aviomies ihastunut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surusiipi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Surusiipi

Vieras
Olemme olleet mieheni kanssa naimisissa 5 vuotta ja kuusi vuotta asuneet yhdessä.Saimme viime kesänä esikoisemme ja samalla ostimme talon, johon teimme melkein vuoden remonttia. Asuimme siis vuoden väliaikaisasunnossa viereisellä paikkakunnalla ennen kuin pääsimme muuttamaan. Käytännössä asiat menivät niin, että olin lapsen kanssa kotona ja mies teki kaikki vapaa-aikansa remonttia. Välimme olivat erittäin tulehtuneet koko vuoden ja ero oli todella lähellä. Nyt muuton jälkeen on pikkuhiljaa elämä jossain määrin taas siedettävää. Emme ole vieläkään olleet treffeillä raskausajan jälkeen. Mieheni ei ole tyytyväinen seksin määrään, minä en ole tyytyväinen romantiikan määrään enkä siten seksin laatuun. Olen yrittänyt selittää miehelle kuinka paljon romantiikka ja itsensä rakastetuksi tunteminen vaikuttaa naisen libidoon, mutta tämä ei joko ymmärrä tai ole vain kiinnostunut. Koen tällä hetkellä mieheni olevan tyytymätön niin ulkonäkööni kuin persoonaanikin. Käyn yksin parisuhdeterapiassa, koska mieheni ei halua tulla mukaan. Nyt mieheni on omasta mielestäni ihastunut ystävääni. Meillä on tietty kaveriporukka, johon kuuluu vajaa 10 ihmistä, osa pariskuntia ja tämä ystäväni kuuluu siis meidän ohellamme kyseiseen porukkaan. Eräs toinen kaveriporukkaan kuuluva ystäväni on myös sitä mieltä että mieheni on ihastunut tähän henkilöön. Mieheni on jopa äitini kuullen puhunut kyseisestä henkilöstä siten, että äitinikin on ihan itsekseen vetänyt oman johtopäätöksensä miehen ihastumisesta. Ihastus on juuri sitä mitä itsekin olen joskus ollut:pitkä, hoikka, villi, huumorintajuinen, sosiaalinen, erittäin eroottisesti latautunut. Ihastus ei ole kovin luotettava, tällä on ollut useita suhteita naimisissa oleviin miehiin, erityisesti humalassa.En usko tämän ihastuksen itsensä havainneen mieheni ihastusta. Olen miehelleni kertonut tietäväni tämän ihastuksesta, tämä ei ole myöntänyt eikä kieltänyt, mikä huolestuttaa minua aika paljon. Nyt tämä mieheni ihastus on ottanut tavakseen soittaa kaikki kutsut ym. suoraan miehelleni kun minä en kuulemma koskaan kuitenkaan vastaa puhelimeen. Olemme lähdössä kaveriporukalla laivalle puolentoista viikon päästä ja alkoholi on tietysti kuvioissa ja hytit yheiset. Vähän kammottaa että millaista flirttiä joudunkaan seuraamaan sivusta. Eikä siinä vielä kaikki. Tämä ihastus soitti miehelleni aamulla ja ehdotti että lähdemme koko perhe mukaan mökillensä ke-to-pe kun laivareissu on jo la. Mieheni soitti minulle ihan innoissaan että kai me nyt sitten mennään. Jos kieltäydyn, olen ilonpilaaja ja täytyy myöskin tämä ihastus sotkea asioihin mukaan, en halua hänen tietävän että olen hänestä miehelleni mustasukkainen. Lapsen hyvinvoinnilla voin prustella en, että olemme vain yhden yön. Tämä ihastuskin tosin ottaa 10- vuotiaansa mukaan, kuten mekin oman lapsemme, mutta kyllä siltin hiukan hirvittää. Tuntuu siltä kuin mies ei todella ymmärtäisi kuinka pahalta minusta tuntuu. Tai sitten ei vain välitä.

Voi itku miten ikävää. Miehesi ei varmaan nyt osaa katsoa mitä kaikkea teillä on, yhteistä elämäänne, historiaanne ja kaikkea mitä olette rakentaneet ja saaneet aikaan. Kuulostaa pahalta kyllä, että mies on noin kaverisi perään. Sehän on kunnianloukkaus sinuakin kohtaan ja hän tekee sinusta naurunalaisen. Ihminen ei kestä kovin kauaa jatkuvassa epävarmuudessa elämistä, vaan väsyy ja masentuu. Sinä et voi elää noin kovin kauaa, ja teillä oli ero jo aiemmin käsillä. Siitäkin selviäminen on varmasti kesken. Miehesi käyttäytyy kuin pahainen kakara, vaikka on isä lapsellenne. Hän ei osaa kantaa vastuutaan lainkaan nyt. Sinä käyt yksin parisuhdeterapiassa, miehesi ei tahdo lähteä. Mieti jo sitäkin. Sinä tahdot pelastaa suhteenne, mutta miehesi senkun odottaa että teet sen yksin. Ja se on täysi mahdottomuus. Häntä on menettänyt kiinnostuksensa sinuun ja perheeseenne. Oma elämä tuntuu vaisulta, ja toisten elämä houkuttelevalta. En ymmärrä, miksi et laita asioita nyt järjestykseen siten, että se kaverisi saa lähteä kuvioista? Miksi teidän on mentävä ehdoin tahdoin hänen mökille, vietettävä aikaa hänen kanssa, kun ette ole edes kahdestaan päässeet treffeille? Mikä tästä ystävästä tekee niin tärkeän?

Sinä et ole ilonpilaaja, vaan se on miehesi, joka on ihastunut toiseen naiseen. Hän on pilannut ilonne, et sinä. Miksi heittäydyt maahan ja annat hänen kävellä yli miten haluaa? Kiellä sellainen nyt heti, äläkä ole liian kiltti. Voimia oikein paljon sinulle! Älä jää katselemaan, mikäli oma hyvinvointisi pettää...

Alan toistaa jo itseäni... Vain harva mies haluaa lihavaa naista. LAIHDUTA!

Olen pitkä ja hoikka nainen. Ehkä kauniskin, ainakin niin miehet väittävat minun olevan. Tuttavapiirini miehistä 98% sanoo lihoneen ja lässähtäneen vaimonsa etovan heitä. Monet heistä ovat yrittäneet flirttailla kanssani ja ehkä enemmän. He haluaisivat rakastella kaunista hoikkaa naista. Valitettavasti tämä on totuus.

Lapset ovat varmasti ihana asia parisuhteessa. Lapset eivät kuitenkaan ole koko elämä. Aikuisella ihmisellä on myös seksuaalinen puolensa. Raskauskilojen- ja arpien pilaama nainen ei jaksa sytyttää enää miestään. Olen pahoillani. Tehkää jotakin itsellenne!

Eikö tuo mene vähän ohi aiheen "kaunis ja hoikka"... Hah salli mun nauraa... ´Mistä tiedät kun et oo mies? Joo itse olen tavallinen leveä lanteinen d-rinnuksella varustettu lyhyt nainen...Hih miehet hinkuu perään ja puhuttu on, ettei se mieltä näyttää vaan eroottisuus on ominaisuus mikä on sitä muuta kuin kuorta.. Tiedätkö pilkettä silmäkulmassa? Ok en ole ruma niin en tiedä...ja lapsiakin on, mutta kurvit kohdallaan ja sitä jotain (varmaankin ne suuret luulot itestäni.)

Jos nainen ajatelisi seksiä yhtä usein tunnin aikana kuin mies niin maailma olis kanitarha..

Mulle miehet ovat puhuneet että vaimo on niin pahapäinen ettei tee mieli;) Hih ja suurin osa miehistä haluaa vaan, että nainen laveittää ne haarat ja on hyvällä tuulella... Niin että onko sillä väliä jos saa vähän väliä vähän väliä??

Niin ja alkuperäiselle ihastumisia tulee ja menee kaikissa pitkissä suhteissa. Siinä on se juju, että kaikkea mitä fantasio ei tarvitse toteuttaa ja Fiksut ei toteuta. Luota siis mieheesi, ja jos se ottaa heti sen johon ihastuu on sillä päässä vikaa ja joutaa palauttaa omaan sarjaansa...eli antaa kenkää, eikä itkeä perään..

Olipa sille vastauksia, ihan kun rakkaus nyt oliis muutamasta lisäkilosta kiinni. Minusta miehesi käyttäytyy murrosikäisesti. Sinun pitäisi sanoa miehelle miltä sinusta tuntuu ja peruuttaa mökkireissu kokonaan. Ja miksei laivareissulla voi ottaa kahden hengen hyttiä niin saatte vihdoinkin olla miehesi kanssa kaksistaan? Ei tuo suhde tuosta ainakaan parane jos miehellä on intressit muualla. Laita miehelle luu kurkkuun heti äläkä jää seuraamaan tuota ihastumis näytelmää. Tuo nainen voi hyvinkin olla tietoinen miehesi kiinnostumisesta, ja nauttii huomiosta sekä siitä että mies on varattu ja leikkii tulella. Ole nyt vahva ja näytä miehellesi mitä et siedä. Se on sitten miehen päätös tehdä valinta, ihastumisia voi tulla mutta niitä ei saa päästää pidemmälle jos kunnioittaa kumppaniaan. Peukut ylös!

Ei mökkiviikonloppuja tai muutakaan, mikä mahdollistaa riskit ihastuksen seurassa! Sinua loukataan raskaasti, kun nainen ohittaa sinut kokonaan ja pyrkii puheisiin miehesi kanssa. Sehän kertoo ihan selvää kieltään; nainen on tietoinen ihastuksesta ja imarreltu siitä, haluaa antaa tilaisuuksia asioille. Sinulle hän todennäköisesti edelleen näyttelee ystävää?

Kerrot miehelle, että hänen käytöksensä ja naisen soittelut sinun ohitsesi ovat sinua loukkaavia ja tahallisia, etkä suostu siihen, että liittoanne loukataan ja vahingoitetaan tällä tavalla.

Nainen on tyyppiä, jolla pitää kaiken aikaa olla kaarti ihailijoita pönkittämässä hänen itsetuntoaan. Parhaiten tuon tarpeen hänelle tyydyttää se, kun voi valloittaa ystäviensä miehiä ja saada heidän ihailunsa. Että hän voi kokea pystyvänsä olemaan viehättävämpi kuin toiset naiset, että hän saa valloitettua toisen oman ja olemaan "voittaja" tuosta toisesta naisesta. Näitä valloitettavia tulee aina olemaan niin kauan, kuin hänellä on yksikin ystäväpariskunta ja kun entiset jäävät entisiksi, aina löytyy joku uusi, jolle tehdään sama temppu.

Jos yhtään lohduttaa, hänen oma elämänsä ei ole kaksista. Hänellä on jatkuva kierre, valloitettava aina uusi ja uusi, eikä koskaan jää käteen mitään pysyvää. Omat suhteet kaatuvat, kun kumppanit eivät jaksa sietää tuota valloittamistarvetta. -On menneessä elämässä yksi tuollainen tuttavuus/kokemus, ja meillä se päättyi siten, että mies ajoi hänet ulos kodistamme likapyykkiään valkaisemasta. Vahinkoa hän ehti saada aikaan, onneksi ei pysyvää ja pahaa. Nainen kävi läpi kaikki aviomiehet, toisten kanssa valloitus onnistui, toiset näkivät hänen lävitseen. Elämänsä päättyi aikanaan hyvin surullisesti.

Käy asiaan rohkeasti ja päättäväisesti. Hyssyttelemällä tätä ei auta käsitellä. Päättyköön ystävyyksiä, liittonne on tärkeämpi.

Vielä kertomuksesi alkuosasta:
Olette tehneet kaksi iso muutosta elämässänne hyvin lyhyellä aikaa, tulleet vanhemmiksi ja rakentaneet. Molemmat vaativat paljon ja yhdessä ne vaativat työstämistä parisuhteelta kaksin verroin. On kovin tavallista, että rakentamisaika on vaikeaa ja raskasta ilman vauvaakin, joten nyt pitää laittaa jäitä hattuun ja antaa ajan parantaa ja tasoittaa.

Kerrot, että paranemista onkin jo tullut. Se jatkuukin hyvään suuntaan, kun molemmat haluatte sitä ja olette valmiit panostamaan parisuhteeseenne ja perheeseen. Miksi olsi kannattanut käydä läpi näin raskas vaihe kuin yhteisen kodin rakentaminen, jos alkumetreillä on valmis luovuttamaan?

Yrittäkää ottaa rennommin nyt ja tehkää pariskuntana kahden kesken kivoja asioita. Ne eivät vaadi rahaa, kun käyttää mielikuvitusta. Marjareissu, luontoretki eväineen, viikonloppu kaksistaan kylpylässä, leffareissu rakkauselokuviin. Lapselle hoitaja siksi aikaa, vaikka mummolaan. Sellaisilla reissuilla läheisyys palaa ja tulee hyviä juttutuokioita vaikeistakin asioista hyvässä hengessä ihan itsestään. -Eo mitään mökkiviikonloppuja kavereiden kanssa, niistä tulee vain harmia.

Tuohan on selvä tapaus. Jos vaimo nyt kieltäytyy mökkireissuista, hän on tietenkin "ilonpilaaja". Mies ei vain näe eikä tajua tilannetta, kokee sitä samaa murrosikäisen happivajausta joka tulee kun kun kotiaresti rapsahtaa "juuri kun olis vuoden parhaat bileet on tulossa".
Älä ap, lähde siihen mukaan, vaan nosta kissa pöydälle, jos ei sanominen auta niin sitten ei auta, minkäs toiselle isolle ihmiselle mahtaa.
Todennäköisenä pidän sitäkin, että jos ap kieltäydyt lähtemästä mökeille, niin mies on aivan tuskissaan, ja koittaa keksiä millä ilveellä hän pääsisi kuitenkin lähtemään vaikka yksinään.

Nuo on noita miesten tyypillisiä hetkessä väsättyjä pika-avioeroja, että muijasta väännetään joku mulkvisti ja sitten voi mennä "tunnustamaan" sille ihastukselle että "Ei meillä ole kaikki kotona niin hyvin kuin mitä ulospäin näyttää" Sitten hän tietenkin saa sääliä ja jopa piirakkaa.

Jumalauta. Mutta älä ap, vedä kärsimyksen viittaa harteille, mies on tuossa se pölvästi etkä sinä. Oikein naurattaa sellaiset kotkotukset, anteeksi vaan että repesin, mutta pidetäään tämä meidän salaisuutena: Mies ei TODELLAKAAN ole mitenkään ylpeä toilailuistaan kun tuosta kuplastaan heräilee jonain kauniina aamuna.

Saat silloin antaa todellakin paljon hänelle anteeksi, ja siksi kannattaa pitää nyt pää kylmänä ettei se juttu kaadu sitten siihen viimeistään, kun olet jo niin kurkkua myöten täynnä.

On nuo miehet kans yksiä...hmmm. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja tosion:
Tuohan on selvä tapaus. Jos vaimo nyt kieltäytyy mökkireissuista, hän on tietenkin "ilonpilaaja". Mies ei vain näe eikä tajua tilannetta, kokee sitä samaa murrosikäisen happivajausta joka tulee kun kun kotiaresti rapsahtaa "juuri kun olis vuoden parhaat bileet on tulossa".
Älä ap, lähde siihen mukaan, vaan nosta kissa pöydälle, jos ei sanominen auta niin sitten ei auta, minkäs toiselle isolle ihmiselle mahtaa.
Todennäköisenä pidän sitäkin, että jos ap kieltäydyt lähtemästä mökeille, niin mies on aivan tuskissaan, ja koittaa keksiä millä ilveellä hän pääsisi kuitenkin lähtemään vaikka yksinään.

Nuo on noita miesten tyypillisiä hetkessä väsättyjä pika-avioeroja, että muijasta väännetään joku mulkvisti ja sitten voi mennä "tunnustamaan" sille ihastukselle että "Ei meillä ole kaikki kotona niin hyvin kuin mitä ulospäin näyttää" Sitten hän tietenkin saa sääliä ja jopa piirakkaa.

Jumalauta. Mutta älä ap, vedä kärsimyksen viittaa harteille, mies on tuossa se pölvästi etkä sinä. Oikein naurattaa sellaiset kotkotukset, anteeksi vaan että repesin, mutta pidetäään tämä meidän salaisuutena: Mies ei TODELLAKAAN ole mitenkään ylpeä toilailuistaan kun tuosta kuplastaan heräilee jonain kauniina aamuna.

Saat silloin antaa todellakin paljon hänelle anteeksi, ja siksi kannattaa pitää nyt pää kylmänä ettei se juttu kaadu sitten siihen viimeistään, kun olet jo niin kurkkua myöten täynnä.

On nuo miehet kans yksiä...hmmm. ;)

olette te naiset aika pönttöjä. Ei voo muuta kun nauraa :))

Vanha viisaus on, että mies tarvitsee seksiä antaakseen rakkautta, nainen tarvitsee rakkautta antaakseen seksiä. Älä pidä miestäsi puutteessa, ei se värkkisi naimisesta kulu. Muista Niskavuoren vanhan emännän sanat nuorelle emännälle tämän aviovuoteen ääressä: tähän se (avioliitto) kaatuu, jos on kaatuakseen.

Tässä vielä lainaus alempana olevasta "Miehen ratkaisu" -aloituksesta. Valaisee miehen näkökulmaa:

Vaimo ei halua harrastaa seksiä enää niin usein kuin ennen. Se todella syö miestä ja miehuuttani. Ei auta vaikka tekisin mitä ja vaikka kuinka puhuisin asiasta ja yrittäisin ymmärtää hänen haluttomuuttaan.

Löysin rinnakkaissuhteen. Tai oikeastaan ajauduin siihen vaimoni takia. Nyt saan seksiä, hellyyttä ja huomiota ihan eri tavalla kuin vaimoltani. Miehuuteni kukoistaa ja olen kotonakin vaimonikin parissa paljon rennompi ja en stressaa enää seksittömyydestä. On ihanaa toteuttaa itseään ja miehuuttaan.

Vielä tosta Murmelin seksijutusta. Itse "annoin" miehelleni useamman vuotta vaikken nauttinut itse lopulta enää yhtään, loppuaikoina varsinkin oksetti, kun oli niin puiseva sängyssä, eli karkea ja kömpelö. Ero siinä tuli, ei voinut mitään. Ei teeskentelylläkään pidemmän päälle pärjää. Jos ei toinen halua kuunnella eikä yrittää, ei paljoa ole tehtävissä. Ja pakkoseksin jälkiseurannaisesta, itseinhosta, pääseminen kesti hyvän aikaa vielä eron kaupanpäällisiksi.

Mitä sinä AP olet tehnyt viime aikoina liittonne eteen? Miehesi on rakentanut yhteistä kotianne ja sinä palkitset sen pihtaamalla ja olemalla mustasukkainen yhteiselle ystävällenne.

Tuolla tavalla saa ennenpitkää suoraselkäisenkin isän ja aviomiehen moraalin horjumaan. Ehkä miehesi ei olekaan sinulle tärkeä joten on vain parempi, että mieheisi ennen pitkää eriytyy sinusta ja löytää uuden rakkauden.

NO johan alkoi kommentit!
AP: pihtaa vain, kun vituttaa niin mitä sitä teeskentelemään .,pettämisellä ei ole seksin kanssa mitään tekemistä. Se on vain se miehen tyypillisin selitys jonka hän antaa itselleen ja muille. Jos siihen olisi seksi pääasiassa syynä, niin olisivat ne tuhannet muutkin petetyt "pihtari"vaimot saaneet jonkin varoituksen ennen pettämistä. JOs mies seksiä haluaa niin osaa varmasti sen ilmaista. Mutta suurin osa on siinä luulossa ennen miehen pettämistä, että miehen mielestä kaikki on "hyvin".On ihan sama vaikka laittaisit nyt jonkun perkeleen kaulapannnan kaulaasi ja rupeaisit hutkimaan miestäsi ruoskalla, rasvaaamaan hänen mulkkuaan kiihkeänä jne tai mikä nyt ikinä onkin jäänyt suhteessanne tekemättä, pettää silti jos pettää. Ei mies kai ole pelkkä kyrpä, hänellä on tunteet ja ne mylläävät ja mies vain kokee helpommaksi syyttää kaikesta mulkkuaan. Miehellä voi viirata esim. iän ja sellaisen takia myös.

Alkuperäinen kirjoittaja Entäs sinä:
Mitä sinä AP olet tehnyt viime aikoina liittonne eteen? Miehesi on rakentanut yhteistä kotianne ja sinä palkitset sen pihtaamalla ja olemalla mustasukkainen yhteiselle ystävällenne.

Tuolla tavalla saa ennenpitkää suoraselkäisenkin isän ja aviomiehen moraalin horjumaan. Ehkä miehesi ei olekaan sinulle tärkeä joten on vain parempi, että mieheisi ennen pitkää eriytyy sinusta ja löytää uuden rakkauden.

niin... olen hoitanut lasta ja yrittänyt saada opintoja päätökseen ja tehnyt myöskin remonttia, esim. koko huushollin pinnat. en mielestäni ole kovinkaan laiskana ollut... seksissä ollaan meillä juurikin siinä tilanteessa etten mieheni kanssa oikein enää saa orgasmeja enkä muutenkaan pidä tämän kosketuksesta. hänkään ei kosketa minua kuiin seksiä halutessaan.

Yhteistyössä