Avomies polttaa kannabista päivittäin

  • Viestiketjun aloittaja aloittaja
  • Ensimmäinen viesti
Turhaa väittelyä
On ihan turhaa väitellä, kumpi on vahingollisempaa, viina vai muut huumeet. Molemmat vievät lopulta ennenaikaisen hautaan. Siinä ohessa he voivat viedä hautaan myös viattomia sivullisia pöllyissään. Kärsimyksiä, joita he lähimmäisilleen aiheuttavat, ei voi mitata.

Työkaverini tyttären hautaan vähän yli parikymppisenä vei huumeet. Hän aloitti noilla pössyttelyillä ja lopulta piikitti yliannoksen väkevämpää. Oli niin kivaa olla pönttö sekaisin viikonloppuna opiskelijabileissä ja vähän rentoutua. Oli tytär kympin oppilas ja tulevaisuus avoinna edessä. Perheen elämä pysähtyi kuin seinääntörmäykseen. Pari nuorempaa sisarusta putosi moneksi vuodeksi elämästä ja vanhemmat eivät pystyneet töihin. Se oli sen hauskanpidon hinta.

Omat kokemukseni ovat alkoholistien kanssa elämisestä. Puolisolle muuttui viina perhettä tärkeämmäksi ja kärsijöinä olimme minä ja pari lastamme. Kun siitä perhehelvetistä pääsimme pois, alkoi teini-ikäinen poikani törpötellä viikonloppuisin kaverien kanssa. Pari vuotta sitten se elämä tuli tiensä päähän, humalapäissään tapahtui paha onnettomuus. Oli toivotonta seurata elämän pilalle menemistä, ei siinä auttanut rakkaus eikä läheisten tuki, viinanhimo oli vahvempi. Tässä me sisaruksensa kanssa yritämme toipua vähitellen ja opetella elämään tuskan kanssa.

Minulta ei enää riitä ymmärrystä millekään pään sekoittavalle aineenkäyttäjälle. Pitää ymmärtää selvin päin ollessaan, mitä niistä aineista seuraa. Syyttömät kärsivät ilmeisesti kaikista eniten?
 
Reefer Madness
Alkuperäinen kirjoittaja Turhaa väittelyä;11420177:
Minulta ei enää riitä ymmärrystä millekään pään sekoittavalle aineenkäyttäjälle. Pitää ymmärtää selvin päin ollessaan, mitä niistä aineista seuraa. Syyttömät kärsivät ilmeisesti kaikista eniten?
No ei meiltä normaaleilta kohtuukäyttäjiltä löydy myöskään ymmärrystä totaalikieltäytyjille.
 
Wiltsu
Alkuperäinen kirjoittaja Turhaa väittelyä;11420177:
Omat kokemukseni ovat alkoholistien kanssa elämisestä. Puolisolle muuttui viina perhettä tärkeämmäksi ja kärsijöinä olimme minä ja pari lastamme. Kun siitä perhehelvetistä pääsimme pois, alkoi teini-ikäinen poikani törpötellä viikonloppuisin kaverien kanssa. Pari vuotta sitten se elämä tuli tiensä päähän, humalapäissään tapahtui paha onnettomuus.
Syyttömät kärsivät ilmeisesti kaikista eniten?
Takuuvarmasti aina jonkun ihmisen kuollessa kärsii eniten elävät ihmiset.

Yritätkö siirtää vastuuta elämäsi laadusta muille ihmisille? Melko surkeeta....
 
Wiltsulle
just, Sinulla se on vastaus kaikkeen.
Sinä olet heikkojen puolella aina ja ikuisesti. Niin minäkin olen.

Oletko oikeasti sitä mieltä, että huumeiksi luokiteltavien aineiden, siis myös kannabiksen, käyttö on hyvä juttu?

Olen hoitanut juuri hautaan 28 vuotiaan huumeiden käyttäjän.
Oliko se hyvä juttu naisen 2:lle pienelle lapselle kun äiti kuoli?

Olen nähnyt rattijuopon yliajaman alakouluikäisen lapsen työssäni.
Oliko se tälle lapselle oikein, että hänet tapettiin autolla pelkästään sen vuoksi, että joku ihminen saa juoda viinaa ja ajaa autolla kännissä?
Oliko se oikein lapsen vanhemmille, että heidän ekaluokkalaisensa kuoli?

Olen hoitanut tänä vuonna huumehörhön pahoinpitelemän vanhuksen.
Oliko se tälle vanhukselle oikein, että käsi on kipsissä seuraavat 6 viikkoa?

Olen hoitanut vuoden huumehörhön kaatamaa vanhusta. Nainen ei kävellyt enää ikinä käsilaukun ryöstön jälkeen.
Oliko se tälle vanhukselle oikein, että hänen liikuntakykynsä meni 20 euron takia?
Rahan jolla tämä poliisien kiinnisaama 22 vuotias nuori mies ei saanut ostettua edes päivän huumeannostaan?
 
Wiltsu
just, Sinulla se on vastaus kaikkeen.
Sinä olet heikkojen puolella aina ja ikuisesti. Niin minäkin olen.

Oletko oikeasti sitä mieltä, että huumeiksi luokiteltavien aineiden, siis myös kannabiksen, käyttö on hyvä juttu?

Olen hoitanut juuri hautaan 28 vuotiaan huumeiden käyttäjän.
Oliko se hyvä juttu naisen 2:lle pienelle lapselle kun äiti kuoli?

Olen nähnyt rattijuopon yliajaman alakouluikäisen lapsen työssäni.
Oliko se tälle lapselle oikein, että hänet tapettiin autolla pelkästään sen vuoksi, että joku ihminen saa juoda viinaa ja ajaa autolla kännissä?
Oliko se oikein lapsen vanhemmille, että heidän ekaluokkalaisensa kuoli?

Olen hoitanut tänä vuonna huumehörhön pahoinpitelemän vanhuksen.
Oliko se tälle vanhukselle oikein, että käsi on kipsissä seuraavat 6 viikkoa?

Olen hoitanut vuoden huumehörhön kaatamaa vanhusta. Nainen ei kävellyt enää ikinä käsilaukun ryöstön jälkeen.
Oliko se tälle vanhukselle oikein, että hänen liikuntakykynsä meni 20 euron takia?
Rahan jolla tämä poliisien kiinnisaama 22 vuotias nuori mies ei saanut ostettua edes päivän huumeannostaan?
Missä olen kirjoittanut, että ihmisen yliajaminen on hyvä juttu? Missä olen kirjoittanut, että ihmisen hakkaaminen on hyvä juttu? Missä olen kirjoittanut, että ihmisen kaataminen on hyvä juttu? Missä olen kirjoittanut, että hyväksyn tällaisen käytöksen?

Älä vääristele kirjoituksiani.
 
Viimeksi muokattu:
Wiltsulle
Mitäs jos lukisit itse aiemmat kommenttisi tältä sivulta ja yrittäisit itse sisäistää tekstisi.

Esim. tämä lauseesi tänään klo 12:53
.. Ja ilmankos poikasi törppöilyillään tappoi itsensä - ei kestänyt valtavaa syyllisyyden taakkaa sinun elämäsi laadusta, minkä olit kaatanut hänen niskaansa...

Minusta tuo on aika julmaa tekstiä ihmiselle jonka lapsi on tappanut itsensä.

Ja tämä lauseesi tänään klo 12:48
.. Takuuvarmasti aina jonkun ihmisen kuollessa kärsii eniten elävät ihmiset.
Yritätkö siirtää vastuuta elämäsi laadusta muille ihmisille? Melko surkeeta...

Kumpi meistä vääristelee sanomisiaan?
 
viiitsi viiitsi von
Mitä te ton von virtasen jutuista välitätte? Poikansa on ajellut kolarin kännipäissään ainakin kerran, ja eikös von vitsi virtanen kertononu sen pössötelevänkin. Itse on maininnut olevansa viinin suurkuluttaja, pettää aviomiestään, haukkuin niin pahoin työkaverinsa että joutui lähtemään pois häntä koipien välissä. Jokohan mies pisti sen pihalle? Ihan vitsi koko von virtanen. Tuskin rääpis noin päätään, jos poika ois kuollu kännikolarissaan. Vitsi mikä vitsi että on aina heikkojen puolella...
 
Reefer Madness
Sithän sulla ei ole mitään hätää kun polliisi tulee kolkuttamaan.
On ne kerran käyneetkin kun epäilivät kasvatuksesta. Tuskinpa kannattaa kovin montaa reissua tehdä. Rikon kyllä mielellään lakia jos ei ole uhria. Jokaisen pitäisi periaatteessa saada tehdä itselleen mitä haluaa. Varsinkin jos kyseessä on haitaton päihde.
 
Viimeksi muokattu:
niinkö
Sinusta siis kannabis on täysin haitaton päihde?
Itse olet kannabiskoukussa ja viinakoukussa, vaikket näköjään edes ymmärrä sitä.

Periaatteessa olet oikeassa. Tee mitä lystäät 4 seinän sisällä yksiksesi. Ei se varmaan ketään haittaa jos harrastuksesta ei tule haju, tms. haittoja ympäristöön.

Mutta heti kun se "sinun tekemisesi" näkyy ulospäin + siihen liittyy muita ihmisiä, sinä olet oikeesti tosi pipipää ja paska tyyppi. Narkkari joka ei itse nää miten pilaa oman elämänsä lisäksi myös ystäviensä elämän kannabista diilaamalla.

Teet kavereistasi huumeriippuvaisia saadaksesi itsellesi fyrkkaa, ja kehtaat vielä sanoa, että ei se ketään haittaa.
 
Reefer Madness
Alkuperäinen kirjoittaja niinkö;11421084:
Sinusta siis kannabis on täysin haitaton päihde?
Itse olet kannabiskoukussa ja viinakoukussa, vaikket näköjään edes ymmärrä sitä.
Varmaan joku kahvinarkki itse ja sitten arvostelee muita.

No mutta itse olen tosiaan tauolla joten vaikea nähdä mitään merkkejä koukussa olemisesta. Tällä palstalla ollaan kyllä jeesustelun mestareita ja jokainen pari saunakaljaa ottava on alkoholisti. Minusta pitäs vetää se pää perseestä ja nähdä maailma hieman suvaitsevaisemmin.
 
niinkö
no minä nyt otan pään pois perseestä ja ajattelen suvaitsevaisemmin.
Jostain syystä minua kuitenkin häiritsee suunnattomasti muutama pikkujuttu.

Sinä diilaat kannabista kavereillesi, sehän on sun puolelta erittäin suvaitsevaista.
Hei, kaikki pääsee kokemaan samaa pilvessä olon ihanuutta kuin sinä.

Entäs jos kaverisi jääkin huumekoukkuun, saa fudut töistä käytön takia, eikä hänellä enää riitäkään rahat ostaa enää kannabista sinulta.
Mutta kun sen kaverin olis pakko kuitenkin kamaa saada kun siitä saa taivaallisen olon.
Äläkä väitä etteikö kannabis koukuttaisi. Olen tehnyt huumeklinikalla töitä useamman vuoden enkä siis jaksa enää kuunnella yhtään selitystä miten joku ei ole koukussa.

Miten sinä kannat vastuuta niistä kavereistasi joille diilaat kamaa?
Haluatko fyrkkaa kasveistasi sellaiseltakin kaverilta joka ei kamaa pysty maksamaan?
Ostatko kaverillesi safkat, maksat vuokrat sun muut kulut kun eihän sillä ole enää duunipaikkaa kun se sai fudut käytön takia?

Vai onko se tuossa vaiheessa sitten kuitenkin niin, että jokainen ihminen vastatkoon taas jälleen kerran itse tekemisistään?

Kelpaako sinulle rikoksella hankittu raha maksuksi vai sanotko kaverillesi, että sähän ryöstit vanhan mummon käsilaukun, mä soitan heti poliisille?

Minä olen sitä mieltä, että juuri sinä se olet varsinainen kaksinaismoralisti, huijaat pelkästään itseäsi.

Olet narkkari joka kuvittelee olevansa kuivilla vaikka koko ajan päässä näkyy pyörivän ajatus siitä, että heti kun pääset pois hoitolasta, pössyttelet pääsi täyteen.
 
Wiltsu
Poikansa on ajellut kolarin kännipäissään ainakin kerran, ja eikös von vitsi virtanen kertononu sen pössötelevänkin. Itse on maininnut olevansa viinin suurkuluttaja, pettää aviomiestään, haukkuin niin pahoin työkaverinsa että joutui lähtemään pois häntä koipien välissä. Jokohan mies pisti sen pihalle? Ihan vitsi koko von virtanen. Tuskin rääpis noin päätään, jos poika ois kuollu kännikolarissaan. Vitsi mikä vitsi että on aina heikkojen puolella...
En missään koskaan ole kirjoittanut poikani pössyttelevän. Yksi pojistani ajoi humalassa päin tolppaa mopottimella kymmenen vuotta sitten.

Rakastan punaviinejä. Rakennan paraikaa kellariimme uutta viinikellaria (lisää viiniä!!!). Olenko jossain kertonut olevani viinin suurkuluttaja? Olenko jossain kirjoittanut pettäneeni miestäni? Jokaisesta työpaikastani olen aina lähtenyt irtisanoutumalla - minua ei ole koskaan mistään paikasta irtisanottu. Enkä ole ollut työsuhteessakaan vuodesta 2008 lähtien. Dääm! Ei ees työsuhdetta ja silti viinikellari! Senkin asian olen kertonut täällä aiemminkin. Yksikään miehistäni ei ole minua jättänyt - olen ne kaikki tähän asti "pistänyt itse pihalle". En ajattele, että se on mikään meriitti. Itse asiassa mielenkiinnolla odottelen seuraavaa tapahtumaa elämääni.... Nyt on hiukka tylsää taas - kevät ja kaikkee.
 
Viimeksi muokattu:
Karvakäsi
En missään koskaan ole kirjoittanut poikani pössyttelevän. Yksi pojistani ajoi humalassa päin tolppaa mopottimella kymmenen vuotta sitten.

Rakastan punaviinejä. Rakennan paraikaa kellariimme uutta viinikellaria (lisää viiniä!!!). Olenko jossain kertonut olevani viinin suurkuluttaja? Olenko jossain kirjoittanut pettäneeni miestäni? Jokaisesta työpaikastani olen aina lähtenyt irtisanoutumalla - minua ei ole koskaan mistään paikasta irtisanottu. Enkä ole ollut työsuhteessakaan vuodesta 2008 lähtien. Dääm! Ei ees työsuhdetta ja silti viinikellari! Senkin asian olen kertonut täällä aiemminkin. Yksikään miehistäni ei ole minua jättänyt - olen ne kaikki tähän asti "pistänyt itse pihalle". En ajattele, että se on mikään meriitti. Itse asiassa mielenkiinnolla odottelen seuraavaa tapahtumaa elämääni.... Nyt on hiukka tylsää taas - kevät ja kaikkee.
Ei ollut pettämistä. Minulla ei ollut tunteet mukana, se oli pelkkä kassien tyhjennys.
 
Viimeksi muokattu:
Wiltsu
Alkuperäinen kirjoittaja Karvakäsi;11421262:
Ei ollut pettämistä. Minulla ei ollut tunteet mukana, se oli pelkkä kassien tyhjennys.
IYD. Selvennykseksi: In Your Dreams.

Kukaan ihminen ei täällä eikä missään muuallakaan pääse kehuskelemaan naineensa minua, kun olen ollut parisuhteessa.
 
gountri-Jyri
IYD. Selvennykseksi: In Your Dreams.

Kukaan ihminen ei täällä eikä missään muuallakaan pääse kehuskelemaan naineensa minua, kun olen ollut parisuhteessa.
Kun näin naamasi teidän kiinteistönvälitysfirman sivuilla, kehuskelen sillä, että en ole joutunut panemaan sinua, vaikka olisit ollut sinkku. what so ever, anyways...
 
Viimeksi muokattu:
<jaxxe
Ongelmani on siis avomieheni melkeinpä päivittäinen kannabiksen käyttö. Jos hän ei nyt aivan joka päivä polta, niin sitä tapahtuu noin 5-6 kertaa viikossa eli ihan hirveän usein.

Olen yrittänyt niin hyvällä sekä pahalla puuttua asiaan, mutta mikään ei tunnu auttavan. Välillä hän myöntää, ettei polttaminen melkein päivittäin varmastikaan ole hyvä idea, mutta muutosta ei tapahdu. Ihan oikeasti olen katsellut tätä tilannetta kohta useamman vuoden.

Mies alkaa poltella, kun menen nukkumaan ja valvoo melkein koko yön ja varmaan polttelee samalla. Hän herää sitten iltapäivällä ja lähtee töihin. Emme vietä kovin paljon aikaa ainakaan arkipäivisin yhdessä.

Jopa silloin, kun lähdemme yhdessä (tai erikseen) juhlimaan, niin miehellä on juomien lisäksi mukana salaa kannabista, jonka hän polttaa jossain vaiheessa. En ikinä edes tiedä, että hänellä olisi kannabista mukana, mutta kyllähän sen sitten haistaa, kun hän tulee ulkoa.

En tiedä, kuvittelenko vaan mutta vaikuttaa siltä, että mies ei olisi enää luonteeltaan sellainen kuin tavatessamme. Hän suuttuu helpommin. Hän myös mieluummin viettää aikaa tietokoneella kuin kanssani. Tai siltä useimmiten tuntuu.

En enää tiedä, mitä tehdä. Varmaan ihan hullua, kun olen näin kauan tätä katsonut, mutta olen koko ajan uskonut, että kyllä se polttaminen vähenee ja loppuu ajan kanssa. Tavallaan ehkä sisimmässäni ajattelen, että ei tässä muu auta kuin erota, mutta en haluaisi sitä. Niin ja olemme 24-vuotiaita molemmat.
Riippuvuus on riippuvuus. Yhtä hyvin voisi olla kyse alkoholista, mutta möyhön kanssa ei ilmeisesti tule krapulaa.

Puhukaa asiasta, että miksi möyhö maistuu niin paljon? Todellisuuspakoahan tuo on, mutta miksi?
 
Viimeksi muokattu:
Ottakaa selvää asioista
Kannabikseen ei voi jäädä koukkuun. Kannabis ei aiheuta fyysistä riippuvuutta. Sen avulla voi sensijaan vierottautua vaarallisista päihteistä, kuten alkoholi. Mikäli henkilöllä on tarvetta käyttää päivittäin kannabista, hänellä lienee stressaava tai masentava elämäntilanne, joka on tämä alkperäinen ongelma, ja kannabiksen käyttö siitä seuraus joka usein myös helpottaa tilannetta.

Kannabis ei päihdytä paskan vertaa verrattuna alkoholiin, joka on sekä haittojen, päihdyttävyyden että riippuvuuden kannalta vaarallisin päihde: Päihteiden riippuvuus -vertailu - Neuvoa-antavat - THL Kannabis päihdyttää hieman enemmän kuin nikotiini, eikä kukaan varmaan kutsu tupakoitsijan olevan "sekaisin" kun käy esimerkiksi työpaikalla tupakkatauolla.

Kannabis ei juurikaan aiheuta tieliikenneonnettomuuksia. Kannabis rauhoittaa ja passivoi, se lisää varovaisuutta ja pilvessä ei tee mieli edes juosta lujaa kaatumisen pelossa, saati sitten kaahailla autolla. Joillakin koehenkilöillä pieni määrä kannabista jopa PARANTAA ajotaitoa. En silti suosittele autolla ajamista minkäänlaisen päihteen vaikutuksen alaisena. Näin marihuana vaikuttajaa ajamiseen - Vapaaehtoiset testasivat | IL-TV Hullu maailma | Iltalehti.fi (Kielitaidottomille tiedoksi, ajokokeen loppuvaiheessa JOKAINEN kuski kommentoi että on niin pilvessä ettei halua edes ajaa autoa, mutta koetilanne vietiin loppuun asti.)

Kannabista ei tarvitse ostaa huumekauppiailta tai rikollisjengeiltä, sillä hamppu kasvaa kaikkialla maapallolla kun vaan laittaa siemenen maahan (Suomessa edellyttää tietenkin kesää). Hampusta saadaan päihteen lisäksi ylivertaisen terveellistä ruokaa, kestäviä kuituja, polttoainetta, hamppumuovia ja sen kasvattaminen parantaa maaperää ja ehkäisee rehevöitymistä. Henry Fordin ensimmäinen auto on valmistettu hamppumuovista ja se toimii hamppuöljyllä - vielä tänäkin päivänä. Hempcar.org-Henry Ford

Hamppu ei ole kielletty siksi että se olisi päihteenä vaarallinen, sillä se ei yksinkertaisesti vaan ole päihteenäkään vaarallinen, sen sijaan sen on tieteellisesti todistettu parantavan lukemattomia sairauksia kuten skitsofreniaa ja syöpää. Syy hampun kieltämiselle on poliittinen, sillä jos jokainen voi omalla pihallaan kasvattaa kasvia joka lisääntyy kuin rikkaruoho, josta saa käytännössä ilmaista polttoainetta, ruokaa, lääkettä ja vielä päihdettäkin, niin miten suuryritykset, öljy-yhtiöt ja valtiovalta kuppaa ihmiset köyhiksi omilla ekologisesti kestämättömillä keksinnöillään? Kyse on pelkästään rahasta, sillä ihmisten ei todellakaan haluta tulevan toimeen omillaan, päinvastoin.

Jokaisella ihmisellä on aivoissaan elin jonka ainoa tarkoitus on reagoida kannabiksen sisältämiin kannaboideihin. Jopa äidinmaito sisältää luonnollisesti kannaboideja: Cannabinoids, like those found in marijuana, occur naturally in human breast milk | The Idealist Revolution

Ottakaa ihmiset pää pois perseestä ja avatkaa silmänne ennen kuin kirjoittelette nettiin kaikenmaailman mutua aiheesta, josta ette tiedä mitään. Avartakaa maailmaanne ja matkustakaa vaikka ulkomaille, käykää vaikka Kööpenhaminassa kahvilassa katsomassa miten jakkupukuinen nainen käy työpäivän jälkeen rentoutumassa viinan sijaan kannabiksen parissa ja menee sen jälkeen selväjärkisenä hakemaan lapset tarhasta. Suomi on junttien luvattu maa jossa meno ei poikkea Pohjois-Koreasta mitenkään, ja tämän ilmiön voi tästäkin keskusteluketjusta helposti havaita.

Mitä alkuperäiseen aiheeseen tulee, niin yksi ei halua seurustella vaaleatukkaisen kanssa, toinen ei sinisilmäisen kanssa, kolmas ei miehen kanssa joka on alle 185 cm pitkä. Joku ei taas halua että puoliso käyttää kannabista päivittäin. Asia on täysin ymmärrettävä ja jokainen voi valita puolisonsa juuri niillä kriteereillä mitä itse päättää.

Viimeisenä muttei vähäisimpänä; ottakaa ihmiset oikeasti selvää asioista: Keisarilla ei ole vaatteita!
 
whaat
Alkuperäinen kirjoittaja Ottakaa selvää asioista;11421624:
Ottakaa ihmiset pää pois perseestä ja avatkaa silmänne ennen kuin kirjoittelette nettiin kaikenmaailman mutua aiheesta, josta ette tiedä mitään. Avartakaa maailmaanne ja matkustakaa vaikka ulkomaille, käykää vaikka Kööpenhaminassa kahvilassa katsomassa miten jakkupukuinen nainen käy työpäivän jälkeen rentoutumassa viinan sijaan kannabiksen parissa ja menee sen jälkeen selväjärkisenä hakemaan lapset tarhasta. Suomi on junttien luvattu maa jossa meno ei poikkea Pohjois-Koreasta mitenkään, ja tämän ilmiön voi tästäkin keskusteluketjusta helposti havaita.

Köpiksessä?
 
Reefer Madness
Alkuperäinen kirjoittaja niinkö;11421228:
Miten sinä kannat vastuuta niistä kavereistasi joille diilaat kamaa?
Haluatko fyrkkaa kasveistasi sellaiseltakin kaverilta joka ei kamaa pysty maksamaan?
Ostatko kaverillesi safkat, maksat vuokrat sun muut kulut kun eihän sillä ole enää duunipaikkaa kun se sai fudut käytön takia?
No vähän vaikea ymmärtää miten joku sais fudut kannabiksen takia. Ite oon ollu samassa duunissa yli 10 vuotta ja suurimman osan tästä päivittäiskäyttäjä.

Jos joku kusee asiansa niin voi syyttää kyllä jotain muuta kuin kannabista, Jumalaa tai Kataisen hallitusta siitä.
 
höh
No vähän vaikea ymmärtää miten joku sais fudut kannabiksen takia. Ite oon ollu samassa duunissa yli 10 vuotta ja suurimman osan tästä päivittäiskäyttäjä.

Jos joku kusee asiansa niin voi syyttää kyllä jotain muuta kuin kannabista, Jumalaa tai Kataisen hallitusta siitä.

Pelkkä teinipelle sä olet, ja pössyttely tekee sun aivoihin peruuttamattomia muutoksia.
 
Viimeksi muokattu:
niinkö
nikille ..ottakaa asioista selvää...

Sinä se olet niin helkkarin viisas omasta mielestäsi, mutta et kuitenkaan näe tosiasioita.
Tervetuloa tänne huumeklinikalle vuodeksi töihin.

Tosiasia kuitenkin on, että lähes kaikki huumeiden käyttäjät ovat aloittaneet kannabiksesta ja siirtyneet kovempiin aineisiin.

Mitä ulkomaihin tulee, niin olen käynyt työ/opiskelumatkoilla kymmeniä kertoja Amsterdamissa. Siellähän kannabiksen käyttö on täysin vapaata. Riittää kun menee piippubaariin ja katsoo ympärilleen. Rauhoittuminen on kyllä niin totaalista, ettei ne ihmiset kykene enää normaaleja perusasioita, kuten ruokakaupassa käyntiä ja lastensa hoitamista tehdä ainakaan muutamaan tuntiin.

Jos ihmisen täytyy toistuvasti duunin jälkeen ottaa viinaa tai polttaa kannabista, niin siinä olet oikeassa, sen tyypin peruselämässä on vikaa. Mutta ei se vika korjaannu juomalla eikä pössyttelemällä. Ei vaikka hamaan tappiin saakka vetäisi mitä ainetta tahansa. Ongelmat poistuvat vasta sitten kun ne kohtaa selvinpäin ja työstää pois.
Ethän sinä kannabispöllyssä mitään ikäviä asioita mieti.

Se aivan sama mitä sinä selität, narkkari mikä narkkari.
Näet jos jonkun on pakko pössyttää tai vetästä muutama paukku niin siinä vaiheessa on jo niin pipipää ettei tule toimeen ilman.
Ihan sama onko sulla jakkupuku päällä, käytätkö kannabista, viinaa tai pillereitä.

Näet se toinen vaihtoehtohan on pistää vaikka pitkäkseen duunissa lepohuoneen sohvalle ja ottaa puolen tunnin torkut ennen himaan menoa. Sen jälkeen on ihan yhtä tyytyväinen ja rela olo, eikä ole tarvinnut siihen minkäänlaisia aineita. Pääsee himaan muksujensa luokse virkeenä.
Tai lähtee lenkille, leikkii lasten kanssa ja jättää duunihuolet mielestään.

Mut jos ihmisen on pakko nollata aivojaan jollain aineella, niin kyse on siitä, että pakenee ongelmiaan tai ei kykene nauttimaan elämästään selvinpäin. Piste!
 

Yhteistyössä