avioerossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja omaisuuden jako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

omaisuuden jako

Vieras
Miten nykyään menee omaisuuden jako avioerossa? Jaetaanko kaikki puoliksi, vai vain ne tavarat jotka ollaan yhdessä olon aikana laitettu, eli ennen yhdessä oloa ostetut tavarat menevät ostajalleen? Entä auto, joka on miehen nimissä (yhdessä laitettu)? Eli jos auto on 2000? arvoinen ja kodin irtaimisto saman arvoinen, meneekö jako esim niin että mies ottaa auton ja minä tavarat, vai mies ottaa yksin auton ja tavarat jaetaan puoliksi?
:wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.09.2005 klo 21:55 omaisuuden jako kirjoitti:
Miten nykyään menee omaisuuden jako avioerossa? Jaetaanko kaikki puoliksi, vai vain ne tavarat jotka ollaan yhdessä olon aikana laitettu, eli ennen yhdessä oloa ostetut tavarat menevät ostajalleen? Entä auto, joka on miehen nimissä (yhdessä laitettu)? Eli jos auto on 2000? arvoinen ja kodin irtaimisto saman arvoinen, meneekö jako esim niin että mies ottaa auton ja minä tavarat, vai mies ottaa yksin auton ja tavarat jaetaan puoliksi?
:wave:

Jos voidaan selkeästi osoittaa että toinen on ostanut ennen yhteiseloa, ei siis ennen avioliittoa, jotain isoa niin tämä jää hänelle.

Mihin te päädytte... Voittehan myydä auton ja laittaa rahat puoliksi. Tai jos miehesi haluaa ostaa sinun osuutesi autosta. Tai sinä otat irtaimiston tai laitatte irtaimiston puoliksi. Tai toinen sanoo ettei halua mitään. Jo sette pääse sopuun, menee kaikki ositukseen.

Joustoa kehiin, niin pääsette helpommalla ;)

Itse haluaisin, että mies pitää auton (joka ollaan jo sovittu että hän ottaa auton) ja minä otan irtaimiston, mutta mietin sitä, että jos mies alkaa auton lisäksi vaatimaan joitain huonekaluja, niin onko hänellä siihen oikeutta vai voinko vedota siihen että lain mukaan hän ei saa mitään kun otti auton, joka on itseasiassa arvokkaampikin kuin irtaimisto..

Yhteistyössä