Avoparit! Lapselle äidin vai isän sukunimi?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
silloin kun eka saatiin ja ei vielä naimisissa niin oli mun sukunimellä eka. en suostuis olemaan eri nimellä kuin lapseni. ei siihen tarvinnut kuin yks paperi laittaa että sai lapsen nimen muutettua kun naimisiin mentiin
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja Eeeva:
Jos sulla on aikeena mennä miehes kanssa naimisiin niin helpompi isän nimi laittaan. Meillä siis isän nimi molemmilla..
Mä taas en vaihtais omaa nimeäni vaikka mentäisiinkin naimisiin... eli sama tilanne säilyisi, mies ois se ainoa eriniminen :)
 
...
Äidin. Äidillä on aatelisnimi ja semmoista ei noin vaan luovuteta pois.

Muutenkin toi miehen nimen ottaminen on aika tuore juttu historiassa ja täyttä naisen kyykytystä. Mutta niin kauan kuin naiset on tommosia lampaita niin sitä saa mitä tilaa. ;)
 
Sara
No me aviopari mutta eri sukunimet, ja laitettiin isän nimi lapsille. Ihan sillä perusteella, että on kauniimpi nimi kun mulla, olen itse ihan "perusvirtanen", ja aika harvinainen. Tuttavapiirissä ehkä enemmän isän nimen mukaan mennyt lapset.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Äidin. Äidillä on aatelisnimi ja semmoista ei noin vaan luovuteta pois.

Muutenkin toi miehen nimen ottaminen on aika tuore juttu historiassa ja täyttä naisen kyykytystä. Mutta niin kauan kuin naiset on tommosia lampaita niin sitä saa mitä tilaa. ;)
Mulle nimi ei todellakaan merkitse yhtään mitään, oli aatelinen tai ei ja kunnioitan sen verran miestäni, että ehdottomasti otan mieheni nimen jos ja kun naimisiin mennään. Avoliitossa lapselle myös ehdottomasti miehen sukunimi.

 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Äidin. Äidillä on aatelisnimi ja semmoista ei noin vaan luovuteta pois.

Muutenkin toi miehen nimen ottaminen on aika tuore juttu historiassa ja täyttä naisen kyykytystä. Mutta niin kauan kuin naiset on tommosia lampaita niin sitä saa mitä tilaa. ;)
Mulle nimi ei todellakaan merkitse yhtään mitään, oli aatelinen tai ei ja kunnioitan sen verran miestäni, että ehdottomasti otan mieheni nimen jos ja kun naimisiin mennään. Avoliitossa lapselle myös ehdottomasti miehen sukunimi.
Mutta sun mies ei sitten kunnioita sua, vai? Jos se kunnioitus sukunimen perusteella katotaan.
 

Yhteistyössä