Avokin laivareissu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jape1976
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehkä nyt hyvin avoin keskustelu yhteisestä tulevaisuudesta ja odotuksista auttaa tilanteeseen ensihätään. Tarinan todenperäisyyttä tuskin saat koskaan tietää eli on sinun vallassasi mitä uskot tapahtuneen. Todennäköisesti tilanteen vakavuus ja asian luonne paljastuu esim. tulevaisuudessa, jos vaimosi on edelleen halukas lähtemään noille ystävien laivareissuille tai muille yönylireissuille. Harva tuollaisen kokemuksen jälkeen nimittäin on innokas enää vastaaville matkoille lähtemään...

Tosin kovin kummalliselta minustakin kuulostaa tuo, että biletetään joidenkin miesten kanssa ja lähdetään näiden hyttiin vielä jatkoillekin jos tosiaan ihan viattomat aikeet kaikilla on. Tyrmäystipoista sen verran, että niistä yleensä lähtee tolkku kokonaan pois. Parilla ystävälläni on kokemusta ihan oikeista tyrmäystipoista, niin miehellä kuin naisella ja molemmilla on täysin muisti pois ko. illoilta. Onneksi silloin oli kavereita paikalla ja kumpikin saatiin ajoissa sairaalaan. Toki noita tippojakin voi olla erilaisia, en tiedä.

Kuitenkin tuo avokkisi käytös kuulostaa enemmän tunnontuskilta kuin muulta, mutta vain sinä olet täällä ainoa, joka hänet tunnet joten paha sanoa.

Kiitos ihan hirveästi kaikille vastanneille. Olen kysynyt moneen otteeseen mihin heräsit ja mitä silloin tapahtui. Hän ei halua puhua tapahtuneesta ja kiletää muistavansa mitä sillä hetkellä tapahtui. Väitti poistuneensa välittömästi sen jälkeen hytistä. Sanoi lähteneensä kaverinsa mukaan eikä ollut mitään tarkoitusta muuhun. Katsotaan nyt sitten mitä testien jälkeen tapahtuu. Jos saanut jonkun taudin niin sukupuoliyhdyntä on ollut, sillä itse en ole ikinä pettänyt. Tuskin tässä kuitenkaan erota kannattaa, koska haluan selvittää asiat ja jatkaa meidän yhteistä perhe-elämää. Kuitenkin asia vaivaa mieltäni jatkuvasti, sitä ei käy kieltäminen. Sanoi kyllä ettei halua enää ilman minua lähteä laivalle, joten ehkä se osoittaa katumusta. Toisaalta tunnen myös suurta vihaa sitä miestä kohtaan jos on näin tehnyt ilman, että avokillani on ollut asian kanssa tekemistä. No katsotaan mitä ensi viikon testien jälkeen on odotettavissa. Eniten ehkä ärsyttää kun ei voi sanoa oliko mitään tapahtunut vai ei, sillä mielestäni ilmoitus poliisille pitäisi tehdä jos jotain tapahtui...

jape, ihan ymmärrettävästi sinä nyt tankkaat sitä onko ollut yhdyntää. Me muut kyllä huomaamme, että ei sillä ole mitään merkitystä loppupeleissä. Siis jos järkevästi ajattelet, niin ei vaikuta mitään onko joku mies ollut vaimosi sisällä, siis ei siitä jää mitään jälkiä muualle kuin korvien väliin. Ja niitä jälkiä on jo vaimosi korvienvälissä ja sinun päässäsi. Siis tilanne on se, että te hoidatte kriisiänne, ettekä aktiivista yhdyntää toisen kanssa. Vaimo on kauhuissaan ja sinä ihmettelet miten lähellä pili kävi vaimoa.
Minusta sinun pitäisi alkaa hoitamaan vaimoasi, eikä juuttua laivan hyttiin. Jos minä olisin asemassasi, niin olisin tyytyväinen , kun vaimo katuu. Sellaisiakin vaimoja on, jotka eivät olisi ollenkaan pahoillaan tapahtuneesta ja kieltäisivät kaiken, he ovatkin kyllä helposti ex-vaimoja.

Alkuperäinen kirjoittaja jape1976:
Olen kysynyt moneen otteeseen mihin heräsit ja mitä silloin tapahtui. Hän ei halua puhua tapahtuneesta ja kiletää muistavansa mitä sillä hetkellä tapahtui. Väitti poistuneensa välittömästi sen jälkeen hytistä.Sanoi lähteneensä kaverinsa mukaan eikä ollut mitään tarkoitusta muuhun.

Kovin on valikoivaa muistaminen ja unohdus. Kovin hyvää jatkolle ei lupaa se, että sinulle ei kuulu se, mitä avokki pusaa joidenkin toisten miesten kanssa laivahytissä.

Toisaalta tunnen myös suurta vihaa sitä miestä kohtaan jos on näin tehnyt ilman, että avokillani on ollut asian kanssa tekemistä.

Turha sitä miestä on vihata, jos vaimosi ei kerran muista mitä on miehelle sanonut ja minkä kuvan omista aikeistaan on antanut. Vai onko tässä muka käynyt niin, että vaimosi muistaa kirkkaasti omat tekemisensä, mutta se mitä mies teki on yllättäin kokonaan unohtunut?

Jos vaimosi oikeasti ryyppää itsensä niin tolkuttomaan tilaan, että ei muista mitään, niin risteilyjen lisäksi hänen kannattaisi kieltäytyä jatkossa alkoholista. Kaikille se ei sovi.

No katsotaan mitä ensi viikon testien jälkeen on odotettavissa. Eniten ehkä ärsyttää kun ei voi sanoa oliko mitään tapahtunut vai ei, sillä mielestäni ilmoitus poliisille pitäisi tehdä jos jotain tapahtui...

Olisihan tuo poliisille ilmoitus siinä mielessä hyvä asia, että kuulisit ehkä muidenkin kuvauksen tapahtumista. Poliisille sivulliset (esim vaimosi ystävätär) eivät ihan helposti ala valehtelemaan... Ehkä tämä on se syy ettei avokkisi tästä poliisiasiaa halua.

Minut on kerran tyrmätty niillä tipoilla. Kyllä tulos oli se että jalat ei pitäny ei pää toiminu ja toimitti ystävä minut kotia ja vahti yön. Eli kyllä naises on ihan oikeesti itse kävellyt vaaga-mambon hetken huumassa.
Se miten käsittelet hän käsittelee asian -on aika outoa. ketään ei juoteta pakolla mutta kontrolli menee kaikilta jotka juo liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mies 50:
Hyväuskoisuus ei tietenkään pitäisi olla synneistä suurin, mutta onko oikeasti Suomessa aikuista naista, jolle on epäselvää, miksi mies haluaisi humalaisen, hyvin tanssitetun naisen laivalla hyttiinsä jatkoille? Ei niissä hyteissä mahdu tanssimaan kuin vaaka-mamboa. Muvampia sohvia ja nojatuoleja istuskeluun ja rupatteluun on taas laiva täynnä.

Vieras Sika kirjoitat asiaa.
Olen samaa mieltä noista tanssitteluista, small-talkeista ja hytteihin/asuntoihin menoista. Ei niin sinisilmäistä ihmistä olekkaan, joka ei tiedä mitä on odotettavissa. Jaa miksikö? No siksi että sellainen ihminen on jotenkin täysin kokematon, sairas tai tyhmä.
Ei yhteisten tanssien, paukkujen ja yhdessäolon jälkeen sulkeuduta mihinkään hyttiin/huoneeseen/asuntoon lukemaan mitään Aku Ankkaa :) [/quote]

Nainen halusikin leikkiä tulella. Mutta lapsikin tietää, miten vaarallista se on on! Todella vaarallista!

Rikos ilmoituksen olisi voinut tehdä kun joka tapauksessa on sammunutta kähmitty - näytti ne testit sitten mitä vaan. Tulella se sinun nainen on leikkinyt ja sitten poltettiinkin näpit..Hassua miten aina se pettäjä onkin ollut uhri.. ja puoliso uskoo kaiken ihan niin kun vihkikaava pakottaa. Kaiken se uskoo..

Nimimerkki niin1 on ihan oikeassa varmasti siinä, ettei nyt kannata takertua tuohon yhdyntään tai muutenkaan siihen "mitä todella tapahtui". Kirjoitat Jape, että haluat vielä jatkaa avokkisi kanssa, joten silloin tapahtumien todellisuus on syytä jättää pois mielestä.

Pahin skenaariohan on nimittäin, että jotain pahaa ja vastentahtoista todella tapahtui, jolloin avokkisi syyllistäminen on aika kauheaa hänelle. Ja vaikka hän olisikin itse ollut myötämielinenkin, niin syyllisyydentuska vaikuttaa kertomasi perusteella olevan kova. Tällöin kaikki on kiinni sinun myötämielisyydestäsi ja anteeksiannostasi. Päästäksenne yli tapahtumasta, olisi varmasti syytä keskustella suhteestanne todella syvällisesti ja miettiä mitä kumpikin haluatte siltä tulevaisuudessa. Etsikää yhdessä keino selvitä tilanteesta. Puhe on tässä vaiheessa varmasti ainoa joka auttaa. Jos ette keskenänne asiasta pysty puhumaan tarpeeksi, niin hakeutukaa parisuhdeterapiaan.

Joo se on ihan totta, että turha lähteä toista miestä syyttämään. Onhan pahimmassa tapauksessa tilanne ollut se, että avokilla ollut toiset ajatukset laivalla. Ainoa mikä lohduttaa on että katuu paljon ja tottakai myös minua harmittaa hänen puolestaan tapahtuma. Hämää vain se kun hän ei haluaisi enää keskustella tapahtuneesta. Toisaalta ehkä näin pääsemme parhaiten tapahtuneesta yli kun se ei ole ainoa puheenaihe perheessä. Jokatapauksessa vie kauan ennenkuin toivumme tapahtumasta. Ei sitä ihan heti tullut kuvitelleeksi mitä normaali laivareissulla voi tapahtua. Kiitos vastanneille tsempistä, sillä sitä tässä kyllä tarvitaan:

No sen ei pidä ihan välttämättä antaa vaivata jos vaimosi ei halua puhua asiasta koko ajan. Jos minulle sattuisi jotain todella ällöä ja suttuista, haluaisin unohtaa koko asian mitä pikimmin ja saada oman tutun turvallisen elämäni takaisin mahdollisimman pian. Asian vatvominen päiviä ja viikkoja ei silloin auttaisi.

Minun neuvoni olisi että anna anteeksi, ja anna ajan kulua ja katso miten jatkossa menee. Jokainen ansaitsee ainakin yhden uuden mahdollisuuden, vaimosikin. Jos uusia törttöilyjä ilmaantuu myöhemmin, niin sitten on aika harkita suhde uudestaan.

Aika hyvä selitys. menee vapaaehtoisesti miesten hyttiin ja herää siihen, että joku yrittää "hyväksikäyttää" häntä.

On sinun asiasi uskoa tai olla uskomatta.

Voit tietysti pyytää häntä selittämään, että miksi hän meni vieraitten miesten (monikossa) kanssa samaan hyttiin.

Aika hyviä nuo naisten vastauksetkin. "Tyrmäystippoja" ym. on käytetty vaimosi houkuttelemiseksi hyttiin. :DDDDD

Anteeksianto on kunnioitettava piirre miehessä, mutta sen pitää myös perustua rehelliseen tunnustukseen mitäon aikuisten oikeastin tapahtunut.

Pitäisikö sinun antaa anteeksi, että hänet on huumattu tyrmäystipoilla ja sitten käytetty seksuaalisesti hyväksi? Eikös tuo ole jo poliisin selvitettävä vakava rikos?

Alkuperäinen kirjoittaja sulosukka:
...Pahin skenaariohan on nimittäin, että jotain pahaa ja vastentahtoista todella tapahtui, jolloin avokkisi syyllistäminen on aika kauheaa hänelle. Ja vaikka hän olisikin itse ollut myötämielinenkin, niin syyllisyydentuska vaikuttaa kertomasi perusteella olevan kova. Tällöin kaikki on kiinni sinun myötämielisyydestäsi ja anteeksiannostasi....

Justjoo. Syyllisyydentuskaakin voi näytellä. Eihän toista voi syyllistää, jos itse on alunperin muka kovasti syyllinen: "Älä viitsi enää! Minulla on jo muutenkin paha ja syyllinen olo!" Siis mennään itsensä (muka)syyllistämisessä niin pitkälle, että vastapuolelta loppuvat aseet. "OK, ehkä minä sanoin liian pahasti. En tiennyt, miltä se voi sinusta tuntua. Sorry"

Koiratkin osaavat tuon. Musti tulee nolona, ja anoo anteeksiantoa kun on rutannut matot ja kaatanut kuppinsa. Myöhemmin selviää, että on paskonut nurkkaan!

Alkuperäinen kirjoittaja sulosukka:
Nimimerkki niin1 on ihan oikeassa varmasti siinä, ettei nyt kannata takertua tuohon yhdyntään tai muutenkaan siihen "mitä todella tapahtui".

Toivon, että asiat selviää ja pääsette jatkamaan yhteiseloanne ja jos tilanne joskus on toisin sitä ymmärrystä riittää myös toisinpäin...

Sinä itse parhaiten tunnet puolisosi, luonteen ja käyttäytymisen, jos olette olleet kauan yhdessä. Sinä tiedät sisimmässäsi valehteleeko hän vai onko tuo mahdollista. Voisitko ajatella laittaa häntä "seinää vasten", takki päällä ja poliisiasemalle (jos epäilys jatkuu ja esim testit näyttävät negatiivista) ilmoittamaan tapahtumista. Sehän on raiskauksen yritys, vakava syytös toista kohtaan.

Jotenkin itse ajattelis että sen vaan tietää toisesta. Mutta ymmärrän että ei välttämättä, ehkä aika auttaa selkiyttämään ajatuksia.

Voisiko ystävän nostaa "seinälle" ja kysyä häneltä, perusteena puolison ahdistus ja ettei halua puhua, "pelkäät hänen mielenterveytensä puolesta", esittäisit tyhmempää kun ilmeisesti todellakaan olet...

jabe76 rikosilmoituksen voi tehdä netissä ei tarvitse mennä poliisilaitokselle. Onhan tuo asia aika arkaluontoinenkin, ettei sitä ihan naamatusten pysty tekeen. Se että naisesi ei halua puhua enää asiasta on paha koska jos jotain on tapahtunut se on käsiteltävä loppuun ja sinuakin ahistaa niin kauan kuin tuo asia on loppuun viety.
Puhukaan ja puhu asiasta niin kauan kuin se suhdettanne vaivaa. Yksi kaunis pv vaan huomaat että asian yli on päästy. Jos nyt vaikenette asiasta niin se jää muhimaan ja tulee vastaan vielä. Sinulla on oikeus saada vastaukset - kaikki ja niin monta kertaa kuin on tarpeen.
Vähän on tuntunut että naiset tietää kyllä mitä on tapahtunut,siksi halutaan ymmärrystä asialle ja joskus kun voi olla että itse tulet pettämään. - näinhän täällä yksi antoi neuvon. Tärkeintä tulisi olla että luottamus voisi kasvaa suhteessanne ja näinhän tapahtuu vasta kun olette asian puineet kaikilta osin loppuun. Ei sinun vaimosi varmaan ensimmäinen eikä viimeinen ollut joka eksyy kännissä ystävättären seurassa vieraitten miesten hyttiin jatkoille.

Naisia ei voi päästää yksin mihinkään.

Jotenkin he vain "ajautuvat" ajopuuna muitten miesten hyväksikäytettäviksi. Naisilla itsellä ei tietysti ole mitään vastuuta tapahtuneesta. "Mitäpä heikko nainen siinä tilanteessa voi."

Käsittämätöntä, miten täysin järkevän oloinen nainen muuttuu kuin toiseksi ihmiseksi saatuaan muutaman siiderin. Pienessä hiprakassa logiikka ja moraalinen selkäranka häviävät kuin niitä ei olisi ollutkaan. Ja sitten päädytään naimaan tuntemattoman kanssa kapakan vessassa hetken mielijohteesta. Aamulla ollaan oikeasti katuvia, mutta ei tajuta sitä että se viina ei ehkä sovi itselle. Ja virheet toistetaan.

Pari tuollaista totaalista muutosta olen nähnyt, ja en todellakaan pidä siitä. Ajatus on vastenmielinen. Itsellä käytös muuttuu vasta tukkihumalassa tuota vastaavaksi, ilmeisesti naisilla tuo käytöksen muutosraja on alempana.

Yhteistyössä