Avokin outo "fantasia"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja M77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

M77

Vieras
Olen ollut avokin kanssa kimpassa reilun vuoden. Hän erosi hiukan ennen tapaamistamme melko pitkäaikaisesta avioliitosta. Eron ainakin yksi syy oli se että mies oli jäänyt työttömäksi ja muuttunut sohvaperunaksi. Tätä tilaa oli jatkunut ennen eroa yli vuoden. Sanotaan sivuhuomautuksena etteivät olleet kummatkaan mitenkään varakkaita mutta pankin kanssa yhteinen omistusasunto oli hankittu. Kuulin eräällä avokkini kaverin kaverilta että hän oli pitänyt vähän omaisuuden jaossa vähintäänkin hyvin puolensa. Miehelle oli jäänyt oikeastaan vain asunto ja velkaa lähes asunnon arvon verran. Minulla rahaa on jos ei paljon niin riittävästi.

No, keväällä saimme kuulla että mies on töissä Mäcillä, koska rahat vaan olivat loppumassa. Muualta ei ollut saanut töitä. Ainoa vaihtoehto oli myydä asunto ja sekään ei olisi pitkään helpottanut. Muistan jo silloin että vaimoni reaktio oli oudon innostunut ja pilkallinen samaan aikaan.

Ei siinä mitään mutta nyt me vierailemme Mäcissä säännöllisesti, ennen tätä siis ei käytännössä lainkaan. Vaimo selvästi nauttii tilanteesta ja kiusaa exää välillä aika ilkeästikin. Ei sinänsä haittaa minua. Ex on minusta vähän säälittävä reppana mutta en silti koe mitään isoa pistoa sielussani. Se mikä on kaikkein oudointa että nämä tilanteet kiihottavat aivan järjettömästi avoani. Mäc + ex = takuuvarmaa seksiä sen jälkeen. Ja seksi on todella rajua, selvästi rajumpaa kuin ikinä aiemmin. Avokki on mäcin jälkeen aivan kostea ja esileikit voi unohtaa ja mennään suoraan asiaan. Välillä ei jaksa edes odottaa 10 minuutin kotimatkaa vaan ollaan pysähdytty taipaleelle. Ikinä ennen ei sekstattu (puoli)julkisella paikalla.

Onko palstapsykologia joka voisi selittää mistä on kyse? En valita, päinvastoin mikäs sen parempaa kuin taattu raju seksi ilman esileikkejä. Olen pari kertaa itsekin ehdottanut pilke silmäkulmassa että kävisimme mäcissä vaikka ei ole edes ollut nälkä :) Ja aina on käyty. Ne kerrat kun ex ei olekaan töissä ovat pettymyksiä, ei seksiä :( Syy kiihkoon ei siis ole esimerkiksi mäcin sisustuksessa. :)

Hän ilmaisee sinulle, että sinut haluan pitää, mutta on hän ylimielinenkin, hän pystyy kääntämään puukkoa haavassa. Toivottavasti sinulla ei ole prinsessaa, jonka pillin mukaan sinäkin tulet menemään.

......jollei tää nyt ole sepitetty juttu, niin sanoisinpa, että aika paska akka on sulla. Vahingoniloinen ja ilkeä, ja saa siitä vielä sukupuolista kiihkoa. Ootko varma, että rakastat sitä?

Onko palstapsykologia joka voisi selittää mistä on kyse? En valita, päinvastoin mikäs sen parempaa kuin taattu raju seksi ilman esileikkejä.
Jovain, ja selityksiä voi olla monia - miettii nyt mieleistään! Jos et koskaan muuta keksi, kelpaisiko aina raju seksi? "Kaikki menee hyvin, jos minä olen aina valmis tekemään juuri niin kuin vaimo ehdottaa tai sanoo."

Muistan jo silloin että vaimoni reaktio oli oudon innostunut ja pilkallinen samaan aikaan. Ei siinä mitään mutta nyt me vierailemme Mäcissä säännöllisesti, ennen tätä siis ei käytännössä lainkaan. Vaimo selvästi nauttii tilanteesta ja kiusaa exää välillä aika ilkeästikin.
Narsistisen ihmisen kyky ilmaista erilaisia tunteita, erityisesti positiivisia, on vähäinen. Niiden sijalla ovat negatiiviset tunnepurkaukset: viha, kateus, kosto ja vahingonilo.
Hän saattaa loukata pahasti toista ymmärtämättä sanojensa vaikutusta ja häneltä puuttuu sosiaalinen herkkyys eli kyky havaita ja tehdä johtopäätöksiä muiden viestinnästä.

Se mikä on kaikkein oudointa että nämä tilanteet kiihottavat aivan järjettömästi avoani. Mäc + ex = takuuvarmaa seksiä sen jälkeen. Ja seksi on todella rajua, selvästi rajumpaa kuin ikinä aiemmin. Avokki on mäcin jälkeen aivan kostea ja esileikit voi unohtaa ja mennään suoraan asiaan. Välillä ei jaksa edes odottaa 10 minuutin kotimatkaa vaan ollaan pysähdytty taipaleelle. Ikinä ennen ei sekstattu (puoli)julkisella paikalla.
Vuorovaikutusta toisiin ihmisiin kuvaa usein asiaankuulumaton seksuaalisesti houkutteleva ja provosoiva käytös.
Narsistiselle yksilölle tuottaa tyydytystä nähdä, että hän pystyy vaikuttamaan toiseen ihmiseen saaden tämän käyttäytymään haluamallaan tavalla.
Narsististiselle ihmiselle on välttämätöntä saada huomiota, joka ruokkii hänen itsetuntoaan. Ellei hän saa huomiota käyttäytymällä ympäristössä hyväksytyllä tavalla, hän hakee tarvitsemansa huomion normien vastaisilla teoilla.

Olen pari kertaa itsekin ehdottanut pilke silmäkulmassa että kävisimme mäcissä vaikka ei ole edes ollut nälkä :) Ja aina on käyty. Ne kerrat kun ex ei olekaan töissä ovat pettymyksiä, ei seksiä :(
Narsisti ei kykene vastavuoroiseen ihmissuhteeseen eikä hän tunne empatiaa. Narsisti sivuuttaa kanssaihmistensä mielipiteet ja tarpeet.
Hänelle kaikki ihmissuhteet ovat olemassa vain omien tarpeiden tyydytystä varten. Narsisti on jäänyt 2-vuotiaan kehitystasolle.

Eron ainakin yksi syy oli se että mies oli jäänyt työttömäksi ja muuttunut sohvaperunaksi. Tätä tilaa oli jatkunut ennen eroa yli vuoden.
"Hän syyttää minua kaikista ongelmista – rahaongelmaan tokaisee: tienaa enemmän."
"En ymmärrä enää missä mennään, mikä vialla – minä, me vai hän, miksi elo tökkii niin?"
"En haluaisi antaa periksi vaikka ei päästäkään eteenpäin. Olen uuvuksissa."
"Vuosikymmenen ajan olen yrittänyt täysillä riittää kaikkeen. Enää en jaksa."

Kuulin eräällä avokkini kaverin kaverilta että hän oli pitänyt vähän omaisuuden jaossa vähintäänkin hyvin puolensa. Miehelle oli jäänyt oikeastaan vain asunto ja velkaa lähes asunnon arvon verran.
Alistumaan taipuvaiset ihmiset valjastetaan oman itsetunnon pönkittäjiksi, ei-alistuvat ihmiset synnyttävät narsistissa puolestaan häpeän tunnetta ja raivoa.

Ei sinänsä haittaa minua. Ex on minusta vähän säälittävä reppana mutta en silti koe mitään isoa pistoa sielussani.
Vielä?
Hän saattaa osoittaa läheisissäkin ihmissuhteissaan hämmästyttävää kylmyyttä, välinpitämättömyyttä ja myötä elämisen puutetta.
"Mutta mistä pumppaan itseeni voimaa olla uudelleen empaattinen? Missä menee kohtuuden raja toisen palvelemisessa? Miten jaksan, kun parisuhde mitä ilmeisimmin tulee olemaan epätasapainossa? Minusta tuntuu, ettei tarpeillani ja toiveillani ole mitään virkaa."

Minulla rahaa on jos ei paljon niin riittävästi.
Ihmissuhteet ovat hänelle erilaisia riippuvuus- ja palkitsemissuhteita ja niitä leimaa pinnallisuus, varovaisuus ja epäluulo. Ne kestävät juuri niin kauan kuin toinen jaksaa ihailla häntä ja kyseinen ihailu on vielä tuoretta ja uutta. Kun ihailu lakkaa tai menettää tehonsa, katkeaa myös suhde.
http://www.suhdesoppa.fi/narsismi/tunnista-narsisti/
http://www.suhdesoppa.fi/kysymykset/vaimona-narsisti/

Viimeksi muokattu:
^Hyvä egoboost, kaikki ihmiset, jotka eron hetkellä käyttäytyvät epärationaalisesti ja jopa ilkeästi läpikäydessään erotunteitaan - eivät ole narsisteja. Edellinen narsismi-info olisi relevantimpi jos olisi kuvailtu yksittäisen pariskunnan keskinäistä arkista elämää ja siinä esiintulleita piirteitä. Näin ei kuitenkaan ole. Narsistisen henkilön narsistiset piirteet tulevat esiin jo tuikitavallisessa arjessa. Seurustele itse kerran ja eroa, jotta tiedät, että erossa käydään läpi suuria tunteita. Itsekäs ja muita huomioimaton käytös on mahdollista tällaisina hetkinä myös henkilöille, joilla ei ole narsistinen persoonallisuushäiriö. Ja säästä kiitos nämä narsismilöpötykset joka toisesta ketjusta.

^Hyvä egoboost, kaikki ihmiset, jotka eron hetkellä käyttäytyvät epärationaalisesti ja jopa ilkeästi läpikäydessään erotunteitaan - eivät ole narsisteja.
Ei ole, ei toki ole. Tuosta kriittisestä eron hetkestä näyttäisi nyt kuluneen aikaa jo toista vuotta.

Narsistisen henkilön narsistiset piirteet tulevat esiin jo tuikitavallisessa arjessa.
Kyllä: "…nyt me vierailemme Mäcissä säännöllisesti Vaimo selvästi nauttii…"

Edellinen narsismi-info olisi relevantimpi jos olisi kuvailtu yksittäisen pariskunnan keskinäistä arkista elämää ja siinä esiintulleita piirteitä. Näin ei kuitenkaan ole.
Jos ja kun, miten milloinkin esiin tulleet piirteet ovatkin arkeen verrattuna poikkeuksellisia ja ap: mielestä outoja: "…rajumpaa kuin ikinä aiemmin… Ikinä ennen ei sekstattu (puoli)julkisella paikalla. …taattu raju seksi ilman esileikkejä… Ne kerrat kun ex ei olekaan töissä ovat pettymyksiä, ei seksiä…".

Seurustele itse kerran ja eroa, jotta tiedät, että erossa käydään läpi suuria tunteita. Itsekäs ja muita huomioimaton käytös on mahdollista tällaisina hetkinä myös henkilöille, joilla ei ole narsistinen persoonallisuushäiriö.
Kyllävain ja argumentaatioviheestäsi välittämättä informoin ystävällisesti: Diagnosointi on tehtävä hänen lähiympäristöstään, kuulemalla niitä ihmisiä, joita hän on kohdellut häikäilemättömästi.

Ja säästä kiitos nämä narsismilöpötykset joka toisesta ketjusta.
Empähän liiemmin tottele enkä enempiäkään säästele!

Viimeksi muokattu:
Avokkisi on vallanhaluinen ja itsekeskeinen. Hän osoittaa lapsellista kostonhalua ja ylimielisyyttä, jolla ei ole kuin huonot seuraukset hänelle itselleen. Joku päivä exän nöyryyttäminen on täytetty ja kostonhalu purettu, niin kuka sitten? Naapuri, työkaveri, sinä tai läheinen sukulaisesi?

Et tosin sinäkään erityisen kypsästi ajattele, jos välillisesti hyödyt exän mollaamisesta rajun seksin kautta. Kiinnostaisi kurkata avokkisi pääkoppaan ja tarkistaa oletko sinä edes olemassa hänelle sen rajun seksin aikana vai onko kyse avokkisi hurmasta omaan, ihanaan itseensä? Siis juuri siitä vallan kiihottavasta tunteesta.

Samanlaista ajattelutapaahan käytetään sodassakin valloitetulla alueella. Raiskataan, tuhotaan ja potkitaan voitettuja päähän. Ehkä se toimi joskus ihmiskunnan ajanlaskun alussa, mutta nykypäivänä jotenkin kuvittelisi ihmisten kykenevän tunnistamaan itsestään alhaiset piirteensä.

Ja aikuusti oikeesti,mitä hemmettiä sinulle avokkisi exät kuuluu? Aiotteko kuinka pitkään pyöriä exän ympärillä, koska olet tukemassa avokkisi pienessä kehässä pyörivää ajatusmaailmaa ja se kehä ei lopu ikinä, jos sinä et pysty laittamaan siihen stoppia. Hankkikaa nyt ihmeessä omaa tekemistä ja vaihtakaa Mäccäriä(ja muutenkin ruokavaliota, koska olette kohta tosi pumpseita pikku gestapolaisia).

"Tuosta kriittisestä eron hetkestä näyttäisi nyt kuluneen aikaa jo toista vuotta."
Jos tuosta kirjoituksesta saa sen käsityksen, että tämä ex olisi käsitellyt eron, päässyt sen yli niin en voi sinua paljon auttaa. Tuo käytös ei ihan siitä kerro. Tuollainen (lapsellinen) tapa käsitellä eroa ei tee vielä narsistia.

"Tuosta kriittisestä eron hetkestä näyttäisi nyt kuluneen aikaa jo toista vuotta."
Jos tuosta kirjoituksesta saa sen käsityksen, että tämä ex olisi käsitellyt eron, päässyt sen yli niin en voi sinua paljon auttaa. Tuo käytös ei ihan siitä kerro. Tuollainen (lapsellinen) tapa käsitellä eroa ei tee vielä narsistia.
Olen samaa mieltä, niin minäkin ajattelin.

Viimeksi muokattu: