Avarda osamaksu, onko joku joutunut "huijatuksi"....

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mulla menee joka kuukausi automaattisesti osamaksun lyhennystä Avardalle. Tää sopimus tehtiin lokakuussa, ja seuraavana on viimeinen erä maksettavaa. En kyllä ota enää ikinä Avardaa, kun vaihtelevat eräpäivää mielensä mukaan = mulle tulee muistutusmaksuja. Viime vuoden puolella toimi ihan hyvin mutta nyt tammikuussa ja maaliskuussa ottivat muistutusmaksun. Helmikuussa eivät?
 
vierailija
Koroissa selkeästi huijataan, soitto kuluttajamiehelle olisi paikallaan. Lain mukaan yli 20% korkoja ei saisi olla enää tälläsissä luotoissa.
Valitettavasti noiden korkojen suhteen taitaa olla aika paljon väärinkäsityksiä. Toi 20% korkokatto (tosin nyt kun kirjoitan tätä, niin se on virallisesti muodossa 15% + viitekorko, max. 20%), koskee nimellistä vuosikorkoa eikä todellista vuosikorkoa. Tuon asian tärkeyteen liittyy se, että nyt kun noita korkoja rajoitetaan paljon aiempaa tiukemmin, niin monet luottofirmat ovat alkaneet periä erilaisia tilinhoitomaksuja ja avauspalkkioita, joiden vaikutus näkyy sitten todellisessa vuosikorossa eikä nimellisessä vuosikorossa. Avardan pitäisi kyllä sinänsä olla osamaksujen tarjoajaksi ihan luotettava palvelu, koska TF Bank omistaa sen ja se on on pitkäikäinen ja julkinen osakeyhtiö, mutta valitettavasti varsinkin osamaksujen suhteen voi tulla paljon pettymyksiä, johtuen ihan jo siitä, että niitä tarjotaan eri paikoissa varsin eri ehdoilla.

Tässä pari aiheeseen liittyvää sivua:

 
vierailija
Niin, onhan noita muitakin ei-niin-teräviä kyniä penaalissa....

Käyttötavaroiden ostaminen osamaksulla kertoo, että on vedätettävissä, ei osaa laskea ja että on täysin p.a.
Sitten on erikseen niitä "ei penaalin terävimpiä kyniä", joilla on vaikeuksia ymmärtää, että eri ihmisillä on eri elämäntilanteet ja siksi katsovat alaspäin ihmisiä, jotka eivät satu olemaan samanlaisia kuin *he itse'.
 

Yhteistyössä