auttakaa!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jenni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jenni

Vieras
Olen rv:lla 28 ja minulla on nyt noin viikon ajan ollut jatkuvaa lievää kipua oikealla edessä nivusessa eli lonkan tasossa. Kipu on sellasta jänskää että kun nostaa jalkaa esim. kun pukee housuja niin sattuu em. kohdasta, samoin kun kääntää makuulla kylkeä niin sattuu ja kun nousee istumasta ylös ja lähtee kävelemään. välillä lenkilläkin kävellessä sattuu.Selässä on myös ollut oikealla puolella alhaalla kipua. Mitähän voisi olla? onko liitoskivut tuollasia? pitäiskö käydä lääkärissä?

Soita neuvolaan jos tunne on epävarma. Tosin ite oon viikoilla 35 + ja kaikenlaisia vääntöjä, vihlasuja ja kipuja on jo koettu eikä missään ole mitään vikaa...siis kaikki etenee normaalisti.

Vauva se siellä vain tekee tilaa itselleen...
saattaa olla vaikka jalka joskus jännästi siellä alavatsan hermojen kohdalla, jolloin sattuu niin p***leesti...

Noita kipuja ja vihlontoja tulee loppuraskautta kohden aina vaan enemmälti.
Liitoskivun huomaa, silloin toi häpyluukin tuntuu ihan irtonaiselta, kuin kahdesta erillisestä kappaleesta tehdyltä, jotka ei kohtaa toisiaan.
Semmonen hontelo, ""pitämätön"" fiilis :0)

Olen samoilla viikoilla, odotan toista, ja ihan samanlaisia kipuja poden. Ole itse ajatellut että ne olis ainakin nivusalueella liitoskipuja ja lonkassa ja selässä sitten nivelten löystymisestä aiheutuvaa kipua. Selkäkivut on kai tosi tavallisia raskauden aikana missä vaiheessa vain.
Mulla on ollut jo pari viikkoa yöseurana pitkä tyyny jota pidän polvien välissä että pysyis lantio jotenkin paremmin suorana. Auttaa suonenvedoissakin ainakin mulla, ovat helpottaneet tosi paljon tyynyn käytön myötä. Pystyn nukkumaan enää oikeastaan vain kyljelläni, selällään olo tuntuu ikävältä.

Yhteistyössä