Auttakaa!? Vauva täysimetyksellä ja nyt alkoi menkat??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lissu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no miksi se imetys pitäisi lopettaa vaikka menkat alkaa. Ne nyt vain alkoi ja sie jatkan normaalisti imetystä. Eipä siinä sen kummempaa.

Anna kiltti selitys ja kerro miksi luulet menkkojen tarkoittavan imetyksen loppumista?

Ei kai se lopu ellei vauva ala hylkiä maitoasi. Mulla kävi molempien vauvojen kanssa niin, että imetys loppui kuin seinään kun kuukautiset alkoivat (toinen oli 7 kk, toinen 8 kk). Vauvat eivät vain suostuneet enää juomaan maitoani.

[QUOTE="Leo";24979516]Ei... Mutta ehkäisykeinona se ei näemmä toimi.[/QUOTE]

no ei olla kyllä käytetty imetystä ehkäisykeinona :D Iski vaan paniikki, että ei kai vaan tuo imetys nyt lopu :/

Mihin se imetys siitä loppuisi?

Mulla keskimmäinen ja tää nuorin eivät oo syöneet pullosta mitään ikinä, menkat alko keskimmäisen aikana 7kk synnytyksestä ja tästä nuorimmasta 8kk synnytyksestä. Edellistä imetin vuosikkaaksi ja tarkotus ois tää toinenkin saaha sinne asti, että saa suoraan oikeelle maidolle, kun korvikkeet ei kelpaa..

Vanhimmasta en muista, kun siitä on jo niin kauan.. Mutta se söikin kyllä pullosta kaiken mitä tarjosi.

..kaikkien neljän kanssa alkanut kuukautiset, vaikka täysimetin. Sen huomasin, että kuukautisten aikaan vauva joutui tekemään enemmän töitä maidonsaannin eteen ja oli tavallista hankalampi syömistilanteissa. Mietin itsekseni, että todennäköisesti maito maistuu erilaiselta kuin yleensä.

Alkuperäinen kirjoittaja Täh;24979593:
Mä en ymmärtänyt missä sä tarviit apua. Menkat alko ja that´s it.

ok. olen tyhmä. Iski vaan paniikki kun aikaisemmin menkat alkaneet vasta kun imetys on loppunut ja kavereilla käynyt myös näin. Ynnäsin vaan yhteen, että jos maidontulo on loppunut, kun vauvakin on kovin nälkäinen ja syö rintaa koko yön.

Joo olen tyhmä!

[QUOTE="Lissu";24979613]ok. olen tyhmä. Iski vaan paniikki kun aikaisemmin menkat alkaneet vasta kun imetys on loppunut ja kavereilla käynyt myös näin. Ynnäsin vaan yhteen, että jos maidontulo on loppunut, kun vauvakin on kovin nälkäinen ja syö rintaa koko yön.

Joo olen tyhmä![/QUOTE]

Maito ei lopu seinään. :D

Ja ei, ei tarkota menkkojen alku sitä, että maito on vähentynyt. Toki mulla itsellä näin on, menkat ei näköjään ainakaa näiden kahden kanssa ole alkaneet ennen kuin maidontuotanto on finaalissa.

Mutta mun monella kaverilla on täysimetyksestä huolimatta alkanu menkat lähes heti jälkivuodon loputtua. Silti ovat imettäneet vähintään 10 kk.

Niin ja p.s. kaikki vauvat syö toisinaan läpi yön. Nitä kutsutaan tiheän imun kausiksi. :)

Maito ei tosiaan yhtäkkiä lopu vaikka kuukautiset alkaisivatkin. Maidon heruminen voi sen sijaan hidastua ja maidon maku muuttua. Joitain vauvoja voi kiukuttaa se, että joutuu imemään pidempää, ennenkuin alkaa kunnolla herumaan. Ja tiheä imeminen ei tosiaan tarkoita, että maito olisi loppu, vauva vaan ilmoittaa tisseille, että täällä tarvitaan ruokaa jatkossakin :)

Eka osittaisimetin (sai jo synnärillä lisämaitoa) 5kk, menkat alkoivat vauvan ollessa 6kk ikäinen.
Toka täysimetin 4,5kk + tissiä sai 9,5kk ikään, menkat alkoivat vauvan ollessa 1,5kk ikäinen :D
Kolmosta täysimetin (silloin-tällöin sai pullosta, mutta harvakselta 3kk ikäisenä) 4,5kk + imetin vuoden ikään, menkat alkoivat pojan ollessa 9kk ikäinen......

Mulla kyllä loppui imetys siihen kun kuukautiset alkoivat vauvan ollessa 7 kk. Rintamaito ei enää vain kelvannut tytölle, neuvolassa sanottiin että kuukautisten alkaminen muuttaa monilla naisilla maidon makua.

Mulla kyllä loppui imetys siihen kun kuukautiset alkoivat vauvan ollessa 7 kk. Rintamaito ei enää vain kelvannut tytölle, neuvolassa sanottiin että kuukautisten alkaminen muuttaa monilla naisilla maidon makua.

tätä olen miettinyt. Miten sitten olette jatkaneet maidon antamista? Pullosta vai nokkamukista vai miten? Meillä kun vauva ei huoli ulloa eikä muutakaan kuin tissin ja jos sitten tissiä ei huoli niin mitäs sitten??

Meilläkin poika hieman alkanut hylkimään tissiä kun kuukautiset :/ Mutta ei todellakaan huoli maitoa. Sitkeästi kyllä imetän.

Yhteistyössä