Bad hair day - mitä kesällä päähän?

  • Viestiketjun aloittaja Likainen tukka
  • Ensimmäinen viesti
Likainen tukka
Kotiäidillä on melko usein "bad hair day". Mitä te muut äidit laitatte päähänne näin kesällä peittääksenne rasvaiset, päätämyöten valuvat hiukset? Vai onko kaikilla muilla aina viimeisen päälle laitetut hiukset?

Olen nähnyt joillakin kivoja, tyylikkäitäkin kesäpipoja, huiveja, lippiksiä tms., mutta mistä niitä oikein voi ostaa? Olen yrittänyt etsiä, mutta en löydä.

Pieni suuri murhe.
 
Olkihatuista tykkään kesällä, peittävät myös kasvot, joista palan herkästi. Mutta en kyllä tykkäis hiuksista noin, pesisin hiukset, laittaisin paplarit ja viiskytäluvun tyyliin harsohuivi paplareiden päälle ja ulos. :D
 
Samaa ihmettelen minäkin, miksi niitä ei voi vaan pestä? Mulla on pitkät hiukset, enkä jaksa niitä laittaa, mutta puhtaat on aina. Panta tai ponnari ja suihkaus lakkaa, siinä menee minuutti aikaa.
 
ap.
Minun hiukset rasvoittuu jo yhdessä yössä, eli en millään jaksaisi olla joka ainoa aamu pesemässä niitä, vaikka itsekin olen tuhat kertaa mieluummin puhtailla hiuksilla. Aina ei myöskään ole aikaa pesuun. Siksi näitä neuvoja kyselen. Eivät ne hiukset yhden yön jäljiltä vielä haise, jos olen esim. edellisenä iltana käynyt suihkussa muuten ja edellisenä aamuna pessyt hiukset, mutta minulla nyt sattuu olemaan tällainen rasvalettikuontalo :(. Ollut koko elämäni teini-iästä saakka.

Olkihattu olisi kiva, mutta ehkä liian "leidimäinen" omaan tyyliini esim. hiekkalaatikolle. Rannalle voisi mennäkin. :)
 
Minun hiukset rasvoittuu jo yhdessä yössä, eli en millään jaksaisi olla joka ainoa aamu pesemässä niitä, vaikka itsekin olen tuhat kertaa mieluummin puhtailla hiuksilla. Aina ei myöskään ole aikaa pesuun. Siksi näitä neuvoja kyselen. Eivät ne hiukset yhden yön jäljiltä vielä haise, jos olen esim. edellisenä iltana käynyt suihkussa muuten ja edellisenä aamuna pessyt hiukset, mutta minulla nyt sattuu olemaan tällainen rasvalettikuontalo :(. Ollut koko elämäni teini-iästä saakka.

Olkihattu olisi kiva, mutta ehkä liian "leidimäinen" omaan tyyliini esim. hiekkalaatikolle. Rannalle voisi mennäkin. :)
Oletko kokeillut sellaista kuivashampoota?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28483140]Rasvoittuvia hiuksia kannattaakin pestä joka aamu. Säästyy hilseeltä.[/QUOTE]
Mutta kuivashampoisiin ja hiuspuutereihin kannattaa tutustua. Niitä on nykyisn paljon tarjolla. Toiset parempia kuin toiset. Hiuspuuteri jättää "klähmäisemmän" jäljen, mutta sen kanssa voi muotoilla hiuksia.
 
"vieras"
Mulla ei kyllä toimi tuo resepti hiuksiin että joka päivä pesisi vaikka ovatkin tosi rasvoittuvat, olleet mulla aina. Joitakin vuosia sitten kokeilin tuota että pesin joka päivä ja siinähän kävi niin että hiukset eivät oikeastaan enää olleet puhtaat ollenkaan. Siis tottakai ihan heti pesun jälkeen mutta jo saman päivän iltana todella rasvaiset. Kun nyt pesen joka toinen päivä tai joskus joka kolmas päivä niin tukka pysyy kuitenkin puhtaana koko sen päivän kun on aamulla pessyt.
 
ap.
[QUOTE="vieras";28483140]Rasvoittuvia hiuksia kannattaakin pestä joka aamu. Säästyy hilseeltä.[/QUOTE]

Olenkin tehnyt näin vuosikymmenet, mutta joskus tulee eteen päivä, ettei jaksa tai ehdi. Silloin kaipaisi jotain vinkkiä, mitä päähän, ettei näytä ihan kauhealta - tai että näyttäisi mahdollisimman vähän kauhealta. :D
 
"mmm"
Kuivashampoota suosittelen myös minä, jos ei millään pesemään taivu. Mullon sama ongelma, että hiukset saattaa olla pikkaisen tahmaiset aamulla, jos edellisenä päivänä oon pessyt. Sitä ei välttämättä näe, mutta kuumana kesäpäivänä kun pää paahteessa hiostuu, sen kyllä haistaa jos tukka ei ole puhdas. :(
 
sitä kuivashampoota vaan laitetaan päähän ja ei näytä enää tukka niin rasvaiselta? En oo ikinä käyttänyt.

Onko se totta, että mitä enemmän hiuksia pesee niin sitä nopeemmin rasvottuu? Joku joskus sanoi, että jos rasvottuu niin pitäs alkaa pesee hiuksia harvemmin.. kiva sitä olla monta päivää pää paskasena :x
 
nii-in
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28483433:
Aikuisen ihmisen tulee kyllä peseytyä päivittäin. Jos hiuksia ei halua pestä, niin ne voi edes kastella vedellä...
Mulla on aika kuivat hiukset ja kun kuitenkin lähes päivittäin käyn kunnon hikilenkin niin en välttis shampoolla joka kerta pese mutta kastelen ja käytän kosteuttavaa hoitoainetta...
 

Yhteistyössä