auttakaa =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muumi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muumi

Vieras
kyselin tossa jo aikaisemmin kokemuksia, kun raskaustestin (apteekin) plussa ei vahvistu... tein tänään aamulla taas apteekin raskaustestin ja viiva oli vielä paljon haaleampi kuin viime ke. silloinkin oli haalee. mitä tää tarkottaa?! auttakaa. nyt kp 39/29 ja plussa senkun haalistuu, hyvä jos näky ollenkaan =(

Voi olla alkuraskauden keskenmeno, mikä on aika yleistä. Eli ns. tuulimuna. Tai voihan olla, että elimistösi tuottaa raskaushormonia hitaasti. Kehotan odottamaan muutaman päivän ja tekemään testin aamuvirtsasta, missä hormonia pitäisi olla enemmän. Jos edelleen on viiva, kyllä sen pitäisi mekitä sitä, että olet raskaana :)

Ensin yksi oikaisu edelliseen alkuraskauden keskenmeno ei ole sama kuin tuulimuna. Toiseksi jos kyseessä on alkuraskauden keskenmeno voi tikkutesti näyttää haaleaa viivaa usean viikon ajan. Raskaushormoonin poistuminen elimistöstä voi kestää kauan. Se on varsin yksilöllistä. Itselläni siihen meni n. 3 viikkoa. Joten nyt vaaditaan sinulta kärsivällisyyttä hommaan.

tein aamuvirtsasta, niinkun viimeksikin. mutta jos se olis tuulimuna, niin eikö sillonkin monilla testi näytä vahvaa plussaa? minkäännäköstä vuotoa ei ole ollut...

Moi!
Jos raskaus kohdun ulkopuolella voi olla raskaustesti vahvasti +.
Keskenmenossa yleensä veren vuotoa ja kipuja.
Suosittelen että käyt ihan labrassa maanantaina ja sit lääkäriin! Tsemppiä!!

Jos se testi näyttää plussaa,eikä ole vuotoa tms.. varmasti olet raskaana. Varaa aika lääkärille varmistaaksesi asia tai vie virtsanäyte labraan.
Toivon että kaikki sujuisi hyvin.

Keskenmenokaan ei välttämättä tapahdu heti, vaikka sikiön elintoiminnot loppuvatkin. Eli voi ysyä sisällä pitkäänkin ilman vuotoa joka on ns. keskeytynyt keskenmeno.
Toivottavasti siitä ei kuitenkaan ole muumilla kyse. Tsemppiä!

keskeytynyt keskenmeno,tuulimuna tai kohdun ulkopuolinenraskaus ei mikään kanssa tule välttämättä haalea viiva!voi olla että elimistössä on vain vielä hyvin vähän raskaushormonia joka johtuu siitä että raskaus onkin oletettua varhaisemmassa vaiheessa:) tsemiä muumi

kiitos vastanneille. en jaksa uskoa, että johtuis ainakaan raskaushormonin hitaasta noususta, koska sehän oli viikko sitten korkeammalla... =( taitaa tulla keskenmeno... alkais vaan jo se vuoto, niin pääsis tästä piinasta. ei tää oikeen muutakaan voi olla, kun järjellä ajattelee... vuoden yrityksen jälkeen tämä..

Jos noin ikävästi asiat sitten ovat niin olen pahoillani, mutta valitettavasti useimpien naisten elämään nämäkin pettymykset kuuluvat.

Itsellä eka plussa 15 kk yrityksen jälkeen, ja km, sitten taas yritystä melkein 2 v; eli ei ole heikkohermoisille tämä vauvahaaveilukaan....

Tsemppiä tulevaan!

Rauhoitu nyt ensimmäiseksi!

minullakin testi näytti haaleaa plussaa kaksi kertaa, ja sitten totesin, että kyllä positiivinen on, vaikka haalea viiva onkin!
Minun pakkausselosteessa luki, että viivan tummuudella/vaaleudella ei ole väliä, jos tulee kaksi viivaa, niin tulos on positiivinen!

Eli jos nega, niin vain yksi viiva
ja jos POS. niin kaksi viivaa (ikkunaan vaikka viiva olisi haalea tulos on positiivinen!!!)

kiitos teille, jotka olette eläneet hengessä. kyllä olen se sama muumi viikon 47 ketjusta.. mutta kyllä vaisto oli oikeassa, vuoto alko eilen, eli kesken meni =( tartteekohan näin alussa mennä minnekään tarkastukseen, vai tyhjeenekö itsekseen (5+3) ?

Mulle raskaustestit näytti aina negaa vaikka olin raskaana. Mut neuvolassa sitten sanottiin et raskaustestit voi näyttää virheellisesti negatiivista mut ei ikinä väärin positiivista. Eli olet vissiinkin raskaana, vaikka viiva olisi haalea! Kannattaa käydä teettää terveyskeskuksessa viel kunnon testi. Itsekin sain oikean vastauksen vasta sielä!

T.Kuuhullu rv 41+1

Olen todella pahoillani muumi! Itselläni oli sama tilanne eli vuoden yrittämisen jälkeen tulin raskaaksi. Keskenmeno tuli (5+5) kuitenkin alussa heti. Minusta sinun kannattaa käydä tarkastamassa, että kaikki on varmasti tullut pois. Noin alussa käsittääkseni yleensä ei tarvita kaavintaa, mutta varmuuden vuoksi. Minä en tarvinnut kaavintaa ja lääkäri sanoikin, että voimme yrittää saman tien uutta raskautta, koska kaikki oli hyvin (kohtu ei ollut rasittunut yhtään). Kolmen kuukauden kuluttua keskenmenosta tulin uudestaan raskaaksi ja tähän mennessä kaikki on ainakin mennyt hyvin (11+4 nyt). Tietenkin tässä on vielä pelko perseen alla.

Keskenmenossa ei ole ikinä mitään hyvää, mutta ainakin minua lohdutti se tieto, että pystyin tulla raskaaksi. Eli kun jaksatte, niin uutta yritystä päälle vaan. Ja tsemppiä surun keskelle!

Yhteistyössä