Avokki naruttaa minut isäksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivottavasti väärässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vasektomiaa ei kannata teetättää ainakaan salaa vaimolta.
Tuttavapariskunnan mies ei halunnut lapsia ja teetätti vasektomian vaimonsa tietämättä.
Vaimo lopetti osaltaan salaa pillerit ja tuli paksuksi (toiselle miehelle).

Asiaa sitten ihmeteltiin, jolloin mies kertoi käyneensä leikkuulla vaimon tietämättä ja ihmetteli sitten raskautta.

Vaimo ei suostunut siihen, että tehtäisiin isyystesti. Tuli ero, mutta lapsen ruokot jäivät tuttavamiehen maksettavaksi, koska lain mukaan, aviossa syntyneiden lasten huoltaja on aviomies, vaikka ei olisikaan biologinen isä...

Tähän se salailu johtaa :)

Veljen eksäkin tuli "vahingossa" raskaaksi mun veljelleni, ja kyllä oli niin onnellisen ja riemastuneen tuntuinen mammeli odottaessaan hokien "onnellista vahinkoa" että vaikea oli uskoa ihan puhdasta vahinkoa...

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja eräsperäs.;11065549:
Jos seksi on kovin tärkeää parisuhteessa ja varmuudella tietää ettei lapsia halua. niin miksi jättää ehkäisyä sellaisen menetelmän varaan joka voi pettää?

Suosittelen lämpimästi laajentamaan kriteereitä ja etsimää 1. naisen joka on steriloitu 2. mennä itskin vasektomiaan.

Jotenkin tuollainen asenne, että seksi on tärkeää, mutten viitsi itse ottaa mitään vastuuta ehkäisystä, on lapsellista.

Kertokaa nyt miten ihmeessä miesparka voi "ottaa vastuun" ehkäisystä jos akka on kerran luvannut syödä pillereitä! Haulikon avulla joka päivä vahtia että akka ottaa tabletit suuhun eikä sylje niitä vartin päästä viemäriin? Haloo?

Alkuperäinen kirjoittaja ei herran isä;11065567:
Kertokaa nyt miten ihmeessä miesparka voi "ottaa vastuun" ehkäisystä jos akka on kerran luvannut syödä pillereitä! Haulikon avulla joka päivä vahtia että akka ottaa tabletit suuhun eikä sylje niitä vartin päästä viemäriin? Haloo?

keksitty

ja kerro mulle miks ap ei mene vasektomiaan jos hän on juuri se ihminen joka ei niitä lapsia halua?

Pointtihan on se, että miksi ap jättää ehkäisyn lasta haluavan naisen niskoille alun alkaenkaan!!!!
Ei tässä ole kyse avokista eikä kenestäkään muusta naisesta lainkaan. Ei tipan vertaa!

Joten yhäkin toistan..
Jos ap ei lapsia todellakaan halua enää ikinä, miks helkkarissa hän ei mene vasektomiaan?
Sillä se ongelma olisi pois päiväjärjestyksestä saman tien.

Ilmeisesti ap haluaa roikottaa avokkiaan hamaan tappiin saakka siinä luulossa, että ehkä joskus se yhteinen kersa kuitenkin pullautetaan maailmaan. Sitten kun vahinko sattuu, voi lähteä litomaan syyttämällä avokkia ehkäisyn pettämisestä. Raukkaparka ei uskalla muuten erota. Kaikki pitäis naisen valmiiks tehdä eteen.
Ei tähän mitään muuta syytä ole.

Jos akka on luvannut syödä pillereitä, niin akka on ottanut vastuun ehkäisyn hoitamisesta, ei mies.

Tähän se salailu johtaa :)

Veljen eksäkin tuli "vahingossa" raskaaksi mun veljelleni, ja kyllä oli niin onnellisen ja riemastuneen tuntuinen mammeli odottaessaan hokien "onnellista vahinkoa" että vaikea oli uskoa ihan puhdasta vahinkoa...

Joo kyllä se niin on, että jos tulee vahingossa raskaaksi ja kuitenkin päättää lapsen pitää, niin täytyy olla vihainen, surullinen ja pettynyt koko raskuden ajan.

Lapsen synnyttyä lasta täytyy inhota ja kertoa lapselle joka päivä, että oikeastaan hän ei ollut toivottu ja sai alkunsa äipän ehkäisyn petettyä.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja njååå-å;11065443:
Jos tulee vahinkoraskaus, abortti on keksitty.

Mies ei kai vielä nykypäivänäkään pysty tekemään itselleen aborttia, ja jos nainen haluaa pitää "vahinkolapsen" niin se ei taatusti mene abortoimaan sitä. Eikä tarvitsekaan. Jos mies on varma ettei halua lapsia niin se joko menee steriloitavaksi tai käyttää kortsua, muussa tapauksessa hyväksyy tosiasiat eli

a) sperman roiskiminen tiettyyn reikään voi johtaa naisen raskauteen
b) abortti saattaa olla naiselle senverran iso asia ettei se tule sitä tekemään, vaikka sua kuinka ottaisi päähän ja
c) elatusvelvollisuus, ts. jos menet roiskimaan sitä spermaa ympäriinsä niin maksat siitä myös

Oikeasti, onko miehet niin tyhmiä ja avuttomia kuin tässä keskustelussa mies-mielipiteiden takana esiintyvät antaa ymmärtää? Juujuu, kaikki tietää että oikeasti vasektomiaan ei mennä sen takia kun ei kestetä ajatusta että lääkärisetä vähän koskisi pippeliin, mutta ihan surutta kyllä ehdotellaan naiselle aborttia ("hieman" suurempi asia kuin vasektomia, uskokaa pois) tai odotetaan että naiset vetää jotain hormoonipaukkuja, johon ei sit luoteta kuitenkaan koska varmasti se akka nyt huijaa ja jättää pilsut tahallaan ottamatta. Ei hemmetti, jos en olis jo tasokkaampaa miestä löytänyt niin nyt taitais olla aika ryhtyä suosiolla lesboksi :D

ja muillekin.
hmetyttää, jos mies ei tiedä onko vaimolla kuukautisia vai ei. Ja sekin ihmetyttää jos ei tiedä syökö vaimo oikeasti pillereitä vai ei.

Oma nuorimmaiseni on syntynyt liki kirjaimellisesti hormonikierukka kädessään. Meille hän on yhtä rakas lapsi kuin kaikki aiemmatkin, vaikkei todella olekaan ennakkoon suunniteltu edes ajatuksen tasolla.
Näet ehkäisy ei ole 100% varma asia.

Läheinen ystävättäreni tuli raskaaksi 18 vuoden pillereiden syömisen jälkeen 43 vuotiaana.
Aviomies olisi halunnut pitää lapsen, ystäväni ei missään nimessä joten hän teki abortin miehen mielipteestä välittämättä. Tosi riitainen erohan siitä tuli. Mies ottaa nykyään reippaasti viinaa ja on erittäin katkera ystävälleni abortista. Olisi halunnut pitää muksun vaikka yksin ja minä ymmärrän häntä täysin. Riittää kun katson omia lapsiani.
Ymmärrän myös ystävääni joka ei ole ikinä halunnut saada lasta. Mutta toisaalta en myöskään voi sille mitään, että en ymmärrä häntä yhtään. Mutta ei ole minun asiani tuomita vaan yrittää olla ystävä tästä huolimatta.

Vuodessa sattuu useita tapauksia, että raskaaksi vaan tullaan vaikka ehkäisy on kunnossa.
Se on vähän kuin käänteisessä lotossa voittaisi.

Eiköhän ap sun pitäisi ottaa lusikka kauniiseen käteen ja ruveta itse ja vain itse huolehtimaan siitä, ettet tule enää isäksi. Jos kerran noin kova vakaumus siitä on.

Ja saman tien tehdä asia avovaimolle täysin selväksi, että ette tee lasta yhdessä, ikinä.
Sen jälkeen vaimosi voisi vapaasti päättää jatkaako kanssasi vai etsiikö itselleen lapsia haluavan miehen.

Alkuperäinen kirjoittaja eräsperäs.;11065706:
Jos akka on luvannut syödä pillereitä, niin akka on ottanut vastuun ehkäisyn hoitamisesta, ei mies.

Sitähän ainakin minä olen mieltä, mutta täällä ei suuri osa tunnu sitä tajuavan (oma lehmä ojassa)?

Alkuperäinen kirjoittaja eräsperäkselle;11065935:
Ymmärrän myös ystävääni joka ei ole ikinä halunnut saada lasta. Mutta toisaalta en myöskään voi sille mitään, että en ymmärrä häntä yhtään. Mutta ei ole minun asiani tuomita vaan yrittää olla ystävä tästä huolimatta..

Onneksi sentään kaikki mammelit eivät ole noin suvaitsemattomia.

Alkuperäinen kirjoittaja eräsperäkselle;11065935:
Ymmärrän myös ystävääni joka ei ole ikinä halunnut saada lasta. Mutta toisaalta en myöskään voi sille mitään, että en ymmärrä häntä yhtään. Mutta ei ole minun asiani tuomita vaan yrittää olla ystävä tästä huolimatta..

Vai ei sentään pitäisi tuomita (!) ystävä (!) joka tekee erilaiset päätökset elämässään kuin Sinä... Suosittelen pientä maailman avartamista ja suvaitsevaisuuden opiskelua. Ihan vaikka vain siksi että osaisit kasvattaa lapsiasi siihen että maailmassa on muutakin kuin oma napa.

Miksi pidät sitten moista lapsetonta kummajaista ystävänäsi jos olet oikein joutunut pohtimaan sitä, että hänet pitäisi TUOMITA lapsettomuudesta.

Olen itsekin äiti, mutta minä lähtisin kyllä tuomitsemaan mieluummin henkilöt jotka eivät hoida ja kasvata ja rakasta lapsiaan, enkä vela naisia jotka sentään ovat vastuullisia eivätkä tee lapsia koska se ei heille syystä tai toisesta sovi. Minä kunnioitan sellaista.

Tämähän on päivän selvä tilanne. Nainen haluaa lapsia ja sinä et eli lusikat jakoon ennen kun on myöhäistä. Jos nainen tulee raskaaksi tulee ero, jos nainen ei tule raskaaksi tulee ero, mikä tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää?

Vai ei sentään pitäisi tuomita (!) ystävä (!) joka tekee erilaiset päätökset elämässään kuin Sinä... Suosittelen pientä maailman avartamista ja suvaitsevaisuuden opiskelua. Ihan vaikka vain siksi että osaisit kasvattaa lapsiasi siihen että maailmassa on muutakin kuin oma napa.

Miksi pidät sitten moista lapsetonta kummajaista ystävänäsi jos olet oikein joutunut pohtimaan sitä, että hänet pitäisi TUOMITA lapsettomuudesta.

Olen itsekin äiti, mutta minä lähtisin kyllä tuomitsemaan mieluummin henkilöt jotka eivät hoida ja kasvata ja rakasta lapsiaan, enkä vela naisia jotka sentään ovat vastuullisia eivätkä tee lapsia koska se ei heille syystä tai toisesta sovi. Minä kunnioitan sellaista.

Näyttää olevan monille vapaaehtoinen lapsettomuus yhä tuomittavaa :( Jos joitain pitäisi tuomita niin heitä jotka ylikansoittavat tämän pallon.

Viimeksi muokattu:
Näyttää olevan monille vapaaehtoinen lapsettomuus yhä tuomittavaa :( Jos joitain pitäisi tuomita niin heitä jotka ylikansoittavat tämän pallon.

Kyllä näyttää olevan jossain piireissä. Etenkin pikkupaikkakunnilla missä "pitää" elää normaalinormin mukaan farkkuautoineen kaksine lapsineen kultasine noutajineen ja dippainssimiehineen ;) Monet meistä veloista (sekä muista kummajaisista) asummekin sitten vähän isommissa kylissä.

Itse tuomitsen (jos nyt pitää ihmisiä TUOMITA) suppeakatseiset, pipo kireällä kulkevat pahansuovat ihmiset, jotka viljelevät pahaa mieltä ympärilleen ja sairastuttavat siinä sivussa itsensäkin.

Viimeksi muokattu:
Kyllä näyttää olevan jossain piireissä. Etenkin pikkupaikkakunnilla missä "pitää" elää normaalinormin mukaan farkkuautoineen kaksine lapsineen kultasine noutajineen ja dippainssimiehineen ;) Monet meistä veloista (sekä muista kummajaisista) asummekin sitten vähän isommissa kylissä.

Itse tuomitsen (jos nyt pitää ihmisiä TUOMITA) suppeakatseiset, pipo kireällä kulkevat pahansuovat ihmiset, jotka viljelevät pahaa mieltä ympärilleen ja sairastuttavat siinä sivussa itsensäkin.

Ja vielä se, että onneksi ei tarvitse elää niin että täytyy miellyttää jokaista pään aukojaa :)

Viimeksi muokattu:
te tuomitsette mut vaikkette selvästi edes olleet lukeneet kirjoitustani.. ohhoh, vela.. jne..
Vaikka ette edes viitsi lukea viestiäni. Tai sitten ymmärryksessänne on aika tavalla vikaa.

Ystävättäreni teki abortin, ok, monet naiset tekevät abortin.
Hänen miehensä, ihminen jonka kanssa ystäväni oli asunut jo yli 15 vuotta ja olisi ilmeisesti ilman tätä episodia asunut loppuelämänsäkin, olisi tehnyt mitä tahansa voidakseen pitää tämän vahinko-lapsen.
Molemmat olivat lapsettomia ja ovat yhä lapsettomia. Kummallakaan ei ole uutta parisuhdetta.

Minähän sanoin että ymmärrän erittäin hyvin naista joka pysyy vakaumuksessaan olla tekemättä lapsia. Olemme yhä parhaimmat ja lähimmät ystävät. Siitä huolimatta en ymmärrä hänen ehdottomuuttaan enkä sitä, ettei hän edes halunnut miehensä kanssa lapsen syntymisestä keskustella yhtään.

Pointti kirjoituksessani oli se, että ei minun tarvitse ymmärtääkään.
Riittää teen omat ratkaisuni niin, että pystyn elämään itseni ja läheisteni kanssa.
Niin ystävänikin tekee.

Parisuhteessa on 2 ihmistä ja molempien toiveet ja halut tulisi huomioida tasavertaisesti.
Jos tähän ei pysty, niin parempi on erota hyvissä ajoin ennenkuin tulee mielettömän suuri vahinko joka tuottaa hirveetä tuskaa puolisolle.

Alkuperäinen kirjoittaja erasperäkselle;11066580:
Parisuhteessa on 2 ihmistä ja molempien toiveet ja halut tulisi huomioida tasavertaisesti.
Jos tähän ei pysty, niin parempi on erota hyvissä ajoin ennenkuin tulee mielettömän suuri vahinko joka tuottaa hirveetä tuskaa puolisolle.

Mutta kun tuollaisessa asiassa ei voi huomioida tasavertaisesti. Ei pelkästään mies voi sitä lasta saada, vaan sitten sen olisi saanut se nainenkin joka ei lasta halua. Ja tässä tapauksessa kun nainen teki abortin, ei mies voi saada sitä mitä halusi.

Jos asiasta ei ole etukäteen keskusteltu, niin sitten joutuu tietysti valitettavasti vahingon satuttua sen tekemään. Mutta ainakin minä olen sanonut että tekisin abortin jos raskaaksi tulisin, joten kun mies tietää sen ei hän niin sattuessa voi vaatia minua muuttamaan mieltäni.

Tietysti on helppo sanoa että olisi voinut synnyttää sen lapsen ja antaa miehelle, mutta monille veloille se raskaana olo olisi yksi hirveimmistä asioista mitä voisi tapahtua. Ainakin itselleni raskaus on täysin mahdoton ajatus. En kykenisi, voisi tai haluaisi olla raskaana ja synnyttää.

No miesparka voisi olla vähän vähemmän parka ja sterilisoida itsensä. Ei tarvisi naisen popsia hormoneita jotka aiheuttaa vaikka mitä ongelmia. Haloo?

Jos on itsellä vahva vakaumus jostain, niin ottaa sitten itse vastuun siitä. Varsinkin jos ei luota puolisoonsa. Tai voi sitä jättää kuksimattakin jos pelottaa sekä vasektomia että isäksi tulo.

Alkuperäinen kirjoittaja erasperäkselle;11066580:
te tuomitsette mut vaikkette selvästi edes olleet lukeneet kirjoitustani.. ohhoh, vela.. jne..
Vaikka ette edes viitsi lukea viestiäni. Tai sitten ymmärryksessänne on aika tavalla vikaa.

Ystävättäreni teki abortin, ok, monet naiset tekevät abortin.
Hänen miehensä, ihminen jonka kanssa ystäväni oli asunut jo yli 15 vuotta ja olisi ilmeisesti ilman tätä episodia asunut loppuelämänsäkin, olisi tehnyt mitä tahansa voidakseen pitää tämän vahinko-lapsen.
Molemmat olivat lapsettomia ja ovat yhä lapsettomia. Kummallakaan ei ole uutta parisuhdetta.

Minähän sanoin että ymmärrän erittäin hyvin naista joka pysyy vakaumuksessaan olla tekemättä lapsia. Olemme yhä parhaimmat ja lähimmät ystävät. Siitä huolimatta en ymmärrä hänen ehdottomuuttaan enkä sitä, ettei hän edes halunnut miehensä kanssa lapsen syntymisestä keskustella yhtään.

Pointti kirjoituksessani oli se, että ei minun tarvitse ymmärtääkään.
Riittää teen omat ratkaisuni niin, että pystyn elämään itseni ja läheisteni kanssa.
Niin ystävänikin tekee.

Entä jos minä puolestani väännän rautalankaa... eli jos sanon että eräs hyvä ystäväni on ylipainoinen mutta hyväksyn silti hänet ystävänäni enkä tuomitse vaikka hän on syönyt liikaa kulutukseensa nähden.

sinulle vela35+

"en ymmärrä" ei ole todellakaan tarkoita samaa kuin tuomita.
Noilla sanoilla on kokonaan eri merkitys.

Vai tuomitsetko sinä kaikki asiat joita et ymmärrä?????

Ei ole järkeä, ei. Tämä ap:n avokki on ollut 24 vuotias suhteen alussa. Vaikka hän on silloin ollut sitä mieltä, että voi elää ilman lapsiakin, niin nyt on mieli viiden vuoden jälkeen muuttunut. Ap:n pitäisi keskustella avokkinsa kanssa vakavasti aiheesta, joka kantilta. Onko avokki esim. valmis kantamaan yksin vastuun lapsesta ja hyväksymään sen, että mies jatkaa elämää kuten on sitä tähänkin asti tehnyt. Haluaako mies yksin humputella, vai meneekö lapsettomuuden pointti tavallaan pilalle, kun toinen rikkookin alkuperäisen sopimuksen, eikä ole enää vapaa toteuttamaan juttuja, joita lapsettomat tekee. Lapsi muuttaa joka tapauksessa niin paljon elämää, että mikään ei ole enää ennallaan vauvan tullessa taloon.

Ap:n avokki tuskin tulee olemaan onnellinen lapsettomassa suhteessa, joten hänen pitäisi mennä ja kokeilla onnea lapsia haluavan miehen kanssa. Toisaalta, onni ei ole mikään itsestään selvä vakio, vaan siinä voi käydä niinkin, ettei koskaan löydä uutta suhdetta, jossa mies tekee onnelliseksi, eli lopputulos voi olla, että hänellä on vauva, mutta ei kuitenkaan hänelle sopivaa miestä, kuten ap ilmeisesti on. Sama toisin päin miehelle, löytääkö hän sellaista suhdetta jota haluaa ja jota ehkä juuri nyt elää avokkinsa kanssa?

Jotkuhan tekevät asiasta projektin, kuten Anu Saagim ja R M Ratia. Heille se ilmeisesti sopi, ovat edelleen yhdessä.

Jos luit kunnolla aloitukseni: olen sanonut sen avokilleni heti seurustelun alettua, etten halua lapsia - en hänen enkä kenenkään muunkaan kanssa, enää, koska en pysty yhdestäkään ottamaan kunnolla vastuuta!

Miksi ihmeessä naiset haluavat ehdoin tahdoin sellaisten kuten minä, kanssa, lapsia? Sitten porataan kun isä on hulttio, kun ensin on vongattu ja pakotettu (ja huijattu)? toinen väkisin isäksi?

Piuhat poikki.
Spermaa säilytetään (muistaakseni joskus oon kuullu näin??) 5 vuotta jos mieli muuttus lasten suhteen. Eli voit vielä 40 vee alkaa isäks jos sattusit aikuistuun. Pakko ei ole.
Ja sitä paitsi yli 40 vee alkaa jo haluumaan elämään sellasta lepposuutta ettei lapsia jaksaiskaan...

Joten käyppä nykäsemäs piuhat poikkeen. Ehkä naises sut jättää jos tosiaa lasta haluaa, mut ehkäpä et sitten olis muutenkaan oikee mies sille. Ennen toimenpidettä kandee pidättäytyy yhdyntäseksistä ettei tuu "vahinkoo".

Jossaan on nääs naisia jotka tykkää ettei tule lapsia ees vahingossa ;) ja ketä vtuttaa syödä pillereitä ja käyttää laastareita ja vahtia kondomin käyttöä jne jne

Viimeksi muokattu:
Parisuhteessa on asioita, joista kannattaa ja pitää puhua. Jotkut asiat saattavat myös elää. Eli olet jossain vaiheessa ehdottomasti jotain mieltä, mutta muutaman vuoden päästä oletkin erimieltä. Eli asioita on myös syytä "kertailla". Jos et todellakaan halua enää isäksi, sinun on kerrottava se selvästi myös avokillesi. Myös sterilisointia kannattaa vakavasti harkita, jos olet todellakin varma siitä, että et ikinä halua lasta. Asia tulee myös kertoa avokillesi, niin hän pystyy tekemään omat ratkaisut. Ei aikuinen mies voi olla niin tyhmä, että on narutettavissa isäksi. Asioista on voitava ja pystyttävä puhumaan, jotta kaikki asianomaiset tietävät miten asiat ovat. Lisäksi tosin on muistettava, että mikään ehkäisy ei ole 100 %, joten avokkisi ei välttämättä huijaa sinua, jos tulee raskaaksi ehkäisystä huolimatta.

Mutta ole mies ja hoida itse asiasi niin, että elämästäsi muodostuu sellainen kuin itse siitä haluat. Jos annat muiden päättä asioistasi, niin et voi jäädä ruikuttamaan. Näissä asioissa vastuu on kaikilla, myös miehillä. Jos ruikkii spermaa sikinsokin kaikkialle, niin niitä lapsia todennäköisesti tulee. Mieskin voin huolehtia ehkäisystä ja myös pitää huolehtia.

Yhteistyössä