Auttakaas nyt ruokaihmiset....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SuklaaMousse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SuklaaMousse

Aktiivinen jäsen
26.05.2004
8 646
0
36
mä ajattelin tehdä tänään perunamuusia..
ku ostin eilen lenkkiä...
eli meitä on neljä ihmistä eli lenkki kiekkukat menee kahteen osaan =)

mut miten mä teen ne lenkit??
paistan uunissa...miten?
foliota ei sitten oo, juustoa on palana ja raasteena...
otanko kuoren pois ???

Minä paistaisin lenkin pieninä paloina paistinpannulla, sekaan sipulia ja kermaa ja mausteeksi mustapippuria ja ruokalusikallinen ketsuppia. Kiehautus ja valmista. Eilen just syötiin tätä muusin ja makaronin kera. :p

Alkuperäinen kirjoittaja hiirimatto:
Minä paistaisin lenkin pieninä paloina paistinpannulla, sekaan sipulia ja kermaa ja mausteeksi mustapippuria ja ruokalusikallinen ketsuppia. Kiehautus ja valmista. Eilen just syötiin tätä muusin ja makaronin kera. :p

ei oo kermaa...ellen käy ostamassa...ihan normaali ruokakermaako änkäät siihen??

olisko muuta ohjetta muilla...ei jaksais kauppaan vääntäytyä

joo lenkistä kuoret pois, ja tee pitkittäis viilto, lenkin pätkiin, ja laita väliin tomaattia, ja juustoa, sinappia, ja ketsuppia, ja eiku uuniin.

kastikkeenki voit tehdä kattilassa

eli 3 rkl vehnäjauhoja, rasvaa, kuullota hetki ja lisää hiljalleen maitoa, kun kastike rupeaa saostumaan, viskaa sekaan taas sinappia ja ketsuppia... ja eiku kastiketta lenkkien päälle lautaselle, ja muussit sekaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
ei oo kermaa...ellen käy ostamassa...ihan normaali ruokakermaako änkäät siihen??

Kuohukermaan olen tehnyt, mutta luulisin sen onnistuvan ruokakermaankin.

Alkuperäinen kirjoittaja kokki100:
joo lenkistä kuoret pois, ja tee pitkittäis viilto, lenkin pätkiin, ja laita väliin tomaattia, ja juustoa, sinappia, ja ketsuppia, ja eiku uuniin.

kastikkeenki voit tehdä kattilassa

eli 3 rkl vehnäjauhoja, rasvaa, kuullota hetki ja lisää hiljalleen maitoa, kun kastike rupeaa saostumaan, viskaa sekaan taas sinappia ja ketsuppia... ja eiku kastiketta lenkkien päälle lautaselle, ja muussit sekaan!

kiitos...
:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja hiirimatto:
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:

Kuohukermaan olen tehnyt, mutta luulisin sen onnistuvan ruokakermaankin.

ok..
pitää nyt kattoo mitä mä teen....
jos en vääntäydy sit kauppaan asti

Alkuperäinen kirjoittaja gfd:
ei helvetti, miten voi olla noin uusavuton ettei osaa tehdä uunimakkaraa? jopa mun mies osaa tehdä ja se ei tod ole kokkikolmonen.

mä en ole tehnyt tollasta...
oon mä yleensä käristystä tehty...
tai sit vaan grillimakkaroita...
kai mä sit nyt näissä uunimakkaroissa oon avuton...
:laugh: :laugh:

Yhteistyössä