avo- ja avioliitossa asustelevat!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja julia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

julia

Vieras
asutteko samassa asunnossa/talossa/kämpässä?
kuinka kauan olette olleet yhdessä ennen kuin välillenne on syntynyt isompi riita tai muu vastaava suuri kriisitilanne? onko jompi kumpi uhannut erolla?

Me on 6v oltu yhessä ja omassa kodissa asutaan yhdessä. Suurempia kriisejä tai riitoja ei ole ollu, mitä nyt mulla itseni kanssa aina välillä. Eroa mietin aina yksikseni, uhannu en ole. Enkä uhkaisi ellen olisi asiasta 100% varma.

Avioliitossa rapiat 2 vuotta, yhdessä rapiat 12 vuotta ja yhteisasumista takana 7 vuotta (hui!). Mitään isompaa riitaa ei tähän 12 vuoteen oo kyllä mahtunu eikä erosta oo ikinä kumpikaan puhunu.

Mikähän lasketaan isommaksi riidaksi? Vaikea itsekään vetää rajaa.

Saman katon alla ollaan asuttu 4,5v, josta viimeinen 2 naimisissa. Riitoja on ollut pienempiä ja välillä isompiakin. Yksi pelottavalta tuntuneen iso tuli jo muutaman kuukauden jälkeen. Eroa ei olla harkittu, ainakaan ääneen (joskus ajatuksissani olen miettinyt että voisin lähteä kävelemään, ehkä mies samoin)

avoliitossa rivitaloasunnossa. ei menny kauakaan ku jo oli eka iso riita missä avaimia revittiin käsistä. sitten on ollut paljon pikkuriitoja joita varmasti kaikilla on ja nyt taas välillä isompia riitoja

Avioliitossa vuodesta 1999 kesästä ja yhdessä virallisesti saman katon alla 1996 vuodesta, jota ennen vuosi hyvin tiivistä yhdessäoloa kuitenkin niin, että mulla oli omakin koti.
Meillä oli aikamoista myrskyä suhteemme alkumetreillä ja silloin kumpikin varmaan mietti kannattaako jatkaa, mutta päätimme silti jatkaa.. ja tässä ollaan yhä yhdessä.
Meillä on ollut joitakin isoja riitoja, kumpikaan meistä ei kai ihan tosissaan ole erolla uhannut, vaikka on se ainakin mulla mielessä joskus käynytkin.
Meillä on oikeastaan pari ns. vakio riidanaihetta, joista emme koskaan varmaan pääsekään ns, sopuun tai sellaiseen ratkaisuun että molemmat kokisivat sen varauksetta hyväksi.
On tiettyjä ristiriitoja, joiden kanssa on opittu elämään, tosin joskus ne sitten hiertyvät riidaksi taas... eroa en mieti tällähetkellä, enkä usko miehenikään miettivän.
Ja olen sillä asenteella tässä suhteessa, että tässä pysynkin. Mutta varmahan siitä ei silti voi olla.

saman katon alla asutaan ja avoliitto siis kyseessä. Yhteistä historiaa on jo 9,5v (huh huh).
Riitoja on ollut muutamia ja kaksi iso jolloin on kumpikin poistunut kotoa pariksi päiväksi kavereiden hoiviin...silloin ollaan mietitty suhdetta ja juteltu asiat eli silloin on ollut puhetta erosta, mut niin ei ole käynyt...riidat eivät ole johtuneet kolmansista osapuolista vaan kummankin omasta itsestään...

Yhteistyössä