avautumisvaiheen kestot pinoon

mulla ekan kanssa meni se 10tuntia avautumiseen kun omia suppareitakaan ei tullu vaan oksitosiinitippa hoiti ne toista nyt jännäillään että kauankohan tää mahtaa avautua nyt ollaan valmiiksi 1,5-2cm auki jaa rv on 36+5
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.10.2006 klo 17:26 kuu kirjoitti:
1,5 viikkoa ennen synnytystä reilu 2cm auki, sairaalassa 3h ennen synnytystä 4cm auki, 1h ennen synnytystä 7cm
Tämäpä oli melkein kuten mulla, tosin tuosta ennen synnytystä ajankohdasta on tieto vain rv37, auki 1cm. Rv39 tasan syntyi tyttö 3,5h ennen synnytystä sairaalassa 4cm auki. Menin ammeeseen, ja sieltä noustessa eli n. pari tuntia ennen synnytystä, 7cm auki. Puolisen tuntia ennen synnytystä puhkaistiin kalvot ja sitten samantien ponnistamaan.
 
Mulla oli viikkoa ennen synnytystä pari senttiä auki. Käynnistys teki tehtävänsä rv41+5 ja avautumisvaiheeksi merkattu kesto 4 tuntia 55 minuuttia. Kahta tuntia ennen tytön syntymää olin vasta 4cm auki. Sit aukes rytinällä ja tyttö maailmaan 12minuutin ponnistuksen jälkeen! :whistle:
 
ai ai
mulla käynnistettiin 41+6 ja synnytys kesti 22h josta supistuksia 11h, ponnistusvaihe 7min ja jälkeis 7min......lääkkeinä petidin, tramadol, ilokaasu, ja vasta epiduurali auttoi, kun supistusten kanssa oli kärvistelty 7h...supistuksia tuli 2min välein 7h jonka jälkeen sain epiduraalin ja johan helpotti.....aivan kauheaa oli ja viimeiseksi lapseksi jäi. :eek:
 
häh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2006 klo 12:10 ai ai kirjoitti:
mulla käynnistettiin 41+6 ja synnytys kesti 22h josta supistuksia 11h, ponnistusvaihe 7min ja jälkeis 7min......lääkkeinä petidin, tramadol, ilokaasu, ja vasta epiduurali auttoi, kun supistusten kanssa oli kärvistelty 7h...supistuksia tuli 2min välein 7h jonka jälkeen sain epiduraalin ja johan helpotti.....aivan kauheaa oli ja viimeiseksi lapseksi jäi. :eek:
Miten synnytys voi kestää 22h, jos supisteli vain 11h ja 2. ja 3. vaihekin noin lyhyitä?

Minulla oli avautumisvaihe muistaaksi n. 13h20min.
 
Pitkä oli matka ponnistamaan... Tiistai-iltana supistukset alkoivat, lähdettiin heti synnärille, siellä sanottiin, ettei ole lähtenyt vielä aukeamaan. Annettiin nukahtamislääkettä ja käskettiin ottaa särkylääkettä ja passitettiin kotiin.

Keskiviikkona tuskailin ja soittelin, että joko saa tulla, käskivät odottamaan niin kauan kuin pystyisin olemaan kotona särkylääkkeiden avulla...-> pitkä yö, kun en halunnut särkylääkkeitä syödä.

Torstaiaamuna tuskastuin kahden nukkumattoman yön jälkeen, pakkasin tavarat ja painelin sairaalaan, ilmoitin että enää en lähde kulumallakaan ja onneksi oli 4cm auki joten ottivat synnytyssaliin n. klo 10. Joskus kahden aikaan, en muista tarkkaa aikaa, paikat oli auki 5cm ja sitten sain tippaa vauhdittamaan synnytystä ja eipä aikaakaan kun poika syntyi.

Kokonaisaika avautumisvaiheelle oli n. 42h ja ponnistus 17min. Arvatkaa jaksoinko enää jälkeisiä ponnistella? :LOL:
 
nakero
Minulla on jokaisen lapsen aikana ollut paikat auki n.5cm jo viimeistään paria viikkoa aiemmin. eli kun on mennyt sen 2 vko yli, kalvot puhkaistu (joka kerralla) sen jälkeen mennyt
1. avautuminen 1h40min, ponnistus 19min.
2. avautuminen 1h25min, ponnistus 7min.
3. avautuminen 1h, ponnistus 3min.
 
Synnytys käynnistyi lapsiveden menolla rv39+1. Kohdunsuu oli tietääkseni 2 senttiä auki ollut pitkään. Avautumisvaihe siis 2sentistä 10 senttiin kesti vain 1,5 tuntia. Harvinaisen nopea näin ekakertalaiselle.
 
Heli
Mulla avautumisvaihe kesti 7 tuntia 15 minuuttia. Sairaalaan mennessä olin vain 0,5 cm auki, mutta 5 tunnin päästä siitä vauva oli jo ulkona 15 minuutin ponnistuksen päätteeksi. Ja olin ensisynnyttäjä.
 
kohdunsuu auki 2cm rv38 +3...(käynnistetiin raskauskolestaasin takiaarvot nousi kattoon lääkityksestä huolimatta)avautuminen kesti 14 h ja ponnistus 1.5h eikä tullut kun vasta kiwi-kupin avulla..ei kiva :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2006 klo 12:10 ai ai kirjoitti:
mulla käynnistettiin 41+6 ja synnytys kesti 22h josta supistuksia 11h, ponnistusvaihe 7min ja jälkeis 7min......lääkkeinä petidin, tramadol, ilokaasu, ja vasta epiduurali auttoi, kun supistusten kanssa oli kärvistelty 7h...supistuksia tuli 2min välein 7h jonka jälkeen sain epiduraalin ja johan helpotti.....aivan kauheaa oli ja viimeiseksi lapseksi jäi. :eek:
Synnytyshän lasketaan alkaneeksi kun supistuksia tulee SÄÄNNÖLLISESTI alle 10 min välein

Itsellä esikoisen aikana avautumisvaihe 16h 40 min ja ponnistin 20min
Toisen aikana avautuminen 3h ja ponnistaminen 2min
 
avautumisvaihe 24 h, jossa koko ajan kunnon supistuksia alle 10 min välein.. sairaalassa oltiin koska käynnistys oli kyseessä 41+6 Kaikki käytössä(puudutus, ilokaaus, epi), mutta epi oli vääräs paikassa niin ei oikein se tehonnut. Paikat auki 20 h avautumisen jälkeen ruhtinaalliset 3 cm.. ja suppareita tuli noin 2-3 min välein..kyl oli puhki olo! Lapsi synty sit lopulta 8 min ponnistamisella, ONNEKS!! ja kyseessä oli eka muksu.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.10.2006 klo 10:17 kipinä kirjoitti:
esikosta 5h 50 min, ponnistus 1h 5min
toisesta 1h 1min :whistle: ponnistus 9min

Laitan vähän paremmaksi kakkosen kanssa: avautuminen 2 cm:stä 10 cm:iin 50 min, ponnistusvaihe 1 min. Vain ilokaasu käytössä, se ei auttanut sitten enää yhtään. Sattu vähän meinaan paljon kun noin äkkiä aukes. Enemmän ku ykkösen synnytys, ja se oli pihtisynnytys ilman kivunlievityksiä, paitsi petidin n. 4,5 h ennen syntymää.
 

Yhteistyössä