Avokki naruttaa minut isäksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivottavasti väärässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toivottavasti väärässä

Vieras
Tilanne on tämä: olen 35v, avokkini 29v. Olemme olleet yksissä 5v. Minulla on entuudestaan 7v poika, joka asuu äidillään enkä lastani kovin usein näe eikä oikein kiinnostakaan. Suoraan sanoen en ole kovin kypsä ja hyvä isä, myönnän sen. Kypsymättömyyttä tai mitä sitten ikinä onkaan. Eniwei. En usko tästä muuttuvani.

Avokkini on halunnut lasta kanssani. Olen alusta lähtien sanonut että en ole valmis asiaan, mutta avokkini ilmeisesti on jääräpäistä sorttimenttia kuten hänen äitinsäkin joka painostaa takapiruna asiassa. Viime aikoina, eli puoleen vuoteen en ole asiasta enää kuullut ja olenkin alkanut epäilemään onko vaimoni heittänyt pilskut pois minulta salaa! Tekeekö joku tänä päivänä vielä niin?

Minä en ole valmis enkä halukas isäksi enää toistamiseen. Sitten jos vaimoni tulee raskaaksi, syytetään taas kuinka vastuuttomia miehet on. Vaimoni on työtön, minä töissä.

Mitä ihmettä teen?

Alkuperäinen kirjoittaja Käytä...;11064475:
...kondomia tai hanki vasektomia. Älä kuitenkaan salaa hanki vasektomiaa, sillä se olisi yhtä väärin kuin salaa pillereiden pois jättäminen.

Eiköhän ap ole jo 35 ikävuoteen kuullut kondomeista? Ehkä hän ei nyt voi kuitenkaan alkaa yhtäkkiä sellaisia käyttämään tai vaimo epäilee vielä että jätkällä on sp-tauti.

Oliko ap todellakin 35v mies? Pilskut?

Olen minäkin 40+ ja puhun sidukasta. Sekä katselen salkkareita ja pidän leggareita (vaikka läskieni takia ei varmaan pitäisi).

Lisäksi käytän sanavarastossani mm. seuraavia sanoja: treffit, avari, futis, haisu (hajuvesi), jäde, hamppari, kätsy, kätsä, normi (normaali-sanasta), botski (laiva).

Viimeksi muokattu:
Olen minäkin 40+ ja puhun sidukasta. Sekä katselen salkkareita ja pidän leggareita (vaikka läskieni takia ei varmaan pitäisi).

Lisäksi käytän sanavarastossani mm. seuraavia sanoja: treffit, avari, futis, haisu (hajuvesi), jäde, hamppari, kätsy, kätsä, normi (normaali-sanasta), botski (laiva).

kiitos kuiteski kun selvensit käyttämäsi sanat. 40+?- vee???

Viimeksi muokattu:

Tämä menee kyllä täysin ohi aiheen ja olen siitä pahoillani. Olen 47-vuotias enkä ole koskaan käyttänyt sanaa salkkarit enkä ole koskaan käyttänyt leggingsejä (vaikka läskittömyyteni takia ehkä voisinkin). Treffit tunnistan, avari (mikä se on??), meillä pelataan fudista. Haisu (HÄH????), jäätelö on tutumpi, normisanaa käyttävät vanhempani (lapseni sanovat "noku"). Botski-sanaa käyttävät myös vanhempani (ei ole trendikästä käydä edes laivalla).

Viimeksi muokattu:
35 vuotias mies, joka ei tiedä kuinka lapsia tehdään eikä myöskään osaa avata suutansa ja kertoa avopuolisolleen mitä elämältään haluaa. Mikäli siis et tosiankaan halua lasta, niin kerro se mahdollisimman selkeästi. Ei mitään ympäri pyöreitä jorinoita siitä, että kuinka tällä hetkellä on huono hetki, vaan että ylipäätänsäkään halua lasta/lapsia. Kerro asia niin, että ei jää epäselvyyksiä toiselle osapuolelle. Parisuhteessa on osattava kertoa myös niistä hankalammista asioista ja osata kertoa myös se, että ei jaa samoja haaveita toisen osapuolen kanssa. Kun kerrot rehellisesti, mitä ajattelet asiasta, niin puolisollesi jää myös mahdollisuus päättää se kuinka tärkeänä hän pitää lapsia. Eli jos hän niitä kaipaa paljon, niin hänellä on myös sitten realistinen mahdollisuus laittaa mies vaihtoon, jotta haaveensa voi tapahtua.

On raukkamaista olla kertomatta omaa ajatusmaailmaansa toiselle osapuolelle. Jos et todellakaan halua lapsia, niin sitten sinun on pystyttävä kertoa se puolisollesi suoraaan. Hän ei voi muuten tietää mielipidettäsi asiaan. Ja varmistuaksesi asiasta, voit toki käyttää kondomia ja hankkitua sterilisointiin, niin ei pääse käymään sinun kannaltasi ei toivottua ratkaisua, muista myös kertoa näistä asioista puolisollesi. Aikuinen mies osaa puhua ja toimia, niin että oma elämä on mieleinen. Myös miehellä on mahdollisuus päättää näistä asioista ja avata se suunsa. Lapsi tarvitsee myös isän, joka osaa ja haluaa olla läsnä. Myös vastuunsa pitää osata kantaa. Tehtyjä asioita ei saa tekemättömiksi, ja lapselle ei pidä kostaa aikuisten typeryyttä ja lapsellisuutta. Vielä pystyt korjaamaan välit lapsesi kanssa, jos niin haluat ja osaat käyttäytyä kuin aikuinen mies.

Tämä menee kyllä täysin ohi aiheen ja olen siitä pahoillani. Olen 47-vuotias enkä ole koskaan käyttänyt sanaa salkkarit enkä ole koskaan käyttänyt leggingsejä (vaikka läskittömyyteni takia ehkä voisinkin). Treffit tunnistan, avari (mikä se on??), meillä pelataan fudista. Haisu (HÄH????), jäätelö on tutumpi, normisanaa käyttävät vanhempani (lapseni sanovat "noku"). Botski-sanaa käyttävät myös vanhempani (ei ole trendikästä käydä edes laivalla).

Mutta katseleeko joku 40+ salkkareita?????? Eikös se ole lähinnä 20- porukan programmi?

Viimeksi muokattu:

Avari on avokämmen tai sanomalehti (aviisi-sanasta) ymmärtääkseni.

Vai ei ole trendikästä käydä enää edes laivalla, no missä sitten on?

Viimeksi muokattu:
35 vuotias mies, joka ei tiedä kuinka lapsia tehdään eikä myöskään osaa avata suutansa ja kertoa avopuolisolleen mitä elämältään haluaa. Mikäli siis et tosiankaan halua lasta, niin kerro se mahdollisimman selkeästi. Ei mitään ympäri pyöreitä jorinoita siitä, että kuinka tällä hetkellä on huono hetki, vaan että ylipäätänsäkään halua lasta/lapsia. Kerro asia niin, että ei jää epäselvyyksiä toiselle osapuolelle. Parisuhteessa on osattava kertoa myös niistä hankalammista asioista ja osata kertoa myös se, että ei jaa samoja haaveita toisen osapuolen kanssa. Kun kerrot rehellisesti, mitä ajattelet asiasta, niin puolisollesi jää myös mahdollisuus päättää se kuinka tärkeänä hän pitää lapsia. Eli jos hän niitä kaipaa paljon, niin hänellä on myös sitten realistinen mahdollisuus laittaa mies vaihtoon, jotta haaveensa voi tapahtua.

On raukkamaista olla kertomatta omaa ajatusmaailmaansa toiselle osapuolelle. Jos et todellakaan halua lapsia, niin sitten sinun on pystyttävä kertoa se puolisollesi suoraaan. Hän ei voi muuten tietää mielipidettäsi asiaan. Ja varmistuaksesi asiasta, voit toki käyttää kondomia ja hankkitua sterilisointiin, niin ei pääse käymään sinun kannaltasi ei toivottua ratkaisua, muista myös kertoa näistä asioista puolisollesi. Aikuinen mies osaa puhua ja toimia, niin että oma elämä on mieleinen. Myös miehellä on mahdollisuus päättää näistä asioista ja avata se suunsa. Lapsi tarvitsee myös isän, joka osaa ja haluaa olla läsnä. Myös vastuunsa pitää osata kantaa. Tehtyjä asioita ei saa tekemättömiksi, ja lapselle ei pidä kostaa aikuisten typeryyttä ja lapsellisuutta. Vielä pystyt korjaamaan välit lapsesi kanssa, jos niin haluat ja osaat käyttäytyä kuin aikuinen mies.

Jos luit kunnolla aloitukseni: olen sanonut sen avokilleni heti seurustelun alettua, etten halua lapsia - en hänen enkä kenenkään muunkaan kanssa, enää, koska en pysty yhdestäkään ottamaan kunnolla vastuuta!

Miksi ihmeessä naiset haluavat ehdoin tahdoin sellaisten kuten minä, kanssa, lapsia? Sitten porataan kun isä on hulttio, kun ensin on vongattu ja pakotettu (ja huijattu)? toinen väkisin isäksi?

Viimeksi muokattu:
Voi hyvä ihme, AP, miten voit olla noin avuton? Ihmettelet, onko tyttöystäväsi jättänyt pillerit pois. Etkö sinä tiedä, mihin aikaan päivästä hän niitä popsii? Etkö voi vilkaista yöpöydän laatikkoon? Etkö yhtään osaa seurata, tulevatko hänen kuukautisensa säännönmukaisesti? Etkö muka mistään osaa päätellä, syökö hän pillereitä vai ei? Asutte kuitenkin yhdessä.

Ja ennen kaikkea: minkälainen suhde teillä oikein on, jos näin isoissa asioissa tulee edes mieleen huijata toista? Jos nainen hankkiutuu tieten tahtoen raskaaksi vaikka tietää, ettei mies halua lapsia, nainen ei ole kovin täysjärkinen eikä tasapainoinen. Sellaisen ihmisen kanssa ei ehkä kannata olla suhteessa.

Sinun on puhuttava asiasta avoimesti ja asioiden oikeilla nimillä tyttöystäväsi kanssa. Jos olet 5 vuotta sitten sanonut, ettet halua lapsia, sinun on kerrottava, että tuo pätee vieläkin, jottei jää minkäänlaista mahdollisuutta, että tyttöystäväsi luulee sinun kasvaneen ja kypsyneen niin, että nyt olisit valmis perustamaan perheen.

Ja kuten joku muukin jo neuvoi, vielä ei ole myöhäistä korjata välejä lapseesi. Surettaa todella, että jollain lapsella on isä, jota isänä oleminen ei kiinnosta. Voisit yrittää vähän enemmän.

Ja ennen kaikkea: minkälainen suhde teillä oikein on, jos näin isoissa asioissa tulee edes mieleen huijata toista? Jos nainen hankkiutuu tieten tahtoen raskaaksi vaikka tietää, ettei mies halua lapsia, nainen ei ole kovin täysjärkinen eikä tasapainoinen. Sellaisen ihmisen kanssa ei ehkä kannata olla suhteessa.

QUOTE]

Käsittääkseni sitä tässä ap epäileekin. Ei ole kiva tulla tuollaisen naisen lapsen isäksi!
Niitä "vahinkoja" vaan kummasti sattuu vielä näinäkin aikoina vaikka on ehkäisyt ja abortit keksitty aikapäivää sitten, sitä en lakkaa hämmästelemästä.

Viimeksi muokattu:
Voi hyvä ihme, AP, miten voit olla noin avuton? Ihmettelet, onko tyttöystäväsi jättänyt pillerit pois. Etkö sinä tiedä, mihin aikaan päivästä hän niitä popsii? Etkö voi vilkaista yöpöydän laatikkoon? Etkö yhtään osaa seurata, tulevatko hänen kuukautisensa säännönmukaisesti? Etkö muka mistään osaa päätellä, syökö hän pillereitä vai ei? Asutte kuitenkin yhdessä.

Sinun on puhuttava asiasta avoimesti ja asioiden oikeilla nimillä tyttöystäväsi kanssa. Jos olet 5 vuotta sitten sanonut, ettet halua lapsia, sinun on kerrottava, että tuo pätee vieläkin, jottei jää minkäänlaista mahdollisuutta, että tyttöystäväsi luulee sinun kasvaneen ja kypsyneen niin, että nyt olisit valmis perustamaan perheen.

Ja kuten joku muukin jo neuvoi, vielä ei ole myöhäistä korjata välejä lapseesi. Surettaa todella, että jollain lapsella on isä, jota isänä oleminen ei kiinnosta. Voisit yrittää vähän enemmän.

Olet selvästikin nainen ja luulet miesten kiinnittävän samoihin asioihin huomiota. Vuosikymmenen jälkeen en tiedä, mihin aikaan vaimoni syö pillerinsä enkä tiedä kuukautisistakaan ellen vihjaise seksistä niiden aikana. Tosin eihän tuo vaikeaa olisi, jos haluaisi salapoliisiksi heittäytyä. Se vain ei ensimmäisenä tule mieleen.

Joku Elli totesi tälläkin palstalla osuvasti jo vuosia sitten, että jos parisuhteessa harrastetaan seksiä, siitä ylensä seuraa jälkikasvua. Tämä siis jonkinlaisena itsestäänselvänä luonnonlakina nykyisen perhesuunnittelun aikakaudella.

Näkemäni perusteella kukaan vauvakuumeinen nainen ei ole kovin tasapainoinen eikä täysjärkinen. Siinä olet oikeassa, ettei sellaisen kanssa kannata olla yhdessä ilman vasektomiaa ellei itsekin halua isäksi.

"Jos olet 5 vuotta sitten sanonut, ettet halua lapsia, sinun on kerrottava, että tuo pätee vieläkin, jottei jää minkäänlaista mahdollisuutta, että tyttöystäväsi luulee sinun kasvaneen ja kypsyneen niin, että nyt olisit valmis perustamaan perheen."

Mistä johtuu päätelmä, että takkinsa kääntäminen on kasvamisen ja henkisen kypsymisen merkki? Tosin siitä olen kanssasi samaa mieltä, että asiasta kannattaa muistuttaa jatkuvasti, ettei vauvakuume aiheuta väärinymmärryksiä. Eronkin uhalla.

Viimeksi muokattu:

Tulee mieleeni joku pubiruusu, joka röhnöttää laivan/lähiöbaarin tekonahkasohvalla treffikumppaniaan odottaen. Tiukoissa makkarankuoritrikoissaan (luullen näyttävänsä nuorekkaalle), sidukkapullo kädessään hän yrittää seurata nurkassa olevasta tv:stä salkkareita kiinnostuneena, halvalle markettihaisulle lemuten. Jos joku tulee häiritsemään, niin hän saa avarin poskellensa.

Viimeksi muokattu:
ap.
Et halua lapsia, et missään nimessä, siitä huolimatta jätät, nykyaikana, ehkäisyn avokumppanillesi. Hei haloo, idiootti, miks se on avokkisi tehtävä huolehtia siitä, ettei sinusta tule enää isää?

Jos olisit mun mies, lentäisit pihalle (aivojen puutteen takia) saman tien, olet todella tyhmä!

Kehtaat vielä epäillä ja syyllistää avokkiasi.
Ihan kuin sulla ei olisi mitään osuutta siihen jos vahinko käy. Häpeä ja kasva aikuiseksi ja kanna itse vastuusi siitä, että niitä lapsia ei sinulle enää tule!

Voi helvetti mitä idiootteja maa päällään kantaa.

Eiköhän ap ole jo 35 ikävuoteen kuullut kondomeista? Ehkä hän ei nyt voi kuitenkaan alkaa yhtäkkiä sellaisia käyttämään tai vaimo epäilee vielä että jätkällä on sp-tauti.

Eipä sitä oikein muita mahdollisuuksia ole yrittää maksimoida raskauden ehkäisy kuin käyttää kondomia tai teettää vasektomia. Voihan sitä ap aina sanoa, että käytän kondomia, sillä en luota siihen, että otat pillerit - se on sitten eri juttu, että mitä moinen epäluottamus parisuhteelle tekee.

Mitä sinä sitten ehdottaisit, ellei luottamusta ole?

Viimeksi muokattu:
jos ap on 35 eikä todellakaan niitä kakaroita halua niin miks ihmeessä ei mene katkasuttaan piuhoja!
Jos ei luottais siihen niin antas avokin pistellä niitä pillereitä vielä lisäksi.

Olis melko varma konsti.

Teidän tulisi lähteä erisuuntiin. Avokillasi on oikeus lapseen ja sinulla oikeus olla siittämättä lasta. Siis erotkaa ystävinä tällaisen ratkaisevan asian takia.

Minä olen 70-vuotias ja käytän edelleen nuorena oppimiani slangisanoja, tuntuu kovin teennäiseltä alkaa joskus keski-ikäisenä puhumaan kirjakieltä, jos ei ole aikaisemmin sitä tehnyt. Onneksi liikun oman porukkani kanssa ja yleisillä paikoilla pystyn sentään puhumaan Helsingin seudun yleiskieltä joskaan en kirjakieltä.

Samaa mieltä kuin edellinen.

Minkälainen mies on luonteelta sellainen jota ei oma lapsi kiinnosta tai lapset ei kiinnosta yleensä? Voin vain arvailla.

Onko eläimetkin out?

Tulee mieleeni joku pubiruusu, joka röhnöttää laivan/lähiöbaarin tekonahkasohvalla treffikumppaniaan odottaen. Tiukoissa makkarankuoritrikoissaan (luullen näyttävänsä nuorekkaalle), sidukkapullo kädessään hän yrittää seurata nurkassa olevasta tv:stä salkkareita kiinnostuneena, halvalle markettihaisulle lemuten. Jos joku tulee häiritsemään, niin hän saa avarin poskellensa.

Niitä Suomessa riittää. Makea sidu, iso maha ja leggarit, sekä Croksit, siinä elämän eliksiiri.

Mitä tulee ap:n asiaan, niin sietää olla varovainen. Itse tunnen (olen nainen) näitä tapauksia missä eepparit "pettivät" kummasti vaikka todellisuudessa ne oli heitetty roskiin jo aikapäiviä sitten. Miehelle juksattiin vaan että juujuu kyllä minä niitä popsin. Maailman vanhin keino. Sitten ihmetellään kun miestä ei kiinnosta lapsen hoito. Älytöntnä toimintaa naisilta.

Suurta vastuullisuutta osoittaa olla lisääntymättä jos ei siihen syystä tai toisesta kykene tai ole valmis.

Viimeksi muokattu:
just niin.
On aivan älytöntä typeryyttä jättää ehkäisy naisen kontolle ja ruveta itkemään täällä, että avokki naruttaa isäksi.
Helevata miten tyhmä jätkä ja helevata miten tyhmiä naisia jotka lähtevät tollasta vielä peesaamaan että ..joo joo avokin/naisen vika, nehän ne tahallaan miehestä isää tekevät.

Alkuperäinen kirjoittaja toivottavasti väärässä;11064461:
Tilanne on tämä: olen 35v, avokkini 29v. Olemme olleet yksissä 5v. Minulla on entuudestaan 7v poika, joka asuu äidillään enkä lastani kovin usein näe eikä oikein kiinnostakaan. Suoraan sanoen en ole kovin kypsä ja hyvä isä, myönnän sen. Kypsymättömyyttä tai mitä sitten ikinä onkaan. Eniwei. En usko tästä muuttuvani.

Avokkini on halunnut lasta kanssani. Olen alusta lähtien sanonut että en ole valmis asiaan, mutta avokkini ilmeisesti on jääräpäistä sorttimenttia kuten hänen äitinsäkin joka painostaa takapiruna asiassa. Viime aikoina, eli puoleen vuoteen en ole asiasta enää kuullut ja olenkin alkanut epäilemään onko vaimoni heittänyt pilskut pois minulta salaa! Tekeekö joku tänä päivänä vielä niin?

Minä en ole valmis enkä halukas isäksi enää toistamiseen. Sitten jos vaimoni tulee raskaaksi, syytetään taas kuinka vastuuttomia miehet on. Vaimoni on työtön, minä töissä.

Mitä ihmettä teen?

Käytät kondomia. ja kaikella kunnioituksella eikö kannattaisi erota. Naisella on oikeus omiin lapsiinsa sinun kanssasi se elämä ei toteudu.

Alkuperäinen kirjoittaja toivottavasti väärässä;11064461:

Mitä ihmettä teen?

Käytät kondomia. ja kaikella kunnioituksella eikö kannattaisi erota. Naisella on oikeus omiin lapsiinsa sinun kanssasi se elämä ei toteudu.

Yhteistyössä