Leipojat, nyt apua tänne!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TiinuLiinu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TiinuLiinu

Jäsen
05.03.2005
567
0
16
Mun pitäis tehä poitsulle 2-vuotis kakku, ja ajattelin pursottaa kakun reunat, mutta...mul on semmonen ongelma ton pursotuksen kans et en ikinä saa siitä semmosta hienoa. Kun laitan sitä kermaa siihen pursotin pussiin menee pari sekkaa ja se on jo löysää (käden lämpö?) :/ oon mmiettiiny jos ostais sitä creme jauhetta mitä kaupois myydään, mut onkohan sekään sen parempi vaihtoehto. Joten kysymys kuuluukin miten saatte sen kerman pursotettua ilman et se kerkee löystyä? Ku pari ekaa vetoo on sievää mut sit jo valuu vähä..eikä viitsis koko ajan lisätä et jos olis joku helpompi kikka tähän.pursotanko jääkaapissa vai missä et pysyy jähmeenä kerma :laugh:
tilasin confetista semmosen valmiin kakkukuvan ja sit ajattelin ne reunat pursottaa, jos vaikk onnistuiski :whistle:
kiits!

Mä oon ostanu sitä HYLA Vispikermaa ja kun oon vatkanu sen aika ns.kovaksi,niin oon saanu kerman pysymään kyllä ihan hyvin ja lisäks toi vispikerma on valkoisempaa ku esim.kuohukerma!!??!!

Alkuperäinen kirjoittaja Sinterella:
Tee siitä jo alkujaan vähän paksumpaa, niin se ei ehdi löystyä.

tätäkin olen jo kokeillu joskus, mutta sit pelkään et vispaan kermaa liikaa...voiskohan tähän sekaan laittaa rahkaa, onnistuiskohan niin olemaan kovempaa..hmm. :whistle:

kokeile flora vispiä, se ei juoksetu ja siitä tulee kova vaahto joka pysyy kauniina pursotettuna pitkäänki. laita vatkausvaiheessa vähäsen tomusokeria sekaan niin se vielä jämäköittää sitä entisestään.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Onko teilläkin synttärit tänään? :D Meidän poika täyttää kanssa 2 tänä päivänä.

Mun kermani on vispikermaa tai niitä vispejä ja sekoitan joukkoon vielä vähän rahkaa niin tulee tömäkämpää. Ja koitan olla nopea!

Onnea teidän jätkälle :flower:
niin siis ja ei meil ole viel tänään synkkärit, vasta helmikuun puolella, mutta olen jo hyvissä ajoin liikkeellä ;)
oliskohan tuo vispi sit parempi vaihtoehto ku kerma, pitääpä kokeilla.

Alkuperäinen kirjoittaja TiinuLiinu:

tätäkin olen jo kokeillu joskus, mutta sit pelkään et vispaan kermaa liikaa...voiskohan tähän sekaan laittaa rahkaa, onnistuiskohan niin olemaan kovempaa..hmm. :whistle:

Et sä sitä liikaa vatkaa, anna mennä vaan. Mä en ole kokeillu sekoittaa kermavaahtoon rahkaa tai muutakaan, joten siitä en osaa sanoa mitään. Mullaki olis tänään tarkoitus leipoa tytön 6v. synttäreille. Pääsis vaan irti tästä koneesta.... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
kokeile flora vispiä, se ei juoksetu ja siitä tulee kova vaahto joka pysyy kauniina pursotettuna pitkäänki. laita vatkausvaiheessa vähäsen tomusokeria sekaan niin se vielä jämäköittää sitä entisestään.

Kiitos tästä! Tätä kokeilen. Ja joku sano et on valkosempaakin kuin kuohukerma, se oliski parempi :) Kuohukerma on jo heti seuraavana päivänä semmosta kellertävää jääkaapissa, ja kun laitan sen kakkukuvan ed.päivänä niin pursotan samalla kakun valmiiksi asti. Eli Flora vispiä siis! :D

Et sä sitä liikaa vatkaa, anna mennä vaan. Mä en ole kokeillu sekoittaa kermavaahtoon rahkaa tai muutakaan, joten siitä en osaa sanoa mitään. Mullaki olis tänään tarkoitus leipoa tytön 6v. synttäreille.

minkälainen kakku tulee teille? Meille tosiaan tulee semmonen mikki hiiri-valmis kuva siihen..mun leipojan taidot ku ei oo niin mahtavat niin turvaudun sitten tollaseen ;) Onnea 6-vuotiaalle! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

Kiitos tästä! Tätä kokeilen. Ja joku sano et on valkosempaakin kuin kuohukerma, se oliski parempi :) Kuohukerma on jo heti seuraavana päivänä semmosta kellertävää jääkaapissa, ja kun laitan sen kakkukuvan ed.päivänä niin pursotan samalla kakun valmiiksi asti. Eli Flora vispiä siis! :D

flora vispistä tulee semmonen todella kaunis vitivalkonen vaahto :D kun sen tarpeeksi kovaksi vatkaa ja lisää tosiaan sitä tomusokeria jämäköittämään sitä vielä lisää niin se näyttää ihan marengilta :D ja pysyy kauniina vaikka kuinka kauan.

Ihan peruskakku meillekki tulee. Mulla riittää mielikuvitusta, mutta taiteelliset lahjat jäi saamatta, taisin unohtua tuohon mielikuvitusjonoon.. :whistle:
Meidän neiti valitsi kakkuun kuvaksi hämähäkkimiehen :kieh: Äidin rinsessa ei vissiin ookaan niin rinsessa... :ashamed: ja kupit ja lautaset ym on samaa aihetta..

Ihan peruskakku meillekki tulee. Mulla riittää mielikuvitusta, mutta taiteelliset lahjat jäi saamatta, taisin unohtua tuohon mielikuvitusjonoon.. :whistle:
Meidän neiti valitsi kakkuun kuvaksi hämähäkkimiehen :kieh: Äidin rinsessa ei vissiin ookaan niin rinsessa... :ashamed: ja kupit ja lautaset ym on samaa aihetta..

:D no onhan se hämiskin ihan hieno =) ei niitä rinsessoja aina jaksa kukaan ;) mie kans tilasin confetista sitte kupit ja lautaset samaa settiä, sitä mikkiä. olipas vain postikulut 8,90e nuille kamppeille. meinasin tuolilta pudota ku huomasin. mut no...tuleepa ainaki hienot kamat=)

:D no onhan se hämiskin ihan hieno =) ei niitä rinsessoja aina jaksa kukaan ;) mie kans tilasin confetista sitte kupit ja lautaset samaa settiä, sitä mikkiä. olipas vain postikulut 8,90e nuille kamppeille. meinasin tuolilta pudota ku huomasin. mut no...tuleepa ainaki hienot kamat=)

Meille tuli tuohon lähelle juhlantaika-liike jossa on noita kakkukuvia ja kaikennäköisiä juhlajuttuja. Siellä menee ihan sekaisin, kaikki on niin ihanaa ja värikästä :D

Yhteistyössä