ajattelennäin
Kukin varmaan on vastuussa ihan itse kumppaninvalinnastaan ja suhteensa tyydyttävyydestä ja reunaehdoista.Alkuperäinen kirjoittaja mä en tajua;29824292:Ei oo kyse mun suhteesta vaan mietin yleisellä tasolla koska näköjään tällasia suhteita on paljon ja ihmiset ei oo niissä tyytyväisiä.
Itse elän nyt toisessa avioliitossani suhteessa, jossa meillä on erilliset rahat ja omaisuudet. Yhteisiä lapsia ei ole, kummallakin isoja lapsia aiemmista suhteista. Emme niuhota rahoista puolin ja toisin, ja kumppania tuetaankin, mutta yhteisiä rahamme eivät ole. Olen itse se varakkaampi osapuoli, joten elintasomme asetamme pienempituloisen kumppanin mukaan, esim. matkat, asuminen. Itse tuen aikuisia lapsiani taloudellisesti enemmän kuin mies omiaan kykenee tai haluaakaan tukea. Toki hänen lapsensa ovat omiani vanhempia ja olleet jo pitkään työelämässä, joten voi edellyttää näiden jo pärjäävän omillaan.
Siinä suhteessa jossa tein lapseni, oli omaisuus täysin yhteistä. Käytettiin niitä rahoja kenellä sattui rahaa olemaan, välillä ei ollut kummallakaan. Mutta isompituloinen olin myös siinä suhteessa. Kuitenkin lapsiperheessä on tosi vaikea ajatella rahaa ihan fifty-fifty ikinä, eihän siitä mitään tule. Kahden aikuisen suhteessa sen sijaan voidaan edellyttää että kumpikin aikuinen vastaa itse itsestään.
Kuka elää mitenkin, elämäntilanteet ovat erilaisia.