! Vielä lisää... Kävitkö sä gynellä vai terveyskeskuksessa? Mä oon miettlinyt, että kumpaan menis, perusgynestä on puoli vuotta aikaa eli sinne ei tarvis mennä, jos hoituis terkkarissakin. Mutta sitten en taas tiedä antaisinko jonkun keltanokan sorkkia itseäni silleen, jos ei ole kokemusta moisesta. Ja tekeekö ne edes tota terkkarissa vai saako suoraan lähetteen gynepolille?