Auttakee ihanat ihmiset...! :'(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja janicaz
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

janicaz

Vieras
Olen siis "onnistunut" saamaan itseni tähän 80kg kohdille mutta haluaisin muutosta elämääni! Siispä tässä joitakin kysymyksiä uuteen tulevaan arkeeni.

1. Kun on tylsää niin mitä voin tehdä?
2. Miten saisin nopeimmin läskit pois jaloista ja mahasta?
3. Miten voin liikkua koulussa?
(Liikunta sali lähellä luokkaa ja ei välitunti pakko!)
4. Miten voin liikkua aina ja kaikkialla?

Kiitos kaikille vastanneille koska tällä hetkellä mua haukutaan jo koulussakin läskiksi. Terveyden hoitajalta, vanhemmilta, en tällä hetkellä keneltäkään saa apua. En viitsi kertoo syytä yksityisten asioiden takia. Kuulin tuossa illalla äitini puhuvan isäpuolelleni kiivaasti että häpee mua koska itse on ihanne painossa ja oma tytär on sitten kauhee elefantti.

Joten olkaa kilttejä ja laittakaa vain vastaukset noihin kysymyksiin, kiitos. Ps. Tästä se uusi, aktiivinen ja terve elämä lähtee! :D Toivottakaa onnee!

Eiköhän sitä vettä juoda sen takii ett se vie nälän tunnetta vähän ja vettä pitäisi juoda aika lailla päivässä.Painonvartijois oli muistaakseni niin ett pitäs juoda 8 lasia vettä päivässä.Mä oon tosi huono juomaan ja sain vinkin ett joisin lasillisen aina ennen ja jälkeen aterian.Toi vinkki helpotti mun veden juomista.Mäkin tarvisin tsemppiä, pitäs pudottaa 100 kilosta suurinpiirtein 70 kiloon.Mut ku pääsis ees alkuun niin olis hyvä!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.03.2005 klo 13:21 tttt harmaana kirjoitti:
Eiköhän sitä vettä juoda sen takii ett se vie nälän tunnetta vähän ja vettä pitäisi juoda aika lailla päivässä.Painonvartijois oli muistaakseni niin ett pitäs juoda 8 lasia vettä päivässä.Mä oon tosi huono juomaan ja sain vinkin ett joisin lasillisen aina ennen ja jälkeen aterian.Toi vinkki helpotti mun veden juomista.Mäkin tarvisin tsemppiä, pitäs pudottaa 100 kilosta suurinpiirtein 70 kiloon.Mut ku pääsis ees alkuun niin olis hyvä!

Ohhoh! No täytyykin varmaan itsekin kokeilla tota. :D Olen kanssa aika huono juomaan koska se sattuu aina vain unohtumaan. Mutta tsemppiä sun omalle yrityksellesi! :wave:

1. Kun on tylsää niin mitä voin tehdä?

Tulla tänne nettiin lueskelemaan motivoivia tarinoita onnistuneista laihduttajista tai vinkkejä liikuntaan: www.painonvartijat.fi www.bodyforlife.com www.tuuli.net www.kutri.net www.fitness.fi jne...

2. Miten saisin nopeimmin läskit pois jaloista ja mahasta?

Läski sulaa joka paikasta samaa vauhtia. Jalkojen ja mahan lihaksia voit toki läskien sulamista odotellessa kiinteyttää. Ohjeita siihen mm. ylläolevissa osoitteissa ja kevään mittaan monissa naistenlehdissä.

3. Miten voin liikkua koulussa?

Käy koulussa esim. wc:ssä siellä kauimmaisessa mahdollisessa paikassa, ei lähivessassa. Mene luokkaan kiertoteitse. Ota liinkuntatunneista ja liikunnanopettajan asiantuntemuksesta kaikki irti. Kierrä koulumatkakin kiertotietä tai ainakin osa matkasta kävellen jos on tapana mennä bussilla tms.

4. Miten voin liikkua aina ja kaikkialla?

Puristele tunnilla istuessasi tai vaikka kaupan kassajonossa pakaralihaksia/pohkeita/vatsalihaksia. Ota kävelylenkillä muutama juoksuaskel, jos ei kunto anna periksi paljolle, niin laita tavoitteeksi vaikka 20 askelta ja juokse ne. Mikä liikunta olisi sinun lajisi? Tanssiminen? Pyöräily? Vesijuoksu? Uinti? Mene kokeilemaan rohkeasti, siellä uimahallissa minäkin läskeineni käyn pyörimässä, pää pinnalla ja loput pinnan alla näytämme kaikki samanlaisilta!

Terveydenhoitajasi työhön kuuluu auttaa sinua. Pyydä suoraan vinkkejä ravintoon ja liikuntaan, jos hän ei osaa itse auttaa, hän tietää ainakin kenelle ohjata eteenpäin.

Ja äitisi kommenteista älä piittaa, näytä hänelle närhen munat ja treenaa itsesi häntä timmimpään kuntoon!

Yhteistyössä