lue tämä viestisi..
21.02.13, 08:54 #13 (linkki)
Reefer Madness
(Vierailija)
Itse olen vuodesta 2005 käyttänyt päivittäin, mutta olen nyt 4 kuukauden tauolla koska jouduin päihdeseurantaan.
Tauko, päihdeseuranta, what ever....
Minun sisareni teini-ikäinen tytär kuoli narkkarin ajaman auton alle. Jos jonkun lääkärifaija tosiaan vittuuntuneena suosittelee lapsilleen ja potilailleen kannabiksen käyttöä niin minä vetäisin sellaisen lääkärin hirteen saman tien. Omakätisesti.
Tässä alla tietoisku tietoisku kannabiksen/marihuanan vaikutuksesta ihmiseen.
"Kannabiksen vaikutukset käyttäjälleen riippuvat siitä, millaisessa mielentilassa ja seurassa ainetta käytetään. Myös se, käytetäänkö kannabista yhdessä muiden päihteiden kanssa ja se, onko käyttäjä ensikertalainen vai kokenut käyttäjä muokkaavat päihteen vaikutusta. Usein välittömät vaikutukset ilmenevät puheliaisuutena, iloisuutena, estojen katoamisena sekä voimakkaana nälän tunteena. Fyysisiä vaikutuksia ovat pulssin kiihtyminen ja silmien verestäminen.
Sekä akuuttivaikutuksen aikana että päihtymystilan myöhemmässä vaiheessa käyttäjästä voi tulla hiljainen, syrjäänvetäytyvä ja unelias. Suuremmilla annoksilla vaikutukset ovat vahvemmat, jolloin seurauksia voivat olla väri-, valo- ja ääniaistimusten voimistuminen, paniikkitilat ja pahoinvointi. Vaikutuksiin kuuluvat myös lyhytmuistin ja suoriutumiskyvyn heikentyminen niin, ettei käyttäjä pysty suoriutumaan keskittymistä vaativista tehtävistä, kuten autolla ajosta.
Tutkimustiedon valossa kannabiksen pitkäaikainen käyttö voi, ilmeisesti yksilön herkkyydestä ja toleranssista riippuen, nostaa riskiä sairastua skitsofreniaan tai masennukseen. Jatkuvan, pidempiaikaisen käytön vaikutuksista ei vielä ole varmoja tutkimustuloksia. Kuitenkin kannabiksen polttaminen lisää hengitysteiden sairauksien ja keuhkosyövän riskiä, sillä kannabissavu sisältää tervaa huomattavasti enemmän kuin tavallinen tupakka. Myös savun syvään hengittäminen esim. vesipiipusta tai ns. bongista lisää haitallisten aineiden pääsyn keuhkoihin ja osittain myös verenkiertoon. Suun kautta nautittuna tätä riskiä ei ole, mutta toisaalta annoksen suuruutta on vaikea kontrolloida, koska vaikutus alkaa myöhemmin ja se on voimakkaampi kuin poltettuna.
Joillakin pitkään ja runsaasti kannabista käyttäneillä henkilöillä on todettu psyykkisiä muutoksia, joiden tunnuspiirteitä ovat apatia, haluttomuus kohdata haasteita, kiinnostuksen katoaminen hygieniaan ja seksiin sekä sosiaalisten kontaktien välttely. Tätä oireyhtymää kutsutaan amotivaatiosyndroomaksi, ja sitä on tavattu varsinkin nuorten ja nuorten aikuisten kohdalla. Amotivaatiosyndrooma voi olla riski elämänvaiheessa, jolloin opiskelussa ja työelämässä menestyminen vaikuttaa koko loppuelämään.
Säännöllinen ja pitkäaikainen kannabiksen käyttö johtaa sietokyvyn kehittymiseen, jolloin käyttäjä tarvitsee suurempia annoksia saadakseen aineesta saman vaikutuksen. Psyykkinen riippuvuus kannabikseen voi kehittyä, kun kannabista käytetään säännöllisesti. Päivittäin suuria annoksia käyttävälle voi kehittyä kannabikseen myös fyysinen riippuvuus. Jos kannabista poltetaan tupakkaan sekoitettuna, syntyy psyykkinen ja fyysinen riippuvuus nikotiiniin nopeasti. Kannabiksen vieroitusoireita ovat unihäiriöt, hermostuneisuus, hikoilu ja ruokahaluttomuus. Fyysiset oireet kestävät yleensä vajaan viikon.
Kannabiksen vaikuttava aine, Δ9-tetrahydrokannabinoli (THC), varastoituu rasvakudoksiin, josta se vapautuu hyvin hitaasti. Pitkäaikaisen kannabiskäytön lopettamisen jälkeen huumeseula voi pysyä kannabispositiivisena jopa yli kuukauden.
Että näin terveellisestä ja vaarattomasta aineesta tässä on kyse hyvä Wiltsu/Reefer/Näin!