Mä luulen, että vaimo suostuu seksiin ihan sun takia ja se on aika iso osoitus toisen huomioimisesta ja välittämisestä, jos suostuu joskus silloinkin kun ei itseä huvita. Kerta viikossa on mun mielestä aika paljon, varsinkin jos on pieniä lapsia, univelkaa jne.. Puhu vaimon kanssa siitä, onko hänellä joku ongelma seksin harrastamisen kanssa vai eikö vaan tee mieli. Jos ei vaan tee mieli niin sitä on paha muuttaa kun ei vaan tee mieli. Mun mielestä saa olla aika tyytyväinen jos kuitenkin saa seksiä kerran viikossa, vaikkei toista huvita.
Peesaan tätä. Mutta toisaalta ymmärrän osan miehen pettymyksestä. Jos hän todella tahtoo, että seksi on molemminpuolista nautintoa, varmasti masentaa ja tulee epäilyksiä omasta kelpaamisesta, jos vaimo ei haluakaan. Koetat tarjota ns. parasta, mitä sinulla on, eikä sitä arvostetakaan.
Todellisuudessa kyse ei kuitenkaan ole välttämättä siitä, ettei mies kelpaisi, mutta vaimo näkee miehen toisin kuin mies itse. Vaimo ehkä haluaisi häneltä jotakin muuta. On mullakin hetkiä, kun ajatuskin seksistä lähinnä haukotuttaa, mutta silloinkin mulle kyllä kelpaa paikka kainalossa tai vaikka yhteinen reissu jonnekin. Eikä sen tarvitse olla mikään hieno loma, ihan vaikka visiitti isompaan kaupunkiin asioille kelpaa. Mennen tullen on toista tuntia aikaa vain jutella ilman kiirettä, perillä voidaan käydä syömässä ja paluumatkalla vaikka hörpätä vielä kahvit.
Yksi juttu, mikä olisi kiva tietää, on se, miten ap tekee aloitteensa. Itsesäälin sekainen vonkaaminen ei ainakaan ole oikea tapa. Kuka nyt käy kuumana, jos joku pyytää lakki kourassa sääliseksiä? Toinen tapa on tutumpi. Mun mieheni käy joskus todella äkäiseksi ja ärtyneeksi ja syy on siinä, että hän olisi tahtonut minun tekevän aloitteen, enkä minä tajunnut vinkkiä. Olen yrittänyt tolkuttaa, että sanoisi asiansa suoraan, sillä ei todella tule pieneen mieleeni palkita törkeää kiukuttelua ja räyhäämistä taivaallisella seksillä. Riita siitä vain tulee.
Silloin minusta suhde on parhaimmillaan, kun voi painautua toisen kylkeen ilman, että se tarkoittaa heti lupausta seksistä. Jos kaikki läheisyys tarkoittaa heti, että on pakko seurata seksiäkin, tulee varmasti tunne, että on olemassa vain pantavaksi, ei lainkaan arkihellyyttä varten. Kun seksi on vapaaehtoista, sitä on varmasti tarjolla useammin.