Avioero miehen kaverin takia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sssssssssss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sssssssssss

Vieras
Joo.. Eli tässä on paljon taustalla. En jaksa avata jokaista mutkaa/solmua tässä, mutta pääpiirteittäin:

Miehellä on ystävä, jonka kanssa mä en aio IKINÄ olla missään tekemisissä. Me oltiin hyvissä väleissä alussa, mutta hän teki erittäin kusipäisen tempun meidän perheelle, ja.. No näin 6 vuoden jälkeenkään ei ole pyytänyt anteeksi, vaan haukkuu vain mua kaikille tutuille. En jaksa pureutua tähän sen enempää..

Mies on aina kestänyt kaiken mitä tuo sen ystävä tekee, ihan kaiken. Edellinen avopuolisokaan ei ollut tämän ystävän kanssa missään tekemisissä (kertokoon se kaiken), ja mieskään ei ole niin kauan kuin meillä menee hyvin. Heti jos meillä on joku riitä tms - > mies juoksee kaverinsa luokse ja muuttuu samanlaiseksi kusipääksi. Muuten ihan normaali hyvä tyyppi, mutta tuo se ystävä tuo kaikki huonoimmat piirteet esiin (vai ne oikeat?).

Meillä vuosia sitten meinasi tulla ero tämän ystävän takia, mun luotto katosi silloin ja .. Paljon me kestettiin ja korjattiin.. Mies muutti hetkeksi tämän ystävän luokse silloin, ja kun muutti takaisin kotiin, mä tein selväksi etten oikeasti voi sietää tätä ystävää meidän elämässä..

Nyt mies ilmoitti ihan yhtäkkiä, että hän alkaa nähdä viikottain tätä ystäväänsä.. Jota ei ole nähnyt vuosiin.

Mä en tiedä miten suhtautua. Mua tekee niin uskomattoman pahaa koko tilanne. En usko että voin vain antaa olla olankohautuksella, kun että kun se on poissa kotoa sen ihmisen kanssa - saa mun karvat pystyyn.

Mitä mä teen? MITÄ MÄ TEEN?? Musta tuntuu, että tämä sen ystävä oikeasti saa meille aikaan sen avioeron, ihan oikeasti. Mä en jaksa!

Ja ei.. Mä en määräile mitä mies tekee, en nalkuta, en ole vaimo joka päättää kenen kanssa mies saa hengaila jne.. En ole mikään natsi. Ihan juttelemalla ollaan tähän asti menty ja kuunneltu toisiamme. Nyt vaan tuntuu, että riitti. Kai tää on ehkä maailman lapsellisin asia rikkoa liitto, mutta, musta tuntuu ettei mies välitä meistä, kun se hengailee sen kanssa. :o

Ootko koskaan saanut puhuttua miehen kanssa juuri siitä, minkä takia hän viihtyy tuon ystävänsä kanssa? Entä tietääkö mies, miksi tuo ystävä on sinulle niin kova pala? Myöntääkö siis sen, että ystäväsi on toiminut väärin?

Ootko koskaan saanut puhuttua miehen kanssa juuri siitä, minkä takia hän viihtyy tuon ystävänsä kanssa? Entä tietääkö mies, miksi tuo ystävä on sinulle niin kova pala? Myöntääkö siis sen, että ystäväsi on toiminut väärin?

Kyllä, kyllä ja kyllä.

Tästä on väännetty ja käännetty, eikä mies ikinä ole kunnioittanut mun mielipidettä asiasta. Ei ikinä. Uskottelee että ymmärtää, mutta ei ymmärrä.

Mä en usko että mies oikeasti välittää musta, ja haluaa että mulla on hyvä olla.. Ihan tälläisen jutun takia.

Uskomaton tilanne jotenkin :/

Ja eniten juuri tekee pahaa se, ettei mies ole nähnyt tuota sen ystävää kun meillä on hyvin asiat, mutta tiedän tasan tarkkaa että jos ja kun me erotaa - ne on taas "bestiksiä", ja tekee niitä idiootti juttuja kaksin. Eli valhetta vaan meidän suhde.

eli oot sittenki natsi

Aijaa, miten?

Mä oon yrittänyt ajatella tilannetta vaikka mistä kantilta, ja mä en vaan ikinä pystyisi olla sellaisen ihmisen kanssa ystävä enää, joka olisi loukannut mun perhettä nin pahasti + mun miestä, ja joka haukkuu aina sitä ja ... on todella epäkunnioittava. Ihan lojaaliudestani kumppaniani kohtaan, en enää olisi sellaisen ihmisen kanssa tekemisissä.

Vaikea kommentoida enempää, kun ei tiedä mitä kyseinen ystävä on tehnyt.

Jos se on ollut oikeasti paha asia, niin on selvää, ettei mies kunnioita sinua.

Jos taas ylireagoit ja oikeasti estät miestä olemasta kaverinsa kanssa, vaikka hän haluaisi, niin vikaa on molemmissa. Ei siis silloinkaan vain sinussa, koska tässä vaihtoehdossa miehesi valehtelee sinulle ymmärtävänsä, vaikka ei ymmärrä.

Jos eka vaihtoehto on totta, niin yritä puhua miehesi kanssa suhteestanne, eron mahdollisuudesta ja siitä, että rehellinen pitää olla. Jos toinen vaihtoehto on totta, puhu itsellesi siitä, että et voi muuttaa miestä ja miehellesi siitä, ettei hänen ole pakko muuttua sinun takiasi, jos teeskentelyn aiheuttama ahdistus silloin tällöin purkautuu niin, että te ajaudutte riitaan ja mies pakenee kaverinsa luokse.

Vaikea kommentoida enempää, kun ei tiedä mitä kyseinen ystävä on tehnyt.

Jos se on ollut oikeasti paha asia, niin on selvää, ettei mies kunnioita sinua.

Jos taas ylireagoit ja oikeasti estät miestä olemasta kaverinsa kanssa, vaikka hän haluaisi, niin vikaa on molemmissa. Ei siis silloinkaan vain sinussa, koska tässä vaihtoehdossa miehesi valehtelee sinulle ymmärtävänsä, vaikka ei ymmärrä.

Jos eka vaihtoehto on totta, niin yritä puhua miehesi kanssa suhteestanne, eron mahdollisuudesta ja siitä, että rehellinen pitää olla. Jos toinen vaihtoehto on totta, puhu itsellesi siitä, että et voi muuttaa miestä ja miehellesi siitä, ettei hänen ole pakko muuttua sinun takiasi, jos teeskentelyn aiheuttama ahdistus silloin tällöin purkautuu niin, että te ajaudutte riitaan ja mies pakenee kaverinsa luokse.

Niin... Musta tuntuu että mä en vaan jaksa tätä tilannetta. Mä vaan jotenkin... Eikö ne ystävät aikalailla kerro millainen ihminen sä olet loppujen lopuksi?

Ehkä tässä pitäisi vain lopettaa tämä suhde. Ei tälläisiä ongelmia pitäisi olla - ainakaan näin pitkään.

Saa mieskin hengailla kenen kanssa tahtoo, ja mun ei tartte siitä kärsiä.

Mitä vähemmän sä reagoit koko juttuun, sitä vähemmän niillä on susta puhuttavaa.

Eipä ne musta puhu enää, tai no, kyllä puhui ja paljon kun meillä oli kriisi, mutta tämä kaveri ei ole kuullut musta sanaakaan sen 6 vuotisen tapahtuman jälkeen. En ikinä sanonut siitä hänelle mitään, ja tilanne kuitenkin eskaloitui todella suureksi. Itse hän mylläsi, vaikka vain anteeksi pyyntö olisi kaiken korjannut, ja mieskin siitä hänelle on sanonut.

Tarkalleen ottaen ystävät kertovat sen millaisten ihmisen kanssa viihtyy, eivät mitenkään suoranaisesti sitä, millainen ihminen on itse. Ei kavereita valita niin, että ne ovat peilikuvia. Enemmänkin ihmissuhteissa halutaan saada ihmiseltä jotakin.

Esimerkkejä:

Jos kaipaa hyväksyntää ja rohkaisua, viihtyy sellaisen kanssa, joka helposti kehuu, kannustaa ja rohkaisee.
Jos kaipaa (ajoittaista) rentoutumista, irrottelua ja rajojen rikkomista, viihtyy seurassa, jossa siitä pidetään.
Jos kaipaa syvällisiä keskusteluja, pohdiskeluja ja analysointia, johon toinenkin osallistuu, hakeutuu seuraan, jossa se onnistuu.

Näitä yhdistelemällä ihmiset kai pyrkivät muodostamaan sosiaaliset verkostonsa ja valitsemaan sen, kenen seurassa haluaa missäkin tilanteessa olla. Voi siis hyvinkin olla, että sama ihminen kaipaa välillä säntillistä elämää ja välillä revittelyä vastapainoksi.

Sinun tilanteestasi vielä sen verran, että jos kyseisen kaverin kanssa hengaaminen johtaa siihen, että mies vähättelee sinua, yhtyy kaverinsa haukkuihin ja kohtelee muutenkin epäkunnioittavasti, sinun ei sitä tarvitse hyväksyä.

Jos tilanne taas on se, että mies vain on poissa luotasi määrätyn ajan kaverinsa luona, mutta se ei vahingoita välejänne (muuten kuin korkeintaan siten, että periaatetasolla sinua vituttaa miehesi seura), niin sinulla ei ole oikein aseita miestäsi kieltääkään.

Jos taas olet melko varma, että ennen pitkää ns. huono seura johtaa siihen, että miehesi loukkaa sinua tavalla tai toisella tai käyttäytyy yleisemmin typerästi, niin ennakoivastikin voi olla hyvä ottaa aikalisä ja turvata vähän omaa selustaansa.

Oikeastaan on siis edelleenkin vain kaksi vaihtoehtoa: Sinä ylireagoit tai miehesi toimii väärin. Ensimmäisen tapauksessa sinun on yritettävä korjata asennettasi ja toisen tapauksessa miehesi on kohdeltava sinua paremmin. Ellei onnistu, teidän on erottava tai saatava tilanne muuttumaan.

Ps. Vedän kirjoituksistasi sen johtopäätöksen, että kaveri on puuttunut teidän keskinäiseen kriisiinne liikaa ja vierittänyt niitä sinun syyksesi. Ei sinun kannaltasi eikä kriisin selvittämisen kannalta edullista, eikä miehesi pitäisi tukeutua ulkopuolisen neuvoihin liikaa. Kaverisuhteen kannalta ymmärrettävää kuitenkin. Ehkä mies kaipaa ulkopuolisen vahvistusta mielipiteilleen, ja kyseinen kaveri on auliisti mielipidettään antamassa, jos joku sen haluaa kuulla.

Tarkalleen ottaen ystävät kertovat sen millaisten ihmisen kanssa viihtyy, eivät mitenkään suoranaisesti sitä, millainen ihminen on itse. Ei kavereita valita niin, että ne ovat peilikuvia. Enemmänkin ihmissuhteissa halutaan saada ihmiseltä jotakin.

Esimerkkejä:

Jos kaipaa hyväksyntää ja rohkaisua, viihtyy sellaisen kanssa, joka helposti kehuu, kannustaa ja rohkaisee.
Jos kaipaa (ajoittaista) rentoutumista, irrottelua ja rajojen rikkomista, viihtyy seurassa, jossa siitä pidetään.
Jos kaipaa syvällisiä keskusteluja, pohdiskeluja ja analysointia, johon toinenkin osallistuu, hakeutuu seuraan, jossa se onnistuu.

Näitä yhdistelemällä ihmiset kai pyrkivät muodostamaan sosiaaliset verkostonsa ja valitsemaan sen, kenen seurassa haluaa missäkin tilanteessa olla. Voi siis hyvinkin olla, että sama ihminen kaipaa välillä säntillistä elämää ja välillä revittelyä vastapainoksi.

Sinun tilanteestasi vielä sen verran, että jos kyseisen kaverin kanssa hengaaminen johtaa siihen, että mies vähättelee sinua, yhtyy kaverinsa haukkuihin ja kohtelee muutenkin epäkunnioittavasti, sinun ei sitä tarvitse hyväksyä.

Jos tilanne taas on se, että mies vain on poissa luotasi määrätyn ajan kaverinsa luona, mutta se ei vahingoita välejänne (muuten kuin korkeintaan siten, että periaatetasolla sinua vituttaa miehesi seura), niin sinulla ei ole oikein aseita miestäsi kieltääkään.

Jos taas olet melko varma, että ennen pitkää ns. huono seura johtaa siihen, että miehesi loukkaa sinua tavalla tai toisella tai käyttäytyy yleisemmin typerästi, niin ennakoivastikin voi olla hyvä ottaa aikalisä ja turvata vähän omaa selustaansa.

Oikeastaan on siis edelleenkin vain kaksi vaihtoehtoa: Sinä ylireagoit tai miehesi toimii väärin. Ensimmäisen tapauksessa sinun on yritettävä korjata asennettasi ja toisen tapauksessa miehesi on kohdeltava sinua paremmin. Ellei onnistu, teidän on erottava tai saatava tilanne muuttumaan.

Kiitos.

Tästä sain paljon ajateltavaa.

Mä en oikein ole osannut tehdä mitään ratkaisua oman pään sisässä.. Tilanne on vuosia vain muuttunut ja laajentunut, enkä mä enää edes tiedä mitä ajatella.

Ps. Vedän kirjoituksistasi sen johtopäätöksen, että kaveri on puuttunut teidän keskinäiseen kriisiinne liikaa ja vierittänyt niitä sinun syyksesi. Ei sinun kannaltasi eikä kriisin selvittämisen kannalta edullista, eikä miehesi pitäisi tukeutua ulkopuolisen neuvoihin liikaa. Kaverisuhteen kannalta ymmärrettävää kuitenkin. Ehkä mies kaipaa ulkopuolisen vahvistusta mielipiteilleen, ja kyseinen kaveri on auliisti mielipidettään antamassa, jos joku sen haluaa kuulla.

Juuri näin.

Mies vielä tekee niin, ettei pidä minkäänlaista yhteyttä tähän ystäväänsä, niin kauan kun meillä tulee joku kina (kerran vuodessa ehkäpä), ja mies lähtee pois kotoa haukkaamaan happea - suoraan tämän ystävän luokse, ja totta kai: ei muuta tee kuin pälättää minusta ja minun negatiivisista puolista hälle. Joten.. Millaisen kuvan tämä antaa meidän suhteesta tälle ystävälle? Mä olen joku natsi joka ei annan heidän tavata, eikä mussa ole muuta kuin negatiivisia puolia.. Tämä vielä lisää "inhoa" mua kohtaan ja tilanne vain pysyy samana.

Surullista on, että me oltiin todella hyviä ystäviä kaikki keskenämme. Sitä vain ei voi enää korjata. On mennyt liian monta vuotta, joihin on mahtunut liian monia loukkaavia sanoja ja tekoja.

Jännä, kun mulla vähän samantapainen tilanne ollut.
Miehen kaveri teki muutamia vuosia sitten joitakin tosi ilkeitä temppuja mulle (en ollut silloin vielä mieheni kanssa).
No, kun alettiin seurustella, niin kävi sit ilmi, että mun miehen paras kaveri on mun vihamies.
Pahinta kaikessa on ollut se, että vaikka kaiken oikeudenmukaisuuden nimissä se jätkä teki mulle todella väärin, niin mies ei jotenkin oo tajunnu sitä, vaan jollainlailla on tään kusipääkaverinsa puolella.
Itse ajattelen, että olisin oman kullan puolella vastaavassa tilanteessa ja valmis jättämäänkin sellasen kaverin.
Tää asia on parit riidat aiheuttanut ja oon ollut eroomassakin. Mut sen jälkeen, kun viimeks itkin ja huusin miehelle, että miltä musta oikeesti ja todella tuntuu, niin ehkä se tajus vähän.

Eipä ne musta puhu enää, tai no, kyllä puhui ja paljon kun meillä oli kriisi, mutta tämä kaveri ei ole kuullut musta sanaakaan sen 6 vuotisen tapahtuman jälkeen. En ikinä sanonut siitä hänelle mitään, ja tilanne kuitenkin eskaloitui todella suureksi. Itse hän mylläsi, vaikka vain anteeksi pyyntö olisi kaiken korjannut, ja mieskin siitä hänelle on sanonut.

Et sanonut mitään mutta odotat silti anteeksipyyntöä?

En tarkoita nyt mitään pahaa, en todellakaan, mutta onko miehesi kanssa ollut puhetta olisiko hän bi ja tämä mustasukkainen kaveri myöskin? Niin voimakas suhde ja omistushalu, pakeneminen ystävän luokse ongelmia kohdatessanne, ei aivan normaalilta aikuisen miehen käytökseltä vaikuta.

Onko miehelläsi vanhemmat elossa, sisaruksia? Jos välit ovat lapsuuden kotiin kehnot, niin ystävä voi korvata heitä- kaikessa lapsellisuudessaan.

LAita mies seinää vasten. Et voi elää noinkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja häh.;30824530:
Et sanonut mitään mutta odotat silti anteeksipyyntöä?

Voi kyllä hän tietää mitä on tehnyt :D On sen verran iso juttu, ja kyllä siitä on mies ja se puhunut. Mä en itse enää alkanut hänen kanssaan olemaan missään tekemisissä. Enkä aio olla.

En tarkoita nyt mitään pahaa, en todellakaan, mutta onko miehesi kanssa ollut puhetta olisiko hän bi ja tämä mustasukkainen kaveri myöskin? Niin voimakas suhde ja omistushalu, pakeneminen ystävän luokse ongelmia kohdatessanne, ei aivan normaalilta aikuisen miehen käytökseltä vaikuta.

Onko miehelläsi vanhemmat elossa, sisaruksia? Jos välit ovat lapsuuden kotiin kehnot, niin ystävä voi korvata heitä- kaikessa lapsellisuudessaan.

LAita mies seinää vasten. Et voi elää noinkaan.

No ei kai nyt sentään. Paljon ne on kokenut. Lukiokavereita olleet ja kämppiksiäkin joskus. Ymmärrän kyllä miksi mies siitä pitää, mutta en siitä miten se kohtelee mua tässä samalla.

Mä olen aina sanonut, että mulla ei ole mitään sen ystävää vastaan - jos se olisi rehdisti pyytänyt anteeksi, mutta kun tähän väliin mahtuu niin paljon! Kaikki mitä sen jälkeen on tapahtunut, ne sanat ja käytökset.. ja miten miehen kanssa tästä on riidelty.. :/ koko tilanne on mennyt vaan niin älyttömäksi.

:laugh:

Huutonaurua.

Voi ju-ma-lau-ta mitä käsittämätöntä naisten draamapaskaa. Sääliksi käy miestä, toivottavasti ymmärtää ottaa itse eron ensiksi.

Miten tämä on mitenkään naisten draamapaskaa?

Ehkä sä otat paskaa vastaan keneltä vaan, mä en. Kyse ei ole mistään "voi vitsi se ei ymmärtänyt mun vitsejä" tai "nyt se arvosteli mun ulkonäköä".

Vaan kyse on todella isosta jutusta, jonka takia mun ja miehen suhde muuttui, mun suhde mun omaan perheeseen muuttui ja monen elämä sai osumaa.

Sellainen asia, minkä takia, en ikinä ikinä aio olla samassa huoneessakaan tämän henkilön kanssa. Ja mun pitäis olla OK kun se ja mun mies hengaa joka viikko keskenään? Vain koska se on mun mies?

Sua nyt stressaa kun sua haukutaan siellä koko ajan...?

Etkö millään kykenisi ymmärtämään, että miehetkin tarvitsevat jonkun jolle purkaa suhteen stressiä, peilata teidän.suhteen älyttömyyksiä, ja tuulettaa vähän ajatuksia
Mikset sää kykene suomaan tätä miehellesi? Annat vaikutelman, että sinulla on joku sairaaloinen miellyttämisenn halu, sädekehässäsi ei saisi olla pienintäkään tahraa, olet niin täydellinen vaimo, mitään et vaadi etkä määrää... Vaikka todellisuudessahan olet vihainen monestakin asiasta, katkera, pitkävihainen ja anteeksi antamaton. On ihan oma asiasi josset kykene antamaan anteeksi vaikkei toinen olekaan polvillaan pyytänyt anteeksi. Tiedätkö, että toiset vain kykenevät antamaan.asioiden olla, unohtaa ja jatkaa elämää - Ihan itsestäs kiinni.

Oletko koskaan ajatellut kenen luokse mies seuraavana painaa menemään jossei kaverinsa luo?
- Sanoisin että niele ny katkeruutes. Miehesi ystäviä et kuitenkaan pysty valitsemaan. Niin se vaan on, että puolisoita tulee ja menee, mutta ystävät pysyy vuosienkin jälkeen - osoitat sinäkin tämän taas todeksi.

Kuule kakaiseppa nyt ulos se mitä hän sit teki? Meinaa lähinnä joku teidän lasten hyväkskäyttö, tai jonkun raiskaaminen olisi sellaisia asioita joita ymmärtäisin ettet anna anteeksi.

Mutta todellisuudessahan mistään vakavasta ei taida olla kyse, kerta anteeksi antaisit heti kun vain pahoittelisi

Ei tarvitse olla kovin tarkka rivienvälistälukija tajutakseen ettei ole hirvittävän suuri yllätys, että aloittajan mies kokee tarvetta purkaa kaverilleen pettymystään puolisostaan.

Yhteistyössä