Avokki naruttaa minut isäksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivottavasti väärässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mietitään;11064885:
Käytät kondomia. ja kaikella kunnioituksella eikö kannattaisi erota. Naisella on oikeus omiin lapsiinsa sinun kanssasi se elämä ei toteudu.

Lapset ovat naiselle samanlainen rajoittamaton ihmisoikeus kuin seksi kaikille miehille.

Samaa mieltä kuin edellinen.

Minkälainen mies on luonteelta sellainen jota ei oma lapsi kiinnosta tai lapset ei kiinnosta yleensä? Voin vain arvailla.

Onko eläimetkin out?

Aika moni lapsia tehnyt mies on sellainen joita lapsensa eivät kiinnosta. Valitettavasti. Katsokaa ympärillenne.

No millaiseksi arvelet meidät lapsettomat ihmiset sitten? En ainakaan jätä lapsia heitteille tai kohtele heitä huonosti sillä minulla ei niitä ole. Eläimiä kylläkin :)

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja samma här;11064883:
just niin.
On aivan älytöntä typeryyttä jättää ehkäisy naisen kontolle ja ruveta itkemään täällä, että avokki naruttaa isäksi.
Helevata miten tyhmä jätkä ja helevata miten tyhmiä naisia jotka lähtevät tollasta vielä peesaamaan että ..joo joo avokin/naisen vika, nehän ne tahallaan miehestä isää tekevät.

No jos vaimo popsii pillereitä, ja se on miehen kanssa yhteisesti sovittu menetelmä, ja nainen vähin äänin heittää pillerit pois, miten tuo liittyy siihen että "ehkäisy on jätetty naisen kontolle"? Eihän mies niitä voi naisen puolesta syödä joka toinen päivä!

ja apn avokilla on todella itsekäs mies. Laiska kuin mikä.
Ei halua isäksi, mutta ei ole kiinnostunut ehkäisemään itse, ei ole kiinnostunut tietämään koska se raskaaks tuleminen voi olla mahdollista (ei tiedä avokkinsa kk-kiertoa 5 vuoden jälkeenkään).

Ap vaan paneskelee iloisena kuin kani välittämättä vähääkään seurauksista.

Tulee mieleeni joku pubiruusu, joka röhnöttää laivan/lähiöbaarin tekonahkasohvalla treffikumppaniaan odottaen. Tiukoissa makkarankuoritrikoissaan (luullen näyttävänsä nuorekkaalle), sidukkapullo kädessään hän yrittää seurata nurkassa olevasta tv:stä salkkareita kiinnostuneena, halvalle markettihaisulle lemuten. Jos joku tulee häiritsemään, niin hän saa avarin poskellensa.
Minkä ikäisenä pitää alkaa puhua kirjakieltä?

Viimeksi muokattu:
Sitäpaitsi pillerit yksin eivät ole 100% varma ehkäisy. Kaikille ne eivät edes sovi, niiden sivutuotteena on kaikenmoista ikävää terveysvaikutusta.

Jos mies jättää kaiken vastuun ehkäisystä kumppanilleen, vastatkoon seurauksista. En minä ainakaan jätä niin suurta ja itseänikin koskevaa asiaa kenenkään toisen vastuulle. Ehkäisyn pettämisen seuraus on lapsi, ihminen, joka on puoliksi minusta itsestäni. Ei hän ole mikään möykky, jonka voi unohtaa tai hylätä.

Tämä miehenkuvatus, joka vielä 5 vuoden kuluttuakaan ei ole kypsynyt mieheksi, joutaisi nakata romukoppaan. Äidiksi halauvan naisen ei kannata jäädä roikkumaan sellaiseen suhteeseen. Jos siis olisit reilu, kertoisit selvin sanoin, jotta lapset eivät koskaan tule kuulumaan sinun elämääsi, et ole valmis ottamaan heistä vastuuta missään muodossa koskaan.
Jos naisesi haluaa äidiksi, katselkoon toisen kaverin. Älä enää petä häntä näin syvässä asiassa, sillä epäilemättä hän sisimmässään odottaa sinun vielä muuttavan mieltäsi.

Voi hyvä ihme, AP, miten voit olla noin avuton? Ihmettelet, onko tyttöystäväsi jättänyt pillerit pois. Etkö sinä tiedä, mihin aikaan päivästä hän niitä popsii? Etkö voi vilkaista yöpöydän laatikkoon? Etkö yhtään osaa seurata, tulevatko hänen kuukautisensa säännönmukaisesti? Etkö muka mistään osaa päätellä, syökö hän pillereitä vai ei? Asutte kuitenkin yhdessä.

No ei mun mies (kukaan heistä vuosikymmenten varrella) ole koskaan tiennyt mihin aikaan mä pillerin otan, ei varmaan edes missä mä niitä säilytän. Eikä ole tosiaankaan seurannut mun kiertoani, se vaikuttais jo kummalliselta minusta.

Viimeksi muokattu:
ja apn avokilla on todella itsekäs mies. Laiska kuin mikä.
Ei halua isäksi, mutta ei ole kiinnostunut ehkäisemään itse, ei ole kiinnostunut tietämään koska se raskaaks tuleminen voi olla mahdollista (ei tiedä avokkinsa kk-kiertoa 5 vuoden jälkeenkään).

Ap vaan paneskelee iloisena kuin kani välittämättä vähääkään seurauksista.

Kysyn vaan miten ap voi oman avokkinsa puolesta syödä pillerit? Totta kai jos pariskunta on sopinut ehkäisyn hoidettavan niin että nainen syö pillereitä, siihen pitäisi luottaa eikä syyttää miestä myöhemmin ettei ole osallistunut ehkäisyyn. Käsittämätöntä puhetta.

Viimeksi muokattu:
Jos tietää varmuudella ettei koskaan halua lapsia eikä ole koskaan valmis isäksi, eikö helpointa olisi katkaista ne piuhat. Helppo ja nopea toimenpide miehelle.

Kerro avokillesi että aiot sen tehdä, eipä tarvi enää jankuttaa asiasta koska se on sitten loppuunkäsitelty. Ei ole enää epäselvyyksiä. Jos nainen vielä haluaa lapsen, voi etsiä jonkun toisen sen isäksi. Ja miehen pitää siinä vaiheessa hyväksyä naisen päätös suhteen päättymisestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sitäpaitsi;11065348:
Sitäpaitsi pillerit yksin eivät ole 100% varma ehkäisy. Kaikille ne eivät edes sovi, niiden sivutuotteena on kaikenmoista ikävää terveysvaikutusta.

.

Tämä on totta! Jos miehet joutuisivat moisia hormonimyrkkyjä syömään, ei se tulisi kuuloonkaan. Mutta naisille voi syöttää vaikka mitä.

No ei mun mies (kukaan heistä vuosikymmenten varrella) ole koskaan tiennyt mihin aikaan mä pillerin otan, ei varmaan edes missä mä niitä säilytän. Eikä ole tosiaankaan seurannut mun kiertoani, se vaikuttais jo kummalliselta minusta.

No niin just! Sehän tarkoittaisi sitä että jätkän pitää seurata että muidu ottaa joka pillerin huuleensa eikä mene vaikka yrjöämään parin tunnin kuluessa sitä raskakasitulon toivossa. Sekä vielä kortsuvarmistus päälle jos sittenkin pillerissä sattuu olemaan joku valmistusvika.

Älyttömiä juttuja täällä, kukaan ei ole vastannut asiallisesti ap:lle vaan tuntuu olevan palstan naisilla oma lehmä ojassa.

Viimeksi muokattu:
Jos tietää varmuudella ettei koskaan halua lapsia eikä ole koskaan valmis isäksi, eikö helpointa olisi katkaista ne piuhat. Helppo ja nopea toimenpide miehelle.

No eipä tää ole monellekaan miehelle pälkähtänyt edes mieleen. Se nyt vaan on paljon helpompaa antaa naisen syödä pillereitä ja sit itse vain kirjoitella vainoharhaisena johonkin elleihin siitä, miten muija prkl naruttaa isäksi.

Koskahan lapsia haluamattomat miehet vihdoin ottaa vastuuta oman spermansa ruikkimisesta ja ymmärtää mennä vasektomiaan? Se on kuule asia niin, että jos sun naisesi tulee raskaaksi niin et mitenkään voi tietää onko sua "narutettu" vai onko pillerin ottaminen ihan vilpittömästi kerran unohdettu vai onko ehkäisy oikeasti pettänyt (kyllä, tätäkin tapahtuu). Ei nyt auta mikään muu kuin kantaa vastuu lapsettomuudestaan ITSE, eikä istua perseellään murehtimassa että naruttaako se muija vai ei.

Viimeksi muokattu:
Älyttömiä juttuja täällä, kukaan ei ole vastannut asiallisesti ap:lle vaan tuntuu olevan palstan naisilla oma lehmä ojassa.

Mitä vikaa oli esim. omassa vastauksessani, jossa kehotin käyttämään kondomia tai teettämään vasektomian? Totesin myös, että älä teetä vasektomiaa salaa, sillä se olisi yhtä väärin kuin se, että nainen jättäisi salaa pillerit ottamatta. Mitä epäasiallista tuossa on? Entäpä niissä muissa vastauksissa, joissa ehdotetaan samaa, ehdotetaan keskustelua ja sitä, että jos keskustelun jälkeen nainen edelleen haluaa lapsen mutta mies ei koskaan, on ero paras vaihtoehto? Mitä muita, asiallisia, vaihtoehtoja sinä ehdottaisit?

Ja ei, minulla ei ole mikään lehmä ojassa. Olisimme aikanaan halunneet lasta, mutta koska se ei onnistunut, elämme tyytyväisenä lapsetonta elämää. Nyt olen jo sen verran vanha, ettei asia enää ole edes kovinkaan ajankohtainen.

Viimeksi muokattu:

Kerro avokillesi että aiot sen tehdä, eipä tarvi enää jankuttaa asiasta koska se on sitten loppuunkäsitelty. Ei ole enää epäselvyyksiä. Jos nainen vielä haluaa lapsen, voi etsiä jonkun toisen sen isäksi. Ja miehen pitää siinä vaiheessa hyväksyä naisen päätös suhteen päättymisestä.

Näin juuri. Ja onhan se niin perustavaa laatua oleva kysymys, haluaako lapsia vai ei, että siitä täytyy olla yhtämieltä.

Viimeksi muokattu:
No eipä tää ole monellekaan miehelle pälkähtänyt edes mieleen. Se nyt vaan on paljon helpompaa antaa naisen syödä pillereitä ja sit itse vain kirjoitella vainoharhaisena johonkin elleihin siitä, miten muija prkl naruttaa isäksi.

Koskahan lapsia haluamattomat miehet vihdoin ottaa vastuuta oman spermansa ruikkimisesta ja ymmärtää mennä vasektomiaan? Se on kuule asia niin, että jos sun naisesi tulee raskaaksi niin et mitenkään voi tietää onko sua "narutettu" vai onko pillerin ottaminen ihan vilpittömästi kerran unohdettu vai onko ehkäisy oikeasti pettänyt (kyllä, tätäkin tapahtuu). Ei nyt auta mikään muu kuin kantaa vastuu lapsettomuudestaan ITSE, eikä istua perseellään murehtimassa että naruttaako se muija vai ei.

Jos tulee vahinkoraskaus, abortti on keksitty.

Viimeksi muokattu:
minä vaan en ymmärrä miksi mies joka ei lapsia ikinä enää halua, jättää ehkäisyn pelkästään naisen huoleksi?

Enkä ymmärrä sitäkään miksi sellainen mies menee parisuhteeseen naisen kanssa joka on koko ajan sanonut haluavansa lapsia?

Jos ei halua lapsia, huolehtii itse ja pelkästään itse, siitä ettei niitä myöskään tule. Eli kantaa itse vastuun siitä ettei lapsia tul, ei edes vahingossa ja käy vasektomiassa klipsaamassa piuhat poikki.
On todella idioottimasta sysätä ehkäisy toisen ihmisen kontolle, etenkin kun se toinen niitä lapsia nimenomaan haluaa!!!!!

Menikö jakeluun kun väänsin rautalangasta????

minä vaan en ymmärrä miksi mies joka ei lapsia ikinä enää halua, jättää ehkäisyn pelkästään naisen huoleksi?

Enkä ymmärrä sitäkään miksi sellainen mies menee parisuhteeseen naisen kanssa joka on koko ajan sanonut haluavansa lapsia?

Jos ei halua lapsia, huolehtii itse ja pelkästään itse, siitä ettei niitä myöskään tule. Eli kantaa itse vastuun siitä ettei lapsia tul, ei edes vahingossa ja käy vasektomiassa klipsaamassa piuhat poikki.
On todella idioottimasta sysätä ehkäisy toisen ihmisen kontolle, etenkin kun se toinen niitä lapsia nimenomaan haluaa!!!!!

Menikö jakeluun kun väänsin rautalangasta????

AP:n vaimoa myös ihmettelen. Miksi olla yksissä miehen kanssa joka ei halua lapsia enää? JA kun hän itse haluaa siis. Taitaa kyse olla perinteisestä väsytystaktiikasta: suurin osahan miehistä ei niin innokas ole lapsentekoon (ellei sillä haluta sitoa muijaa kotiin, ei lähde niin helposti kun on lapset tehty), mutta vaimon (ja tämän äidin) loputtomasta painostuksesta, mankumisesta, erolla uhkailusta, maanittelusta, syyllistämisestä ja kaikesta kyllästyneenä lopulta suostuu isäksi. Eli ap:n vaimo tekee väsytystaktiikkaa mikä ilmeisesti tässä tapauksessa ei tule puremaan. Ap on jo sen verta maailmaa nähnyt että tietää jo mitä tahtoo. Vaimo elää jossain pilvilinnoissa ja hänelle se ainoa pilvi ja elämän täyttymys on oma lapsi. On vielä työtönkin.

Vasektomian kannalla minäkin ap:lle. Selviäisi ainakin ap:n vaimon todellinen intressi!
Suoraa puhetta, sori jos joku vähän lommoontui.

Viimeksi muokattu:
Minuakin ihmetyttää miten ap tässä näyttää saavan suurimman osan sättimisestä niskaansa. Ymmärrän hyvin että epäilys voi nostaa päätään, ei ole mitenkään kaukaa haettu ajatus eikä valitettavasti edes hirvittävän harvinaista että nainen jättää ehkäisyn salaa pois. Ymmärrän senkin että tällaista epäilystä on aika vaikea ottaa kotona puheeksi - jos se osuu oikeaan, nousee sota, mutta jos epäilys on turhaa, siitäkin nousee sota. Vauvaa hinkuava nainen ei todellakaan ole rationaalisimmillaan.

Suosittelen lämpimästi ap:lle että ottaa nyt naisensa kanssa puheeksi sen, että vasektomia on edessä ja sillä sipuli. Sitten ap menee ja tosiaan myös teettää sen vasektomian. Jos nainen jää, mies on hänelle lasta tärkeämpi, mutta jos hän lähtee, niin selviääpä tämäkin asia. Ja sitten seuraavan potentiaalisen naisystävän kanssa voi tehdä sävelet selviksi heti ensi kättelyssä.

Tuo nyt on ihan potaskaa että ihminen on henkisesti keskenkasvuinen, jos ei halua lisääntyä. Kyllä se aikuisuus ja vastuuntunto mitataan ihan eri asioilla - vai mikä selittää jatkuvasti kasvavat huostaanotot ja lasten pahoinvoinnin, jos pelkkä ehkäisyn käyttämättömyys jotenkin automaagisesti tekee ihmisestä kypsän aikuisen?

Eikö se nyt ois helpompi kuitenkin vaihtaa naista kun mennä johonkin hemmetin vasektomiaan? Luulis nyt pillereitä syöviä naisia löytyvän vielä sen verran, ettei ole mitään ongelmaa. Täytyy kyllä myöntää että itsellä on ollut vaikeuksia löytää sellaista. Nykyisin melkeinpä minulla tärkein kriteeri uudelle naiselle on se että syökö se pillereitä. Seksi on tärkeä asia parisuhteessa ja sitä ei sovi pilata millään "näkyvillä" ehkäisykeinoilla (kumi, puikot yms.).

Eikö se nyt ois helpompi kuitenkin vaihtaa naista kun mennä johonkin hemmetin vasektomiaan? Luulis nyt pillereitä syöviä naisia löytyvän vielä sen verran, ettei ole mitään ongelmaa.

Mutta mitäs sitä tietää, jos seuraavakin nainen jättää pillerit salaa syömättä tai jos pillerit pettävät? Jos tietää, ettei ikinä lapsia halua, niin mikäpä sen helpompaa kuin käydä sellaisessa vartin kestävässä operaatiossa, jonka jälkeen voi lähteä heti kotiin? On nopeasti toteutettu ja lopuksi elämää (lähes) varma ehkäisykeino.

Minusta muuten ainakaan puolison vaihtaminen ei olisi ollenkaan helppoa, sillä en edes olisi sellaisen kanssa, jota en rakastaisi. Kun rakastaa toista ihmistä, on se toinen ihminen silloin se kaikkein tärkein asia. Jos vaihtaminen on tunteiden puolesta helppoa, niin silloin varmasti onkin parasta erota, miksipä sitä vastenmielisen ihmisen kanssa elämäänsä jakaisi.

Viimeksi muokattu:
Eikö se nyt ois helpompi kuitenkin vaihtaa naista kun mennä johonkin hemmetin vasektomiaan? Luulis nyt pillereitä syöviä naisia löytyvän vielä sen verran, ettei ole mitään ongelmaa. Täytyy kyllä myöntää että itsellä on ollut vaikeuksia löytää sellaista. Nykyisin melkeinpä minulla tärkein kriteeri uudelle naiselle on se että syökö se pillereitä. Seksi on tärkeä asia parisuhteessa ja sitä ei sovi pilata millään "näkyvillä" ehkäisykeinoilla (kumi, puikot yms.).

Millaisia kumeja ja puikkoja sun tapaamillasi naisillasi on ollut heidän värkissään?

Viimeksi muokattu:
Minä tein joskus samaa kuin mitä nyt tekee ehkä ap:n vaimo. Eli esitin silloiselle miehelleni lapsellisuuttani syöväni pillereitä enkä syönyt. Emme edes asuneet yhdessä, puhumattakaan että olisimme olleet aviossa ja muutenkin asiat kunnossa. Olisin halunnut vain sen miehen "nalkkiin" tekemällä lapsen jonka isä hän olisi.

Raskaus ei kuitenkaan alkanut ja jonkun ajan päästä mies osasi alkaa epäillä kun katselin kaihoisasti erään kaverin pientä lasta. Ihmettelen vieläkin mikä noita miesystäväni oli, mutta hän tivasi minulta kunnes myönsin etten syö pillereitä. Olin 23v. Suhde loppui siihen. Mikä oli hyvä asia, ei valheelle voi rakentaa noin isoa asiaa. Ja miettikää sitä syntyvää lapsiparkaa!

Vasektomiaa ei kannata teetättää ainakaan salaa vaimolta.
Tuttavapariskunnan mies ei halunnut lapsia ja teetätti vasektomian vaimonsa tietämättä.
Vaimo lopetti osaltaan salaa pillerit ja tuli paksuksi (toiselle miehelle).

Asiaa sitten ihmeteltiin, jolloin mies kertoi käyneensä leikkuulla vaimon tietämättä ja ihmetteli sitten raskautta.

Vaimo ei suostunut siihen, että tehtäisiin isyystesti. Tuli ero, mutta lapsen ruokot jäivät tuttavamiehen maksettavaksi, koska lain mukaan, aviossa syntyneiden lasten huoltaja on aviomies, vaikka ei olisikaan biologinen isä...

Jos seksi on kovin tärkeää parisuhteessa ja varmuudella tietää ettei lapsia halua. niin miksi jättää ehkäisyä sellaisen menetelmän varaan joka voi pettää?

Suosittelen lämpimästi laajentamaan kriteereitä ja etsimää 1. naisen joka on steriloitu 2. mennä itskin vasektomiaan.

Jotenkin tuollainen asenne, että seksi on tärkeää, mutten viitsi itse ottaa mitään vastuuta ehkäisystä, on lapsellista.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä