Avaatteko toistenne posteja? Siis kirjepostia esim. laskut

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"mona"
No yleensä en avaa ku omat postit, paitsi jos haluun heti tietää vaikka sähkölaskun suuruuden. Mitään kieltoa toisen postin avaamiseen meillä ei ole, mutta ei mulla ole tarvetta avata niitä ellei mies pyydä erikseen jostain syystä.

Salasanat meillä on toistemme s-posteihin yms. koska välillä pitää käydä kattomassa jotain, mutta en mä muuten mee lukemaan. En näe syytä siihen.
 
Ihan kaikki toistemme postit "saadaan" avata, katsoa kännykkää jos halutaan jne. Harvemmin noin tulee tehtyä, mutta ei mua haittaa vaikka mies aukaisisikin minulle tulleen kirjeen tai toisinpäin. Mun kännykkää saa katsoa ihan vapaasti ja tiedän, että minäkin voin katsoa miehen. Enpä kuitenkaan muista, että olenko katsonut ehkä muutaman kerran yhteisen 11 vuoden aikana.

Toistemme fb-tunnuksia ei tiedetä, eikä sähköpostien. Tai joskus olen saattanut telkkarin äärestä hihkasta tietokoneella olevalle miehelle, että katsotko minunkin fb:n / sähköpostit samalla vaivalla ja sanellut salasanan. Muistaa jos muistaa ja katsoo jos katsoo, eipä paljon vaivaa :)

Lisäys: nettipankkikin meillä on yhteinen (siis omat tilit on, mutta kummallakin käyttöoikeus toistemme tileihin) ja yhteiset rahat...
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Minä en ymmärrä tätä "meillä ei ole mitään salaisuuksia" asennetta, jossa saa katsoa toisen sähköpostit, tekstarit ja facet. Ihan käsittämätöntä. :O
Mikä tässä nyt niin käsittämätöntä on? Ei se kuitenkaan tarkoita, että olisi kyttäämässä toisen tekemisiä,ainakaan meillä. Mulla ei ole mieheltäni mitään salattavaa, joten miksi se ei saisi katsoa mun sähköpostia,tekstareita ja facea, ja sama toisinpäin?
 
Minä en ymmärrä tätä "meillä ei ole mitään salaisuuksia" asennetta, jossa saa katsoa toisen sähköpostit, tekstarit ja facet. Ihan käsittämätöntä. :O
No mutta eihän sun sitä tarvikaan käsittää. Teillä on omat sääntönne, meillä omamme. En minäkään käsitä pareja, jotka suurinpiirtein laskevat, että kumpikin maksaa pilkulleen saman verran laskuja, ruokakaupassa jne. Eipä kuulu mulle.
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";26241080]Mikä tässä nyt niin käsittämätöntä on? Ei se kuitenkaan tarkoita, että olisi kyttäämässä toisen tekemisiä,ainakaan meillä. Mulla ei ole mieheltäni mitään salattavaa, joten miksi se ei saisi katsoa mun sähköpostia,tekstareita ja facea, ja sama toisinpäin?[/QUOTE]
Missä asioissa teillä on yksityisyyttä?
 
[QUOTE="vieras";26241080]Mikä tässä nyt niin käsittämätöntä on? Ei se kuitenkaan tarkoita, että olisi kyttäämässä toisen tekemisiä,ainakaan meillä. Mulla ei ole mieheltäni mitään salattavaa, joten miksi se ei saisi katsoa mun sähköpostia,tekstareita ja facea, ja sama toisinpäin?[/QUOTE]

No mitenkäs se kolmas osapuoli? Vai viestittelettekö te vaan keskenään? En minä ainakaan haluaisi, että minun kaverien puolisot lukee minun kaverilleni tarkoittamat viestit.
 
Beejii
Sellaset kirjeet jotka selvästi tiedän laskuiksi voin avata (ja mies myös minun nimellä tulevat toki). Yhteiseltä tililtä ne maksetaankin, joten sinänsä ihan sama kenen nimi siinä laskussa on... Sähköposteihin ei kosketa, ei ole käynyt mielessäkään. :)
 
Kirjeet avataan puolin ja toisin, yleensä ei edes katsota kenen nimellä joku kirje on tullut. Toistemme sähköposteja harvemmin kurkitaan, mutta ei niidenkään lukemiseen mitään periaatteellista estettä ole. Omissakin sposteissa on niin paljon luettavaa että olisi aika työlästä lukea kahden postit. Joskus kyllä saatetaan pyytää toista käymään spostilaatikolla lukemassa jotain/tarkistamassa onko joku vastannut kun odottaa vastausta tms..
 
Ei avata, ellei ole joku erityistapaus, että toinen on vaikka pidemmällä työmatkalla ja pitää maksaa lasku. Silloin saatetaan sanoa, että täältä ja täältä on tullut kirje, haluatko että avaan.

Toisten sähköposteihin, puhelimiin, nettipalveluihin saati verkkopankkeihin ei ole mitään asiaa. Ne on henkilökohtaisia, tämä on ollut alusta alkaen selvää.
 
  • Tykkää
Reactions: rops
No ei mitään syytä tai syyttömyyttä mihinkään, avaan DNA laskun ja maksan sen. Vakuutusmaksun avaan myös ja maksan pois. Eipä tuolle muita kirjeitä taida tulla. Sähköposteja en avaa ja kirjoitelkoon mitä tykkää, onhan mullakin anroidissa vaikka ja mitä. TOSI hurjia juttuja :D
 
7thHeaven
[QUOTE="vieras";26241080]Mikä tässä nyt niin käsittämätöntä on? Ei se kuitenkaan tarkoita, että olisi kyttäämässä toisen tekemisiä,ainakaan meillä. Mulla ei ole mieheltäni mitään salattavaa, joten miksi se ei saisi katsoa mun sähköpostia,tekstareita ja facea, ja sama toisinpäin?[/QUOTE]

Joo ei mullakaan ole mitään salattavaa, mutta silti jotain rajaa, jotain yksityisyyttä. Jos mun mies haluaisi ehdottomasti nähdä mun yksityisviestit tai tekstarit niin voin ihan itse näyttää, en koe että mun tarvisi sitä varten antaa vapaa pääsy miehelle niihin.

Sitäpaitsi toi "ei mitää salattavaa, en tehnyt mitään" on niin tulkinnanvarainen. Entä jos oletkin toisen osapuolen mielestä vähänkin liian ystävällisesti kirjoitellut jolleki koulu/työ/lapsuudenkaverille ja puoliso menee niitä yksinään kyttäilemään ja spekuloimaan taustoja tietämättä. Mikäs paskamyrsky siitäkin syntyis?
 
La Paset
Meillä avaa kukin omat postinsa, olkoon kyse vaikka laskuista. Minä maksan laskut, mutta onhan miehenkin hyvä tietää, missä mennään.
Tiedän pariskunnan, jossa vaimo avaa miehelle tulevat kirjeetkin. Ei hyvä, sillä rikkoo lakia.
 
lapsetkin tietää
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26240481:
Ei avata. Vain esim. sähkölaskut ja muut selvästi yhteiset.
Ei käydä toistemme sähköpostissakaan.
En jaksa selittää miksi, ei kuulu mielestäni asiaan.

Peesi! Kirjesalaisuus kuuluu sähköpsdteihin ja puhelimeenkin. Ne ovat henkilökohtaisia.
 
  • Tykkää
Reactions: rops
Mä en ymmärrä tuota "ei ole mitään salattavaa" juttua, eikä lienee ole pakko ymmärtääkään. Mutta jos mun kaveri lähettää mulle vaikka tekstiviestin, FB-viestin tai sähköpostin, niin hän lähettää sen minulle, ei miehelleni. Jos hän haluaa informoida asiasta myös miestäni, niin osaa varmaan sitten laittaa siihen vastaanottajaksi myös hänet.
 
  • Tykkää
Reactions: rops
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26241093:
Missä asioissa teillä on yksityisyyttä?
No kyllä me molemmat esim keskustellaan ystävien ja sukulaisten kanssa ilman, että toinen on paikalla. Ei nyt ole kauhean salaisia asioita tullut vastaan, mistä ei voitas keskenämme jutella. Ja voisin nyt vielä lisätä, ettei me toistemme kaikkia tekstareita ja sähköposteja lueta. Jos siihen on tarve ( toinen vaikka pyytää katsomaan omasta sähköpostistaan jonkun jutun), niin silloin kyllä. Luotan mieheeni, joten ei ole tarpeen kyttäillä hänen viestiliikennettään, mutta ihan luvan ja salasanojen kera saan kyllä ihan vapaasti toisen kännykkää ja sähköposteja kattella jos siltä tuntuis.
 
"Rasvie"
Meillä avaa kukin omat postinsa, olkoon kyse vaikka laskuista. Minä maksan laskut, mutta onhan miehenkin hyvä tietää, missä mennään.
Tiedän pariskunnan, jossa vaimo avaa miehelle tulevat kirjeetkin. Ei hyvä, sillä rikkoo lakia.
Meillä MINÄ avaan KAIKKI postit jotka tulee laatikkoon. Koska mies kattoo vaan mainokset ja Roope-setän. Sit mä infoon miestä, et nyt sulle tuli tämmönen kirje tuolta ja tommonen täältä, tää lasku on nyt monta euroo ja mätkyt on hirveet. Miehen sähköpostin salasanan tiiän, mut en oo ikään käyny kattoo, ei ole mun asia. Miehen nettimarkkinan tunnukset tiiän, kun mie oon ne tehnytkin ja enempi käytän :) Mies ei mun sähköpostin salasanaa tiiä ja jos tietäis niin ei varmaan huomiseen asti muistais. Kumpikin käyään toistemme nettipankeissa, mut ei koskaan toisen tietämättä. Puhelinta ei kumpikaan oo koskaan kieltäny kattomasta, mutta eipä tuota oo ollu tarvetta kattookkaan..

Ku kirjotin niin rupes tuntuu, et mahan olla aika hirvee akka.
 

Yhteistyössä