O
"oma"
Vieras
kyllä synnytys käynnistyi normaalisti lapsiveden menolla ja supistuksilla, aukesi muutamaan senttiii ilman ongelmia (KIPUJA JOS EI LASKETA) =D ja sit loppuvaihe vaan kesti ja kesti jakesti.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Poika oli avosuisessa tarjonnassa mikä huomattiin kesken synnytyksen kun kohdunsuu auksesi 5 cm ja sen jälkeen alkoi menemään kiinni päin. Synnytys käynnistetty oksitosiinitipalla 39+0 ja 21h puserruksen jälkeen kiireelliseen sektioon.
Minulla tosin hieman ahdas lantio mikä vaikutti myös siihen ,että sektio tuli.
Avosuinen tarjonta vaatii enemmän tilaa.
Tsemppiä synnytykseen. Minulla 2 vkoa sektioon![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta neljän äiti;22679204:Mulla mahtuu aika mötkäle onneksi ulos, vaikkakin vähän jännittää koska keskimmäinen 4,7kg oli harteikas ja jäi kiinni. Eli joku raja mullakin mutta sitä ei ole koskaan tarkemmin tutkittu. Nyt myös iso vauva tulossa, se vähän arveluttaa, että jos tulee vaativassa tarjonnassa ja vielä harteikas päälle... saa puskea niin että tietää puskeneensa!
Melkolailla yhtä aikaa sitten synnytetään, mulla aloitetaan käynnistys 27.12. ja siinä kulunee se pari päivää ennen tositoimiin pääsyä.
Poika oli tosiaaan 3800g ja minulle isoNiin olemme erilaisia
Nyt sektio 31.12 tai mahdollisesti vast 3.1
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta neljän äiti;22679265:Mulla oli eilen rv 36+2 painoarvio 3760g![]()
Lapsi tosiaan syntyi kasvotarjonnassa, kooltaan oli 3830g ja pituutta 51cm. Päänympärystä en muista. Kuten mainittukin, kasvotarjonnassa syntyminen vaatii lantiossa paljon enemmän tilaa kuin raivotarjonnassa syntyminen ja kätilö sanoikin minulle, että imukuppi on noissa kasvotarjontasynnytyksissä aika usein käytetty apuväline ja osa päättyy myös sektioon.
Alkuperäinen kirjoittaja Kohta neljän äiti;22676782:Miksi lääkäri kirjoitti neuvolakorttiin silti rt (raivotarjonta). Minä olen ihan ulalla ja lääkäri tosiaan ei asiaa suostunut selvittämään. Törkeää minusta!!
Siis raivotarjontahan tarkoittaa vain sitä, että lapsi on pää alaspäin eikä perätilassa.
Alkuperäinen kirjoittaja öh;22685300:Itseasiassa rt kyllä tarkoittaa juurikin raivotarjontaa.
Tarkoititko, että oli siis avosuinen, eli naamaylöspäin? Kun ei kasvotarjonnassa voi käyttää imukuppia (imukuppihan olisi vauvan naamassa) ja niistä lähes kaikki menee sectioon, toisin kuin avosuisissa. Ihan vain jäin miettimään
No mitäs ap neuvolassa selvisi?
Se tarjontahan saattaa toki vielä muuttua, vielä synnytyksen aikanakin.
Itselläni tyttö oli kasvotarjonnassa ja syntyi lopulta hätäsektiolla.
Avosuinenraivotarjonta tarkoittaa sitä, että lapsi syntyy kasvot sun napaa kohti. kun ne siinä tavallisessa takaraivotarjonnassa on sun selkärankaa kohti. Avosuinen vaatii hieman enemmän tilaa tullakseen lantiossa, mutta ei mikään mahdottomuus synnyttää alakautta. Monesti tulee jopa vähän yllätyksenä ko. tarjonta, kun vauva syntyy. Sit vaan yllättyy, että hups, se tuleekin näin päin
kasvotarjonta tarkoittaa sitä, että vauva on syntymässä kasvot edellä eli tavallaan pää taakse taipuneena, ja niin ei mahdu tuleen mistää n lantiosa. Silloin leikataan. Tämäkin tarjonta tulee monesti yllätyksenä, huomataan sit kun synnytys ei edisty (kohdunsuu ei aukea tai vauva ei laskeudu synnytyksen aikana) sit mennään sectioon.