Avokki naruttaa minut isäksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivottavasti väärässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vasektomiaa ei kannata teetättää ainakaan salaa vaimolta.
Tuttavapariskunnan mies ei halunnut lapsia ja teetätti vasektomian vaimonsa tietämättä.
Vaimo lopetti osaltaan salaa pillerit ja tuli paksuksi (toiselle miehelle).

Todellakin jos vaimo on salailija, voi mieskin olla. Ja se nimenomaan KANNATTAA.

Jos ei mies olis tehny vasektomiaa olis raukka joutunu jonkun toisen miehen lasta elättämään. Tietämättään.

Kannatan vasektomiaa miehelle sillon kun itse tietää ettei missään tapauksessa halua lapsia. Liian nuorille en suosittele koska tosirakkaus kääntää pään. Kannattaa miettiä omaa ikäänsä ja viis vuotta eteenpäin. Eilä se kuulema ole edes peruuttamaton. Ja jos oikein tiukka lapsen hinku ilmestyy voi lapsen vaikka adoptoida. Vasektomiasta huolimatta kondomi estää taudit. Kondomi ei ole kuitenkaan 100 % ehkäisy.

Viimeksi muokattu:
minusta on aika kornia että jatketaan tuppisuuna siemenen kylvämistä päivästä toiseen, jos on edes pieni epäily, että vaimo jättää pillerit syömättä.

itse en tunne yhtään ihmistä joka olisi tullut isäksi vaimon epärehellisyyden takia. En tunne myöskään yhtään avioliitossa vieraalle miehelle tehtyä lasta.

Jos ap on noin helevetin saamaton eikä pysty puhumaan avokkinsa kanssa asiasta, eikä osaa itse ehkäistä, niin kannattasko jättää ne panemiset sikseen. Ei tulis "vahinko"isää apstä.

Avokkia on turha syytellä. Vastuu ehkäisystä on ap:llä ja vain ap:llä itsellään. Avokki on monta vuotta ilmaissut tahtovansa tulla äidiksi joten hänelle on se ja sama, jopa toivottavaa, tulla raskaaksi.

Avokkia on turha syytellä. Vastuu ehkäisystä on ap:llä ja vain ap:llä itsellään. Avokki on monta vuotta ilmaissut tahtovansa tulla äidiksi joten hänelle on se ja sama, jopa toivottavaa, tulla raskaaksi.

Jos ja kun asioista on yhdessä sovittu, on molempien vastuulla pitää sopimuksesta kiinni. Ei toinen voi yksipuolisesti päättää noin isosta asiasta.

Jos toinen haluaa täysin eri asioita kuin toinen, niin silloin täytyy etsiä uusi kumppani, kenen kanssa toiveet voi toteuttaa.

Viimeksi muokattu:
Jo vuosia näitä ellinkellukoita seuranneena en jaksa muuta kuin ihmetellä joidenkin ihmisten (lähinnä naisten) ajatuksenjuoksua.

Siis on olemassa jo kauankin kestänyt hyvä ja toimiva parisuhde, mutta sitten tulee vastaan ongelma: jompikumpi ei esimerkiksi halua sitoutua avioliittoon asti tai joku ei halua lapsia.

Perusellit antavat oitis ohjeeksi hankkia avioliittoon halukkaamman tai lapsihaluisemman kumppanin - ihan pystymetsästä.

Niinköhän onnistuu?

Perusellit antavat oitis ohjeeksi hankkia avioliittoon halukkaamman tai lapsihaluisemman kumppanin - ihan pystymetsästä.

Niinköhän onnistuu?

Kyllä. Perus-ellille ei tarvitse väntää rautalangasta, mitä kaikkea uuden etsintä pitää sisällään ja tuo tullessaan. Sisältö siis tarkoittaa, että näin tehden on ainakin yrittänyt tehdä kaikkensa unelmiensa eteen. Lopputulostahan kukaan ei voi ennustaa. Voihan siinä käydä niinkin, ettei saa lasta, eikä miestä.

Tuota naimisiin menoa tai menemättömyyttä eron uhalla en kyllä ymmärrä minäkään. Eihän se periaatteessa muuta yhtään mitään itse elämisen laatua ajatellen..

Viimeksi muokattu:
Jo vuosia näitä ellinkellukoita seuranneena en jaksa muuta kuin ihmetellä joidenkin ihmisten (lähinnä naisten) ajatuksenjuoksua.

Siis on olemassa jo kauankin kestänyt hyvä ja toimiva parisuhde, mutta sitten tulee vastaan ongelma: jompikumpi ei esimerkiksi halua sitoutua avioliittoon asti tai joku ei halua lapsia.

Niinköhän onnistuu?

Onnistuu uuden kumppanin hankinta tai ei, mutta lapsen yrittämisen tai avioliiton suhteen ei voi tehdä kompromissia.

Minusta lasten yrittäminen varsinkin on aivan kynnyskysymyksiä elämässä, enkä näe mitään syytä miksi tästä seikasta täysin erilailla ajattelevaa ihmistä jakaisivat loppuelämänsä yhdessä.

Viimeksi muokattu:
Sinipiialle
en todellakaan ruiski päivittäin paljaalteen spermaa puolta vuotta avovaimoon ja itke samaan aikaan täällä elleissä, että tää samainen avokki ehkä naruttaa minut isäksi.

Vain imbesilli tekee noin.

Alkuperäinen kirjoittaja pidä puoles;11068368:
Piuhat poikki.
Spermaa säilytetään (muistaakseni joskus oon kuullu näin??) 5 vuotta jos mieli muuttus lasten suhteen. Eli voit vielä 40 vee alkaa isäks jos sattusit aikuistuun. Pakko ei ole.

Voi jessus.. ai sekö on aikuisuutta jos ap alkaa ruikkiin naisia paksuksi kun ei nyt sitä ensimmäistäkään lastaan pysty huoltamaan? Minun mielestäni on aikuisuutta ja vastuullisuutta olla tekemättä (ainakaan enempää!) niitä lapsia jos siihen ei syystä tai toisesta ei ole rahkeita.

Parisuhteessa on asioita, joista kannattaa ja pitää puhua. Jotkut asiat saattavat myös elää. Eli olet jossain vaiheessa ehdottomasti jotain mieltä, mutta muutaman vuoden päästä oletkin erimieltä. Eli asioita on myös syytä "kertailla". Jos et todellakaan halua enää isäksi, sinun on kerrottava se selvästi myös avokillesi. Myös sterilisointia kannattaa vakavasti harkita, jos olet todellakin varma siitä, että et ikinä halua lasta. Asia tulee myös kertoa avokillesi, niin hän pystyy tekemään omat ratkaisut. Ei aikuinen mies voi olla niin tyhmä, että on narutettavissa isäksi. Asioista on voitava ja pystyttävä puhumaan, jotta kaikki asianomaiset tietävät miten asiat ovat. Lisäksi tosin on muistettava, että mikään ehkäisy ei ole 100 %, joten avokkisi ei välttämättä huijaa sinua, jos tulee raskaaksi ehkäisystä huolimatta.

Mutta ole mies ja hoida itse asiasi niin, että elämästäsi muodostuu sellainen kuin itse siitä haluat. Jos annat muiden päättä asioistasi, niin et voi jäädä ruikuttamaan. Näissä asioissa vastuu on kaikilla, myös miehillä. Jos ruikkii spermaa sikinsokin kaikkialle, niin niitä lapsia todennäköisesti tulee. Mieskin voin huolehtia ehkäisystä ja myös pitää huolehtia.

Ap on sen kertonut naiselleen, tää on tullut monta kertaa tässä jo esille...

Viimeksi muokattu:
minusta on aika kornia että jatketaan tuppisuuna siemenen kylvämistä päivästä toiseen, jos on edes pieni epäily, että vaimo jättää pillerit syömättä.

itse en tunne yhtään ihmistä joka olisi tullut isäksi vaimon epärehellisyyden takia. En tunne myöskään yhtään avioliitossa vieraalle miehelle tehtyä lasta.

Jos ap on noin helevetin saamaton eikä pysty puhumaan avokkinsa kanssa asiasta, eikä osaa itse ehkäistä, niin kannattasko jättää ne panemiset sikseen. Ei tulis "vahinko"isää apstä.

Joka 20:s lapsi (eli 5%) on sellaisia "naapurin miehen" aikaansaannoksia, ei sen oman kullannupun.

Niistä nyt ei yleensä huudella tuolla turuilla ja toreilla, ellei sitten syntyvä lapsi satu olemaan eri rotuinen kun lapsen oletettu virallinen isä...

Viimeksi muokattu:

.. ja vieläkö joku syyttää veloja itsekkäiksi tämän jälkeen?

Viimeksi muokattu:

Niinköhän onnistuu?

Rumaa jälkeä tulee kun naisella on vauvakuume ennen kuin on edes miestä. Miehenvalintakriteerit ovat matalalla. Joku on saatava, sen ei niin väliä kuka.

Viimeksi muokattu:
Sinipiialle
en todellakaan ruiski päivittäin paljaalteen spermaa puolta vuotta avovaimoon ja itke samaan aikaan täällä elleissä, että tää samainen avokki ehkä naruttaa minut isäksi.

Vain imbesilli tekee noin.

Miksi olla ihmisen kanssa johon ei voi luottaa? Siksikö, että on joku johon ruiskia ne spermat päivittäin? Entä avovaimon peruste yhteiseloon? Sinisilmäinen rakkaus?

Viimeksi muokattu:
nimenomaan.. nyt ymmärsit Sinipiika sinäkin..
Jos miehellä on ihan pikkunenkaan epäilys, että vaimo ei syö pillereitä, olevan tärkeämpää jutella vaimon kanssa kuin kirjoitella elleihin.

Te olette juuri näitä ihmisiä jotka mutkuttelevat ja selittelevät kaikki asiat, töissä, yksityiselämässä tyyliin... ...mutku se ei tehny vaikka minä...mutku mä luulin..mutku me sovittiin..

Seisokaa omilla jaloillanne, kantakaa itse vastuu omaan itseenne liittyvistä asioista älkääkä jättäkö niitä jokn toisen niskoille. Se on aikuisen ihmisen käytöstä.

Täytyy sanoa, että en ymmärtänyt. En myöskään ole mutku-selittelijä, vaan otan aina vastuun omista teoistani ja odotan sitä myös läheisiltäni. Se on ollut aina oletusarvoni kaikissa ihmissuhteissani. Tässä tulee se pointti: miksi olla ihmisen kanssa (on kyse sitten ystävistä tai puolisosta), johon ei luota! Miksi sinä olet avokkisi kanssa kun epäilet häntä noin suuressa asiassa? Vai onko hän ilmoittanut, että jättää ehkäisyn "herran haltuun"? Miksi SINÄ et keskustele avokkisi kanssa asiasta -vai keskusteletko?

Jos olisin mies ja nainen huijaisi minut noin törkeällä tavalla isyyteen, niin jättäisin naisen, koska en pystyisi enää luottamaan häneen. Lapsen pitäisin, saisi sitten nainen olla vkl-äiti ja maksaa elarit.

Täytyy sanoa, että en ymmärtänyt. En myöskään ole mutku-selittelijä, vaan otan aina vastuun omista teoistani ja odotan sitä myös läheisiltäni. Se on ollut aina oletusarvoni kaikissa ihmissuhteissani. Tässä tulee se pointti: miksi olla ihmisen kanssa (on kyse sitten ystävistä tai puolisosta), johon ei luota! Miksi sinä olet avokkisi kanssa kun epäilet häntä noin suuressa asiassa? Vai onko hän ilmoittanut, että jättää ehkäisyn "herran haltuun"? Miksi SINÄ et keskustele avokkisi kanssa asiasta -vai keskusteletko?

Jos olisin mies ja nainen huijaisi minut noin törkeällä tavalla isyyteen, niin jättäisin naisen, koska en pystyisi enää luottamaan häneen. Lapsen pitäisin, saisi sitten nainen olla vkl-äiti ja maksaa elarit.

Onhan ap jo moneen kertaan todennut että on keskustellut muijansa kanssa asian selväksi, akan pitäisi syödä pillereitä ( eli ovat yhdessä sopineet että ehkäisy huoltuu noin) mutta ap epäilee jos akka valehteleekin.

Viimeksi muokattu:
Onhan ap jo moneen kertaan todennut että on keskustellut muijansa kanssa asian selväksi, akan pitäisi syödä pillereitä ( eli ovat yhdessä sopineet että ehkäisy huoltuu noin) mutta ap epäilee jos akka valehteleekin.

Vastaukseni oli "huh huh" nikille. Ap poistunut heti alkumetreillä keskustelusta?Ap voisi huoleti teettää vasektomian, loppuisi arvuuttelu ja jännittäminen (jos luottamus ei pelaa). Sehän ei suhdetta muuta, ei ainakaan pitäisi muuttaa, koska avokki on koko ajan tiennyt ap:n haluttomuudesta mitä tulee isyyteen.

Viimeksi muokattu:
Minä olen itse hoitanut ehkäisyn 16 vuotiaasta alkaen ja jokaikisessä parisuhteessa. Se että minä ehkäisen, ei ole poistanut ehkäisyvelvoitetta kumppaniltani. Molemmilla on ollut samat velvoitteet ja vastuut. So what, vaikka joutuu tuhraamaan kondomien kanssa.
Sellaista se elämä on kun ei halua saada lasta. Sitä sanotaan vastuun ottamiseksi omista teoistaan.

En ikimaailmassa syyttelisi puolisoani siitä, että hän ei (ehkä) ehkäise.
En velvoita enkä vaadi ketään syömään hormoneita sen takia, että saadaan paneskella paljaalla.
Ei tulisi mieleenikään tehdä sellaista sopimusta.

Ja vielä, jos toinen sanoo jo parisuhteen alussa, että hän haluaa lapsen ja kun tämä toive toistuisi vuodesta toiseen, minä päästäisin hänet tekemään sen lapsen jonkun toisen kanssa.
Jomman kummanhan se päätös on tehtävä.

Apn asenne on todella syvältä. Hän odottaa avokkinsa hoitavan kaiken, kantavan kaiken vastuun parisuhteesta, Ap itse ei tee asian eteen mitään, kitisee vaan elleissä... ettei luota avokkiinsa....
...yhyy yhyy... ja muut samanalaiset vastuunpakoilijat komppaavat...naida pitää, mutta ehkäistä ei osata.. voi pikkuressukoita...

Tämä on niin naisen keksimä provo kuin olla voi.

Eikös nyt kyse ollut siitä, että ap:n puoliso syö pillereitä ja ilmeisesti omasta tahdostaan tai yhteisen sopimuksen mukaisesti. Eli ap pelkää avopuolison VALEHTELEVAN ehkäisystä. Tokikin ehkäisy on kahden kauppa ja on hienoa, että sinä huh huh huolehdit osaltasi asiasta, mutta tässä ei alun alkaen ollut siitä kyse, vaan luottamisesta.

kiitos eräsperäs. Vihdoinki löytyi joku samanmielinen kuin minä.

Jos et luota, niin silloin et todellakaan paneskele paljaalla ja narise elleissä että voi voi kun avokki naruttaa isäksi.

Ja vaikka parisuhde on kahden kauppa, niin ei se tarkoita sitä, etteikö tilanteet voisi muuttua.
Apn avokki on puhunut monta ja monta kertaa lapsen hankinnasta. Nyt ei ole maininnut mitään puoleen vuoteen. Tämä herätti apn epäilemään.

Ehkä ap ei kuuntele avokkiaan, ei ymmärrä kuulemaansa, tai ei vaan kerta kaikkiaan välitä siitä mitä toinen sanoo.

kiitos eräsperäs. Vihdoinki löytyi joku samanmielinen kuin minä.

Jos et luota, niin silloin et todellakaan paneskele paljaalla ja narise elleissä että voi voi kun avokki naruttaa isäksi.

Ja vaikka parisuhde on kahden kauppa, niin ei se tarkoita sitä, etteikö tilanteet voisi muuttua.
Apn avokki on puhunut monta ja monta kertaa lapsen hankinnasta. Nyt ei ole maininnut mitään puoleen vuoteen. Tämä herätti apn epäilemään.

Ehkä ap ei kuuntele avokkiaan, ei ymmärrä kuulemaansa, tai ei vaan kerta kaikkiaan välitä siitä mitä toinen sanoo.

Vaikutat hiukan yksinkertaiselta, mutta ei se mitään. Tätä samaahan tässä ovat monet vääntäneet. Eli. Jos ei luota, ei koko suhteessa ole mitään järkeä. Hyvää joulua!

Viimeksi muokattu:
Lainaus nikiltä huh huh. "Se että minä ehkäisen, ei ole poistanut ehkäisyvelvoitetta kumppaniltani. Molemmilla on ollut samat velvoitteet ja vastuut. So what, vaikka joutuu tuhraamaan kondomien kanssa.
Sellaista se elämä on kun ei halua saada lasta. Sitä sanotaan vastuun ottamiseksi omista teoistaan.

En ikimaailmassa syyttelisi puolisoani siitä, että hän ei (ehkä) ehkäise.
En velvoita enkä vaadi ketään syömään hormoneita sen takia, että saadaan paneskella paljaalla. "

Ensin ilmoitat, että sinun kortsun käyttö ei poista ehkäisyvelvoitetta naiselta, ja samaan hengenvetoon ilmoitat, ettet velvoita ketään pillereiden syöntiin. Ristiriitaista, eikö vain olekin. Lisäksi et ymmärtänyt muiden keskustelusta hönkäsen pöläystä. :D

Yhteistyössä