Bad hair day - mitä kesällä päähän?

  • Viestiketjun aloittaja Likainen tukka
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
sitä kuivashampoota vaan laitetaan päähän ja ei näytä enää tukka niin rasvaiselta? En oo ikinä käyttänyt.

Onko se totta, että mitä enemmän hiuksia pesee niin sitä nopeemmin rasvottuu? Joku joskus sanoi, että jos rasvottuu niin pitäs alkaa pesee hiuksia harvemmin.. kiva sitä olla monta päivää pää paskasena :x
Tulee sumupullossa. josta sumutetaan ja sitten pöyhitään. Pesemättömyysohje on joku sata vuotta vanha keksintö. Nykyisin ihotautilääkäritkin suosittelevat usein toistuvaa pesua rasvoittuville hiuksille, koska rasva ärsyttää päänahkaa ja saa hiivasienen leviämään.
 
"Lissu"
Mulla on sama ongelma kuin ap:lla... tukka vaan rasvoittuu tosi nopeaan. Yleensä pesen sen aamulla ja on ihan ok sen päivän. Mutta kesällä jos käyn esim. saunassa/uimassa niin pesen tukan illalla, ja kun nukun sen päällä yön niin aamulla on kamalan näköinen jo...
 
"Lissu"
[QUOTE="Lissu";28483690]Mulla on sama ongelma kuin ap:lla... tukka vaan rasvoittuu tosi nopeaan. Yleensä pesen sen aamulla ja on ihan ok sen päivän. Mutta kesällä jos käyn esim. saunassa/uimassa niin pesen tukan illalla, ja kun nukun sen päällä yön niin aamulla on kamalan näköinen jo...[/QUOTE]

Niin ja jos pesun jälkeen laitan muotoilusuihketta ja föönaan niin pysyy siistimpänä, mutta juuri kesämökillä saunoessa kun annan tukan vaan kuivaa niin ei todellakaan pysy siistinä yön yli.
 
Cvkvv
Kuivasamppoo on tällä kotiäidillä kovassa käytössä. Niissä on isoja eroja. Mun lemppari on Batiste (saa ainakin Kickseistä). Suihkutus hiuksiin, hierotaan vähän, annetaan vaikuttaa 2 minuuttia ja harjataan. Ja hiukset on ihanan puhtaat ja kuohkeat. Paljon paremman tuntuiset kuin tavallisen pesun jälkeen. Ihan loistava tuote!
 
"poikia3"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28483433:
Aikuisen ihmisen tulee kyllä peseytyä päivittäin. Jos hiuksia ei halua pestä, niin ne voi edes kastella vedellä...
Kerroppa mulle miksi ihmeessä puhtaat siistit hiukset pitäisi pestä tai edes kastella? Mulla siis hiusten pesuväli on 3 päivää. Mulla on pitkät luonnonkiharat hiukset. Hiukset kärsivät kuivattamisesta, joten sitä en tee. Lisäksi kuivuvat kauniimmille kiharoille, kun saavat hakea muotonsa ihan itse. Hiukset harjaan vasta kuivina. Mulla on todella paljon tukkaa myös, eli kestää monta tuntia, että tukka on kuiva.

Ap:n kysymykseen vastaukseksi, jos mulla nyt jostain syystä sattuu venymään hiustenpesu vielä pidemmälle, laitan tukan letille tai kiinni. Ja se näyttää edelleen ihan siistiltä. Kun mun tukkani on likainen, se näyttää silti kuin 90 % suomalaisista tukka normisti, eli mulla näyttää ihan kuin hiukset olisivat ohuemmat ja toki myös tummemmat kuin normaalisti. Yksi mun kikkani pikaiseen tukan ulkonäön parantamisen, on laittaa pää ylösalaisin ja suihkuttaa sitten hiuksiin lakkaa. Hiukset kohoavat päänahasta ja näyttävät paremmalta.
 
"poikia3"
[QUOTE="vieras";28483675]Tulee sumupullossa. josta sumutetaan ja sitten pöyhitään. Pesemättömyysohje on joku sata vuotta vanha keksintö. Nykyisin ihotautilääkäritkin suosittelevat usein toistuvaa pesua rasvoittuville hiuksille, koska rasva ärsyttää päänahkaa ja saa hiivasienen leviämään.[/QUOTE]

Itse asiassa mulla on kyllä pesemättömyys nimenomaan vähentänyt hiusten rasvoittumista, ja pesuväli on pidentynyt kolmeen päivään.
 
"poikia3"
[QUOTE="Lissu";28483690]Mulla on sama ongelma kuin ap:lla... tukka vaan rasvoittuu tosi nopeaan. Yleensä pesen sen aamulla ja on ihan ok sen päivän. Mutta kesällä jos käyn esim. saunassa/uimassa niin pesen tukan illalla, ja kun nukun sen päällä yön niin aamulla on kamalan näköinen jo...[/QUOTE]

tämä viittaa vähän siihen, että vika olisikin rasvaisessa tyynyliinassa. Kuinka usein ne vaihdetaan? Itse olen vaihtanut tyynyliinoja useammin kuin lakanoita juuri tuosta syystä. Hiukset pysyvät pidempään puhtaana.
 
"Lissu"
[QUOTE="poikia3";28483928]tämä viittaa vähän siihen, että vika olisikin rasvaisessa tyynyliinassa. Kuinka usein ne vaihdetaan? Itse olen vaihtanut tyynyliinoja useammin kuin lakanoita juuri tuosta syystä. Hiukset pysyvät pidempään puhtaana.[/QUOTE]

Vaihdan tiheään, pari kertaa viikossa ehkä keskimäärin. Jos hikoilen yöllä niin aamulla heitän tyynyliinan pyykkiin.
 
Tätä mäkin tulin ehdottamaan.

Mulla rasvoittui kanssa hiukset tosi helposti, mutta vaihdoin Lidlin shampooseen+hoitoaineeseen niin loppui se ongelma :)
Mitäköhän Lidlin sampoota ostit? :)
Menin ostaan nyt sitä head&shoulders sitruuna. En oo vielä kokeillut. Siinä näyttäisi olevan silikonia kyllä tuoteselosteessa.

Mulla on tuo omenasampoo xz jotenkin auttanut kyllä, se bernerin kotimainen. Siin on omenaviinietikkaa, niin etikka kai vähän kuivattaa.

Kesällä voi ihan kalastajamallinenkin hattu käydä, jos siin on kivoja kuvioita tai väri. Sitä lieriä jos taittelee taiteellisesti, tulee ok.
Onneksi kesällä kuivaa nopeesti, voi pestä joka päivä. Olen noita puolimärällä liikenteeseen lähtijöitä myöskin :)
 
[QUOTE="poikia3";28483915]Kerroppa mulle miksi ihmeessä puhtaat siistit hiukset pitäisi pestä tai edes kastella? [/QUOTE]

Koska normaali ihminen hikoilee päivän aikana, varsinkin kesällä. Yksinkertaisesti haisee paskalta. Suihku aamuin illoin ei pitäisi olla paljoa vaadittu aikuiselta.
 
Minä..
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28485297:
Koska normaali ihminen hikoilee päivän aikana, varsinkin kesällä. Yksinkertaisesti haisee paskalta. Suihku aamuin illoin ei pitäisi olla paljoa vaadittu aikuiselta.
Mä kyllä väitän etten haise vaikka hiusten pesuväli onkin kolme päivää. Mites sä noin alat haista?

Ja itsekin liputan kuivashampoon puolesta. Kloranen on paras, mutta tigin on parhaimman tuoksuinen. Sillä saa laiskana venytettyä pesuväliä vielä pari päivää lisää :D
 
"hanna"
Isohko silkkihuivi tms. Ensin tukka nutturalle niskaan, sitten huivi kolmioksi taitettuna pään yli niin että vaan otsahiukset jää näkyviin, ja huivinpäät solmuun nutturan alle niiin että kolmion kärki peittää nutturan. Sitten kaikista kolmesta päästä kiinni, vähän kieritystä toistensa ympärille, ja pyöritetään nutturan ympärille tavallaan toiseksi nutturaksi. Edestä voi vähän kiinnittää pinneillä jos on vähän luisuva huivi.
 
Minä..
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28489435:
Herääkin kysymys että etkö esim. harrasta päivittäin liikuntaa, jossa hikoilisit?
Harrastan kyllä usein liikuntaa, ja käyn päivittäin suihkussa mutta en silti pese hiuksiani joka kerta. Eikä mun pää yleensä hikoile niin että hiukset alkaisi haisemaan. 2 kertaa viikossa riittää oikein hyvin ilman mitään rasvaletin piilotteluvirityksiä.

Onkohan sulla joku hiiva päässä joka aiheuttaa ikävää hajua?
 

Yhteistyössä