Taistelu appiukon kanssa jatkuu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paha miniä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Paha miniä

Vieras
Minut muistetaan lukuisista itkuvirsistä kun riitelen appiukkoni kanssa. Ja olen se ovimatto samalla,olen jo vuosia kirjoittanut tänne. Tilanne aina paranee välillä mutta kokonaan ei pääse eroon millään. Ei appiukolta ostettu talo josta hän ei vieläkään vie kamojaan pois,vaikka ostettu jo 2 v sitten. irtisanonut olen,ei suostunut,otin yhteyttä asianjajan,päästiin sopuun että syksyllä on tilat tyhjennetty.
Kautta rantain kuulin että kaikkia tiloja ei siltikään meinaa tyhjentää.
Nyt kesäkuun olen starttirahalla ja selviän,mutta ensi kuussa pitää saada + 600 e firman lainaan sekä yel-maksuun. Eli TÖIHIN päästävä.

Noh tilanne on nyt se,että mun on pakko päästä tienaamaan,joten laitoin ystävällisen mutta erittäin napakan viestin; joko ne tilat pitää tyhjentää mahdollisimman pian,tai vaihtoehtoisesti appiukko alkaa maksamaan vuokraa (jolla kuittaan ansionmenetykseni). Tämä tarkoittaa n.1000 e kuussa,senkin hienovaraisesti sinne kirjoitin.
Eli en antanut enää vaihtoehtoja,joko lähtö,tai vuokrankorotus. Pahoittelin kyllä että näin joudun tekemään,mutta nyt on tosiaan tilanne se että jos hän varastonaan tuota tilaa pitää,menetämme tämän talon.Nyt eletään vain mieheni tuloilla.
Mitä olette mieltä? Voiko hän nyt vieläkin jotain tehdä??
Kirjoitin lisäksi että yhdessä emme noissa tiloissa tule työskentelemään (kuten hän olettaa eli jättää puolet tiloista itselleen) koska joka kerta kun hän lähtee pois,hän jättää oven lukitsematta.Minä käyn siis päivittäin lukitsemassa oven.Tämän kirjoitin selkeänä syynä sille että yhdessä ei jatketa (no en kyllä haluaisi muutenkaan). Lisäksi tiloissa toimii maalaamo eikä ole erillistä kuivaustilaa= tiloihin ei voi tulla kun tuotteet kuivuvat.
Periaatteessa tämä itsekäs narsisti voi tehdä ihan mitä vain,Tuskinpa nielee tätä ihan tuosta vaan. Hän on muuttamassa pois elokuussa (hän siis asuu täällä vielä),mutta siltikin jättäisi tavaroitaan kun ei kuulemma kerkeä tyhjentää.
Syyskuussa hän on lomareissulla joten silloin voisin vaihtaa lukot.

Olen raskaana ja haluan tehdä mahdollisimman paljon töitä ennen tammikuussa alkavaa äitiyslomaa. Siksikin tämä hoppu. Mulla on tosi paska fiilis enkä ole nukkunut kunnolla moneen viikkoon.Miehen kanssa jutellaan vain pakolliset asiat.Hän ei olisi vauvaa halunnut koska huolta on jo tarpeeksi kahdessa lapsessa. Ja tosiaan taloudellinen tilanne aika kuralla,johtuen appiukosta.
Luultavasti odotuksen iloksi vielä muuttuu,mutta milloinkohan :/

Tarpeeksi olet jo odotellut. Laita kärjäjäoikeuteen kanne, jossa pyydetään vahvistamaan appiukon muuttovelvollisuus ja tavaroiden kanssa ja sen päätöksen kanssa menet ulosottomiehen puheille. Kyllä lähtee. Olet jo liikaa joustanut.

tätähän mä povasin, sen ukon aikataulu senkuin siirtyy ja siirtyy. miksi uskot nyt esitettyyn, kun aiemmatkaan takarajat eivät ole pitäneet?

terveisiä hevosillekin

Vaihdata lukot ja älä anna miehellesi avainta. Kannat ne tavarat pihalle mitä pitää saada ulos. Kyse ei ole siitä mitä appiukko tekee, se on jo nähty, vaan mitä sinä teet.

Yhteistyössä