auttakaa

Lapseni ei juo mitään! tätä on jatkunut jo monta päivää. tuttipullot jäi pois lapsen omasta tahdosta. kuumeessa ja nestettä ei huoli. ruokaa syö ja nestettä saa sen ruoan muodossa vain. miten voisin saada menemään juomaakin. ei huoli tuttipulloa, ei nokkamukia, ei pillistä.. ei maitoa, mehua, vettä..
olen neuvoton ja pulassa.
pissaa on tullut, mutta vähän tietenkin kun ei juo.
 
hei
Eikö tosiaan kävisi edes pillimehu. Niin, että laitat pilliä suuhun ja puristat itse mehupurkkia niin, että mehua tulee vaikkei imisikään. Oisko kurkku pienellä tosi kipeenä?
Toisaalta muistan, että esikon kanssa olimme influenssassa, kun oli joku vajaa kaksivuotias enkä saanut sille nestettä menemään millään ja oltiin ihan kuolleita todella. Ei juuri mitään syönytkään ja suunilleen kasteli sillon tällön huulia. Lääkärissä lopulta käytiin eikä sitten kuitenkaan mitään kovaa hätää ollut. Eli jos lapsi syökin jotain ei ole vain veltto tms. niin aika varmaan asian parantaa. Myös tämä kakkonen kieltäytyi tänä talvena 8 kk:na syömään ja juomaan kipeenä ollessaan. Ihan vähän sain jotain nestettä välillä menemään. Muuten vaan itki ja yritti nukkua. Aika paransi.
 
hörphörp
Syötä hedelmäsoseita, keittoja, jugurttia, mitä vain missä on paljon nestettä. Kiisseleitä, kaakaota yms. vaikka mitä "kiellettyä", siis jos on kuumetta ja tarvii siksi nestettä? Ja hörppyytä koko ajan vaikka mukin reunasta, yölläkin, että saa tarpeeksi nestettä. Meillä juominen on ihan normaalistikin hankalaa, mutta saadaan sitkeällä tuputtamisella jotain sisään. Ennen päivä- ja iltaunia luetaan puoli tuntia kirjaa sylissä ja hörppyytetään maitoa joka sivun jälkeen :)
 
Hätätilassa
meillä on auttanut se, että on pistetty ruiskuun vettä tai muuta nestettä ja ruiskautettu se sitten suuhun. Näin ollaan siis menetelty ihan vain silloin, kun lapsella on ollut mahatauti ja on kuivuminen uhannut. Lusikallakin voisi tietysti yrittää.

Vähän kinkkinen juttu sikäli, että terveen lapsen pakkojuottaminen tuntuu vähän hurjalta. Suostuisiko se juomaan vaikka pillillä?

 


hörpyttämistä myös kokeiltu, ei tuota tulosta. pillistä osaa juoda, muttei halua. :/
Täytyy yrittää syötellä nestemäistä ruokaa. kai se aika parantaa tämän juomattomuuden.
huolissaan olen kovasti.
ei voi toista pakottaa juomaan, sitäkin olen kokeillut mutta huutaa vaan. joten en tuputa enkä pakota.
 
lusikalla
Niin, oletko kokeillut ihan lusikalla. Ja tuolla ruiskulla antamista, pieniä määriä kerrallaan, syliin siten ettei pääse rimpuilemaan. Pitäähän esim. lääkekin antaa,v aikkei lapsi halua, puoliväkisin se silloin annetaan.

Kuumeisena, kipeänä edes sen nesteen saanti olisi ehdotonta, ettei kuivu tai mene huonoon kuntoon muuten. Minä annoin omalleni aina pari t-lusikallista kiisseliä kerrallaan noin tunnin välein kun suostunut vatsatautisena mitään ottamaan. Puolittain pakotin, vaadin, että tämän otat.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 14:17 lusikalla kirjoitti:
Niin, oletko kokeillut ihan lusikalla. Ja tuolla ruiskulla antamista, pieniä määriä kerrallaan, syliin siten ettei pääse rimpuilemaan. Pitäähän esim. lääkekin antaa,v aikkei lapsi halua, puoliväkisin se silloin annetaan.

Kuumeisena, kipeänä edes sen nesteen saanti olisi ehdotonta, ettei kuivu tai mene huonoon kuntoon muuten. Minä annoin omalleni aina pari t-lusikallista kiisseliä kerrallaan noin tunnin välein kun suostunut vatsatautisena mitään ottamaan. Puolittain pakotin, vaadin, että tämän otat.
Ruisku myös kokeiltu, otti sen kerran siitä..mutta ei enempää. lusikka myös testattu. lääke on supon muodossa.
olen huolissani, kun korkea kuume ja ei suostu juomana juomaan mitään!
 
Nuppi
Jos ruiskusta työntää vähän vettä kerrallaan ikään kuin poskeen päin, ainakaan meidän lapsi ei osaa/viitsi sylkeä ainakaan kaikkea pois. Että jos tilanne menee tosi hankalaksi, suosittelisin kuitenkin tuota.

Mutta onko lapsi siis sairas? Koska jos hän on, juomaan täytyy kyllä melkein pakottaa, ja jos taas ei ole, tilanne ei liene niin paha. Nesteen tarvehan kasvaa hurjasti, jos on nuha tai kuume, mahataudista nyt puhumattakaan.

Me ollaan kaksi kertaa jouduttu mahataudin takia tiputukseen siitäkin huolimatta, että on yritetty nesteyttää ja osmosaliakin on annettu. Kannattaa siis kyllä olla todella tarkkana, jos lapsi on kipeä eikä juo. Siinä on nopeasti vitsit vähissä.
 

Yhteistyössä