auttakaapa. klutenito,maidoton,munaton...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Möyrylit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Möyrylit

Aktiivinen jäsen
08.05.2006
2 072
0
36
Olis tarkotus tehdä sellainen kakku tai leivos jonka pitää olla kaikkia noita. Ja vielä vähä sokerinenkin.

Olin ajatellut et tekisin sellasen hyytelökakuntyylisen kakun. Ja pohjakin olis siihen mutta se massa mikä tulis sinne keskelle niin tulis marjoista. Mut millä vois korvata kerman, ku haluaisin muutakin siihen ku pelkkää hyytelöä ja marjoja.

Alkuperäinen kirjoittaja HeinäHattu:
Olis tarkotus tehdä sellainen kakku tai leivos jonka pitää olla kaikkia noita. Ja vielä vähä sokerinenkin.

Olin ajatellut et tekisin sellasen hyytelökakuntyylisen kakun. Ja pohjakin olis siihen mutta se massa mikä tulis sinne keskelle niin tulis marjoista. Mut millä vois korvata kerman, ku haluaisin muutakin siihen ku pelkkää hyytelöä ja marjoja.

Voisko kerma korvata jollain vaahtoutuvalla soija- tai kauravalmisteella?

sokerikakkupohjan voi tehdä Gluteenittomista jauhoista ja munan korvata esim banaanilla. Ei tule mitenkään yhtä kuohkea kyllä, mutta hyvää silti! Laiuttaa vaan päälle parjoja tms ja kauravaniliakastiketta (siis jos keliaakikolle sopii kaura!). Kun pohjassa on banaania, ei sokeria tarvita niin paljoa, banaani tuo makeutta.

Alkuperäinen kirjoittaja Santtu:
sokerikakkupohjan voi tehdä Gluteenittomista jauhoista ja munan korvata esim banaanilla. Ei tule mitenkään yhtä kuohkea kyllä, mutta hyvää silti! Laiuttaa vaan päälle parjoja tms ja kauravaniliakastiketta (siis jos keliaakikolle sopii kaura!). Kun pohjassa on banaania, ei sokeria tarvita niin paljoa, banaani tuo makeutta.

Joo niin mä ajattelin sen pohjan tehdäkkin. Tai et laitan perunajauhoja.

Mistä tuota kaurajuttua saa? Mimmosta se on?

Alkuperäinen kirjoittaja Santtu:

Joo niin mä ajattelin sen pohjan tehdäkkin. Tai et laitan perunajauhoja.

Mistä tuota kaurajuttua saa? Mimmosta se on?

Perunajauhotkin käy, mutta voi tulla hieman murenevaa, laita joukkoon vaikka hieman maizenaa. Itse käytän Semperin Glutenitonta jauhoseosta gluteenittomissa leivonnaisissa.

Ja kauravaniliakastike tosiaan ihan ruokakaupassa GoGreen merkkistä. On joko maitokaapissa muiden vaniliakastikkeiden joukossa tai sitten lämpimässä missä on soija-, riisi-, kaura- ja hyla-maidotkin.

Mulla on sellaisen itse tehtävän vaniljakreemin (kerman korvikkeeksi) ohje jossakin, jota olen käyttänyt meidän maidottomalla, munattomalla pojalla. Myös mun gluteenitonta ruokavaliota noudattava sisko saa sitä syödä. On mun mielestä parempaa kuin gogreenin. Jos haluat sen ohjeen, niin voin käydä kaivamassa sen tuolta kaapista.

Alkuperäinen kirjoittaja Mae:
Mulla on sellaisen itse tehtävän vaniljakreemin (kerman korvikkeeksi) ohje jossakin, jota olen käyttänyt meidän maidottomalla, munattomalla pojalla. Myös mun gluteenitonta ruokavaliota noudattava sisko saa sitä syödä. On mun mielestä parempaa kuin gogreenin. Jos haluat sen ohjeen, niin voin käydä kaivamassa sen tuolta kaapista.

Kiitos.Annappa =)

Alkuperäinen kirjoittaja Mae:

Kiitos.Annappa =)

Vaniljakreemi
1 1/2dl vettä
1rkl perunajauhoja
2rkl sokeria
1tl vaniljasokeria
100g maidotontamargariinia (sininen keiju)

Sekoita kylmään nesteeseen perunajauho ja sokeri.
Kuumenna sekoittaen, kiehauta.
Vaahdota margariini ja lisää jäähtynyt kiisseli pieninä erinä samalla vatkaten.

Tässä, ole hyvä :flower:
Ite oon tästä tykännyt, meillä oli sellaista vaniljakreemijauhettakin, mutta :x

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rubiinisukat:
Tuota kauravaahtoa saa ihan kaupasta. Gogreen-tuote.
Mutta se maistuu aika kamalalta :x

no jos nyt vertaa tavallisiin maitojuttuihin niin voi olla, mutta tälleen maidottomana en mitään pahaa makua ole huomannut. Se kauraKERMA jota voi käyttää vispikermantavoin on *yök*

OK. Saat nyt sit muutaman päivän odotella.
Teen eka maistikakun et onko se mistään kotoisin, mut itse tilaisuus on vasta kuukaudenpäästä.

Juu ei mulla mikään kiire ole ;)
Ajattelin vaan onko mun makuhermot jotenkin omituiset vai onko se muistakin ihan hyvää. :whistle:

Yhteistyössä